Jump to content

BMW 320Ci Sfat Achizitie


Mol

Recommended Posts

Buna ziua, ma intereseaza sa achizitionez in viitor un M52TUB20 1998-2001 E46 320Ci.

Nu am mai avut BMW pana acum deci chiar nu stiu multe lucruri despre E46. As dori sa aflu daca fac o alegere bun avand in vedere

ca m-am orientat spre o masina veche de 13-14 ani. Am ales acest model pentru ca vreau o motorizare mai puternica decat cea de pe 318Ci dar cu cilidreea nu mai

mare de 2.000 cmc pentru ca tot ce este peste arde la impozit. Masina intentionez sa o achizitionez din Germania de la privat maxim mana a 2-a sa fie si cu istoria completa a reviziilor. As dori sa aflu cat de fiabila este aceasta masina si daca intretinerea ei este mai mare ca la un CLK W209 270 CDI.(cine stie ??)

De asemenea as vrea sa aflu mai multe despre acest motor daca este sau nu cu probleme , pentru ca peste tot unde am intrebat am gasit numai oameni multumiti si nu cred ca exista masina perfecta...Ca si pret am vazut ca in Germania un astfel de model este cam 4500-6.000 de euro.

Multumesc anticipat si astept parerile voastre.

 

P.S : Ca si km real... una intre 160.000-200.000 km ar fi ok de exploatat inca 50.000 km fara prea mari investitii? Voi cati km ati mers cu o astfel de masina?

Link to comment
Share on other sites

Cam mare bugetul tau. Daca chiar ai 4500-6000 iti iei la 5500 318ci 2002-2003 inmatriculat si cu taxa nerecuperata si in stare decent.(versiunea de 2.0 143cp - care consuma clar mai putin decat 2.0i 6cil 150cp care e un motor destul de vechi, de altfel a fost si scos in 2000 din productie).

Taxa la 320i 150cp e posibil sa fie foarte mare, deci daca iti doresti neaparat sa iti aduci de afara calculeaza-ti pretul cu tot cu taxa si e mai mult ca sigur sa iesi mai ieftin cu 318i 143cp (astea ies euro4 si au co2 mai mic) decat cu 320i 150cp care iese doar eur3 si are co2 peste 200 parca.

 

http://www.autovit.ro/bmw-318-C29865556.html

http://www.autovit.ro/bmw-318-C30038390.html

Link to comment
Share on other sites

Siugur iese EURO 3 320Ci-ul de 150 de cai? Pentru ca pe mobile am vazut ca majoritatea sunt iesite euro 4 si daia zic(stiu pe cineva cu un CLK 200K din 2000 care l-a inmatriculat pe RO si a iesit Euro 4..ma rog asta nu poate fi o regula nu?)...Am caulculat acum si daca ar iesi euro 3 taxa ar fi 1,758...enorm pentru o astfel de masina zic eu. Daca ar iesi Euro 4 cum ar fi si normal sa iasa taxa e 600-700 de euro pe acolo din ce vad. Cat despre motorizare am avut pe cineva cu un 318ci de 143 de cai si era foarte problematic plus ca ii manca o gramada de ulei si masina era cumparata de la primul proprietar cu tot ce ii trebuie inclusiv istoria reviziilor , asta acum 4 ani. In fine...am deviat de la subiect. Ideea este ca din ce am auzit 6cyl de la BMW este mult mai bun ca un 4cyl. Plus ca din ce vad pe wiki acest model de motor in 6 cyl a iesit multi ani la rand printre cele mai bune motoare din lume produse la vremea aceea.

Cat despre cumparatul din tara...prefer sa ma feresc de aceasta experienta de mult incercata. Nu am dat de o masina proasta dar drumurile din romania si-au spus cuvantul ca sa zic. Prefer o masina rulata pe drumuri civilizate si cu motorul in mintile lui + o istorie service (care poate fi manarita din pacate chiar si in germania).

Ma intereseaza in mod special experienta voastra cu aceast model.

