Jump to content

Interpretare valori INPA M43TU19


Hellsbells

Recommended Posts

Si eu am aceeasi prb si merg asa de 2 ani de cand am masina am incercat si eu diverse schimburi de piese dar degeaba si de ceva vreme chiar nu ma mai stresez singura rezolvare cred k este schimbarea motorului m43 care oricum este o rusine pt bmw nu stiu ce cauta pe e46... :angry2:

la mine face mai urat cand e vreme ploioasa , umeda si nu e vorba numai de motorul asta de 1895 cmc , ci si de celelalt de 2979 cmc care la fel face(mai rar cam la o luna sa zic). cred ca la iarna le vand si mi iau o honda 2.4 type r ca am auzit ca s tunuri alea.:)sau nissan 350z , s au mai ieftinit si astea.

Link to comment
Share on other sites

mersi, sa ne spui si noua dupa ce le schimbi daca ai scappat de relantiul ala la oprire si in mare ce comportament are masina.

 

bafta.

 

Mersi, am sa revin cu informatii dupa ce schimb garniturile si oringurile si curat injectoarele ( le curat manual cu spray de carburatoare si solutie de curatat injectoare de la liqui moly, deoarece in craiova nu stiu pe nimeni care curata cu ultrasunete ). Problema la mine este ca bujia nr 4 este alba, chiar si dupa ce le-am schimbat, am verificat fise, bobina, test de compresie, deci cauzele ramase ar fi ori aer fals pe la oring, ori injector cu probleme.

 

Si eu am aceeasi prb si merg asa de 2 ani de cand am masina am incercat si eu diverse schimburi de piese dar degeaba si de ceva vreme chiar nu ma mai stresez singura rezolvare cred k este schimbarea motorului m43 care oricum este o rusine pt bmw nu stiu ce cauta pe e46... :angry2:

Cam asa este, m43 este un motor foarte sensibil, cum se defecteaza un senzor, cum prinde o mica fisura la vreo garnitura sau il alimentezi cu benzina proasta o ia razna ralantiul. Sa nu mai vorbim de vesnicele probleme PCV, debitmetru, garniturile de la motor care arunca ulei peste tot, etc.. Am inteles ca acest motor are probleme cu garniturile de ulei si aer + oringurile din cauza ca lucreaza la o temperatura mai mare, respectiv 105 grade si de aceea trebuie schimbate toate garniturile si oringurile la un anumit interval de timp, acum nu stiu cat o fi de adevarat insa este o explicatie plauzibila. Nu prea am vazut m43 care sa nu fie plin de ulei la garniturile de la distributie sau ulei, sau sa aiba toate furtunasele de vacum in regula, majoritatea sunt carbonizate.

Edited by dolc3_sell
Link to comment
Share on other sites

Am sa incerc maine sa mai curat o data valva ICV (am inteles ca asta e i.s. controller 1), iar pe urma pun debitmetrul vechi ce il aveam sa vad daca se schimba ceva. Apoi ma uit la bujii.

 

Degeaba o cureti, tot o sa ai i.s. controller peste limita.

 

LE: Masina trage? Daca da, debitmetrul tau e bun. Incearca sa scoti mufa si vezi daca trage mai bine, trage la fel sau merge aiurea. Daca trage mai bine sau trage la fel inseamna ca debitmetrul tau e defect, daca masina functioneaza aiurea debitmetrul tau e bun.

Edited by dolc3_sell
Link to comment
Share on other sites

http://img849.imageshack.us/img849/623/6gt2.jpg

 

Am curatat ICV, clapeta acceleratie, schimbat debitmetru cu cel vechi (valori mai mari la Load, si relantiul fluctua mai tare) si am observat un filet in poza de mai sus, pentru ce e? Se afla langa actuatorul clapetei de acceleratie.

De ce intrebi ? In mod sigur nu trage aer fals pe acolo, cred ca este pentru sustinerea diverselor repere pentru anumite optiuni. Se poate vedea clar aici http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL11&mospid=47628&btnr=11_2079&hg=11&fg=40 si aici http://www.ebay.com/itm/BMW-E-46-316i-M43-1-9l-99-98-01-INLET-MANIFOLD-/360663656874?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item53f93aa9aa

 

Verifica bujiile mai degraba :)

Link to comment
Share on other sites

Bujiile par ok. Problema a aparut acum cateva luni, cam de cand pompa de aer secundara nu parea sa mai faca acel zgomot specific. Din ce am invatat erorile 171 pot avea legatura cu pompa de aer secundara, la fel si eroarea 141 lambda probe, ce imi apare de cateva zile. Am sa verific azi valva pompei, si eventual sa incerc sa o curat.
Link to comment
Share on other sites

Bujiile par ok. Problema a aparut acum cateva luni, cam de cand pompa de aer secundara nu parea sa mai faca acel zgomot specific. Din ce am invatat erorile 171 pot avea legatura cu pompa de aer secundara, la fel si eroarea 141 lambda probe, ce imi apare de cateva zile. Am sa verific azi valva pompei, si eventual sa incerc sa o curat.

