Jump to content

masina mea e46 318ci


bmwbreaker

Recommended Posts

Salut, neavand ce face am licitat pe ebay pentru un 318ci 2003 fl.

am castigat licitatia undeva la 1400lire (sunt in UK) si am zis ca macar prietena o sa aibe o masina cat de cat.

Am condus din Londra pana in Birmingham unde un simpatic si curat iranian mi-a prezentat achizitia...

Masina arata bine, fara urme de rugina, interiorul cat de cat curat (tipul avea o spalatorie auto, mi-a dat cadou o plasa de odorizante ieftine de alungat mustele si niste sprayuri "wet tyre look" foarte folositoare.... not

Era prima oara cand vedeam masina live asa ca mari sperante nu mi-am pus fiind constient de suma investita. la prima vedere exteriorul masinii era ok, baiatul a avut grija sa instaleze "pachetul de iranian" adica jante pe 18", xenon de 6000k, si geamuri colorate....

Am deschis capota motor si am ramas mut, n-am vazut asa motor curat de cand sunt, silicon peste capac motor, lipsea odorizantul, ce mai. l-am intrebat de ce dracu a spalat in halul asta motorul cand in portbagaj de ex era un jeg de 3degete.... nu am primit raspuns...

atata timp cat castigasem licitatia, am completat hartiile si tot ce vroiam e sa o sterg de acolo cat mai repede...

Motorul cand l-am pornit suna cat de cat ok, sunet specific n42, asa ca am zis ca pana acasa rezista...

am ajuns acasa, a doua zi am zis sa ma uit si eu ca am reusit sa cumpar si sa-mi fac o lista cu ce am nevoie...

Motorul dimineata pana intra in temperatura face un zgomot ciudat, suspectez intinzatorul de lant, stiind ca e problema cunoscuta la e46.

relantiul e ok dar are o ezitare in sarcina intre 1500-2000rpm, am incercat sa o rezolv curatand debitmetrul cu crc si corpul acceleratiei si schimband filtrul de aer. situatia s-a inbunatatit dar tot are o ezitare. urmeaza sa o pun pe tester sa vad ce erori apar.

motorul are in jur de 260.000km, ce ulei recomandati?

martorul de nivel pare stricat, am antigel in masina, am aerisit sistemul si acul nu urca mai mult de mijloc si nivelul nu-mi scade din sistem.

la fel martotul de airbag aprins, sper sa-l pot stinge si odata schimbat scaunele din interior sa-i fac un by pass.

de asemenea trebuie sa schimb bratele pe fata, am gasit meyle la pret ok, ce spuneti?

am incercat sa ajustez frana de mana de la maner, rezultate aproape de 0 asa ca o sa urmez un diy...

am cumparat un interior sport complet cu fete de usa si cotiera cu 50lire si urmeaza sa-l schimb pe acesta pentru ca e unul normal si destul de uzat.. trebuie sa caut un diy pentru scoaterea scaunelor....

am vandut jentile pe 18" si am cumparat altele pe 16" masura care spun eu ca e ideala pentru masina, motor, suspensie, brate etc....

urmeaza sa-i fac eu revizia cu tot cu schimb de bujii si toate filtrele (mahle), o sa-i schimb bratele pe fata intr-un service unde pot inchiria o rampa cu ora si o sa incerc sa aflu de unde scap ulei servo... in mare cam atat, iata "bijuteria"

post-28437-0-21666800-1380714732_thumb.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

martorul de nivel pare stricat, am antigel in masina, am aerisit sistemul si acul nu urca mai mult de mijloc si nivelul nu-mi scade din sistem.

 

Foarte frumoasa masina! La e46 nu ai indicator de nivel antigel, ci indicator de temperatura antigel. Asadar daca acul nu-ti urca mai mult de jumatate, nici la drumuri mai lungi, verifica prima oara termostatul, sa nu fi ramas blocat.

Edited by ZyZ
Link to comment
Share on other sites

nu nu, ma refer la martorul de nivel din bord, sta aprins chiar daca nivelul e ok, aerisirea facuta si apa nu urca peste jumatate. asa ca inclin sa cred ca senzorul de sub vasul de expansiune, senzorul de nivel, e dus...

 

Daca e ca la 320i, senzorul de nivel antigel e in dreapta radiatorului, cum te uiti la motor, in partea inferioara. E usor de accesat de sub masina. SI mie mi-a facut aceeasi faza la fostul E46.

Edited by ZyZ
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

din lipsa de ocupatie si vreme buna, 15grade C, am decis sa curat interiorul si sa mai rezolv niste maruntisuri la masina...

am avut la indemana Vanish pentru curatat mochete, perie si un curatator cu abur.

Am curatat plafonul, mocheta si in prealabil scaunele.pozele sunt facute cu un samsung s3 avand grija sa manjesc camera inainte sa nu se vada clar imaginile.....

 

masina a primit niste presuri de cauciuc speciale pentru e46 coupe, nu stiu daca se observa din poze, initial am uitat sa montez prinderile pentru centurile de siguranta, scaunele cumparate de pe ebay neavandu-le, lucru pe care l-am observat in momentul cand am plecat cu masina de acasa si am vrut sa-mi pun centura.... asa ca am demontat montat scaune fata de 2x....

