Jump to content

Ulei 2T in motorina


MCO

Recommended Posts

Salutare

 

Am tot cautat pe forum insa nu am gasit nicaieri abordata aceasta tema. Ar fi interesanta opinia celor care au folosit acest procedeu de crestere a proprietatilor lubrifiante ale motorinei in conditiile in care norma Euro 5 reduce dramatic continutul de sulf din combustibil iar marea majoritate a masinilor nu sunt de norma Euro 5. De asemenea cei care au folosit, daca exixta useri care au folosit sau folosesc adaos de 2T, sa spuna si tipul motorului si anul de fabricatie, eventual si daca masina are, sau mai are, catalizator sau filtru de particule. Astept pareri.

 

Toate bune.

Link to comment
Share on other sites

Sunt multe discutii pe tema cresterii uzurii la motoare vechi ca urmare scaderii cantitatii de sulf si a reducerii capacitatii de lubrifiere a motorinei. Nu am vazut insa nici un fabricant de masini care sa recomande adaugarea de ulei in motorina cu continut redus de sulf.

 

Producatorii de combustibili sustin ca motorina pe care o vand include deja aditivii necesari pentru cresterea capacitatii de lubrifiere in absenta sulfului.

 

Ce e sigur insa e ca nu trebuie pus ulei in motorina la motoarele cu DPF.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am citit pe diverse forumuri pareri pro si contra. Legat de producatorii de combustibil nu cred ca vreunul ar sustine altceva decat ca ceea ce produc ei este cel mai bun pentru toate tipurile de motore. Legat de producatorii de auto nici acestia nu vor sustine in vreun fel "aditivarea" combustibilul sau lubrifiantul. Sunt insa curios daca sunt persoane car au folosit asa ceva si eventuale efecte, bune sau rele.
Link to comment
Share on other sites

Sunt multi care au folosit. Dar nu te poti folosi de experienta lor, pentru ca nu exista :)

Am citit opinii de genul am pus ulei in motorina si nu s-a stricat nimic, deci e super. Asta e tot. Adica opinii pur subiective, lipsite de orice termen de comparatie si nebazate de fapt pe nimic.

Link to comment
Share on other sites

L-am intrebat si eu pe mecanicul la care imi duc si eu masina de obicei despre acest ulei si despre fosirea lui si mi-a spus ca este un ulei care se foloseste la motoarele in 2 "timpi" amestecat in combustibil.nu sunt un expert dar si eu am citit pe forum ca unii il folosesc..acum nu stiu ce sa cred...
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Sunt multe discutii pe tema cresterii uzurii la motoare vechi ca urmare scaderii cantitatii de sulf si a reducerii capacitatii de lubrifiere a motorinei. Nu am vazut insa nici un fabricant de masini care sa recomande adaugarea de ulei in motorina cu continut redus de sulf.

 

Producatorii de combustibili sustin ca motorina pe care o vand include deja aditivii necesari pentru cresterea capacitatii de lubrifiere in absenta sulfului.

 

Ce e sigur insa e ca nu trebuie pus ulei in motorina la motoarele cu DPF.

 

Un neamt a afirmat ca nu afecteaza, ba dimpotriva se umple mai rar fitru DPF, regenerarea avand loc la mult mai mare distanta .... iar altii au scris in vreo 80 de pagini experientele lor.

Sunt pregatit sa le citesc. :popcorn:

Iar de luni trec pe alimentarea si cu ulei in doi timpi.

 

Nu am DPF dar o sa raportez aici ;)

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Azi am bagat si eu ulei Mol Dynamic Sprint 2T, ~250ml la plin impreuna cu Mol Evo Diesel. Momentan nu simt nici o diferenta, parca e ceva mai silentios in turatii mari.

 

Am facut 350km, fum nu scoate, pe toba nu ramane ulei, o sa vad in timp cum se comporta.

 

Masina: E46 320d 150cp Common Rail

Edited by Kenbobo
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

In urma citirii a cam 20 de pagini am gasit informatii pretioase pentru cei care vor sa foloseasca Ulei 2T in rezervoarele lor.

Fara doar si poate am citit/aflat doar experiente cel putin pozitive de curatare a sistemului de gaze esapate si pre-admisie prin EGR.. si chiar de ungere, pentru ca asa cum se stie/intuieste, adaugarea unui ulei ca, cel pentru motoare in doi timpi, motoare care in viata lor nu sunt altcumva unse decat de acest tip de alimentare si ungere.. adaugat motoarelor de 4 timpi ofera si o lubrifiere in plus pe langa "saracirea" sau prea bunul control (la limita) a carburantilor zilelor noastre. Oricum la pagina 62 un forumist neamt explica mult mai bine ;)

 

Iar in pagina imediat urmatoare am gasit un pdf care cred ca merita distribuit/stiut de el si aici de catre cei interesati.

