Jump to content

Problema pornire la rece 320d e46


emanuel_exa

Recommended Posts

Asa porneste a mea dupa 4 zile de stationare si cu bateria varza(are 14ani bateria), afara temperatura era de 11,5 grade. Acum nu a mai scos fum cum face cand e sub 10grade si a durat mai putin zgomotul de relanty oscilant.

A mea nu oscileaza decat pe la -14 sau -15 grade...cand au fost gerurile alea mai mari. La -10 grade porneste normal. A mea am vazut ca scoate fum mai mult la temperaturi cu minus, banui ca e normal. Dupa ce ajunge apa pe jumatate, nu mai scoate fum si merge mult mai rotund motorul. Nu ii place deloc frigul si o inteleg, nici mie nu imi place :)) :D Am vazut ca a consumat enorm in diminetile alea geroase. Intr-o saptamana de plimbat la servici, a papat un sfert de rezervor (cam 15 l la 100 km).

Link to comment
Share on other sites

eu nu am reusit sa aflu de ce oscileaza doar cand e rece si nici de ce clantane cand e motorul rece, plus ca si becul la ulei sta aprins dupa ce porneste motorul. o sai schimb uleiul peste cativa km si am sai pun alt tip de ulei, vreau sa specific ca la mine toate problemele au aparut de cand am pus in ea 10w40 adik de vreo 2 3 ani, la urmatoarele schimburi am pus numai 0w30...daca are vreo relevanta. cand schimb uleiul acum o sa schimb si filtru epurator ca are vreo 15mii si ala. dar prb e ca o sa fie cald si nu o sa mai faca figuri trebuie sa astept frigul sau sa gasesc un congelator unde sa o bag :D.
Link to comment
Share on other sites

eu nu am reusit sa aflu de ce oscileaza doar cand e rece si nici de ce clantane cand e motorul rece, plus ca si becul la ulei sta aprins dupa ce porneste motorul. o sai schimb uleiul peste cativa km si am sai pun alt tip de ulei, vreau sa specific ca la mine toate problemele au aparut de cand am pus in ea 10w40 adik de vreo 2 3 ani, la urmatoarele schimburi am pus numai 0w30...daca are vreo relevanta. cand schimb uleiul acum o sa schimb si filtru epurator ca are vreo 15mii si ala. dar prb e ca o sa fie cald si nu o sa mai faca figuri trebuie sa astept frigul sau sa gasesc un congelator unde sa o bag :D.

Verifica nivelul de ulei, daca e ok, verifica senzorul de nivel sau mai documenteaza-te despre aparitia lui. Nu cred ca e normal sa ii pui 10w40. Ce motor ai?

Link to comment
Share on other sites

nu am completat niciodata ulei de cand o am(7ani) uleiul e mereu la nivel, senzorul de nivel ulei stiu ca e dus tocmai din momentul ce mi`au pus 10w40 pe vremea aia nu faceam eu schimburile ma duceam la mecanic. motorul e m47 320d an 2000 cu 250 mii km

Eu zic ca pui uleiul gresit si ai mari sanse sa distrugi de tot motorul. Daca spui ca nu mananca deloc, pune 5w30, asta il pun si eu si asta e recomandat inclusiv de BMW (poate gresesc dar asa mi s-a spus). Eu cumpar BMW 5w30 LL04 si e foarte ok, masina mea are 240 mii km si nu papa deloc. Mersul motorului neregulat s-ar putea sa fie de la ulei la tine, e un ulei prea vascos si nu realizeaza o ungere optima decat dupa ce motorul ajunge aproape de 90 de grade. Schimba si senzorul ala ca nu costa o caruta de bani. Nu iti recomand sa mai mergi cu uleiul ala prea mult, repararea unui motor costa mult mai mult decat un ulei recomandat.

Eu mi-am propus sa ii fac reviziile la 10 mii km avand in vedere varsta si km parcursi, astfel banuiesc ca o sa mai mearga bine inca mult timp.

Link to comment
Share on other sites

si eu schimb uleiul la 10 15mii maxim, vezi ca ai inteles gresit momentan in motor eu am 0w30 am zis ca problemele au aparut acum 2 3 ani cand la service mi`au pus 10w40.

Ok, greseala mea, insa nu vazusem unde ai precizat ca ai 0w30.

E posibil ca trepidatul tau si zgomotul de motor sa fie consecinte de atunci. Ai circulat cu 10w40? cat ai mers...si daca era vara sau iarna?

Edited by Ciobanu George
Link to comment
Share on other sites

nu mai stiu cat am mers cu el, era in august cand lam pus, plus ca eu stau in italia aici nu e frig ca in romania. lam schimbat da nu mai stiu la cat parca facusem vreo 5 6 mii cu el si atunci cand l`am schimbat am curatat si senzorul dar degeaba trebuie altu. nu am schimbat senzorul pentru ca multi zic ca se strica iar in maxim 2ani, oricum eu stau cu ochii pe lichidele masinii inainte sa o pornesc.

ps. am scris ca momentan am pus numai 0w30 daca te uiti atent.

