Jump to content

Bataie cuzineti. Cateva sfaturi.


Recommended Posts

Este prima data cand postez pe acest forum asa ca va rog sa fiti ingaduitori cu mine...

Sunt de putin timp posesorul unui e46 316i din 2004 si am intampinat prima mare problema. Am sesizat o bataie la motor care apare dupa 2800 Rpm si doar cand mentin acea turatie nu si cand accelerez.

Am fost cu masina la 3 mecanici care au ascultat motorul, 2 dintre ei au dat verdictul ca bataia vine de la cuzineti iar al 3-lea banuieste acelasi lucru dar mi-a spus ca poate proveni si de la sistemul valvetronic sau chiar de la lantul de distributie. Mai mult decat atat in filtrul de ulei a gasit niste mici bucatele de metal. Eu ma pregatesc pentru ce e mai rau, adica pentru o interventie la vibrochen.

Vreau sa va rog sa ma ajutati cu sfaturi referitoare la ce ar fi mai bine sa fac in cazul in care problema este intradevar la cuzineti/vibrochen. Sa il trimit la rectificat? Sa caut unul second hand? Sincer unul nou nu imi permit in conditiile in care costa aproximativ 6000 de lei. Eu as vrea sa pastrez masina, deci ma intereseaza un compromis cat mai bun intre costuri si fiabilitate!

Va multumesc tare mult colegi si sper sa ma alatur voua cat mai curand pe sosele. Stima!

Link to comment
Share on other sites

Nu mai porni motorul. Da baia jos si verifica toti cuzinetii (biela + palier). Daca totul e in regula acolo, verifica axele cu came si valvetronicul. Daca nu, in functie de ce uzura ai, sunt mai multe variante. De obicei bataia de biela se amplifica proportional cu turatia si se aude mai ales la cald, cand uleiul isi pierde din vascozitate.
Link to comment
Share on other sites

nu,mai degraba rectificat cel de pe masina+cuzineti cota de reparatie,daca restul motorului e ok.

Va multumesc tare mult ca ati raspuns asa repede! Eu totusi sper sa nu fie vibrochenul desi nu stiu daca altceva ar fi putut da pilitura in ulei... Oare se poate sa bata doar biela si sa nu fie afectat vibrochenul? Scuze daca vorbesc prostii dar nu ma pricep prea bine. Din pacate doar peste o saptamana se poate ocupa mecanicul meu de masina. Pana atunci calcule si stres... Bugetul meu este de vreo 3500 de lei, sper sa gasesc o solutie in acest buget... Stima!

Si oare poate sa apara metal in ulei daca am o defectiune la sistemul valvetronic???

Edited by HGT
Link to comment
Share on other sites

Varianta vibrochen + cuzineti seccond hand nu e de luat in calcul?

 

 

nu,mai degraba rectificat cel de pe masina+cuzineti cota de reparatie,daca restul motorului e ok.

 

E mai sigura varianta vibrochenului luat SH, cu cuzineti noi sau la pachet cu cuzinetii SH daca se verifica temeinic inainte. Rectificarea vibrochenului la cota de reparatie implica o serie de riscuri in plus. Eu unul nu-ti recomand sa testezi priceperea si sculele tehnicienilor de la noi pe banii tai.

 

asta daca nu latra pistoanele sau bolturile, la linie se verifica presiunea de ulei intai

 

 

 

Perfect adevarat, dar daca deja bate, eu unul n-as mai testa presiunea la cald, ci as verifica direct cuzinetii.

Link to comment
Share on other sites

nu daca nu are uzura nu trebuie, trebuie masurat cu micrometrul si daca se prezinta in cote normale de uzura se poate monta asa + cuzineti noi bineinteles

trebuie in schimb sa verifici si bielele, adica diametrul interior cu capacele montate si stranse in suruburi, nu se stie niciodata, degeaba montezi arbore nou daca ai bielele decalibrate

Edited by BOASKA
Link to comment
Share on other sites

nu daca nu are uzura nu trebuie, trebuie masurat cu micrometrul si daca se prezinta in cote normale de uzura se poate monta asa + cuzineti noi bineinteles

trebuie in schimb sa verifici si bielele, adica diametrul interior cu capacele montate si stranse in suruburi, nu se stie niciodata, degeaba montezi arbore nou daca ai bielele decalibrate

Deci in principiu trebuie sa caut un arbore de pe un motor cu cat mai putini km, cu uzura cat mai mica si daca se incadreaza in cote sa cumpar cuzineti noi. Cred ca asta ar fi un caz ideal... Oare arborele de pe motorul n42 se potriveste si la n46? Eu am n46... Intreb pentru ca pe la parcurile de dezmembrari pe unde am intrebat, m-auintrebat doar de cilindreea si anul masinii... Dar in 2004 s-a produs si n42 si n46.