 

Ce am remarcat si retinut e ca continutul de cenusa in urma arderii acestui tip de ulei (care poate se stie sau poate nu, se imparte in mai multe tipuri..) a dus la clasificarea lor in HB, HD si HC.

Tipul HC fiind singurul ulei care este RECOMANDAT (daca se doreste) A FI PUS IN REZERVOR masinilor cu filtre DPF!

Acesta avand un continut de cenusa mult mai mic decat celelalte doua. Celelalte doua tipuri fiind recomandate celor fara DPF.

Mai jos pdf pe marci, fabricant si clasificare.

2T_EV_LIST.pdf

 

Ce ma determina sa folosesc ulei 2T e ca viata pompei de motorina nu cred ca e nelimitata si stiu cat de murdara este si admisia ...si am tras un ochi si in valva EGR si am vazut ca iar trebuie sa o curat si cand aflu ca pana si teava de esapament e chiar gri inchis la unii... nu neagra, ca a mea, vreau sa incerc si eu :drinks:

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Salutare,

Revin cu unele pareri personale: folosesc ulei 2T in amestec la fiecare plin (nu alimentez partial), la inceput puneam 100-200 ml in 45-50 l motorina iar acum folosesc 500 ml / plin. La revizie in Mai 2014 am gast destul de multa pilitura de cupru in filtru de motorina (pozele se pot gasi pe forum - din informatiile gasite pe internet pilitura provine de la pompa din rezervor). Zilele astea lcand am facu revizia am constatat ca pilitura din filtru s-a redus semnificativ (particule abia vizibile sau chiar inexistente - am incercat sa le izolez cu o panza fltranta si nu am reusit, erau prea putine).

Eu va recomand sa il folositi, eu am inceput sa il folosesc din decembrie 2013 si nu am avut probleme la motor, probabil nu ii face rau!

Succes tuturor!

 

 

PS: confirm ce a zis Kenbobo...la peste 2500 rpm este sesizabil mai silentios!

Edited by Ciobanu George
Link to comment
Share on other sites

 

 

PS: confirm ce a zis Kenbobo...la peste 2500 rpm este sesizabil mai silentios!

folosesc si eu de 3 luni , am ceva timp 50 ml la 10 L deci cam 250 ml la plin e suficient dpmdv , nici nu are rost sa torni ulei de nebun in ea :)). E tot ce sesizez ca e mai silentios , suna ca un benzinar din masina chiar si la ralanti rontaie mai linistit , clar lubrefiaza motorina. Alte schimbari nu simt

Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

folosesc si eu de 3 luni , am ceva timp 50 ml la 10 L deci cam 250 ml la plin e suficient dpmdv , nici nu are rost sa torni ulei de nebun in ea :)). E tot ce sesizez ca e mai silentios , suna ca un benzinar din masina chiar si la ralanti rontaie mai linistit , clar lubrefiaza motorina. Alte schimbari nu simt

Nu torn de nebun...insa nu imi place sa vad sticle prin masina....asa ca daca o cumpar...ii bag jumatate de sticla imediat..si in 2-3 saptamani pun si cealalta jumatate. Sunt constient ca e cam mult...insa nah...nu costa chiar asa mult!

Link to comment
Share on other sites

Nu torn de nebun...insa nu imi place sa vad sticle prin masina....asa ca daca o cumpar...ii bag jumatate de sticla imediat..si in 2-3 saptamani pun si cealalta jumatate. Sunt constient ca e cam mult...insa nah...nu costa chiar asa mult!

nu vad sensul in a pune mai mult , orice exces strica , practic un plin tine si o saptamana . Masina ta faci cum vrei .Eu pun cat e recomandat chiar daca tin o sticla in masina ceva mai mult :thumbsup:. Aici nu e vb de costuri .

Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

si eu adaug ulei in 2T la masina mea, e46 din 2000 cu motor M47, eu bag dupa ureche cei drept nu am o masura exacta bag cam 200ml la 40 litri motorina. nu are ce rau sai faca la motor, singurul lucru de care trebuie tinut cont e ca filtrul de ulei trebuie schimbat mai des, eu schimb uleiul la 12/15000 maxim. nu imi fac griji deloc, ar trebui sasi faca griji cei cu filtru de particule si cu injectoare common rail, dar atat timp cat loganu merge cu ulei de floarea soarelui.....
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu ce sa zic de uleiul asta in combustibil..pai daca ar avea de suferit injectoarele nu ar fi deranj destul de mare?

