Jump to content

Nou posesor e46 320D


Recommended Posts

Salutare baieti, sunt nou posesor bmw 320d e46 versiunea 136 cp motor M47, achizitionat de 2 zile si as avea cateva curiozitati, fiind nou in aceasta marca. Inainte avusem ceva din grupul VAG si acolo nu era problema cu DIY, diagnoze, etc, cat sa nu intru greu la partea menica.

1) Am observat ca acul de la temperatura motor(cel din dreapta), ramane mereu pe albastru adica rece. Am dat self test insa chiar si la self test urca pana la jumate, se balbaie putin acolo ca si cum ar fi blocat de ceva mizerie, si vine iarasi jos. Am facut un drum de ~30 km, acul nu urca deloc, de asemenea m-am uitat in OBC pe test 7.0 si acolo cand pornesc motorul e undeva 001 apoi urca pana la 006 si cam acolo ramane. Masina da caldura ok, motorul se incalzeste, trage, merge bine insa eram curios daca senzorul nu citeste bine sau chiar e o problema cu termostatul, sau ceva legat de incalzirea motorului.

2) Dupa ce opresc masina, o las 10 minute, cand revin la ea, vad sub ea in stanga si dreapta 2 pete de apa, iar daca ma uit sub masina, undeva pe scut , vad o chestie ca o suzeta ascutita si pe-acolo picura asa incet cateva minute dupa oprire. E cumva apa de la clima, are vreo legatura?

3) Pe maneta semnalizare am butonul BC insa apas pe el si nu face nimic. Sa fie sansa de fir rupt ? Plasticele de sub volan sunt prinse in 2 nituri de plastic, care se deschid apasand pe bumbisorul din centrul lor. Intrebarea mea e, cum se strang la loc acele nituri ? Daca ar fi vorba de fir rupt in maneta semnalizare, m-as pune sa dau jos plasticele, volanul, airbagul si maneta semnalizare, sa ma conving ca e asa.

4) Frana de mana nu prinde deloc..aici banuiesc ca se necesita mester sa investigheze ce are insa am inteles ca e destul de populara problema si m-am gandit ca poate imi dati un pont.

Mersi anticipat.

Link to comment
Share on other sites

2) posibl ca cele 2 belti sa fie din cauze diferite: una sa fie chiar evacuarea de la AC, iar a doua sa fie antigel. verifica nivelul de anitgel din borcan.

3) exista sansa sa fie rupt sau sa necesite o resoftare. asa am patit si eu la e39, pe tester dadea eroare de comunicare cu instrumentele de bord si butonul de BC nu functiona.

Link to comment
Share on other sites

2) posibl ca cele 2 belti sa fie din cauze diferite: una sa fie chiar evacuarea de la AC, iar a doua sa fie antigel. verifica nivelul de anitgel din borcan.

3) exista sansa sa fie rupt sau sa necesite o resoftare. asa am patit si eu la e39, pe tester dadea eroare de comunicare cu instrumentele de bord si butonul de BC nu functiona.

Am verificat acel plutitor si sta deasupra pe maxim, urca singur, mai sus nu poate nici daca trag de el, deci cred ca sta bine antigelul. Apa de pe jos nu are gust dulceag deloc pe limba incat sa fie antigel, e 100% apa. Faza e ca acolo e o suzeta dedicata prin care ar trebui sa iasa apa, nu seamana cu o pierdere de lichid.

Pentru 3), am un cablu VagCOM, a mai incercat cineva daca functioneaza cu vreun soft si drivere potrivite pe bmw e46 ? Legat de acele nituri, vor trebui altele daca le desfac pe cele de acum sau se prind la loc cele existente ?

Legat de ce zicea Laur mai sus, o sa verific furtunul de la radiator.

Link to comment
Share on other sites

Salutare baieti, sunt nou posesor bmw 320d e46 versiunea 136 cp motor M47, achizitionat de 2 zile si as avea cateva curiozitati, fiind nou in aceasta marca. Inainte avusem ceva din grupul VAG si acolo nu era problema cu DIY, diagnoze, etc, cat sa nu intru greu la partea menica.

1) Am observat ca acul de la temperatura motor(cel din dreapta), ramane mereu pe albastru adica rece. Am dat self test insa chiar si la self test urca pana la jumate, se balbaie putin acolo ca si cum ar fi blocat de ceva mizerie, si vine iarasi jos. Am facut un drum de ~30 km, acul nu urca deloc, de asemenea m-am uitat in OBC pe test 7.0 si acolo cand pornesc motorul e undeva 001 apoi urca pana la 006 si cam acolo ramane. Masina da caldura ok, motorul se incalzeste, trage, merge bine insa eram curios daca senzorul nu citeste bine sau chiar e o problema cu termostatul, sau ceva legat de incalzirea motorului.

2) Dupa ce opresc masina, o las 10 minute, cand revin la ea, vad sub ea in stanga si dreapta 2 pete de apa, iar daca ma uit sub masina, undeva pe scut , vad o chestie ca o suzeta ascutita si pe-acolo picura asa incet cateva minute dupa oprire. E cumva apa de la clima, are vreo legatura?