Link to comment
Share on other sites

Am sesizat o bataie la motor care apare dupa 2800 Rpm si doar cand mentin acea turatie nu si cand accelerez.

Am fost cu masina la 3 mecanici care au ascultat motorul, 2 dintre ei au dat verdictul ca bataia vine de la cuzineti iar al 3-lea banuieste acelasi lucru dar mi-a spus ca poate proveni si de la sistemul valvetronic sau chiar de la lantul de distributie.

Am cateva intrebari:

 

Bataia se manifesta (in conditiile mentionate de tine, adica peste 2.800 rpm si la turatie constanta):

a - din momentul in care pornesti motorul, indiferent de temperatura uleiului (motor cald sau rece) si nu dispare pana nu opresti iar motorul?

b - numai dupa ce uleiul ajunge la o anumita temperatura (deci nu si cand motorul este rece), dar dupa ce incepe sa bata nu dispare pana nu opresti motorul?

c - intr-un interval limtat de temperatura a uleiului (adica nu bate cand motorul este rece, nu bate nici dupa ce ajunge la regimul termic normal)?

 

Este destul de ciudat faptul ca bate numai daca mentii o turatie constanta. Daca accelerezi foarte usor mai bate? Daca iei piciorul de pe acceleratie continua sa bata (in timp e turatia scade, fie si pana la un anumit prag)? Poti delimita mai exact intervalul de turatii intre care bate (mentinand turatia constanta)?

Link to comment
Share on other sites

Am cateva intrebari:

 

Bataia se manifesta (in conditiile mentionate de tine, adica peste 2.800 rpm si la turatie constanta):

a - din momentul in care pornesti motorul, indiferent de temperatura uleiului (motor cald sau rece) si nu dispare pana nu opresti iar motorul?

b - numai dupa ce uleiul ajunge la o anumita temperatura (deci nu si cand motorul este rece), dar dupa ce incepe sa bata nu dispare pana nu opresti motorul?

c - intr-un interval limtat de temperatura a uleiului (adica nu bate cand motorul este rece, nu bate nici dupa ce ajunge la regimul termic normal)?

 

Este destul de ciudat faptul ca bate numai daca mentii o turatie constanta. Daca accelerezi foarte usor mai bate? Daca iei piciorul de pe acceleratie continua sa bata (in timp e turatia scade, fie si pana la un anumit prag)? Poti delimita mai exact intervalul de turatii intre care bate (mentinand turatia constanta)?

Bate mai evident dupa ce se incalzeste motorul. Nu stiu daca are legatura dar cand e rece motorul, pana la 2000 rpm acesta ezita atunci cand accelerez.

Acesta incepe sa bata de la aprox 2800 de turatii in sus indiferent pana la ce turatie o duc. Dar pe perioada de acceleratie sunetul nu se aude. Din ce imi aduc aminte nici pe deaccelerare. Asa se explica si faptul ca in oras nu am sesizat problema ci doar pe autostrada. Chiar daca incepe sa bata, daca nu o mai duc la turatii aproape de 2800 rpm nu se aude absolut nimic. La relanti nu se aude absolut nimic.

Link to comment
Share on other sites

HGT, sper ca intelegi faptul ca, in cazul problemei descrise de tine, orice diagnostic primesti aici pe forum are cel mult valoare de parere, iar probabilitatea de a fi eronat este foarte mare. Lucru valabil si pentru parerea care urmeaza.

 

Nu este exclus sa ai o bataie de cuzinet de biela, sau - mai putin probabil - cuzinet de arbore cotit. Dar, indiferent de tipul cuzinetului uzat, bataia ar trebui sa fie mai intensa in accelerare sau decelerare - nu la turatie constanta. Ceea ce in cazul tau nu se intampla.

