Jump to content

Ce parere aveti de impozitul forfetar propus din 2014?


paul

Ce parere aveti despre noul impozit forfetar?  

49 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Iti dau un singur(nu este singurul) exemplu' ce este vanzator autorizat,

Claudiuwbr da din proprie initiativa(asa cum e normal de altfel) factura/bon pentru piesele pe care le vinde si totusi are preturi foarte competitive.

 

 

este si normal..pe spatele facturii se afla garantia , cam la toate piesele auto vandute. :)

Edited by Krebs
Link to comment
Share on other sites

Iti dau un singur(nu este singurul) exemplu' ce este vanzator autorizat,

Claudiubwr da din proprie initiativa(asa cum e normal de altfel) factura/bon pentru piesele pe care le vinde si totusi are preturi foarte competitive.

Deci se poate.

In locul tau as merge pe burta si n-as mai brava daca ma stiu cu musca pe caciula.

Claudiu se descurca la fel ca toata lumea.

Eu nu-i cer factura in general, deci nu-mi aduce. N-am bravat cu nimic. Am primit facturi de la el de fiecare data cand am avut nevoie, dar la fel ca oricine e nevoit sa se descurce.

 

Strict legat de vanzatorii de piese independenti in general, e relativ usor pentru ei sa fie corecti din punct de vedere legal pentru ca nu au angajati si lucreaza de acasa.

Cu alte cuvinte, nu platesc utilitati, nu platesc chirie, nu au angajati. Din cauza lor se inchid incet incet magazinele de piese mai mici.

Asta-i viata.

 

Ciupanezu, cum adica cresc taxele? Pai 750 de lei este ridicol de putin pentru un service, sa fim seriosi.

Daca s-ar lucra cu acte integral, la un service mic, de cartier, ar fi de platit impozit pe profit undeva pe la 1000-1200 lei lunar.

Daca mai ai si un rulaj de piese de vreo 200 milioane pe luna, probabil ar fi de platit lunar si vreo 10 milioane TVA.

 

Aici se vede ca este vorba de un subiect pe care nu-l stapanesti foarte mult.

In ultimii ani au crescut foarte mult taxele pentru service-uri.

Pot detalia: in primul rand au crescut taxele percepute de RAR. Se taxeaza fiecare marca pentru care service-ul se autorizeaza, ceea ce a cam anihilat service-urile multimarca.

Pe o piata libera nu prea e normal sa se intample asta. Autorizarea asta separata pe marci a inchis foarte multe service-uri sau le-a diminuat activitatea. Astfel au avut de castigat reprezentantele pentru ca service-urile multimarca le furau din clienti.

Daca adaugi peste aceste cresteri de taxe si cresterea TVA-ului si toate porcariile pe care le suporta zilnic o firma din punct de vedere fiscal si al controalelor, ajungi sa realizezi ca nu e deloc usor.

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

Un prieten si-a autorizat service-ul pentru o singura marca pentru mecanica auto si diagnoza si a dat cam 1000 de euro taxe si 1000 de euro spaga.

In afara de n scule pe care trebuie sa le ai oricum, au bagat si anumite scule care sunt puse ca sa te arda frumos.

De exemplu, cand vreodata un service mic isi va permite un analizor de gaze care costa de la 1000 euro la 3000 euro?

Sau un opacimetru?

Asta arata ca regulile astea sunt facute intr-un mod pervers incat sa creezi premisele necesare spagii pentru ca n-ai cum sa mergi la un service oarecare si sa-l gasesti in regula daca exista asemenea aberatii.

 

Iar daca esti autorizat pe o marca si te prind ca faci un schimb de placute la o alta marca, poti fi amendat cu o suma foarte mare. Deci un alt prilej de spaga. De parca ar trebui sa fii neaparat autorizat RAR ca sa schimbi niste filtre sau niste placute.

Link to comment
Share on other sites

sau se poate duce la un test dupa (serviceare) oriunde exista asa ceva desi a platit jumate din cat ii lua service-ul cu test de gaze.

