Jump to content

320i E46 pre-facelift, sa-l cumpar sau nu?


BV87FFF

Recommended Posts

Saptamana trecuta am ajuns din intamplare la un cunoscut care se ocupa cu adusul masinilor. Mi-a sarit in ochi in curte un E46 argintiu din 1999, 320i modelul cu 6 cilindri si 150 de cai, cu GPL montat pe el. El masina o are de la un var de-al lui venit din Italia (masina e din Italia) care s-a apucat aici de afaceri, s-a bagat in datorii, a lasat BMW-ul pentru 1500 de euro imprumut, nu i-au iesit treburile si l-a pierdut. Ii stiu pe toti, stiu cum s-a intamplat.

 

Pretul cu RAR-ul facut? 2000 de euro pe internet, mie mi-l lasa la 1700 de euro. Doar instalatia GPL a costat 1000 de euro acum un an si ceva, are factura.

 

Masina are 160.000 km in bord. Stiu 100% ca el nu i-a dat km inapoi pentru ca-l cunosc bine pe cel care ii "butoneaza" masinile puse la vanzare si mi-a spus ca la asta n-a umblat. La interior arata perfect, nu exista urma de uzura nici pe volan, nici pe schimbator, nici pe scaunul soferului. Nu sunt butoane sterse, etc. M-am chinuit sa-i gasesc un defect la interior, o zgarietura, dar nu exista.

 

De mers n-am putut merge cu ea, masina a stat aproape doua luni si bateria si-a dat duhul. O conduc in weekendul asta si revin cu impresii. Suspensia pare obosita, vedem la drum cum se comporta - nu-i asa mare problema ca oricum nu iau masina s-o tin pe suspensia stoc prea mult.

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Acum, intrebarile:

 

1. Initial eu aveam planificat sa-mi cumpar la anul Laguna 2.0 Turbo sau 318 E46 facelift. Daca reusesc cumva sa scap de timbrul de mediu (proces, vreo 350 euro), merita masina asta 1700 de euro? Sau sa mai astept sa-mi iau un 318 facelift?

2. In afara de cei 6.5 litri de ulei de la revizie si piesele de la suspensie, ce piese mai sunt foarte costisitoare la masina asta? Am avut pana acum doar Golf 3, Astra F & G, Megane 1 si Focus 1, preturi decente la cam orice piesa.

3. In afara de o diagnoza computerizata, la ce ar trebui sa ma uit in special la aceasta masina? Care sunt defectele cele mai des intalnite?

4. Cum imi dau seama daca masina are ESP? Pe consola are un buton pe care scrie ASC.

 

Multumesc.

 

PS: Nu ma intereseaza parerile lui X si lui Y despre GPL pe BMW. Orice masina voi cumpara in viitor, va avea motor ~2.0 benzina aspirat sau turbo, caruia ii voi adauga GPL. E o chestie care ramane batuta in cuie.

Link to comment
Share on other sites

1. merita, mai ales ca din descrierea ta masina pare in regula, ce masina iti poti lua cu 1700Eur? 318i FL nu cred ca vei gasi o masina buna sub 5k Eur.

2. platforma de E46 e foarte fiabila dupa parerea mea, mai ales echipata cu motor pe benzina, am avut cateva si nu am avut probleme majore, per total e destul de ieftina intretinerea la ea comparativ cu alte masini, singura chestie mai serioasa ar fi poate PCV-ul si garnitura corpului filtrului de ulei, ambele sunt DIY-uri pe care le poti face la tine in garaj. Vanos-ul, atata timp cat s-a folosit un ulei corespunzator nu ar trebui sa fie o problema, si daca ar fi in timp, nu-i scump de remediat.

3. vezi 2

4. ASC este ESP-ul de la BMW, o versiune mai veche, evident, sau Active Stability Control vs Electronic Stability Program, BMW vs VAG logo.

Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

Taxa de mediu e 1209 euro, scade la 1100 in decembrie deci nu se pune problema de platit taxa.

Am vorbit cu vreo doi avocati, mi-au spus ca deja au inceput sa se castige procesele pentru timbrul de mediu iar costul ar fi vreo 250 de euro comisionul lor si inca vreo 100 de euro cheltuieli de judecata, etc - cum mai am inca Megane-ul as putea astepta lejer 4-5 luni pana la un verdict, doar ca nimeni nu garanteaza ca taxa se poate recupera.

 

Daca nu era taxa de 1200 euro avea deja FFF-urile aplicate :)

Link to comment
Share on other sites

Taxa de mediu e 1209 euro, scade la 1100 in decembrie deci nu se pune problema de platit taxa.

Am vorbit cu vreo doi avocati, mi-au spus ca deja au inceput sa se castige procesele pentru timbrul de mediu iar costul ar fi vreo 250 de euro comisionul lor si inca vreo 100 de euro cheltuieli de judecata, etc - cum mai am inca Megane-ul as putea astepta lejer 4-5 luni pana la un verdict, doar ca nimeni nu garanteaza ca taxa se poate recupera.

