Jump to content

Grafice pentru curba de cuplu/putere la roata a motoarelor BMW


ZyZ

Recommended Posts

RRI, Rototest Research Institute este o organizatie non-profit specializata pe cercetare si dezvoltare pentru infrastructura, trafic si transport cu precadere pentru transport individual. Unul din obiectele lor de activitate este acela de a crea o baza de date cu parametrii de performanta ai autovehiculelor. In link-ul de mai jos sunt rezultatele testelor (putere la roata, curba de cuplu/putere) pentru mai multe modele BMW si nu numai. Enjoy:

 

http://rototest-research.eu/index.php?DN=29

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Foarte interesant.

 

De reflectat eu zic ca reflecta realitatea pentru ca sunt performante MASURATE si nu specificate de producatori.

 

Nu ma pricep eu prea bine,insa stiu ca depinde foarte mult si de conditiile in care sunt facute masuratorile ( temperatura,etc ) precum si de aparatura care le face.

Link to comment
Share on other sites

Nu am postat intr-atat pentru valorile efective, cat pentru curbele de putere si cuplu, care sunt foarte greu de gasit si pentru care in general trebuie o sesiune de teste pe dyno. Mi s-a parut foarte interesanta o baza de date cu informatiile astea, esentiale pentru un regim eficient de folosire al motorului, nu numai pentru cineva care vrea sa traga de motor si sa-i stie punctele forte.
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

De la motor la roata se pierde cam 10-20% din putere.

Pe acel site este indicata puterea la roata, pe cand fabricantul indica puterea motorului in sine, putere masurata la volant.

De aici si diferenta de pret intre kiturile de ambreiaj - spre exemplu la e46 320d 110kw are 330 Nm cu kitul initial. Daca vrei toti caii la roata si sa-i pastrezi indiferent de conditii sunt kit-uri de performanta care pot obtine si 540 Nm

  • Downvote 6
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

De aici si diferenta de pret intre kiturile de ambreiaj - spre exemplu la e46 320d 110kw are 330 Nm cu kitul initial. Daca vrei toti caii la roata si sa-i pastrezi indiferent de conditii sunt kit-uri de performanta care pot obtine si 540 Nm

 

O aberatie mai mare nici ca puteai sustine :)))))))))))) ..... Puterea la roata intotdeauna va fii mai mica comparativ cu cea declarata la motor din cauza pierderilor din transmisie .... nici cu mama ambreiajului nu o sa ai tu la roata fix aceeasi putere declarata la motor si in nici un caz nu vor creste valorile !

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.