Link to comment
Share on other sites

nu mai stiu cat am mers cu el, era in august cand lam pus, plus ca eu stau in italia aici nu e frig ca in romania. lam schimbat da nu mai stiu la cat parca facusem vreo 5 6 mii cu el si atunci cand l`am schimbat am curatat si senzorul dar degeaba trebuie altu. nu am schimbat senzorul pentru ca multi zic ca se strica iar in maxim 2ani, oricum eu stau cu ochii pe lichidele masinii inainte sa o pornesc.

ps. am scris ca momentan am pus numai 0w30 daca te uiti atent.

Oricum, eu am citit pe forum si am vazut ca sunt multe care pot influenta pornirea: bujii, injectoare, pompa, releu bujii, baterie, fir releu bujii, etc....cred ca mai erau si altele

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

eu nu am reusit sa aflu de ce oscileaza doar cand e rece si nici de ce clantane cand e motorul rece, plus ca si becul la ulei sta aprins dupa ce porneste motorul. o sai schimb uleiul peste cativa km si am sai pun alt tip de ulei, vreau sa specific ca la mine toate problemele au aparut de cand am pus in ea 10w40 adik de vreo 2 3 ani, la urmatoarele schimburi am pus numai 0w30...daca are vreo relevanta. cand schimb uleiul acum o sa schimb si filtru epurator ca are vreo 15mii si ala. dar prb e ca o sa fie cald si nu o sa mai faca figuri trebuie sa astept frigul sau sa gasesc un congelator unde sa o bag :D.

salut, daca iti oscileaza turatia la rece poate fi cu siguranta si de la sistemul de incalzire suplimentara care functioneaza pe electric pana apa ajunge la o temperatura mai mare [60-90 grade C],se afla in habitaclu motor in dreapta arata ca ocutie dreptunghiulara prin care trec niste furtune de apa, daca nu functioneaza cum trebuie sau are probleme cand cere curent motorul creste in ture dupa care revine la turatia initiala , mai poate fluctua si din cauza termostatului de la egr

Link to comment
Share on other sites

termostatul de la egr la mine este anulat de cand am luat masina si nu facea asa. de exemplu acum ca sa incalzit afara adik nu mai coboara temperaturile sub 10 grade nu -10 masina porneste ok fara relanty oscilnat..cutia aia dreptunghiulara care spui tu se cheama webasto si daca da cum se poate controla? bateria inca nu am schimbato am zis ca atat timp cat masina porneste o mai las sa vad cat tine(masina eu o am de 7 ani si bateria pare a fi originala a masinii adik vreo 14 ani).
Link to comment
Share on other sites

termostatul de la egr la mine este anulat de cand am luat masina si nu facea asa. de exemplu acum ca sa incalzit afara adik nu mai coboara temperaturile sub 10 grade nu -10 masina porneste ok fara relanty oscilnat..cutia aia dreptunghiulara care spui tu se cheama webasto si daca da cum se poate controla? bateria inca nu am schimbato am zis ca atat timp cat masina porneste o mai las sa vad cat tine(masina eu o am de 7 ani si bateria pare a fi originala a masinii adik vreo 14 ani).

in primul rand sa lamurim ceva ,cutia aia din dreapta la 320d 1999, poate fi webasto , sau incalzire ajutatoare ,nu stiu daca e corect termenul ,pe care il au toate dieselurile ,principiul de functionare difera de la caz la caz, pentru ca motorina nu degaja aceeasi energie cinetica ca si benzina si deci prin urmare se va incalzii mai greu decat benzinarele ,are un sistem ajutator care incalzeste lichidul de racire care in general func. pe curent, a nu se confunda cu webasto care este incalzire auxiliara functioneaza cu motorina din rezervor cat timp autovehiculul este oprit nu se afla in functionare,incalzeste habitaclul sau apa din motor e cu totul altceva.

acum ,modelele mai noi cele de 320 ,150cp au aceasta incalzire in partea stanga a motorului, la un tester se vede daca func. corect, asta e cel de care vb. eu si sa stii ca imi fluctua relantiul din cauza ca era defect

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=64_1090&hg=64&fg=65

asta ecel de care vb. tu

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=64_0884&hg=64&fg=65

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Deci zici ca din cauza lui relantiul creste si scade pana se incalzeste ... l-ai schimbat sau se poate repara cumva ?

de reparat mai greu,dar nu imposibil, eu l-am schimbat si nu mai sunt probleme, incearca sa opresti ventilatorul de caldura , cand il opream nu mai fluctua ralantiul, cand se incalzea nu mai stiu exact dar cred ca da ,cred ca ramanea vreo comanda in memorie si o tot repeta daca nu se executa, nu stiu poate gresesc ,dar sigur se vede pen tester daca e defect

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.