Jump to content

[SOLVED]E46 320d nu trage si se plafoneaza


Recommended Posts

Asta ar trebui sa fac si eu, dar din pacate nu prea am timp. Si la mine cam tot asa se comporta, parca nu se simte turbo si urca greu in ture, dar mai are momente cand trage bine, asta in caz ca apas mai treptat acceleratia, daca apas dintr-o data pana jos nu trage. Am schimbat filtrele, EGR-u ii curat(putina negreala in jurul pistonasului dar acesta lucra). Acuma ramane cand o sa termin cu programul de 12 ore sa ma apuc, dar as dori daca ma poti ajuta cu localizarea senzorului MAP, valvele de la turbo si EGR, tija actuator variabila turbina(asta unde se gaseste). Mentionez ca masina o am de vreo 6 luni si de meserie is electrician, stiu si ceva mecanica dar foarte putina. Daca se poate cu ceva poze de pe real oem as fi foarte recunoscator. Masina este un E46 din '99 320d. Mersi si o zi buna!
Link to comment
Share on other sites

Senzorul MAP il gasesti in capatul admisiei sub filtrul de habitaclu. Il poti scoate usor fara sa scoti admisia daca dai jos carcasa la filtru de habitaclu.

Desfaci surubul care il tine, tubulara de 10mm,scoti mufa din el,si tragi de el spre habitaclu

piesa 17

 

http://i.imgur.com/dRC6G4U.png

http://i.imgur.com/TSMyouC.jpg

 

Valvele pierburg de la EGR si de la turbo sunt identice.

 

http://i.imgur.com/1qOahUk.jpg

 

Tija actuator geometrie variabila si valva pierburg egr sunt in partea pasagerului.

 

 

Valva pierburg EGR e pe partea soferului.

 

http://i.imgur.com/61CJbks.jpg

http://i.imgur.com/ECLNr6H.jpg

 

Cand umbli la valva pierburg de la turbo ai grija sa nu spargi/fisurezi conducta de la aer conditionat, ca iti sta in cale un pic.

Ai grija sa nu scapi chestii in compartimentul motor ca o sa cada in scut si o sa faca galagie.

Ai grija cand scoti furtunele de vacuum de pe valva pierburg de pe acel soclu da nu il rupi cu totul ca o sa trebuiasca sa cumperi alta valva cu totul.

Daca te apuci de inlocuit furtune, inlocuiestele pe rand sa nu uiti de unde le scoti si unde le bagi.

Sa nu uiti sa infingi la loc mufele la senzorul map si valvele pierburg.

Spatiul e destul de limitat, ai grija sa nu rupi/fortezi alte cabluri/furtune cand incerci sa ajungi la piesele ce te intereseaza.

 

Nu umbla la tija actuatorui geometriei variablie(sa o "reglezi") daca nu te pricepi ca o strici mai tare.

 

Daca tot umbli la valve, curata si filtrele de pe ele. Ai tutorial aici:

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/76423-curatarea-filtrului-de-la-electrovalva-egr-e46-fl-320d/

 

Nu stiu care din pasi mi-a pus masina pe picioare cu adevarat dar am zis sa fac tot ce se poate face dintr-un foc sa nu desfac de mai multe ori.

Edited by Dev
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Vlad, ai curatat, se simte diferenta? Ai gasit si tu furtunas rupt? Intreb pentru ca is eu am urmat cu ceva timp in urma toti acesti pasi, insa n-am gasit inca furtunasul de vacuum rupt.

Dev, poate nu m-am uitat suficient de atent, pe care l-ai gasit rupt? Poti sa mi-l indici pe o schema realoem? Multumesc mult.

Edited by Scoro
Link to comment
Share on other sites

nu este un loc anume, daca vrei sa faci o treaba inlocuieste tot traseul si nu vei mai avea probleme cativa ani

Omul spunea: "Cel care care intra in admisie pleaca un pic in jos si intra intr-un alt distribuitor si nu este prea vizibil si fix ala, era aproape rupt,se tinea doar intr-o bucatica de aprox 2mm(era clar ca pe acolo scapa vacuum).".

Eu l-am rugat sa ma ajute sa-l gasesc, indicandu-mi-l pe o diagrama din realoem.com, pentru ca, dupa cum am scris mai sus, am schimbat si eu o gramada de furtunase de vacuum, dar cred ca tocmai ala despre care vorbea ca e rupt, mi-a scapat mie neobservat. All clear now ? :twitch:

Link to comment
Share on other sites

filtru epurator unde il gasesc?

Daca ai diesel ca al meu de 136 cp, il gasesti in dreapta filtrului de aer, imediat langa el cum te uiti din fata masinii cand lucrezi la ea, dar se vede numai dupa ce dai jos capacul de plastic al motorului, ca si cand ai vrea sa schimbi filtrul de aer.

