Jump to content

rapoarte cutie de viteze


COObra

Recommended Posts

va rog cine ma poate ajuta cu rapoartele de la o cutie de viteze.....si anume:

ZF S5-16

ca si info a fost pusa pe un 323i din 1984

am cautat prin TIS, ETK, autodata si pe net dar eu nu am gasit. poate sunt mai prost so ...pliz help :blink:

Link to comment
Share on other sites

Bun. Atunci este doar vorba despre o numarare banala.

Ideal este sa compari numarul de ture ale motorului versus numarul de ture ale cardanului. Ai nevoie de cineva sa te ajute.

 

Metoda 1 (rezultat aproximativ):

Marcheaza (cu creta, sau ceva clar vizibil) un semn pe fulia din fata motorului (sau volanta de echilibrare) care este montata direct pe arborele cotit. La fel, marcheaza un semn clar pe cardan. Ridica ambele roti din spate (sa nu atinga solul) si asigura masina sa nu se deplaseze. Daca nu esti Godzilla, scoate bujiile.

Cupleaza treapta I si roteste motorul 10 ture (cu o cheie, sau similar) iar cel care te ajuta (si sta sub masina...) numara de cate ori se roteste cardanul. Mare grija la numaratoare. Cu siguranta, o sa-ti dea "cu virgula". Imparte apoi numarul de rotatii ale motorului (10) la numarul de rotatii ale cardanului (2,6, de ex.) si obtii raportul aferent treptei respective (3,8). Evident, rezultatul este estimativ si relevant numai pana la prima zecimala. Cu cat rotesti motorul de mai multe ori (spre exemplu, 20, etc.) cu atat rezultatul e mai precis.

La fel pentru fiecare din treptele urmatoare.

 

Metoda 2 (rezultat aproximativ, dar mai precis decat metoda 1):

O metoda mult mai precisa este sa montezi un cerc gradat in jurul cardanului (de exemplu, un raportor scolar marit/micsorat la Xerox, si sa utilizezi o sarma fixa drept "punctul zero". Aceasta te ajuta sa estimezi mult mai precis numarul de rotatii ale cardanului (de exemplu, la 10 rotatii motor, cardanul s-a rotit 2 ture si 220 grade = 2.61 ture) si deja poti "scoate" raportul cu precizie de 2 zecimale (3.83).

 

Metoda 3 (rezultat aproximativ, dar mai slab decat metoda 1):

Daca stii exact raportul diferentialului, poti ridica o singura roata de la sol si numara de cate ori s-a invartit roata, in loc de cardan. Eroarea este insa mai mare si nu iti recomand metoda asta. Vezi ca daca o roata este ridicata si una la sol, cea ridicata se invarte de doua ori mai repede.

 

Or mai fi si alte metode :blink:

Link to comment
Share on other sites

(cine pana mea?!?): nu cred ca e cum zici tu pt ca mi s-a spus ca treapta 1 este lunga. iar tu mi-ai dat un raport f scurt pt 1. iar 4 nu trebuie sa fie neaaparat 1:1

la getrag 245 sport....trapta a5-a este 1.00:1

535: din pacate la cat am muncit zilele astea la masina numai sa numar rotatii de cardan nu imi arde :blink: . credeam ca le are cineva pe un document ceva.

eu am doar pt getrag 240, 242, 245 si 245 sport

Link to comment
Share on other sites

coobra,

 

tu nu ai cutie sport, asa ca n-ai cum sa ai treapta 4 altfel :blink:

 

treaba cu treptele "lungi" / "scurte" e o aberatie inventata de tunerii de cartier romani: think differential. parerea mea .

 

edit: de exemplu, eu am aproximativ aceleasi rapoarte. treapta I mi se pare foarte "lunga", merge de la 0 la 55km/h. evident, cu un anumit diferential :)

Link to comment
Share on other sites

ca sa iti dai seama de ce am zis lunga.......tu zici ca o ai lunga (treapta de viteza adica :) ) ca merge pana la 55, eu cand am luat cutia asta mi s-a spus ca 1 merge 70 :) , dar intradevar ai dreptate, depinde de diff. iar pe ala il am scurt.

vedem ce iese.

poate face totusi cineva rost de rapoarte :blink:

Link to comment
Share on other sites

nenea... merge I pina la 70 daca ai diferential, de exemplu, 2.79:1 si eventual limitarea la 7000 rpm. evident, depinde si ce roti ai pe masina :blink:

 

"lungimea" vitezelor nu e o caracteristica a cutiei, ci a intregului driveline.

 

din cite retin, tu ai un diferential cu raport mare (4.x:1 ?), deci nu ai cum sa ai viteze "lungi.

Link to comment
Share on other sites

daca cutia ta e de la 323 i/an 83/2316cmc//102kw-139ps la 5300 rpm/205 nm la 4000 rpm rapoartele sunt exact cum spune (cine pana mea?!?) mai sus. completez prin a spune ca R e 3,46 si ca diferentialul de pe o astfel de masina are 3,25:1 . chiar am o documentatie originala si orice va intereseaza despre E30 cam pot sa va spun de aici.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.