De obicei, cuzinetii de arbore se uzeaza foarte rar, in special dupa rulaje mari (peste 250.000 Km) si/sau daca schimburile de ulei au fost efectuate incorect, adica prea rar si cu ulei necorespunzator. Daca ai vreun istoric de service al masinii, ai putea verifica aceste lucruri.

Cuzinetii de biela se uzeaza insa mult mai usor.

Inca un indiciu: uzura cuzinetilor (in special) de arbore este insotita de o scadere a presiunii uleiului. Ar trebui sa mergi la un service care stie sa masoare presiunea uleiului la motorul tau. Daca presiunea este sub specificatii, atunci poti suspecta cuzinetii.

 

Este foarte relevant faptul ca s-au gasit bucatele de metal in filtrul de ulei. Daca le mai ai, incearca sa identifici daca sunt din cupru sau cositor, respectiv din fier sau aluminiu. Un magnet te poate ajuta la indentificare. In primul caz se indica uzura a cuzinetilor. In al doilea caz, uzura la distributie / axa cu came.

 

Daca ai timp, mai fa urmatorul test:

- incalzeste motorul pana la temperatura de la care incepe sa se auda bataia;

- trage zdravan frana de mana, accelereaza pana la cca. 2000 rpm (nu 2.800!) si tine turatia in acel punct, apoi cupleaza treapta intai si elibereaza foarte usor ambreiajul pana cand turatia motorului incepe sa scada (si se simte cum incearca sa invinga rezistenta franei de mana);

- opreste-te cu ambreiajul in acel punct si tine turatia constanta cateva secunde.

Daca bataia se aude, atunci foarte probabil ai cuzineti uzati. Daca nu, cauza este mai degraba in alta parte.

 

Incearca sa aloci mai mult timp diagnosticarii. Cauta pe forumuri cazuri similare cu al tau, la acelasi tip de motor. Consulta cativa mecanici cu experienta in acest tip de motor. Desi nu trebuie exclusa o problema de cuzineti, verifica mai serios daca sursa batatii nu este in alta parte (in special distributie, cu tot ce inseamna asta: came uzate, lant / intinzator, VANOS, Valevetronic).

 

Altfel, te poti trezi in situatia de a inlocui o groaza de piese, cu costuri semnificative - iar problema sa persiste.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

HGT, sper ca intelegi faptul ca, in cazul problemei descrise de tine, orice diagnostic primesti aici pe forum are cel mult valoare de parere, iar probabilitatea de a fi eronat este foarte mare. Lucru valabil si pentru parerea care urmeaza.

 

Nu este exclus sa ai o bataie de cuzinet de biela, sau - mai putin probabil - cuzinet de arbore cotit. Dar, indiferent de tipul cuzinetului uzat, bataia ar trebui sa fie mai intensa in accelerare sau decelerare - nu la turatie constanta. Ceea ce in cazul tau nu se intampla.

De obicei, cuzinetii de arbore se uzeaza foarte rar, in special dupa rulaje mari (peste 250.000 Km) si/sau daca schimburile de ulei au fost efectuate incorect, adica prea rar si cu ulei necorespunzator. Daca ai vreun istoric de service al masinii, ai putea verifica aceste lucruri.

Cuzinetii de biela se uzeaza insa mult mai usor.

Inca un indiciu: uzura cuzinetilor (in special) de arbore este insotita de o scadere a presiunii uleiului. Ar trebui sa mergi la un service care stie sa masoare presiunea uleiului la motorul tau. Daca presiunea este sub specificatii, atunci poti suspecta cuzinetii.

 

Este foarte relevant faptul ca s-au gasit bucatele de metal in filtrul de ulei. Daca le mai ai, incearca sa identifici daca sunt din cupru sau cositor, respectiv din fier sau aluminiu. Un magnet te poate ajuta la indentificare. In primul caz se indica uzura a cuzinetilor. In al doilea caz, uzura la distributie / axa cu came.