 

am incercat sa sterg eroarea de airbag dar imi reapare imediat, stage1 driver airbag si seatbelt tensioner....

la motor nu am nici o eroare, ciudat, parca tot mai am o ezitare sub sarcina intre 1000-1500rpm... am schimbat filtre, bujii, intinzator de lant (la mine facea galagie, se pare ca e problema comuna la n42) curatat MAF si corpul de acceleratie, masina merge vizibil mai bine decat in momentul achizitiei dar inca nu sunt multumit.

tot jucandu-ma cu scanerul am dat peste aceste valori, ma poate ajuta cineva cu niste explicatii? repet, nu am avut nici o eroare stocata la motor...

post-28437-0-01273500-1381439173_thumb.jpg

post-28437-0-33596800-1381439183_thumb.jpg

post-28437-0-03602100-1381439193_thumb.jpg

post-28437-0-62082400-1381439950_thumb.jpg

post-28437-0-70443300-1381439959_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

prima poza e ca soola, nu se vede mare lucru insa e vorba de acel knock sensor si valorile pe cilindrii. nelamurirea mea este diferenta enorma intre cilindrii 1,2,3 vs cilindrul 4

Knock signal cylinder 1 4.04v

Knock signal cylinder 2 4.53v

Knock signal cylinder 3 4.06v

 

Knock signal cylinder4 532.66v???

Edited by bmwbreaker
Link to comment
Share on other sites

azi am mai facut cate ceva, am schimbat un senzor, asa zisele vanos solenoids, verificat furtune si problema nu a disparut, masina merge bine pana e rece motorul, apoi, cand ajunge la temperatura normala, e enervant felul in care se comporta, intre 1500-2000rpm masina are o ezitare in accelerare, parca n-ar primii destula benzina... incet am schimbat totul, pe tester nu apare absolut nici o eroare... cineva vreo idee?
Link to comment
Share on other sites

Legat de airbag probabil este senzorul din scaunul pasagerului(cauta pe forum cu search....vei gasi si un diy), desi testerul tau iti da doua erori.........merita sa incerci.

Curatarea MAF e cam frectie la picior de lemn......eu l-am schimbat si gata(masina parca nu avea putere)....poti incerca sa scoti mufa de la debitmetru si sa mergi asa...sa vezi daca mai apare acea ezitare, desi cauzele pot fi multiple, poti incerca sa elimini una potentiala.

Link to comment
Share on other sites

am facut ce mi-ai zis, nu stiu de ce nu m-am gandit mai devreme. am scos mufa de la debitmetru si am dat o tura, am asteptat sa ajunga motorul la temperatura optima sa vad cum se comporta. ezitarea a disparut, masina ''trage'' la fel pe toata plaja de turatie... in schimb in bord nu s-a aprins nimic.

am scanat masina inainte si dupa tura respectiva, la plecare nu am avut nici un cod iar la intoarcere l-am avut doar pe acesta

2783 hot film mass air flow.

pareri? sa fie debitmetrul? e normal sa nu imi apara nici un cod cu mufa atasata?

Link to comment
Share on other sites

am facut ce mi-ai zis, nu stiu de ce nu m-am gandit mai devreme. am scos mufa de la debitmetru si am dat o tura, am asteptat sa ajunga motorul la temperatura optima sa vad cum se comporta. ezitarea a disparut, masina ''trage'' la fel pe toata plaja de turatie... in schimb in bord nu s-a aprins nimic.

am scanat masina inainte si dupa tura respectiva, la plecare nu am avut nici un cod iar la intoarcere l-am avut doar pe acesta

2783 hot film mass air flow.

pareri? sa fie debitmetrul? e normal sa nu imi apara nici un cod cu mufa atasata?

 

Eu cred ca este normal, deoarece:

 

 

-masina ta cu debitmetrul actual, care este conectat, functioneaza pe baza datelor transmise de acesta, care din cauza ca este vechi si nu mai functioneaza in parametri, transmite niste date eronate legate de debitul de aer, cauzand acele ezitari si o putere scazuta; in cazul meu era o ezitare si la pornire, si aveam senzatia ca masina nu trage, de aceea am facut si eu testul empiric, si anume a merge cu mufa scoasa de proba........intr-o zi m-am convins si am comandat un debitmetru nou (te sfatuiesc sa cumperi bosch, chiar daca este mai scump, am inteles ca cele mai ieftine nu functioneaza foarte bine)

 

-cand mergi mufa scoasa , masina merge intr-un anumit "mod eroare", drept urmare nu mai ia in calcul valorile debitmetrului, ci foloseste niste harti default, de unde si un amestec aer-benzina mai bun decat in cazul unor valori eronate ale debitmetrului.....prin urmare masina "trage", in schimb va consuma mai mult , si normal, va aparea eroarea respectiva

 

Cel putin in cazul meu, simptomele au fost un ralanti usor instabil si o ezitare la demaraj, precum si o putere scazuta, am facut testul acela mergand cu "mufa scoasa", am schimbat debitmetrul si de atunci nu am mai avut asemenea problema.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

azi am avut destul timp sa scot carcasa filtrului de aer si sa schimb debitmetrul. vizual nici o diferenta, ambele bosch, am sters eroarea, conectat noul debitmetru si minune, masina merge ca in prima tinerete.... urmeaza sa schimb becurile xenon de la 6000k la 4300k sa para mai oem...

 

I've told you............ :thumbsup:

 

Bine ca ai rezolvat si masina merge bine!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.