Multumesc de raspuns

 

 

P.S

Citez din ce spunae un coleg de aici de pe forum....deci referitor la avel 318ci de 143 de cai, se pare ca este chiar adevarat ce mi-a spus acel prieten " Posted 26 December 2012 - 09:48

N42 B20, cel de 143 CP, este considerat cel mai prost motor de la BMW! este vorba de valvetronic, 8 din 10 masini sunt cu probleme, gen consum marit de ulei, simeringurile la supape se strica ffff repede( sunt confectionate dintr-un plastic de proasta calitate), segmentii pica si aia des, intinzatorul la lant, etc!!! dar cea mai mare problema este consumul de ulei.Nu vorbesc din auzite, am avut acest model!!! "

Edited by Mol
Link to comment
Share on other sites

Cat despre motorizare am avut pe cineva cu un 318ci de 143 de cai si era foarte problematic plus ca ii manca o gramada de ulei si masina era cumparata de la primul proprietar cu tot ce ii trebuie inclusiv istoria reviziilor , asta acum 4 ani.

 

 

Despre consumul de ulei al motorizarii respective s-a discutat pe aici. Simeringuri supape, treaba de aproximativ 1000ron.

Link to comment
Share on other sites

Siugur iese EURO 3 320Ci-ul de 150 de cai? Pentru ca pe mobile am vazut ca majoritatea sunt iesite euro 4 si daia zic(stiu pe cineva cu un CLK 200K din 2000 care l-a inmatriculat pe RO si a iesit Euro 4..ma rog asta nu poate fi o regula nu?)...Am caulculat acum si daca ar iesi euro 3 taxa ar fi 1,758...enorm pentru o astfel de masina zic eu. Daca ar iesi Euro 4 cum ar fi si normal sa iasa taxa e 600-700 de euro pe acolo din ce vad. Cat despre motorizare am avut pe cineva cu un 318ci de 143 de cai si era foarte problematic plus ca ii manca o gramada de ulei si masina era cumparata de la primul proprietar cu tot ce ii trebuie inclusiv istoria reviziilor , asta acum 4 ani. In fine...am deviat de la subiect. Ideea este ca din ce am auzit 6cyl de la BMW este mult mai bun ca un 4cyl. Plus ca din ce vad pe wiki acest model de motor in 6 cyl a iesit multi ani la rand printre cele mai bune motoare din lume produse la vremea aceea.

Cat despre cumparatul din tara...prefer sa ma feresc de aceasta experienta de mult incercata. Nu am dat de o masina proasta dar drumurile din romania si-au spus cuvantul ca sa zic. Prefer o masina rulata pe drumuri civilizate si cu motorul in mintile lui + o istorie service (care poate fi manarita din pacate chiar si in germania).

Ma intereseaza in mod special experienta voastra cu aceast model.

Multumesc de raspuns

 

 

P.S

Citez din ce spunae un coleg de aici de pe forum....deci referitor la avel 318ci de 143 de cai, se pare ca este chiar adevarat ce mi-a spus acel prieten " Posted 26 December 2012 - 09:48

N42 B20, cel de 143 CP, este considerat cel mai prost motor de la BMW! este vorba de valvetronic, 8 din 10 masini sunt cu probleme, gen consum marit de ulei, simeringurile la supape se strica ffff repede( sunt confectionate dintr-un plastic de proasta calitate), segmentii pica si aia des, intinzatorul la lant, etc!!! dar cea mai mare problema este consumul de ulei.Nu vorbesc din auzite, am avut acest model!!! "

 

320ci sigur e euro 3.

318ci 143 cp e euro 4.

