Jump to content

Probleme Ambreiaj/Volanta?


Recommended Posts

  • 5 months later...

Am o trepidatie la plecarea de pe loc, baietii de la service au zis ca e de la kitul de ambreaj, dar nu au stiut daca am si volanta cu masa dubla sau simpala,

A mai schimbat cineva la 316i din 2003, 85 kw volanta ?

Link to comment
Share on other sites

Nu ma lamureste si pe mine nimeni cu ce tip de ulei sa folosesc?

MTF-LT-2.il gasesti la bmw.nivelul este primul lucru CARE TREBUIE VERIFICAT(ai buson pe lateralul cutiei in partea dr.)daca nu este la nivel completeaza ,mai ales ca zici ca ai pierderi.daca este la nivel incearca sa il schimbi(desi bmw spune ca este life time).daca tot persista zgomotul problema este in cutie(CIND CALCI PEDALA SE DECUPLEAZA CUTIA DE VITEZE SI DISPARE ZGOMOTUL.DACA ERA RULMENT DE PRESIUNE FACEA CIND CALCAI PEDALA PTR. CA ATUNCI APASA EL PE PLACA).

Link to comment
Share on other sites

Am o trepidatie la plecarea de pe loc, baietii de la service au zis ca e de la kitul de ambreaj, dar nu au stiut daca am si volanta cu masa dubla sau simpala,

A mai schimbat cineva la 316i din 2003, 85 kw volanta ?

Am aer conditionat

NU am schimbat tampoane de motor, dar sunt verificate si nu sunt scurse sau rupte.

Kitul de ambreaj il schimb nu e asa scump dar volanta, daca e cu masa dubla e scumpa rau..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Salut Claudiu,

 

Ai rezolvat problema pana la urma cu vajaitul referitor la cazul de mai jos?

 

Ma intereseaza acest lucru, deoarece eu in urma cu 4 zile am fost la service cu masina (BMW E46 sedan 316i / 105 CP din 05/2001), sa-i inlocuiesc kit-ul ambreiaj (placa, disc, rulment de presiune) si pe langa kit si flansa cardan, suport ax cardanic si bucsa diferential. Imediat dupa ce mi-au schimbat piesele cei de la service, cand am pornit motorul, am auzit la relantiu un fluierat discret in zona cutiei de viteze pe care nu il mai auzisem pana atunci. Am zis ca poate e ambreiajul nou si in scurt timp se va "slefui" discul de ambreiaj. Cand am plecat de la service si motorul s-a incalzit, am constat cand stateam la semafor ca se aude un fluierat metalic discret din zona cutiei de viteze (asta in contextul in care era scoasa din viteza, motorul pornit si pedala de ambreiaj era sus, evident). Cand apasam ambreiajul disparea imediat fluieratul respectiv si se auzea doar motorul, dar cum ridicam pedala de ambreiaj imediat revenea fluieratul. Mai enervant a devenit cand acceleram usor in treapta 1 cand plecam de pe loc, de la relatiu pana la aprox. 1500 rpm si se auzea un fluierat sau un vajait (nici nu stiu cum sa-i spun), similar cand tii un plastic apasat pe flancul cauciucului de la bicicleta (de ex. zona pe care ruleaza dinamul). Apogeul vajaielii era cand acceleram usor (de ex. in treapta a 3-a) si ajungeam pe la 2200-2300 rpm se auzea destul de clar si enervant acel vajait (chiar era perceptibil si cu muzica pornita). La fel se aude si cand masina intra in decelerare pe la 2200 rpm si pe la aprox. 1500 - 1700 rpm, se aude acelasi fluierat sau zzzzzzz ait mai ascutit (cateodata am impresia ca se aseamana cu fluieratul de la troleibuze cand decelereaza).

 

Din cate am vazut, tu ai avut simptomele identice cu cele pe care le am si eu, iar dupa mai multe documentari pe net, cred ca ar fi vorba despre Rulment priza directa (piesa nr. 5), http://bmwfans.info/parts-catalog/E46-Sedan/Europe/316i_1.9-M43/L-N/may2001/browse/engine/flywheel_twin_mass_flywheel/ , care costa aprox. 30 ron. Altfel nu prea pot gasi nici o explicatie, cum de inainte de a schimba ambreiajul nu se auzea nimik si dupa m-am ales cu acest fluierat, vajait sau ce-o fi el. Uleiul din cutie l-am schimbat pt. prima oara la BMW Filaret in urma cu aprox 3 ani si nu cred ca l-ar fi pierdut (semne de scurgeri evidente nu sunt). Masina are 152.000 km

 

Asadar, am rugamintea sa-mi spui daca ai gasit vreo rezolvare la problema ta.

