Jump to content

E30 - subframe bushings


Recommended Posts

cum asta e un mare "mit" despre e30, cum ca domle e foarte greu, totul se rupe, se distruge, ca dupa ce le schimbi o sa simti niste schimbari dramatice si alte povesti de adormit copiii.

 

as fi curios sa stiu daca a mai facut cineva operatia asta, si mai precis ma intereseaza:

 

- cit de praf erau bucsele de pe masina

- cit de greu au fost de extras (s-a dat jos tot - punte, brate, diferential, fuzete ? detalii cit mai multe; cum au iesit bucsele in sine de pe punte, cum au iesit bucatile care ramin pe suruburile de pe caroserie etc)

- cit de greu au fost de bagat bucsele noi (scule, vaselina, au intrat de tot etc ?)

- daca/cum ati reusit sa extrageti cablurile de la frina de mina fara sa le distrugeti ?

 

si cel mai important, ce anume ati simtit dupa ce noile bucse au fost instalate ? in afara de faptul ca zgomotul dinspre puntea spate s-a micsorat semnificativ, s-a mai intimplat si altceva ? de exemplu, ceva tendinte crescute de understeer ?

 

multumesc

Link to comment
Share on other sites

pai nu ma grabesc foarte tare, ca eu am facut-o deja :blink:

din cite vad pe scheme, solutia e identica la e28 si e30. poate sa fie diferente in handling datorita barei stabilizatoare (pe care eu nu o [mai] am pe spate). sint tare curios sa compar cu o masina similara care o are..

Link to comment
Share on other sites

mm...

 

treaba am facut-o la mecanicul meu.

 

pentru demontare: mult spray, un pic de lampa cu flacara (pentru deblocat piulitele), flex (pentru taiat suruburile care chiar nu vroiau, piulitele sudate pe tablele de sub punte, bucatile de bucsa ramase pe suruburile mari, cablurile de frina de mina extrem de ruginite), autogen (pentru extras bucsele mici vechi, care nu s-au lasat impresionate de nici o cantitate de forta; dealtfel mi se pare si solutia cea mai eleganta si total lipsita de efort), o dalta, ciocan si un cilindru de bronz pentru extras bucsele de punte vechi.

 

pentru montare: menghina (pentru presat bucsele mici de pe bascule), baros de 5kg (pentru presat bucsele pe punte; n-au intrat de tot, cam 1 mm a ramas afara si ma indoiesc ca exista vreo sansa sa intre mai mult). am dat cu vaselina pe toate bucsele in prealabil, desi am citit in diverse parti ca pe cele mari nu e bine sa dai, ca pe urma or sa alunece, bla, bla. ma indoiesc ca pot aparea niste forte atit de mari incit sa le mai miste vreodata de-acolo in timpul functionarii masinii.

 

evident, atit pentru demontare cit si pentru montare, in locul special tool-ului (baros) poti folosi, daca ai, o presa. noi n-am putut pentru ca n-am avut o presa suficient de "adinca" pentru a primi in ea puntea si cei doi cilindri.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.