 

este greu si ca reprezentanta in indeplinesti tot ce ti se cere, de exemplu in Romania nu exista reprezentanta audi care sa repare masini audi din 90 (nu au autorizatie pt ele)

 

p.s. cate service-uri din Romania au licente pe testere ?! :)

Edited by Krebs
Link to comment
Share on other sites

De ce sa fie reguli perverse?

 

Daca faci interventii la motor, nu este normal sa poti face si un test de gaze la final? Ma refer la interventii gen inlocuit un injector sau altceva care ar putea duce la cresterea poluarii.

Pentru ca s-ar ajunge la niste investitii enorme si imposibil de amortizat intr-un termen mediu sau lung.

 

O fi normal, dar banuiesc ca daca asta e normalitatea, la fel de normale sunt si preturile de reprezentanta.

Nu ai cum sa ai asemenea dotari, dar sa faci mecanica la preturi considerate decente.

 

In plus, de ce ar trebui un service sa aiba neaparat un asemenea aparat cand se poate apela (in caz de nevoie) la un alt atelier?

Ca sa ai totul asa cum spun cei de la RAR ar trebui sa investesti minim 100 000 euro intr-un service, si asta doar daca e vorba de un service mic.

Asta inseamna sa dai niste legi sau sa emiti niste regulamente fara sa tii cont de piata.

E foarte usor sa spui ca daca nu le convine sa se apuce de altceva, dar asta e o gandire lipsita de respect.

Intr-un stat modern orice om trebuie sa aiba sansa de a fi antreprenor, de a porni o afacere, chiar si una mica.

De ce? Pai, in primul rand, niciodata nu sunt suficiente locuri de munca. O afacere tocmai asta creaza. Daca un stat le asigura micilor intreprinzatori un climat propice, acestia se dezvolta, platesc taxe, deci mecanismele statului se misca si societatea prospera.

 

E foarte simplist sa consideri ca tu ai salariul tau si ti se rupe de x care are o mica afacere. Traind intr-o societate toti suntem in legatura fie ca vrem sau nu.

 

Ideal este sa existe reguli care pot fi respectate pentru ca asta ar inseamna bani la buget.

Economia subterana nu face bine nici clientilor si nici societatii in general.

 

Sau ne putem imprumuta in continuare la FMI.

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

pai sa-ti cumperi bre Ciupa' si-un tester de amortizoare si suspensie , unul de franare etc :) daca omul are o zgarietura pe aripa sa-ti angajezi si vopsitor cu cuptor si tot ce trebuie

 

Daca o dai asa, uite aici:

 

cu un cleste, o trusa de chei sh si o groapa, inarmat cu documentatie solida de pe diverse forumuri, poti interveni fara probleme la franele, directia si motorul clientilor :thumbsup:

 

Niste reglementari tot trebuie sa existe.

 

Apoi ne miram ca trec toti ghiolbanii ITP-ul cu xenoane peste tot, fara frane si care scot fum de parca ard cauciucuri.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Daca intentionai sa ma enervezi cu chestia asta, nu ma simt deloc lezat pentru ca la descrierea aia intra doar treaba cu "groapa", in rest am scule scumpe si cumparate noi si am invatat mecanica de la alti mecanici cu experienta. De pe forumuri nu ai cum sa inveti sa repari o masina, dar ai cum sa inveti s-o strici.

Eu repar si cutii automate, asa ca fazele astea cu invatatul de pe forum chiar nu ma deranjeaza pentru ca n-au cum sa fie altceva decat niste rautati.

 

Evident ca niste reglementari trebuie sa existe, dar unele facute cu cap, nu facute ca sa ai de ce sa iei spaga si sa-i bagi pe multi in faliment sau in economia subterana.

 

ITP-ul se trece pe spaga nu pentru ca n-ar exista reglementari ci pentru ca asta e tara, asta e mentalitatea. Regulile sunt pentru fraieri, banul face lumea sa se invarta.

Asta e mentalitatea obisnuita din pacate.

 

Daca tot ai deschis subiectul, cum isi permit cei de la RAR sa ii lase pe astia cu ITP sa functioneze in continuare cand se vede clar ca toate cazanele trec ITP-ul pe 100-200 lei, dar emit asemenea reguli stricte pentru service-uri?

