Jump to content

Vechea problema, ralantiul scade la 500rpm


Recommended Posts

Salut, revin cu aceasi problema, dupa o mica perioada in care masina a mers OK, doar cu mici fluctuatii de ralanti.

Acum a revenit aceasi problema, scade ralantiul la 500rpm, cand o scot pe liber, in primele 5-10min de functionare.

 

Masina are urmatoarele simptome:

1. In primele 5-10 minute de functionare, ralantiul scade la 500rpm pentru 2 secunde apoi se stabilieaza la 850rpm, aleator se stabilieaza mai greu, ralantiul facand chiar 2-3 curse 500-850rpm pana sa se stabilizeze, apoi dupa ce totul e ok, daca o opresc si o pornesc dupa 5 minute, aceasi problema face. Din cauza ralantiului instabil, are niste smucituri la schimbarea treptelor de viteza cand este rece.

2. Dipa ce merg cu ea in 4000-5000rpm 5-10 minute, ralantiul sta undeva la 1000 rpm.

3. Dupa ce sterg adaptarile cu INPA, ralantiul este OK maxim 2 zile, insa in frana de motor, in turatie joasa are o smucitura puternica, apoi cand isi face adaptarile, problema cu ralantiul reapare si smucitura in frana de motor dispare.

4. Debitmetru pe tester pare OK, la ralanti sta undeva la 11, apoi creste liniar cu turatia motorului. Atunci cand o scot pe liber si scade ralantiul si valoarea debitmetrului scade undeva la 8.5-9, deci ceva comanda ca ecu sa inchida motorasul de ralanti.

5. Sonde lambda nu as putea sa le iau in calcul, deoarece cand se produce variatia de ralanti, ele inca nu sunt incalzite si nu influenteaza functionarea motorului. Insa le-am testat si pe aceastea si scot voltaje intre 0.01v ( in frana de motor ) si 0.9v, deci ar fi OK

6. Daca pornesc si dezaburirea de la luneta in primele 5-10 minute , face si mai rau ralantiul, sta mai mult timp la 500rpm si se stabilieaza mai greu la 800rpm.

7. Erori pe tester nu am, doar o eroare la termostat care nu cred ca are treaba cu ralantiul ( 115 control grid-controlled cooling )

8. Acum am observat ca nu imi functioneaza pompa de aer secundara, o schimb zilele astea, insa nu cred ca ea este vinovata pentru problema mea

9. Zilele astea am verificat bujiile si 2 erau mai afumate decat celelalte ( la cilidrii 1 si 2 ) , le-am curatat si le-am pus la cilindrii 3 si 4 si pe cele care erau ok la cilindrii 1 si 2 , pentru a verifica daca bujiile sunt de vina sau injectoarele ori fisele. Am comandat si un set de bujii NGK cu 4 electrozi pentru schimb, insa mai astept , deoarece nu as vrea sa le afume si pe acestea.

 

La masina am schimbat, valva pcv noua oem, furtunul aferent, filtre, furtunase de vacum, am curatat clapeta, motorasul de ralanti, garnitura acestuia.

Imi poate spune cineva care are 316, 1.9l care este voltajul clapetei de acceleratie la ralanti din INPA, deoarece cand am curatat clapeta am umblat si la acel surub de reglare si nu am mai stiut sa il reglez corect. Acum pe INPA am 0.42V la ralanti si nu stiu daca este ok, am vazut la 318i ca are undeva la 0.48-0.51v.

Link to comment
Share on other sites

316 1.9 am si eu... si mie imi facea la fel... am schimbat tot ce am putut, furtunase, valva, etc... in mers , la un moment dat mi s-a oprit motorul, am stat vreo 5 min ,a pornit si direct in service am oprit... test, eroare crankshaft sensor(l-am schimbat)... nu stiu daca are vreo legatura dar de atunci nu am mai avut probleme cu relantiul... nu intelegeam , masina isi primea toate reviziile la timp, ba chiar mai devreme...
Link to comment
Share on other sites

316 1.9 am si eu... si mie imi facea la fel... am schimbat tot ce am putut, furtunase, valva, etc... in mers , la un moment dat mi s-a oprit motorul, am stat vreo 5 min ,a pornit si direct in service am oprit... test, eroare crankshaft sensor(l-am schimbat)... nu stiu daca are vreo legatura dar de atunci nu am mai avut probleme cu relantiul... nu intelegeam , masina isi primea toate reviziile la timp, ba chiar mai devreme...

Avea proble cu scaderea ralantiului tot timpul sau doar in primele 5-10 minute de mers? Ai schimbat senzorul crankshaft, adica cel de pe arbore, nu cel de la axa cu came?

Link to comment
Share on other sites

scadea relantiul cand vroia el...

