Jump to content

X5 E70 din 2008/12. Schimb sa NU uleiul + filtrul la cutia de viteze?!?


Recommended Posts

Salut,

 

Intrebare care ma macina si vreau sa iau cea mai buna decizie...

 

Am un X5 E70 SD din 2008/12 cu 180.000 km acum, adusa din Germania la 130.000 km. Din istoricul masinii am aflat ca NU a avut schimbat uleiul + filtrul la cutia de viteze pana atunci asa ca am intrebat la Bavaria daca ar trebui schimbat... Din 3 discutii am primit 2 raspunsuri contradictorii 2 ing. au sustinut sa NU schimb uleiul pt. ca este "Life time" si 1 ing. ca neaparat trebuie schimbat pt. ca am depasit cu mult 120.000 km, cand ar fi trebuit schimbat...

 

Din cate m-am documentat, problema devine si mai complexa pt ca daca exista uzuri, teoretic acestea vor fi mult mai evidente dupa schimbul de ulei. Partea si mai proasta este ca daca vor aparea probleme la cutie, NIMENI nu si le atribuie sa le rezolve.

 

Ce ma ingrijoreaza pe mine este faptul ca din treapta 2 spre 3, daca este in DS sau manual si o turez mai tare, uneori smuceste.

 

Ce ar fi de facut?

 

Multumesc frumos anticipat!

Link to comment
Share on other sites

Schimba uleiul, desi acum este cam tarziu, BMW spune ca uleiul din cutie este lifetime, insa producatorul de cutii recomanda schimbul intre 80k-120k km, poate ar trebui sa te pregatesti pentru o cutie noua sau reconditionare in viitorul apropiat. Edited by InSidE
Link to comment
Share on other sites

Faptul ca smuceste nu inseamna ca patineaza.

 

Smucitul poate fi cauzat si de flansa de cardan.

 

Faptul ca smuceste putin doar pe DS sau pe manual nu inseamna ca va pica in scurt timp cutia.

 

ZF recomanda schimbul de ulei la 160 000 km sau 10 ani, nu la 80 000 km.

 

Daca o cutie patineaza intr-adevar nu mai merita sa bagi bani in ea, dar un mic soc nu inseamna neaparat o problema grava.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Daca deja smuceste , nu mai schimba nici pe dracu' . Bagi bani aiurea in ea. Mergi asa pana "crapa" .

 

PS: Pune deoparte 1500€ si uita de ei ...

:thumbsup:

 

Ia vezi-ti tu de trancota de masina si de cautat motoare si lasa ideile destepte.

 

 

Schimba uleiul si filtrul.

Link to comment
Share on other sites

Perfect ...

Ai auzit @alex_BMWX5 , schimba-i uleiul si filtrul. Daca dupa schimb ramai cu smuciturile , deconteaza @Scufi (apropo , mai usor cu frustrarile) :thumbsup:

 

E clar. Nici frustrare nu stii ce inseamna. Schimbul de ulei intra la categoria mentenanta, pentru a preveni anumite lucruri.

 

Premium service, de curiozitate, care este pretul aproximativ pentru o astfel de operatiune cu piese cu tot ?

Edited by Scufi
Link to comment
Share on other sites

Nu pot sa zic un pret estimativ pentru ca n-a spus ce motorizare este.

X5 E70 din 2008 e prea vag.

In functie de motorizare difera tipul cutiei, deci si pretul.

 

 

Stiu ca s-a pus un document pe aici mai demult oficial ZF, si intervalul era 80k-120k. De unde stii de 160k?

Tot dintr-un manual de reparatie facut de ZF pentru cutia 6hp.

post-62570-0-46739900-1376141712_thumb.png

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

E clar. Nici frustrare nu stii ce inseamna. Schimbul de ulei intra la categoria mentenanta, pentru a preveni anumite lucruri.

Foarte bine spus: "pentru a preveni anumite lucruri" . Si eu sunt de parere ca trebuie schimbat uleiul la automate , dar din timp , nu dupa ce a inceput sa-ti faca probleme.