 

Daca nu era taxa de 1200 euro avea deja FFF-urile aplicate :)

 

Ieri am fost la prima infatisare pentru recuperarea taxei de poluare si in timp ce asteptam sa intru in sala am vb cu o avocata ce repr pe cineva tot cu recuperare si a zis ca daca este vorba despre taxa de poluare, se da aviz favorabil de catre judecatori, dar nu acelasi lucru si pentru timbrul de mediu ce-i acum! Oricum nu merita deloc sa platesti avocat! Ieri cand am fost eu, erau vreo 70 de dosare de la aceeasi ora doar cu recuperare de taxa! Doar eu si cu un nenea mai in varsta eram nereprezentati de catre avocati, la restul de dosare erau avocati din astia tineri doar! Oricum daca sti ce acte sa depui la dosar nu se merita sa le dai bani la astia intrucat nu fac absolut nimic! Te striga, mergi la judecator in fata sa mai duci timbru si chitanta judiciara(daca nu le-ai depus initial si pe astea), ii spui ca iti menti pozitia, ca vrei si eventuale comisioane si asta-i tot! O sa dea in 2 sapt aviz favorabil, finantele vor face recurs, dar fara rost, urmand ca in ~2 luni sa-ti iei banii de la prima infatisare! Nu mai dati banii la avocati, sunt bani aruncati degeaba, doar ca-si muta c.r. pana in sala de judecata si striga prezent la nr de dosar, lucru pe care oricine poate sa-l faca!

Link to comment
Share on other sites

Taxa de mediu e 1209 euro, scade la 1100 in decembrie deci nu se pune problema de platit taxa.

Am vorbit cu vreo doi avocati, mi-au spus ca deja au inceput sa se castige procesele pentru timbrul de mediu iar costul ar fi vreo 250 de euro comisionul lor si inca vreo 100 de euro cheltuieli de judecata, etc - cum mai am inca Megane-ul as putea astepta lejer 4-5 luni pana la un verdict, doar ca nimeni nu garanteaza ca taxa se poate recupera.

 

Daca nu era taxa de 1200 euro avea deja FFF-urile aplicate :)

1209 euro? eu am dat 1300 euro la panaramele alea de la finante in august cand am inmatriculat un 318i , euro 3 , asta dupa ce asteptasem cu el in curte vreo 5 luni ca era timbrul 1800 !!noroc ca am un 330 care mai umblam , deci 1200 e pomana:).

Nu merita astia un euro la ce drumuri de cacao sant aici , tu la motorul asta de 2000cmc cred ca ai emisii co2 pe gram la vreo 225 daca nu ma insel, calculeaza ti timbrul inca o data ca te trezesti ca ramai doar cu varianta bulgaria..

Si mai e o chestie , sa zicem ca ai castiga procesul cu timbrul , te ai gandit ca in viitor o sa vrei sa o vinzi ca doar nu o lasi mostenire lui fiu tu ..fara timbru platit cine o mai ia? si dupa cum vad gugumanii astia de la guvernare nu vor schimba absolut nimic pe viitor.

hai bafta.

Edited by e466666
Link to comment
Share on other sites

Daca tu cumperi masina in ideea ca o vei inscrie 100% fara timbrul de mediu NU e ok. Risti foarte mult. De asemenea te sfatuiesc prieteneste sa nu platesti in avans la avocati, astia iti iau banii indiferent daca castiga sau nu...

 

Intrebai daca sunt si alte lucruri scumpe la masina. Ei bine sa stii ca scumpe sunt toate :). Incepand de la diferiti senzori pe la motor (sonde lambda, debitmetru, senzor ax came etc), senzori abs, discuri frana etc.

 

Asc-ul este un fel de Esp mai antic asa. Toate nfl-urile au asc si toate fl-urile au dsc.

 

Motorul care vrei tu sa il iei este unul bun dar de generatie foarte veche si cu consum pe masura (consuma f aproape de un 325-330). 318i fl are consum incomparabil mai mic. Dar probabil ca nu te va deranja consumul daca are deja gpl.

 

2 amortizoare bune fata cu flansa+2 brate bune cu tot cu bucse+manopera+geometrie se duc spre 20 milioane. deci ai grija la ce te bagi.

Edited by CosminE46
Link to comment
Share on other sites

cel mai bine ptr tine, ar fi sa conduca(probeze) un proprietar de e46 benzinar masina asta si te lamureste pe loc ce bube are , mecanicii majoritatea sant cu vaca .

Parerea mea dupa vreo 4 e46 toate benzina e ca merita sa ai un bmw cu tot stresul si cheltuiala de luna de luna sau de zi de zi :D

Link to comment
Share on other sites

Acum sunt lamurit cu timbrul de mediu. Se poate da in judecata statul dar decizia tine de subiectivismul completului de judecata. In total costa vreo 600 de lei (taxe proces + comision avocat) si dureaza intre 6 si 18 luni. In aceasta perioada contra sumei de 50 lei se poate face ceva de genul "derogare prezidentiala" si masina se poate inmatricula provizoriu pana la finalizarea procesului. Inca o data decizia tine de subiectivismul completului de judecata.

 

Zilele astea ma interesez daca se dau decizii favorabile la Fagaras si sambata scot masina la un testdrive.

 

Pe langa cele care se testeaza la orice masina, la ce ar trebu sa ma uit in special la un e46?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.