Jump to content

Vechea problema, ralantiul scade la 500rpm


Recommended Posts

Aceeasi problema o am si eu si sunt 99% sigur ca e de la benzina, efix s 98 de la rompetrol. Mai stiu pe cineva cu un golf 4 care avea probleme cu aceasta benzina, a schimbat pe OMV 95 si gata. Schimba benzina cu omv maxxmotion 95 si spune-ne cum merge.

Sau injectoare, am gasit pe internet multe cazuri cu aceasi problema, iar dupa curatarea injectoarelor problema s-a remediat. Am sa curat si eu injectoarele zilele astea, sa vad daca se schimba ceva. Mie in primele 15 minute de functionare imi da si in nas la schimbarea treptelor.

Link to comment
Share on other sites

Sau injectoare, am gasit pe internet multe cazuri cu aceasi problema, iar dupa curatarea injectoarelor problema s-a remediat. Am sa curat si eu injectoarele zilele astea, sa vad daca se schimba ceva. Mie in primele 15 minute de functionare imi da si in nas la schimbarea treptelor.

Cred ca mai ieftin iesi cu un plin de alt tip de benzina... tu stii :D, eu am problema de cand am trecut pe EfixS 98 de la Rompetrol (acum nu ca as face reclama negativa benzinei, dar mie nu mi-e buna, poate la altii e ok).

Link to comment
Share on other sites

Am verificat acum bujiile pe care le-am schimbat acum 2 saptamani ( NGK cu 4 poli ) si 3 erau afumate si una mai alba la cilindrul 4. La cilindrul 4 si bujia veche tot alba am scos-o iar pe restu afumate, posibil sa fie injectorul de la cilindrul 4 defect? Mentionez ca fac foarte multe drumuri scurte ( maxim 1km) si am inteles ca si acest fapt duce la afumarea bujiilor.
Link to comment
Share on other sites

Am verificat acum bujiile pe care le-am schimbat acum 2 saptamani ( NGK cu 4 poli ) si 3 erau afumate si una mai alba la cilindrul 4. La cilindrul 4 si bujia veche tot alba am scos-o iar pe restu afumate, posibil sa fie injectorul de la cilindrul 4 defect? Mentionez ca fac foarte multe drumuri scurte ( maxim 1km) si am inteles ca si acest fapt duce la afumarea bujiilor.

 

Poti incerca, daca nu ai facut deja asta, schimbarea filtrului de benzina. Din cate am inteles, poate contribui si el la variatii de relanti. Si bineinteles, verifica orice furtunas de vacuum.

La mine, am avut fix aceeasi problema, si m-am hotarat sa schimb filtrul de benzina/verific furtunase si valva PCV. Si, intr-adevar, am gasit 3/4 furtunase f uzate chiar la vedere (adica reperele: 1, 5, 12, 14 din link):

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Sedan/Europe/316i_1.9-M43/LHD/N/2000/browse/engine/air_pump_f_vacuum_control/

 

Si, daca vrei sa verifici daca e pb din debitmetru, ii scoti mufa si mergi putin asa si vezi cum se comporta.

 

Sper sa-ti fie de ajutor!

Edited by compaqnx
Link to comment
Share on other sites

Poti incerca, daca nu ai facut deja asta, schimbarea filtrului de benzina. Din cate am inteles, poate contribui si el la variatii de relanti. Si bineinteles, verifica orice furtunas de vacuum.

La mine, am avut fix aceeasi problema, si m-am hotarat sa schimb filtrul de benzina/verific furtunase si valva PCV. Si, intr-adevar, am gasit 3/4 furtunase f uzate chiar la vedere (adica reperele: 1, 5, 12, 14 din link):

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Sedan/Europe/316i_1.9-M43/LHD/N/2000/browse/engine/air_pump_f_vacuum_control/

 

Si, daca vrei sa verifici daca e pb din debitmetru, ii scoti mufa si mergi putin asa si vezi cum se comporta.

 

Sper sa-ti fie de ajutor!

Multumesc, insa am schimbat toate filtrele ( pe OE ) , valva pcv ( OE ), toate vacumurile, bujiile (NGK cu 4 poli ), curatat clapeta si IAC si degeaba, tot la fel face. Acum am mai strans putin surubul de reglare a clapetei, deoarece pe tester arata ca, clapeta era mai inchisa decat ar trebui. Insa acum cat e rece motorul sta undeva la 900 rpm, apoi cand se incalzeste urca si turatia pana la 1200rpm cand ajunge la 90 grade . Urmeaza sa schimb toate garniturile si oringurile de la admisie si injectoare, sa vedem daca se schimba ceva.