Link to comment
Share on other sites

Eu tot nu reusesc sa-mi dau seama cum voi inca comparati 318i cu 320i. Sau de fapt cum comparati un L4 cu L6 cand va ganditi sa cumparati un BMW. Nemaipunand in discutie faptul ca vorbim de un contructor renumit pentru motoarele L6. Mi se hilar cum, cu cifrele in fata (putere, cuplu, frecventa problemelor, etc.) inca se discuta comparativ. Mol, am avut 5 ani un 320i cu M52TUB20 pe care l-am luat la 144.000 km si pe care l-am dat la 212.000 km. Daca iti poti permite diferenta de taxa, nu sta pe ganduri.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

OK, scoatem din discutie cat de problematic e N42 si estimam ca singurul motiv pentru care omul isi cumpara masina e sa o duca la liniute. Daca ne uitam si la altceva, observam ca M52 face cuplul maxim mai jos (pentru oricine conduce altfel decat numai peste 5000 rpm asta conteaza), si dupa 100 km/h, unde E46 cu N42 are avantajul greutatii reduse (cu ~80kg), M52 se misca mai bine, ba chiar are si viteza maxima mai mare (cu 1km/h). Orice L6 e mult mai echilibrat decat un L4, si in general mai fiabil, cum un V8 e in general mai fiabil decat un L6, prin contructie, dar asta e deja alta discutie.
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

cred ca si 320 la km aia cere schimb simeringuri , nu poti spune ca N42 e neaparat problematic , mai repede sunt asteptari mari (investitii zero ) de la oameni care-si iau masini de peste 10 ani si nu ar schimba o garnitura un furtun . Corect 320i e mai echilibrat , motor mai relaxat , totusi nu-mi pare o diferenta capitala . Nu stiu daca e un motiv concret pt care ai lua N42 sau M52 . E o dif la TPI care poate nu merita platita totusi . Daca merita ceva intr-adevar e cel de 170 cai la care stii clar ca ai si cu ce si de ce :) . Si intervin iar cheltuieli de impozit , un consum mai ridicat , atat N42 cat si M52 stau in peste 12% in Bucuresti si ma refer la manual . LA automate mai pui 2 L
Link to comment
Share on other sites

Acum chiar ca sunt derutat. Adevarul este ca daca 320ci-ul de 150 de cai chiar imi iese Euro 3 , nici nu ma gandesc sa dau 1700 de euro pe taxa de inmatriculare la un vehicul asa vechi. M-am gandit si la cel de 2.2 dar mare afacere pentru mine nu este.... tot am sa platesc impozit mare ca in prezent(deci exclus 2.2).

Avantajul fata lui n42 fata de m52 din ce vad pe mobile este ca n42 vin mai dotate si sunt mai noi... Dupa cum am spus daca chiar 320ci este euro 3 mai ramane in discutie 318ci de 118cai si cel de 143 de cai. Si sincer l-as alege pe cel de 143 de cai...ma gandesc ca daca pe masina sa zicem ca dau 5.000 si mai pastrez 1.500 pentru reparatii....ce poate sa se strice si sa nu pot repara cu banii ramasi...Voi ce spuneti? Nu cred ca as intampina problema cu consumul de ulei pentru ca daca stau sa ma gandesc la o masina de 170.000 km ar fi trebuit sa fie rezolvata de mult aceasta problema de posesor...din ce am inteles este o problema frecventa care apare in primii 5-6 ani.

Edited by Mol
Link to comment
Share on other sites

M52TUB20 iese sigur Euro3. Te poti uita chiar tu la RAR, au o lista cu motoarele euro3 care poate fi downloadata. In circumstantele astea mi se pare ca singura varianta pentru tine e N42-ul. Inteleg ca 320Ci-uri inmatriculate nu ai gasit, sau nu vrei sa cauti in tara ?
Link to comment
Share on other sites

si de cel de 118 cai ce parere aveti? am vazut ca este destul de raspandit prin romania. am si eu cateva cunostinte cu aceasta motorizare si din ce vad pana acum nu au schimbat nimic la motor.

 

deci la un n42 sunt peste 50% sanse sa ma apuc sa schimb ceva.

 

nu am cautat in tara pana acum. Si chiar de ar fi sa iau din tara...sunt sanse mari sa dau peste o ragalie.

Link to comment
Share on other sites

cel de 118cp e probabil cel mai fiabil dintre toate din discutia de aici (e si un motor f simplu) dar e la diferente maricele de putere fata de un 143cp sau 150cp. Consumul la 118cp este intre 318ci 143 (asta consuma cel mai putin) si 320i 150cp (asta cel mai mult).