 

Mai periculos mi se pare sa dai ITP-ul unui cazan decat sa-ti repari masina undeva nu exista analizor de gaze si opacimetru.

 

Exista o gramada de masini care au motoare de peste 200 cp, dar au inca frane cu tamburi pe spate si amortizoare fabricate cand au fost si masinile fabricate.

Asa ca ITP-urile date pe spaga sunt mult mai periculoase.

 

In plus, RAR-ul nu creaza un climat sigur ci doar incaseaza niste bani.

Iei un absolvent de scoala profesionala, ii dai niste bani sa faca un curs la RAR de sef de garaj si gata, ai obtinut un sef de garaj bun sa supervizeze mecanicii dintr-un service.

RAR-ul a incasat niste bani, tu te poti autoriza ca service.

Are clientul ceva de castigat din asta fiind vorba de un curs de scurta durata si facut mai mult pentru a incasa banii respectivi?

Edited by Service Premium
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Daca intentionai sa ma enervezi cu chestia asta, nu ma simt deloc lezat pentru ca la descrierea aia intra doar treaba cu "groapa", in rest am scule scumpe si cumparate noi si am invatat mecanica de la alti mecanici cu experienta. De pe forumuri nu ai cum sa inveti sa repari o masina, dar ai cum sa inveti s-o strici.

Eu repar si cutii automate, asa ca fazele astea cu invatatul de pe forum chiar nu ma deranjeaza pentru ca n-au cum sa fie altceva decat niste rautati.

 

Nu. Deloc. Si stiu ce scule ai pt ca scrii pe topicul cu scule. Era doar strict opusul a ceea ce a scris puiu.

 

De acord cu ITP-ul dat pe naspa.

 

Raman insa la parerea ca pentru a putea fi autorizat pentru unele operatiuni, trebuie sa indeplinesti niste criterii printre care si prezenta unor anumite echipamente.

 

Mi s-ar parea suficient daca de exemplu un service nu are respectivul echipament insa are un contract de colaborare cu un alt service. Sau asa ceva.

 

Si service-ul fara echipament trece de autorizare si service-ul cu aparatul si-l amortizeaza mai repede.

 

Deci solutii ar fi daca se cauta...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

pai rar-ul nu-ti cere din pacate sa ai cumetrii cu alti ca sa-ti faci treaba pe partea de test gaze sau altele, iti cere sa le ai tu , de voie de nevoie..si mai tare este cand vine in vizita si iti ia sculele la controlat

 

in fine , s-a deviat de la subiectul topicului.

Link to comment
Share on other sites

Asta cred ca e o intrebare un pic deplasata. Cand tu te uiti la pozele de pe topicul meu ti se pare ca mi-as permite sa am un inginer auto angajat?

In plus, nu ai fost deloc atent la discutie. Seful de garaj nu trebuie sa fie inginer ci absolvent de scoala profesionala pe filiera auto. Si trebuie sa fie absolventul unui curs facut la RAR.

Eu nu am service autorizat RAR si nici nu cred ca voi avea decat peste multi ani pentru ca nu-mi permit.

 

Raman insa la parerea ca pentru a putea fi autorizat pentru unele operatiuni, trebuie sa indeplinesti niste criterii printre care si prezenta unor anumite echipamente.

 

Mi s-ar parea suficient daca de exemplu un service nu are respectivul echipament insa are un contract de colaborare cu un alt service. Sau asa ceva.

 

Si service-ul fara echipament trece de autorizare si service-ul cu aparatul si-l amortizeaza mai repede.

 

Deci solutii ar fi daca se cauta...

 

Da, e evident cam tot ce ai spus.

Insa RAR-ul nu spune asta. RAR-ul spune ca trebuie sa ai exact acele scule daca vrei sa iei autorizatia.

Ceea ce duce la spaga. E mai usor sa dai 1000 euro spaga la cineva de la RAR decat sa investesti atat de mult in echipamente care nu-si amortizeaza vreodata investitia si pe care nici nu le utilizezi in general.

Ei stiu asta si tocmai d-aia exista acele pretentii.

Normal ca acest domeniu trebuie regularizat pentru ca e ca-n vestul salbatic, dar totul trebuie facut avand in vedere realitatile pietei.