N-au treaba erorile alea cu pompa de aer secundara. Pompa de aer secundara functioneaza doar 90 de secunde cand este motorul rece pentru a reduce noxele si a prelungi durata de viata a catalizatorului. Daca zici ca toate bujiile au aceasi culoare, verifica daca trage aer fals pe la admisie, verifica PCV-u, sonda lambda 1 .

Link to comment
Share on other sites

*LE: Am siguranta arsa #36 (50A), cea de la Pompa de aer secundara, o voi inlocui maine.

Vezi sa nu ai si pompa de aer secundara in scurt. Pe a mea am gasito plina de apa, de rugina si blocata, insa ciudat ca siguranta era buna. Verifica neaparat daca valva iti deschide, alftel risti sa arzi pompa.

 

http://img849.imageshack.us/img849/623/6gt2.jpg

 

Am curatat ICV, clapeta acceleratie, schimbat debitmetru cu cel vechi (valori mai mari la Load, si relantiul fluctua mai tare) si am observat un filet in poza de mai sus, pentru ce e? Se afla langa actuatorul clapetei de acceleratie.

M-am uitat astazi la mine la motor, acolo trebuie sa ai un surub care prinde cablurile aferente motorului ( spre icv, alternator, tps, etc ) . La tine este posibil sa se fi umblat la admisie si sa nu mai prinda inapoi cablurile cu acel surub. Tot 316 m43tub19 am si eu.

Link to comment
Share on other sites

Vezi sa nu ai si pompa de aer secundara in scurt. Pe a mea am gasito plina de apa, de rugina si blocata, insa ciudat ca siguranta era buna. Verifica neaparat daca valva iti deschide, alftel risti sa arzi pompa.

 

 

M-am uitat astazi la mine la motor, acolo trebuie sa ai un surub care prinde cablurile aferente motorului ( spre icv, alternator, tps, etc ) . La tine este posibil sa se fi umblat la admisie si sa nu mai prinda inapoi cablurile cu acel surub. Tot 316 m43tub19 am si eu.

Fa-mi te rog o poza cu surubul ce il ai tu. Am curatat azi valva aceea, maine o voi monta. Tot am cautat pe internet cum se verifica, doar ca nu prea am inteles. Se face vacuum la valva, in partea care duce inspre electrovalva (orificiul acel mic) si se sufla in partea care vine dinspre pompa de aer? Pompa de apa a avut apa in ea acum 1 luna cand am curatat-o, probabil de aia s-a ars siguranta, acum nu mai este apa in ea, nici in furtunul care duce spre filtrul de aer secundar. Maine am sa pun siguranta, incerc sa verific valva, si sa vad daca porneste pompa. Daca nu, o bag la 12v, si daca asa porneste, inseamna ca trebuie schimbat releul.

 

LE* Nu am erori de pompa de aer, low flow. Ma gandesc ca, pompa nebagand aer in esapament, lambda zice ca e amestec prea bogat, trimite catre ECU sa bage mai mult aer/sa reduca combustibilul => amestec sarac (171 check fuel supply), valori mari la load si celelalte + ralanti fluctuant.

Edited by Nicoara Alex
Link to comment
Share on other sites

 

 

LE* Nu am erori de pompa de aer, low flow. Ma gandesc ca, pompa nebagand aer in esapament, lambda zice ca e amestec prea bogat, trimite catre ECU sa bage mai mult aer/sa reduca combustibilul => amestec sarac (171 check fuel supply), valori mari la load si celelalte + ralanti fluctuant.

 

O mare aberatie ! Cand motorul este rece, respectiv pompa de aer secundara functioneaza, ECU face amestecul fara sonda lambda. Sonda lamba intra in functiune abia dupa ce se incalzeste, adica dupa cateva minute bune de mers, aproximativ 5-10 minute.

Pompa de aer secundara nu are absolut nici o treaba cu sonda lambda sau invers, poate in cel mai rau caz deterioreaza sonda lambda cum la fel poate deteriora catalizatorul, in cazul in care pompa nu este functionala, insa nu contribuie in nici un fel la amestec.

Edited by dolc3_sell
Link to comment
Share on other sites

Fa-mi te rog o poza cu surubul ce il ai tu. Am curatat azi valva aceea, maine o voi monta. Tot am cautat pe internet cum se verifica, doar ca nu prea am inteles. Se face vacuum la valva, in partea care duce inspre electrovalva (orificiul acel mic) si se sufla in partea care vine dinspre pompa de aer? Pompa de apa a avut apa in ea acum 1 luna cand am curatat-o, probabil de aia s-a ars siguranta, acum nu mai este apa in ea, nici in furtunul care duce spre filtrul de aer secundar. Maine am sa pun siguranta, incerc sa verific valva, si sa vad daca porneste pompa. Daca nu, o bag la 12v, si daca asa porneste, inseamna ca trebuie schimbat releul.