In rest , ma retrag . N-am chef de rautacisme . O zi buna iti urez :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

E dieselul de 3.

 

 

Foarte bine spus: "pentru a preveni anumite lucruri" . Si eu sunt de parere ca trebuie schimbat uleiul la automate , dar din timp , nu dupa ce a inceput sa-ti faca probleme.

In rest , ma retrag . N-am chef de rautacisme . O zi buna iti urez :thumbsup:

 

Pe principiul asta, daca-ti copilul iti face pneumonie, il arunci ?

Edited by Scufi
Link to comment
Share on other sites

Este adevarat ca n-are rost sa schimbi uleiul daca exista deja semne de uzura, dar un mic soc nu inseamna neaparat un semn de uzura al cutiei.

Prima data trebuie sa determini daca socul respectiv este intr-adevar din cutie.

O flansa de cardan aproape distrusa da astfel de socuri.

 

Cu alte cuvinte, nu poti sa-i spui cuiva sa se gandeasca la reparatia sau schimbarea cutiei doar pe baza faptului ca a spus ca are un anumit soc.

Astfel de probleme trebuie investigate de cineva care stie ce sa verifice.

 

E dieselul de 3.

 

Inseamna ca e vorba de ZF 6hp26.

 

In jur de 1200 lei daca e nevoie sa schimb si suruburile de la baie.

Pretul e pentru filtru original, ulei si suruburi.

Am vazut ca pe piata filtrul original (Filtran) costa in jur de 900 lei. Eu il pot aduce cu 650 lei.

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

Scuze pt. raspunsul intarziat. Cutia este cea cu 6 trepte iar motorul este 3.000-ul SD 287 hp.

 

Am retinut ca trebuie sa-i fac schimbul si-l voi face ;) Va anunt dupa ce si cum. Din ce am inteles, socurile mai pot fi si datorita nivelului scazut de ulei din cutie.

 

Chiar azi am mai facut teste si din 10 treceri pe manual din 2 in 3, la 3 din 10 la aprox 3.500 - 4.000 de turatii imi da un mic soc. In frana de motor de la 3 la 2 nu face nimic... Restul vitezelor se schimba absolut normal.

 

Am discutat la Bavaria, schimbul ar fi aprox. 2200 lei piesele (filtrul cu baia de ulei, 7 l de ulei, un manson + uleiul din diferential si transmisia 4x4 - vreau sa le schimb si pe acestea) + 500 lei manopera.

 

Vreau sa fac la ei schimbul pt. a avea o garantie pt. manopera. Stiu ca este o procedura mai speciala la schimbul de ulei din cutie. Trebuie o anumita temperatura, dupa ce se baga uleiul trebuie facuta o trecere prin toate treptele si apoi completat pana la nivel.

Link to comment
Share on other sites

530dA(218hp) E60 din 2005 cu 120.000km la bord cind trebuie schimbat uleiul la cutie?Singura problema care o are este celebrul sut in fund citeodata la semafoare.Nici resoftare nu I-am facut.

sutul in fund se rezolva si cu resoftare .

Link to comment
Share on other sites

Vreau sa fac la ei schimbul pt. a avea o garantie pt. manopera. Stiu ca este o procedura mai speciala la schimbul de ulei din cutie. Trebuie o anumita temperatura, dupa ce se baga uleiul trebuie facuta o trecere prin toate treptele si apoi completat pana la nivel.

Reprezentanta nu-ti da nici o garantie in astfel de cazuri.

Masina e iesita din garantie, iar daca dupa schimbul de ulei starea cutiei se inrautateste, ei nu-si asuma nici un fel de responsabilitate, ceea ce este normal.

Exista cazuri cand socurile devin mai puternice dupa schimbul de ulei. Asta se intampla in cazul cutiilor uzate care oricum ar pica dupa o perioada nu foarte lunga.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.