 

merci

 

 

 

DECI:

MASINA PORNITA PE LOC:

AMBREIAJUL RIDICAT - SE AUDE UN SUNET DE VAJAIALA FOARTE SUBTIL, ABIA SESIZABIL

AMBREIAJ APASAT - SUNETUL DISPARE

 

Masina In Mers:

 

INDIFERENT DE TREAPTA - ODATA CU URCAREA IN TURE SE AUDE SUNETUL DE VAJAIALA LA FEL DE SUBTIL DAR SESIZABIL

CAND APAS AMBREIAJUL - SUNETUL DISPARE

 

LE: Am facut chiar si un test cu apasarea DOAR a pedalei de ambreiaj si motorul mentiunut in turatie: - Sunetul dispare!

 

:D

 

Multumesc totusi pentru raspunsuri si implicare :D

Link to comment
Share on other sites

Salutare!

 

Inca nu am elucidat cazul.

Am revenit insa asupra problemei imediat ce am citi postarea lui 'alexwrc'

Mi-a dat de gandit ce a zis el de cutie, deuoarece eu cautam tot la ambreiaj :)

Ideea e ca la mine am avut ceva scurgeri de ulei pe la cutie cu ceva timp in urma, dar acum au disparut. Cu masina am facut foarte multi km in ultima perioada, iar sunetul nici nu se amplifica nici nu se reduce, este asa ca in prima zi. Dar, este foarte enervant intr-adevar.

Am in plan ca dupa Paste, sa schimb uleiul din cutie si implicit sunt curios ce va curge de acolo...pentru ca au fost acele scurgeri.

Sunt 2 filmulete in postarile mele cu sunetul la mine. poti pune in balanta ...

 

Ideea e ca si eu m-am gandit la rulment, la mine din cate am vazut pe real oem, sunt 2 in cutie. Nu stiu sigur daca avem cutiile la fel :)

 

O sa postez imediat ce am noutati!

Multa bafta!

Link to comment
Share on other sites

M-am uitat la cele 2 filmulete postate de tine si fluieratul care se aude la tine, se aude si la mine cam la fel, doar ca la tine se aude parca permanent in intervalul de turatii 800-3000 rpm, pe cand la mine se aude in zona de turatie 2200 rpm la accelerare sau mers constant si 1700-1400 rpm la decelerare (zici ca se aude un avion care aterizezeaza, bineinteles ca mai incet insa) si evident la relantiu cand pedala de ambreiaj NU este apasata. Nu stiu ce sa zic insa in privinta cauzei fluieratului respectiv, cert este insa ca ceva s-a schimbat din momentul in care am inlocuit kitul ambreiaj cu cel nou de la LUK. Ori s-a "miscat" uleiul din cutie :)))) si nu mai ajunge unde trebuie, ori rulmentul de presiune e nou dar defect, ori rulmentul de priza directa a fost scos cand au desfacut cutia de motor si cand l-a pus la loc, l-au pus invers (poate vorbesc prostii). Presupun ca rulmentul de priza directa este cel din imaginea atasata (piesa nr. 5) http://bmwfans.info/..._mass_flywheel/

 

In ce priveste versiunea cu lipsa uleiului din cutia de viteze, la mine nu cred ca ar fi problema asta, deoarece nu vad sa fi curs pe undeva si la-am inlocuit acum vreo 3 ani la BMW Filaret (stiu ca mi-au pus unul de la ARAL)

 

Oricum astept vesti de la tine dupa ce schimbi uleiul in cutie, daca va disparea acel fluierat. Ar fi bine daca as scapa doar cu atat, caci costurile de manopera ar fi mult mai mici.

 

Aici ai si vreo 5 poze de la service cand am schimbat kitul de ambreiaj si celelalte piese. https://www.farcebook...?type=1

 

Multa bafta

 

Salut

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.