 

Ce de bani are Robert daca si-a permis sa bage 100k euro intr-un service autorizat RAR. :thumbsup:

 

Nu stiu daca vroiai sa fii ironic sau altceva.

 

Un service ca al lui Robert s-a putut autoriza pentru ca "s-a descurcat".

 

Sunt foarte bine informat cu privire la dotarile minimale pe care trebuie sa le aiba un service auto.

 

Si un prieten de-al meu s-a autorizat desi nu avea acele scule. A dat spaga.

 

 

Se poate compara situatia asta cu faza cu parcarile. Se ridica masini desi nu exista locuri de parcare. Practic statul nu te ajuta cu nimic si nu creaza locuri de parcare, dar iti ridica masina.

In situatia de fata, statul nu te sprijina cu absolut nimic pentru a porni la drum cu o mica afacere, dar inventeaza n formule prin care sa te arda.

 

Asa cum am zis, ar fi foarte bine sa fie bine reglementat domeniul asta. Insa lucrurile sa fie facute cu cap si de catre oameni care au lucrat candva macar in acest domeniu.

E greu sa gandesti niste lucruri pe care nu le cunosti.

 

Piata oricum decide. Cand te duci undeva si nu esti multumit, nu te vei intoarce. Daca multi patesc la fel, pana la urma vei da faliment. Asta indiferent daca esti autorizat RAR sau nu.

 

E aberant sa crezi ca daca RAR-ul isi da acordul, un service e intr-adevar foarte bun, iar daca RAR-ul nu-si da acordul, nu e de mers acolo.

RAR-ul doar practica un mic santaj si isi permite pentru ca e o autoritate a statului.

Nu poti beneficia de garantie la piese daca nu ai facut montajul intr-un service autorizat RAR. Cam de la asta pleaca totul. Daca nu ar fi chestia asta, autorizarea RAR nu acorda nici un alt avantaj.

Edited by Service Premium
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Traind intr-o societate toti suntem in legatura fie ca vrem sau nu.

 

asa e. de exemplu ni se pun taxe suplimentare si se maresc cele existente pentru ca tu si cei ca tine faceti evaziune fiscala la ordinea zilei.

nu platiti nimic la stat din banii incasati si nu stiti decat sa va plangeti ce greu o duceti ...

nu zic aici de lucruri imposibile gen autorizatii de functionare si rar.... ma refer strict la ne-facturarea tuturor lucrarilor... nu doar la cerere pe firme-"n coma".

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Evaziunea fiscala exista pentru ca e foarte greu sa fii corect 100%.

 

Eu nu ma plang cu nimic.

 

Statul creaza evaziune fiscala prin deciziile luate din gatul mainii.

 

Tu parca faci tot felul de codari si alte chestii legate de auto. Tai factura pentru ele?

 

Sa ne trezim putin.

 

Evaziunea fiscala e mult prea mare ca sa spui ca e vorba doar de lacomia celor care o fac.

E vorba de politica fiscala prost gandita, de taxe care apar de la zi la zi si in mod total imprevizibil. Plus ca taxele sunt prea mari daca le pui pe toate cap la cap, pur si simplu nu ai cum sa faci fata.

Edited by Service Premium
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

nu zice nimeni sa fii corect 100% si sa dai bani la stat din buzunarul propriu .... dar macar sa dai o parte din ce primesti... adica sa nu te lacomesti si sa castigi mai putin ajutand sistemul... ca si tu ai pretentii sa fii ajutat si altfel nu vad cum.

statul creeaza astfel de situatii neplacute pentru ca e pus in situatia asta de majoritatea locuitorilor... care s-au nascut afaceristi si care au invatat doar jumatatea din comert in care scrie cum sa primesti, nu si cum si cat sa dai.

toti is patroni in ziua de azi... toti au masini de lux pe firma... desi firmele sunt doar cu datorii si fara profit declarat...

eu fac codari din hobby si nu pe bani ... nu am firma, nu prestez servicii la negru, nu am atelier .... eu sunt angajat si platesc taxe.... esti prost informat

nu zice nimeni sa iei bani de la vecinu sau sa-i declari daca-i primesti cand ii schimbi un furtun la chiuveta sau un intrerupator.... dar cand te dai mare service si incasezi zi de zi sute de euro ... fara sa-i declari... atunci nu prea e ok !