Motorul asta de 118cp la fel ca si cel de 150cp il vei gasi DOAR euro3 si e scos in 2000.

 

Totusi la bugetul pe care il ai tu nu vad rostul sa te gandesti la o masina din anul 2000. Daca vbim de 5500-6000 poti sa iei lejer 2003 si iti garantez eu ca la banii astia iei masina FOARTE BUNA din Romania si foarte dotata(adica automat 318ci 143cp ca nu ai altceva de ales daca nu vrei 2.2i 170cp!!). Chiar si din afara cred ca te incadrezi lejer la un 318ci 2003 sa ti-l aduci sa mai platesti si taxa si drumul. Asadar atata timp cat poti lua ceva 2003 de ce te-ai mai gandi la o masina 99/2000????

Orice ai lua sunt masini cu o vechime considerabila si conteaza destul de putin "fiabilitatea" motoarelor. Conteaza norocul, asta e adevarul. Orice ai lua te poti astepta sa pice orice.

Edited by CosminE46
Link to comment
Share on other sites

cel de 118cp e probabil cel mai fiabil dintre toate din discutia de aici (e si un motor f simplu) dar e la diferente maricele de putere fata de un 143cp sau 150cp. Consumul la 118cp este intre 318ci 143 (asta consuma cel mai putin) si 320i 150cp (asta cel mai mult).

Motorul asta de 118cp la fel ca si cel de 150cp il vei gasi DOAR euro3 si e scos in 2000.

 

Totusi la bugetul pe care il ai tu nu vad rostul sa te gandesti la o masina din anul 2000. Daca vbim de 5500-6000 poti sa iei lejer 2003 (adica automat 318ci 143cp ca nu ai altceva de ales daca nu vrei 2.2i 170cp!!).

Orice ai lua sunt masini cu o vechime considerabila si conteaza destul de putin "fiabilitatea" motoarelor. Conteaza norocul, asta e adevarul. Orice ai lua te poti astepta sa pice orice.

 

Destul de trist ce pot sa spun...eu in prezent am un clk 270 cdi si pot spune ca motorul este cel mai bun motor pe care l-am intalnit/condus pana acum...consum mic .. cuplu mare ..numai ca impozitul si asigurarea au ajuns sa fie problematice. Sa trec pe un 318i de 118 cai ar fi un soc sa zicem...cand apas pedala de acceleratie...Mai vorbeam cu cineva de pe forum despre un Mini cooper S Mk1 dar...asta intra la alta categorie de discutii. Deci ca sa concluzionam ca nu putem vorbi la nesfarsit pe subiectul asta... ca si fiabilitate ar fi pe primul loc 318ci(118 cai) urmat de 320i(150 cai) si apoi problematicul 318ci (143 cai)...

Link to comment
Share on other sites

dintre 320i 150cp - 318i 143cp - 320i 170cp iti recomand 325i FL - 192cp , impozitul este 930 ron sau 837 ron daca il achiti integral ( pretul RCAului are alte variabile mult mai importante decat cilindreea : varsta , vechimea carnetului , nr de incidente ) , este o masina excelenta , combinatia perfecta de cuplu si putere , consum bun pentru peformantele respective , nu se compara cu nici unul din cele mentionate mai devreme ( 150 vs 143 vs 170 ) Edited by Acero99
Link to comment
Share on other sites

Eu recomand n42b20 (2.0 143 hp) taxa pentru acest motor e de la 420 de euro pana la 600 de euro depinde anul de fabricatie. La 325i taxa este undeva de la 1900 pana la 2100. Consum urban 15 minim iar la n42 consumul e mult mai redus taxa mai mica impozit mai mic, asigurare mai mica.
Link to comment
Share on other sites

eu zic sa te axezi pe starea masinii si nu pe motorizare.

daca prinzi o ocazie si gasesti a unui pasionat/coleg sau intro stare tehnica foarte buna iao, ca ambele se pot strica la varsta lor

Edited by BC11CZY
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.