 

 

Poza am sa fac maine sau sambata, sa vad cum am timp. Valva de la pompa de aer se verifica in felul urmator:

Se face vacum la orificiul mic ( cel care duce in electrovalva ), in acel moment valva se deschise si se poate sufla pe orificiul cel mare ( cel dinspre pompa )

Fara vacum la orificiul mic, valva trebuie sa fie inchisa, sa nu poti sufla prin orificiul cel mare ( cel dinspre pompa )

 

Trebuie verificat de asemenea si furtunasele de vacum sa nu fie coapte.

 

Mai trebuie verificat si electrovalva cu 2 fire la baterie sa vezi daca functioneaza

 

Apoi se verifica pompa de aer secundar, tot cu 2 fire la baterie.

 

In cazul in care ai verificat toate cele de sus + siguranta, nu-ti mai ramane de verificat decat releul.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Poza am sa fac maine sau sambata, sa vad cum am timp. Valva de la pompa de aer se verifica in felul urmator:

Se face vacum la orificiul mic ( cel care duce in electrovalva ), in acel moment valva se deschise si se poate sufla pe orificiul cel mare ( cel dinspre pompa )

Fara vacum la orificiul mic, valva trebuie sa fie inchisa, sa nu poti sufla prin orificiul cel mare ( cel dinspre pompa )

 

Trebuie verificat de asemenea si furtunasele de vacum sa nu fie coapte.

 

Mai trebuie verificat si electrovalva cu 2 fire la baterie sa vezi daca functioneaza

 

Apoi se verifica pompa de aer secundar, tot cu 2 fire la baterie.

 

In cazul in care ai verificat toate cele de sus + siguranta, nu-ti mai ramane de verificat decat releul.

Multumesc mult! Esti de un real ajutor!!!

Link to comment
Share on other sites

Multumesc mult! Esti de un real ajutor!!!

Cu placere, bafta in rezolvarea problemei. Insa te chinui degeaba cu pompa de aer secundar, nu o sa simti nici o schimbare in privinta ralantiului, doar nu o sa mai miroase a benzina asa rau cand e motoroul rece, respectiv scad noxele si prelungesti durata de viata a catalizatorului si a sondelor lambda.

 

LE: Sau poti verifica electrovalva, furtunasele de vacum si valva in felul urmator:

Trage furtunul care pleaca spre pompa din valva iar maine dimineata porneste masina cu furtunul scos din valva. Daca se aude un cloncanit si simti la mana aer venind din valva apoi dupa aproximativ 2 minute se opreste si aerul si cloncanitul inseamna ca tot ansamblul ( valva, electrovalva, furtunase de vacum ) este OK.

Edited by dolc3_sell
Link to comment
Share on other sites

Da, nu deschide valva, vacuum face electrovalva, dar aceea supapa (valva) nu deschide, inainte deschidea, fiindca se auzea un zgomot cum ai zis tu. Pompa de aer nu a functionat niciodata. Momentan o voi lasa asa, pana cand voi schimba benzina, poate se schimba ceva, in rest, motorul merge rotund cand e cald, doar la rece flucteaza ralantiul, si uneori cand pun frana scade turatia (stalling) catre 500 dupa care isi revine la 850. Edited by Nicoara Alex
Link to comment
Share on other sites

Da, nu deschide valva, vacuum face electrovalva, dar aceea supapa (valva) nu deschide, inainte deschidea, fiindca se auzea un zgomot cum ai zis tu. Pompa de aer nu a functionat niciodata. Momentan o voi lasa asa, pana cand voi schimba benzina, poate se schimba ceva, in rest, motorul merge rotund cand e cald, doar la rece flucteaza ralantiul, si uneori cand pun frana scade turatia (stalling) catre 500 dupa care isi revine la 850.

Aceasi problema cu ralantiul o am si eu la masina mea, cand e rece motorul merge ok 2-3 minute, apoi 10 minute fluctueaza, iar dupa 10 minute de mers nu mai am nici o problema cu ralantiul, cam atunci cand intra sonda lambda in functiune si regleaza amestecul.

Link to comment
Share on other sites

Aceasi problema cu ralantiul o am si eu la masina mea, cand e rece motorul merge ok 2-3 minute, apoi 10 minute fluctueaza, iar dupa 10 minute de mers nu mai am nici o problema cu ralantiul, cam atunci cand intra sonda lambda in functiune si regleaza amestecul.

Daca 12-13 minute dureaza pana intra sonda lambda, atunci ce senzor regleaza amestecul pana la intrarea ei?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.