Debitmetrul este 100% bun, cand scot mufa motorul se opreste. Am verificat si cu altul aproape nou si face aceleasi simptome ca si al meu. Sondele lambda functioneaza in parametri.

Edited by dolc3_sell
Link to comment
Share on other sites

Am verificat acum bujiile pe care le-am schimbat acum 2 saptamani ( NGK cu 4 poli ) si 3 erau afumate si una mai alba la cilindrul 4. La cilindrul 4 si bujia veche tot alba am scos-o iar pe restu afumate, posibil sa fie injectorul de la cilindrul 4 defect? Mentionez ca fac foarte multe drumuri scurte ( maxim 1km) si am inteles ca si acest fapt duce la afumarea bujiilor.

Din cate stiu, bujii afumate => amestec prea sarac.

Link to comment
Share on other sites

Din cate stiu, bujii afumate => amestec prea sarac.

Eu din cate stiam:

-Bujii albe = amestec sarac ( prea mult aer sau prea putin benzina )

-Bujii afumate = amestec bogat ( prea multa benzina sau prea putin aer ), simptome de sonda lambda sau mers foarte mult pe distante scurte, astfel motorul nu ajunge la temperatura optima de functionare si baga mai multa benzina.

-Bujii caramizii = amestec OK

 

Daca gresesc sa ma corecteze cineva .

Link to comment
Share on other sites

Eu din cate stiam:

-Bujii albe = amestec sarac ( prea mult aer sau prea putin benzina )

-Bujii afumate = amestec bogat ( prea multa benzina sau prea putin aer ), simptome de sonda lambda sau mers foarte mult pe distante scurte, astfel motorul nu ajunge la temperatura optima de functionare si baga mai multa benzina.

-Bujii caramizii = amestec OK

 

Daca gresesc sa ma corecteze cineva .

Posibil, citisem acum 2 zile un topic in care asa zicea :).

Link to comment
Share on other sites

Termostatul l-ai verificat? Cumva ecu nu stie ca s-a incalzit motorul. Daca nu e nici asta, poate e o problema software in ecu motorului. Incearca o resoftare...

Am schimbat si termostatul, insa nu prea are legatura, termostatul nu are senzor de temperatura pe el, are doar o rezistenta comandata de ecu, pentru a deschide termostatul mai devreme.

 

Scade mult ralantiul si cand pornesc dezburire luneta si dau ventilatia la maxim. Am verificat ieri bujiile iar si tot la fel bujia de la cil 4 este alba, restul sunt mai fumurii. Am vericat si compresia la rece si este buna, aproximativ 10 bari la toate pistoanele. In concluzie, ori aer fals pe la oringul injectorului 4, ori injector infundat, deoarece bujiile sunt noi, fisele le-am masurat cu multimetru si au toate aceasi valoare, iar daca era bobina defecta, trebuia sa mearga urat motorul la ralanti cu fluctuatii multe si sa miroase a benzina nearsa pe esapament. Astept sa imi vina oringurile si garniturile de la asmisie sa le schimb pe toate.

 

Pe garniturile de la admisie noi este bine sa dau si cu putin gasket cand le montez?

Link to comment
Share on other sites

Nu poate fi o problema de alternator daca iti scade foarte mult cand ai dezaburirea si ventilatia pe maxim, dat fiind ca astea2 sunt niste consumatori cam cei mai mari?

poti verifica incarcarea cand e dat drumul la dezaburire si ventilatie pe maxim.

Edited by CosminE46
Link to comment
Share on other sites

Nu poate fi o problema de alternator daca iti scade foarte mult cand ai dezaburirea si ventilatia pe maxim, dat fiind ca astea2 sunt niste consumatori cam cei mai mari?

poti verifica incarcarea cand e dat drumul la dezaburire si ventilatie pe maxim.

Exista si posibilitatea asta, am sa verific cu multimetrul si incarcarea cu toti consumatorii porniti, insa o problema o am sigur si la cilindrul 4, deoarece bujia ramane alba. Ai cumva tot e46? Daca da, cati volti ai la baterie cu toti consumatorii porniti?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.