Link to comment
Share on other sites

Nu sunt mecanic, dar din cate am studiat, se pare ca nu exista masina dotata cu sistem EGR care sa nu aibe un film subtire de ulei acolo. Sistemul nu poate fi perfect, dar Important e sa nu fie prea mult si sa se acumuleze cumva in tubulatura si intercooler, fiinda ar exista riscul sa fie aspirat in admisie acel depozit. Daca e doar pelicula de la gazele recirculate, nu e o problema. Repet, asta e parerea mea personala, dar s-a mai discutat pe forum chestiunea, nu mai stiu exact unde.
Link to comment
Share on other sites

Filtrul epurator al gazelor de carter trebuie schimbat daca e cel original. Daca e original, elementul filtrant trebuie sa fie facut din pasla. Modelul nou, care e mai bun, are elementul filtrant din plasa deasa din plastic si poate fi spalat si refolosit. Se pare ca e destul de important ca acesta sa fie in stare buna, fiindca am vazut ca, de exemplu, daca iti cumperi turbina noua nu beneficiezi de garantia acesteia decat daca schimbi simultan si filtrul epurator.

Nu stii daca trebuie schimbat sau curatat? Vezi daca ai ulei in intercooler si hotarasti in functie de asta.

Edited by Scoro
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Am avut aceeas problema cu Masina mea E46 2002 320d FL.

Doar ca la mine am schimbat turbina ca incepuse sa fluiere si cand o calcam brusc se auzea un zgomot metalic cand intra turbo,dar masina tragea corespunzator,nu avea nici un comportament ciudat,dupa schimbarea turbinei au aparut problemele.

Am schimbat-o cu o turbina reconditionata din Germania(Locuiesc in Germania),dupa care avea aproape toate simptomele relatate de initiatorul topicului,decat ca la mine intra turbina foarte tarziu.

In treapta 1 nu stiu cand intra,in treapta 2 intra ca cam pe la 2500, in treapta 3 la 3300 ceva de genu, si la trapta 4 si 5 nu mai simteam nici o diferenta, practic imi era frica sa mai depasesc masinile, simteam ca nu mai am turbina.

Am studiat luni de zile forum-uri peste forum-uri,printre care si cel cu valvele infundate,dar nu am vrut sa cred ca e de la ele.

Am schimbat furtunele de la vacum (m-am gandit ca sunt crapate ,sparte),nici o diferenta si incepusem sa ma resemnez,nu mai stiam ce sa ii mai fac,ma gandisem sa o duc la BMW sa ma usuce de bani.

Dupa ce am citit acest topic m-am apucat de curatat ''valvele pierburg''de la EGR si turbo.

Am curatat-o pe cea de la turbo si s-a simtit imediat o diferenta, numai ca era o diferenta negativa,adica tragea si mai prost.

Am curatat-o si pe cea de la EGR, dar nici o diferenta,dupa care le-am inversat,schimbare nu s-a lasat asteptata......nu imi venea sa cred cat de bine trage masina din cauza acelui filtru,si m-am hotarat sa cumpar o valva noua.

Cred ca valva de la Turbo era infundata,stricata sau trebuiesc valve noi cand schimbi turbina.

Ii multumesc initiatorului acestui topic, si pentru cei care au problemele relatate mai sus,incercati sa curatati si sa schimbati Valvele intre ele ca nu e munca grea,doar 10 minute.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 1 year later...

 

4 Schimbat garnitura de la cotul care iese din debitmetru si intra in turbina pentru ca am vazut ca pe acolo umezea un pic de ulei.

 

 

Sper sa fie de ajutor si pentru alti posesori de E46 320d 136cp.

 

Salut,

 

Stiu ca topicul este destul de vechi, insa as dori sa schimb si eu aceasta garnitura de la cotul care intra in turbina, insa nu reusesc sa obtin un cod pentru ea sau un loc de unde sa o achizitionez, daca ma poate ajuta cineva v-as fi recunoscator.

Am cautat pe realoem si alte site-uri de genul acestuia, dar fara rezultat.

 

Pentru a clarifica putin despre ce garnitura este vorba, piesa incercuita cu negru din imaginea atasata, la fel si pentru piesa 5 va rog.

Screenshot_from_2017-06-12_16-09-s25.png

Cumva aceasta garnitura se poate obtine doar prin achizitionarea unui kit de reconditionare turbina ?

 

Multumesc.

Edited by BMG e46 320d
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Stiu ca topicul este destul de vechi, insa as dori sa schimb si eu aceasta garnitura de la cotul care intra in turbina, insa nu reusesc sa obtin un cod pentru ea sau un loc de unde sa o achizitionez, daca ma poate ajuta cineva v-as fi recunoscator.

Am cautat pe realoem si alte site-uri de genul acestuia, dar fara rezultat.

 

Pentru a clarifica putin despre ce garnitura este vorba, piesa incercuita cu negru din imaginea atasata, la fel si pentru piesa 5 va rog.

Screenshot_from_2017-06-12_16-09-s25.png

Cumva aceasta garnitura se poate obtine doar prin achizitionarea unui kit de reconditionare turbina ?

 

Multumesc.

 

Revin cu rugamintea:

Chiar nu stie nimeni de unde se pot lua garniturile precizate mai sus ?

 

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.