 

nu mai tin minte exact dar stiu ca am inceput gospodareste, bujii, fise bujii, valva, furtunasul din spatele motorului care duce la valva( era copt), clapeta era curata ca lacrima( asta m-a bucurat)... mai tin minte ca atunci cand ploua( umiditate mai mare) se agrava problema relantiului...

Link to comment
Share on other sites

crankshaft e senzorul de pe arbore, camshaft e senzorul de la axe.

 

 

eee , aici m-ai pierdut, am repetat ca papagalul ce mi-am adus aminte, nu ca as fi vreun priceput... stiu ca senzorul asta mi la montat in capul motorului... mai mult nu stiu...

Link to comment
Share on other sites

eu am avut probleme cu senzor turatie motor, senzor "dat naibii" in perspectiva unei asemenea masini ( eu am 318 fl, 2003 ). Dupa ce mergeam cu ea, o opream, apoi nu mai vroia sa se miste decat dupa 1 ora, timp in care o lasam sa se raceasca. Duminica m-a lasat la semafor, am lasat-o pe margine si cand am pornit direct in service cu ea. Ieri mi s-a zis ca senzorul a fost gasit crapat,spart pe scurt bulit, un senzor f important care comanda turatia,benzina,scanteia,etc iar daca e dus incepe sa fie o necorelare intre cei 2 senzori de la axele cu came si el. Poate sa fie una din rezolvarile problemei, dar diferenta este ca mie mi l-a aratat pe tester, si tin sa-ti mentionez ca este "o fericire" pentru mecanic sa-l schimbe :)
Link to comment
Share on other sites

eu am avut probleme cu senzor turatie motor, senzor "dat naibii" in perspectiva unei asemenea masini ( eu am 318 fl, 2003 ). Dupa ce mergeam cu ea, o opream, apoi nu mai vroia sa se miste decat dupa 1 ora, timp in care o lasam sa se raceasca. Duminica m-a lasat la semafor, am lasat-o pe margine si cand am pornit direct in service cu ea. Ieri mi s-a zis ca senzorul a fost gasit crapat,spart pe scurt bulit, un senzor f important care comanda turatia,benzina,scanteia,etc iar daca e dus incepe sa fie o necorelare intre cei 2 senzori de la axele cu came si el. Poate sa fie una din rezolvarile problemei, dar diferenta este ca mie mi l-a aratat pe tester, si tin sa-ti mentionez ca este "o fericire" pentru mecanic sa-l schimbe :)

 

La mine nu s-a oprit niciodata motorul si nu a pornit niciodata greu.

Link to comment
Share on other sites

Nu am inpa, dar cam intre 830-880 rpm.

Ma interesa in principiu voltajul la clapeta de acceleratie la ralanti ( adica unghiul de deschidere a acesteia ), deoarece am umblat la surubul care regleaza clapeta si nu stiu daca l-am pus cum ar trebui. Numai in inpa vezi acest voltaj. Multumesc oricum.

Link to comment
Share on other sites

Ma interesa in principiu voltajul la clapeta de acceleratie la ralanti ( adica unghiul de deschidere a acesteia ), deoarece am umblat la surubul care regleaza clapeta si nu stiu daca l-am pus cum ar trebui. Numai in inpa vezi acest voltaj. Multumesc oricum.

Chiar nu are nimeni 316i, motor 1.9 si inpa sa ma ajute si pe mine cu un print screen la voltajul clapetei de acceleratie la ralanti?

Link to comment
Share on other sites

Imi cer scuze pentru intarziere. Nu reusesc ca le urc pe site, sunt mari, cca 3 mb, si nu pot sa le redimensionez...momentan.

andishors e id-ul meu de mess, da-mi add si ti le dau, sau lasa-mi o adresa de mail. O sa incerc maine sa le pun pe site. Numai bine

 

LE: Am reusit sa le micsorez. Succes

post-55862-0-38591400-1378326804_thumb.jpg

post-55862-0-29330600-1378326817_thumb.jpg

Edited by andishors
Link to comment
Share on other sites

Imi cer scuze pentru intarziere. Nu reusesc ca le urc pe site, sunt mari, cca 3 mb, si nu pot sa le redimensionez...momentan.

andishors e id-ul meu de mess, da-mi add si ti le dau, sau lasa-mi o adresa de mail. O sa incerc maine sa le pun pe site. Numai bine

 

LE: Am reusit sa le micsorez. Succes

Multumesc frumos, apreciez. Masina ta face cumva probleme la ralanti ?

Link to comment
Share on other sites

Multumesc frumos, apreciez. Masina ta face cumva probleme la ralanti ?