 

eu nu inteleg ce tot vorbesti tu de taxe cand nu platesti nimic din ceea ce ar trebui sa platesti.

macar figurezi cumva ca angajat ? sau colegul tau figureaza angajat pe firma ta ?

Edited by RobyS
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Statul nu te ajuta cu nimic. In Romania serviciile publice sunt praf. Statul e cel mai mare interlop in tara asta, cam asta e realitatea.

Cand esti angajat e foarte greu sa-ti dai seama cat de greu e sa mentii o firma pe linia de plutire. Dovada cea mai buna este numarul extrem de mare de firme care au dat faliment, nefiind vorba aici de firmele detinute de oameni care aveau 2-3 firme la ei in apartament.

Una este sa dai o parte din ceea ce castigi si alta este sa ramai fara aproape tot profitul daca incerci sa fii corect.

 

Exista multe service-uri care au dat faliment si pentru ca firmele de asigurari nu le-au dat banii la timp si datoriile au ajuns foarte mari. Statul nu i-a ajutat cu nimic desi ei au platit taxe.

 

N-as spune ca toti sunt patroni. A fi patron e foarte greu si nu e la indemana oricui. Ca multi incearca asta e altceva. Genul asta de om nu rezista pentru ca stressul e mult mai mare decat in cazul in care esti angajat.

Aici nu era vorba de obrazniciile alea cu firma pe pierdere, dar tu ai 3 vile si 4 masini. In Romania si colosii fac evaziune fiscala, ceea ce este intr-adevar o obraznicie.

 

Eu intelesesem altceva pe forum. Scule de o gramada de bani, investitii. Acum inteleg ca e vorba doar de un hobby. OK!

 

Eu nu ma dau mare service.

 

 

Si inca o chestie legata de evaziune.

 

Tot scriai ca e esti un nenorocit daca nu dai factura de fiecare data.

Dar cum descrii tu situatia in care tu dai factura, deci incasezi TVA si esti obligat sa-l platesti statului, dar in acelasi timp statul nu-ti da TVA-ul pe care ti-l datoreaza cand tu cumperi piese de la o alta firma?

Iar daca incerci sa-l recuperezi, pac a venit controlul. Iar daca esti 100% in regula, tot astepti foarte mult dupa banii tai, statul fiind rau platnic.

 

Lucrurile astea le cunosti doar daca le-ai simtit pe pielea ta.

 

eu nu inteleg ce tot vorbesti tu de taxe cand nu platesti nimic din ceea ce ar trebui sa platesti.

macar figurezi cumva ca angajat ? sau colegul tau figureaza angajat pe firma ta ?

Vorbesc exact ca si tine.

 

Eu vorbesc de o situatie, nu de un caz particular.

Nu dau astfel de informatii pe un forum. Am o firma si platesc ceva taxe, dar e fix treaba mea.

Si vorbesc in calitate de platitor de taxe.

De exemplu, pentru masina mea am platit vreo 3500 euro taxe in 6 ani. Unii nu platesc atat de mult in 30 de ani.

Edited by Service Premium
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

pai si atunci service-urile adevarate, la care mergi si bagi masina pe una din cele 6-7 rampe si cand pleci iti taie factura pe ce ti-au facut, cum se descurca ? aia cum rezista ?

au angajati cu forme legale la care le platesc darile la stat.

se extind, prospera.... nu se plang ca dau tot la stat..... aia au castigat la loto sau sunt scutiti de taxe ?

sunt de parere ca daca nu te tine sa faci ceva... ori renunti ori incet incet te dezvolti ... acum tu dintr-o data ai vrut sa faci tot si sa ai profit in fiecare zi.

de aia au dat multi faliment... 1. ca nu si-au facut calculele cu ce au + ce vor, gandind mai incolo de maine ... si 2. sunt incompetenti sau au angajat incompetenti si n-au avut clienti !

Edited by RobyS
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.