3) Pe maneta semnalizare am butonul BC insa apas pe el si nu face nimic. Sa fie sansa de fir rupt ? Plasticele de sub volan sunt prinse in 2 nituri de plastic, care se deschid apasand pe bumbisorul din centrul lor. Intrebarea mea e, cum se strang la loc acele nituri ? Daca ar fi vorba de fir rupt in maneta semnalizare, m-as pune sa dau jos plasticele, volanul, airbagul si maneta semnalizare, sa ma conving ca e asa.

4) Frana de mana nu prinde deloc..aici banuiesc ca se necesita mester sa investigheze ce are insa am inteles ca e destul de populara problema si m-am gandit ca poate imi dati un pont.

Mersi anticipat.

 

 

1 cred ca ai termostatul blocat pe deschis.o sa vezi cand vine fringu ca nu o sa mai bage candura.vezi daca face presiune pe furtune

 

2 daca mergi cu clima este condens.

 

3 niturile alea cred ca trebuie sa impingi in nitul din mijloc ca sa le scoti.referitor la maneta poate o pus o mai tarziu si nu a fost activata .

 

4 poti sa strangi frana de mana din interior,scoti husa de la frana de mana si sub ea strangi cele 2 piulite sau desfaci un prezon de la o roata pe spate si cu o surubelnita dreapta reglezi frana prin gaura de la prezon.

 

poate nu mai ai placute pt frana de mana sau ceva sarit de acolo

 

cauta pe net ai sa gasesti si poze

 

 

completeaza si locatia de unde esti

Edited by catalin6
Link to comment
Share on other sites

1 cred ca ai termostatul blocat pe deschis.o sa vezi cand vine fringu ca nu o sa mai bage candura.vezi daca face presiune pe furtune

 

2 daca mergi cu clima este condens.

 

3 niturile alea cred ca trebuie sa impingi in nitul din mijloc ca sa le scoti.referitor la maneta poate o pus o mai tarziu si nu a fost activata .

 

4 poti sa strangi frana de mana din interior,scoti husa de la frana de mana si sub ea strangi cele 2 piulite sau desfaci un prezon de la o roata pe spate si cu o surubelnita dreapta reglezi frana prin gaura de la prezon.

 

poate nu mai ai placute pt frana de mana sau ceva sarit de acolo

 

cauta pe net ai sa gasesti si poze

 

 

completeaza si locatia de unde esti

Mersi de raspunsuri. Doar ceva de adaugat mai am.

1) Inca baga caldura destul de ok. Am pus pe cineva sa porneasca masina si am pus mana pe furtunul de la radiator si nu baga apa la pornire, cred ca daca termostatul era blocat pe deschis baga intr-una apa nu ? Temperatura pe ac sta pe albastru doar, insa acul sigur e dus ca nici la self test nu merge dupa cum ziceam, iar pe 7.0 digital urca 001 002..pana la 006 si cam acolo se opreste, motorul sub capota se vede a fi cald si in parametri dupa ceva drum.

3) Niturile le-am desfacut, cum se pun la loc? Acum nu se mai strang cum trebuie, trebuie sa iau altele ? M-am uitat dupa VIN pe net si masina are onboard computer din fabrica, vanzatorul a zis ca nu a pus nimic pe ea, maneta asa a fost cu buton.

4) Dupa cativa kilometri si folosirea franei, discurile spate se incalzesc normal precum cele de pe fatza, deci franele/placutele sigur se actioneaza. Am incercat sa strang de la suruburile de sub manson, insa tot strang si parca nu se intareste nimic, cred ca am strans deja vreo 5 cm pe filet. Se poate mesteri ceva prin prezon? O sa vad la locul faptei, ca acum nu-mi dau seama cam cum ar veni operat acolo:)

P.S. Pentru temperatura motor gresita as da vina pe senzorul de temperatura. Aveti idee unde ar fi pozitionat? ECT sensor.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
In legatura cu butonul de BC, la mine era rupt firul in maneta si din cate am citit pe net e destul de frecventa aceasta problema. Da jos volanul si plasticele si apoi mai ai de desfacut 4 suruburi sa dai jos manetele, apoi desfaci maneta de la semnalizare cu un torx si vezi daca e rupt sau nu totul dureaza jumate de ora. apoi cand pui la loc plasticele bagi niturile alea la loc cu cilindrii aceai de plastic scosi, cand il bagi la loc se strange nitul. La frana de mana recomandarea mea e sa nu mai umbli decat daca dai jos roata si discul sa vezi exact ce e acolo. Am patit-o si eu si un prieten dupa ce am umblat la frana de mana au sarit sabotii de la locul lor ca ei sunt fixati pe tabla aceea din spatele discului si aia era ruginita. in momentul in care sar sabotii nu prea mai poti sa mergi cu masina. Si oricum dupa ce am reglat-o a tinut o luna bine, acum e mai mult de forma.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.