Mai scade cand isi aduce aminte(destul de rar), tot asa pana pe la 500 de ture de 2 3 ori dupa care se stabilizeaza. Nu am reusit sa aflu ce provoaca scaderea turatiei... Am observat ca face asa, de cele mai multe ori, cand calc frana, dar daca ii dau drumu tot nu se opreste din anomalia aia. Tind sa cred ca e de la benzina...Ce-i drept nu am incercat cu alta benzina, gen 98, carera 100 sau care o mai fi.

Edited by andishors
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mai scade cand isi aduce aminte(destul de rar), tot asa pana pe la 500 de ture de 2 3 ori dupa care se stabilizeaza. Nu am reusit sa aflu ce provoaca scaderea turatiei... Am observat ca face asa, de cele mai multe ori, cand calc frana, dar daca ii dau drumu tot nu se opreste din anomalia aia. Tind sa cred ca e de la benzina...Ce-i drept nu am incercat cu alta benzina, gen 98, carera 100 sau care o mai fi.

La mine scade turatia cand e motorul cald si numai 10-15 minute, dupa aceea isi revine. Am sa incerc sa ii curat si injectoarele si sa schimb toate garniturile de la admisie. Poate, poate isi revine.

Link to comment
Share on other sites

Ai erori pe motor?

Eu nu am nici-o eroare, am schimbat bujiile, filtrele de benzina si aer, debitmetrul, am curata vlava pcv(garniturile sunt ok, furtunele la fel), am sters adaptarile si functioneaza bine. Mai face uneori figura asta cu scazut turatia, si uneori are un lag in prima treapta de viteza(dar daca o calc mai tare isi revine), dar asta foarte rar si isi revine repede.

Link to comment
Share on other sites

Ai erori pe motor?

Eu nu am nici-o eroare, am schimbat bujiile, filtrele de benzina si aer, debitmetrul, am curata vlava pcv(garniturile sunt ok, furtunele la fel), am sters adaptarile si functioneaza bine. Mai face uneori figura asta cu scazut turatia, si uneori are un lag in prima treapta de viteza(dar daca o calc mai tare isi revine), dar asta foarte rar si isi revine repede.

Erori nu am, bujiile, filtrele, valva pcv, furtunul valvei pcv le-am schimbat si eu. Pe INPA aveam la ralanti urmatoarele valori: 0.42V la clapeta si la debitmetru aproximativ 11kg/h . Deorece am umblat la surubul de reglare a clapetei cand am curatat-o si nu mai stiam exact ce voltaj trebuie sa aiba la ralanti, am reglat-o ieri exact ca la tine, adica 0,51v la ralanti, am sters adaptarile si acum nu mai scade ralantiul, insa dupa ce se incalzeste motorul masina sta turata, undeva la 1300RPM si valoarea debitmetrului undeva la 14-15kg/h. La rece turatia sta bine, undeva la 1000rpm.

Chiar nu mai stiu ce sa fac, am fost la cativa mecanici, insa fiecare cu parerea lui, debitmetru, axa cu came, sonda lambda, tps, etc.. Nu as vrea sa cumpar o multime de piese si sa vad ca tot nu se remediaza problema. Prin Craiova un mecanic cu un tester bun cunoasteti?

Link to comment
Share on other sites

Erori nu am, bujiile, filtrele, valva pcv, furtunul valvei pcv le-am schimbat si eu. Pe INPA aveam la ralanti urmatoarele valori: 0.42V la clapeta si la debitmetru aproximativ 11kg/h . Deorece am umblat la surubul de reglare a clapetei cand am curatat-o si nu mai stiam exact ce voltaj trebuie sa aiba la ralanti, am reglat-o ieri exact ca la tine, adica 0,51v la ralanti, am sters adaptarile si acum nu mai scade ralantiul, insa dupa ce se incalzeste motorul masina sta turata, undeva la 1300RPM si valoarea debitmetrului undeva la 14-15kg/h. La rece turatia sta bine, undeva la 1000rpm.

Chiar nu mai stiu ce sa fac, am fost la cativa mecanici, insa fiecare cu parerea lui, debitmetru, axa cu came, sonda lambda, tps, etc.. Nu as vrea sa cumpar o multime de piese si sa vad ca tot nu se remediaza problema. Prin Craiova un mecanic cu un tester bun cunoasteti?

Regulatorul de ralanti l-ai curatat? vezi sa nu aiba mizerie si sa nu cumva sa nu culiseze perfect lamela aia(trebuie sa culiseze perfect, sa fie uns, sa nu aiba probleme de nici-un fel la deplasare, exact ca bobina unui difuzor)! Altceva nu stiu ce ar mai putea fi... la mine turatia la rece e putin peste 900 de ture. Cu inpa vezi ca poti activa diverse si iti poti da seama cum functioneaza anumiti actuatori/senzori. Asta poti face pe aproape toate modulele. De exemplu eu am activat regulatorul de ralanti si fluctueaza turatia de 4, 5 ori intre 1000 si 1800 de rotatii..... Succes

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.