Injectoarele la commonrail stiu ca au undeva la 80-120 microni (ganditiva ca un filtru normal de apa are undeva la 50 microni). Uleiul 2t chiar si 1 litru impreuna cu 45-50 litri motorina are o vascozitate astfel incat eu sunt 100 % sigur ca nu infunda injectoarele. Din unele discuti avute cu un inginer auto (un tip pasionat de aceasta marca) am inteles ca e posibil sa afecteze catalizatorul. Insa ma pot lipsi de el :D

 

Filtrul nu este afectat: uleiul se omogenizeaza cu motorina; filtrul este pt particule metalice si impuritati din rezervor/traseu

Edited by Ciobanu George
Link to comment
Share on other sites

Injectoarele la commonrail stiu ca au undeva la 80-120 microni (ganditiva ca un filtru normal de apa are undeva la 50 microni). Uleiul 2t chiar si 1 litru impreuna cu 45-50 litri motorina are o vascozitate astfel incat eu sunt 100 % sigur ca nu infunda injectoarele. Din unele discuti avute cu un inginer auto (un tip pasionat de aceasta marca) am inteles ca e posibil sa afecteze catalizatorul. Insa ma pot lipsi de el :D

 

Filtrul nu este afectat: uleiul se omogenizeaza cu motorina; filtrul este pt particule metalice si impuritati din rezervor/traseu

 

 

La ce tip de filtru te referi? Catalizator e si el un filtru..

 

Eu deja am pus 115ml de ulei 2T in 25 litri de motorina cand am fost averizat ca mai am motorina pentru 73km.

Si, la nici 5 minute de mers am simtit o schimbare in atitudinea motorului, mult mai vioi, iar turatia pe care o urmaresc mai mult decat vitezometru (;) ) a scazut (sunt foarte sigur) cam cu 50 sau poate 70 rot/min, la ACEEIASI viteza de croaziera planetara de 105km/h. Ceva i-a spus calculatorului ca aprinderea, arderea, e mult mai rapida deci puterea la roata e mai mare, viteza fiind mai mare daca s-ar mentine aceiasi turatie, deci se poate sa apara o economie de combustibil. :sorcerer: ;)

 

(E vorba de un amestec de doar 250ml la 50 de litri motorina. Acesta este amestecul care e folosit de cei mai multi soferi.)

 

Catalizator am sigur pe masina mea; filtru DPF trebuie sa foloseasca doar Ulei-2T fully synthetic (sau tipul JASO-FC).

Voi scrie aici la fiecare mie de km. ;) Si o sa fac si o poza la "nespalatul" EGR, asta inainte de miile de kilometri care vreau sa ii fac in "combinatia" asta. Ma astept la o curatire a sistemului de admisie! :artist: Curand voi face schimbul de ulei (!) si ii voi face niste poze .. si ma astept ca peste 10-12k km sa nu mai fie atat de negru! :laugh:

 

Cam multe asteptari nu, de la un ulei 2T :D

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

La o turatie data ai aceeasi viteza mereu indiferent de orice altceva (arderi mai puternice sau mai stiu eu ce)...

 

Numai la cutiile CVT de la Audi poti avea cresterea vitezei cu mentinerea turatiei.

Edited by X M I
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

La o turatie data ai aceeasi viteza mereu indiferent de orice altceva (arderi mai puternice sau mai stiu eu ce)...

Fara a ne duce prea mult in :offtopic: ..eu am descris altceva in prima "faza" cand am spus ce s-a intamplat dupa numai 5 minute..., si am repetat "simetric" in propozitia urmatoare cu, calculatorul... ;)

 

TU in schimb poate ai fost in pic mai concis (pe alta idee)! :goodjob: Avand dreptate.

 

Ideea e ca se poate sa am un consum mai redus avand o turatie mai mica pentru aceeasi viteza.

Sau, pentru aceeasi turatie - viteza mai mare.

Sper ca m-am facut inteles :notworthy:

 

Pentru inceput ramane oricum la nivel de prima observatie dupa cam 10-12km parcursi ieri.

Am ocazia de a parcurge saptamani la rand aceeasi distanta dus-intors deci o sa ma conving in privinta consumului. :judge:

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.