 

Daca ai timp, mai fa urmatorul test:

- incalzeste motorul pana la temperatura de la care incepe sa se auda bataia;

- trage zdravan frana de mana, accelereaza pana la cca. 2000 rpm (nu 2.800!) si tine turatia in acel punct, apoi cupleaza treapta intai si elibereaza foarte usor ambreiajul pana cand turatia motorului incepe sa scada (si se simte cum incearca sa invinga rezistenta franei de mana);

- opreste-te cu ambreiajul in acel punct si tine turatia constanta cateva secunde.

Daca bataia se aude, atunci foarte probabil ai cuzineti uzati. Daca nu, cauza este mai degraba in alta parte.

 

Incearca sa aloci mai mult timp diagnosticarii. Cauta pe forumuri cazuri similare cu al tau, la acelasi tip de motor. Consulta cativa mecanici cu experienta in acest tip de motor. Desi nu trebuie exclusa o problema de cuzineti, verifica mai serios daca sursa batatii nu este in alta parte (in special distributie, cu tot ce inseamna asta: came uzate, lant / intinzator, VANOS, Valevetronic).

 

Altfel, te poti trezi in situatia de a inlocui o groaza de piese, cu costuri semnificative - iar problema sa persiste.

Pilitura nu parea sa fie fie cupru.. Era un metal lucios din cate mi-am dat seama de culoare argintie (posibil cositor?).

Am facut testul propus de tine si nu s-a auzit nici o bataie. La fel se intampla si in mers. Daca motorul este in sarcina sau in accelerare nu conteaza turatia, acesta nu bate. Doar cand mentin turatia respectiva se aude. Daca urc o panta si mentin turatia 2800 rpm nu se aude nici o bataie... Sunetul este asemenea un clantanit... Nu stiu daca are vreo relevanta.... La relanti parca se aude mai intens cand accelerez, adica creste frecventa bataii.. Cand o mentin la 2800 sunetul este mai evident dar are o frecventa mai redusa.

Mai am o saptamana pana se poate apuca mecanicul de desfacut motorul... Pana atunci, multe ganduri....

Va multumesc inca odata pentru toate raspunsurile voastre, marturisesc ca nu ma asteptam la o comunitate asa binevoitoare... Asta e inca un motiv in plus sa raman fan BMW chiar daca prima mea experienta cu aceasta marca se dovedeste a fi una neplacuta! Stima!

Mai precizez un amanunt care poate sau nu sa aiba relevanta. La turatii joase pana in 2000 de rpm si ai ales la rece, atunci cand accelerez mai tare, masina ezita sa accelereze...

Edited by HGT
Link to comment
Share on other sites

ai facut un tester si tu, poate ai ceva la valvetronic de obicei cade motorasul ala, poate ca bate ceva la axa cu came din cauza valvetronicului

pilitura aia poate sa fie de la un cuzinet sau poate de la un pinion, cama, culbutor, sau alta minune din chiulasa...motor

fa un tester intai si pe urma verifica de sus de la axa cu came intai, poate ai o valva indoita sau ceva mai simplu decat linia

Link to comment
Share on other sites

Mai am o saptamana pana se poate apuca mecanicul de desfacut motorul... Pana atunci, multe ganduri....

Va multumesc inca odata pentru toate raspunsurile voastre, marturisesc ca nu ma asteptam la o comunitate asa binevoitoare

Tot in spiritul comunitatii, te rugam si noi ca, dupa ce vei diagnostica si remedia defectiunea, sa postezi in acest topic informatii in acest sens - ideal si niste poze ale pieselor defecte. Ar putea fi utile candva in viitor, cand alt posesor de BMW se va lovi, poate, de aceeasi problema.

 

Si as mai adauga un sfat - tot cu titlu de parere personala: la modelele de BMW pentru care producatorul recomanda intervale lungi de inlocuire a uleiului motor, consider ca este o buna "profilaxie" respectarea unui interval de schimb mai agresiv.

Oricat de mult a avansat tehnologia uleiurilor, schimbul la zeci de mii de Km are ratiuni mai mult ecologice si de economie, decat tehnice.

Eu recomand inlocuirea uleiului de motor + filtrului aferent la maxim 12.000 Km pentru motoarele non-turbo si maxim 10.000 Km pentru motoarele turbo (dar in nici un caz mai tarziu de momentul indicat de computerul de bord).

Costul suplimentar este neglijabil, fata de posibilele beneficii asupra vietii motrorului.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.