Jump to content

Ajutati-ma sa aleg motorul potrivit pentru un E92 coupe


bogus

Recommended Posts

Salutare tuturor.

 

Vreau sa achizitionez un E92 coupe si cred ca cele mai bune sugestii/sfaturi le pot primii de la voi, posesorii de BMW.

 

Cateva lucruri de luat in calcul ar fi urmatoarele:


  •  
  • Bugetul este de aprox 15.000 euro.
  • Parcurg cam 15.000 km anual
  • Masina intentionez sa o cumpar din tara si sa aiba pana in 100.000 km
     

 

Am gasit 2 jucarii care ma tenteaza: 325i automata si 320i manuala

 

Cred ca o sa imi spuneti, pe buna dreptate, ca intai sa le conduc si o sa imi fac o idee ce si cum.

 

In alta ordine de idei, un coleg are un 320d si cred ca o sa vad ce poate zilele astea, credeti ca are sens sa iau in calcul si un 320d ?

 

Eu l-am exclus din start din ecuatie pentru ca mi se par zgomotoase si nu cred ca fac asa multi km pe an ca sa am nevoie de un diesel.

 

Ca sa fac un sumar, intrebarile mele concrete pentru voi ar fi urmatoarele:


  •  
  • Cum si cand se simte diferenta dintre cele doua motoare (2000cm3-4cilintri 2500cm3-6cilintri) ?
  • Cutie manuala sau automata? - am condus o singura data o masina care avea cutie automata si nu pot sa zic ca nu mi-a placut
  • Cutie automata este cumva nepotrivata pe un 320i/320d? - am citit asta pe alte forumuri, deci daca e o prostie nu imi apartine :)
  • Legat de consum, cam care e difenenta intre cele 2 motoare?
  • Nu in ultimul rand, ce ati alege voi?:)

 

Astept cu interes raspunsurile voastre.

Link to comment
Share on other sites

Eu am E92 330XD Automata. Imi place cuplul mare al unui motor diesel si imi plac motoarele in 6 cilindri. Mergand prin oras o mare parte din km am ales cutia automata. Din aceste motive am aleas masina asta.

Doar tu esti in masura sa faci alegerea, noi doar te putem ajuta cu niste informatii. Inainte de toate spune-ne ce masina ai avut pana acum si ce te face sa iti doresti un BMW. Esti stilul sportiv sau econom? Rafinamentul celor 6 cilindrii merita deplin mica diferenta de consum, asta ti-o spun sigur.

Daca ar fi sa aleg eu intre cele doua de mai sus as alege fara sa stau pe ganduri 325-ul. Daca nu mergi multi km atunci n-ai de ce sa iti faci griji pt consum, performantele sunt mult mai bune si motorul mai fiabil. Iar cutia de viteze automata este foarte performanta in zilele noastre, a trecut vremea cand nu erau fiabile si erau preferate de pensionari. La 325 impozitul mi se pare rezonabil (aprox 1000 ron anual) deci nici asta nu cred ca ar fi o problema.

Si daca mai vrei sfatul meu as spune sa nu iti cumperi E92 fara navigatie.

 

LE: E92 nu poate fi decat coupe.

Edited by cataxxl
Link to comment
Share on other sites

Ce conduc? O tinichea de Opel vectra A :)

De ce BMW? Nu stiu daca sunt un fan din moment ce nu am avut nici un BMW, cert e ca mereu mi-au placut mai mult decat restul si nu ma vad cumparand altceva

Ce stil de condus am? Nu sunt genul care sa mearga la consum dar nici foarte sport daca pot sa ma exprim asa

Link to comment
Share on other sites

Eu am un E92 325i manual si sunt foarte multumit de el. Singurul motor pe care l-as alege in schimbul astuia este cel de pe 335i. Din punctul meu de vedere, un coupe e gandit ca masina de plimbare, de placere, asadar eu pentru coupe-uri (mai ales unele sportive, nu vorbim de Mercedes aici) vad potrivite motoare pe benzina si cutii manuale. Nu lua in calcul 320i, motorul e problematic. Eu iti recomand sa ai putina rabdare si sa cauti un 325i manual in regula, n-o sa regreti nici un moment. BMW stie cel mai bine sa faca motoare L6 benzina, asta se vede si la premiile luate de motoarele lor.
Link to comment
Share on other sites

Pai atunci hai sa dezbatem mai departe.

320D pe coupe e un motor cu probleme, e varianta cu distributia in spate si nu recomand motorul asta.

320i este bunicel are si el cateva probleme, dar pt o diferenta de consum foarte mica, sau inexistenta in unele cazuri as alege 325i. Are putere mai mare, cuplu mai bun si mi se pare mai potrivit pt un BMW sport. Mi se pare buna ideea de a avea o rezerva de putere, chiar daca nu mergi sportiv si motorul de 325 este destul de potent, am avut E36 325i coupe si imi placea masina aia.

Cum si cand se simte diferenta dintre cele doua motoare (2000cm3-4cilintri 2500cm3-6cilintri) ? Pai cel mai bine se simte diferenta pe reprize, te ajuta in depasiri si mai putin important as spune eu la viteza maxima. Sunetul motorului este mult mai frumos la 6 cilindri si motorul este mai echilibrat, se descurca mult mai bine sa impinga caroseria unui E92. Eu as fi mers spre 330 sau 335 dar cred ca nu este cazul tau.

Diferentele de consum reale intre 320i si 325i sunt undeva intre 1-3 litri la acelasi mers.

Manuala sau automata? Pai daca masina e 325 face fata bine si o cutie automata. Schimba sportiv si e mai confortabila in oras, doar ca iti creste consumul cu 1-2 litri. La nr de km care-i cauti tu o cutie automata nu va avea probleme mult timp de acum inainte. Daca iti place manuala atunci ai avantajul consumului mai mic, dar trebuie sa iei in calcul ca mai devreme sau mai tarziu trebuie sa schimbi ambreiajul, in unele cazuri chiar si volanta si pretul ajunge pe la 1000 de euro.

Edited by cataxxl
Link to comment
Share on other sites

N52B30 are probleme la ungerea in chiulasa. Nu grave, incep sa bata tachetii pentru ca valva unisens care are rolul de a pastra presiunea in chiulasa nu-si face treaba. In schimb, singura rezolvare e schimbarea chiulasei. Am pus si un PUMA pe-aici pe undeva. Daca tot e sa platesti impozit de ~2200 RON, macar sa ai 306 cai, zic. Mai este motorul de 3.0 de pe 325i facelift, care are injectie directa si consuma mai putin decat 325i cu 2.5, cu aceleasi performante.
Link to comment
Share on other sites

@Scufi: Dap, se pare ca scrisei o prostie cu 'cilintrii' aia.

 

In primul rand va multumesc pentru informatii, in legatura cu motorul clar ramane un 325i in 6 cilindrii.

Despre transmisie, desi am condus masina cu cutie automata si chiar mi-a placut cum s-a comportat, tind sa cred ca pentru mine mai potrivita este cutia manuala, cert este ca o alegere proasta nu pot face oricum :)

In alta ordine de idei, asa cum ati zis si voi, navi is a must.

 

Numarul masinilor care sa corespunda criteriilor de cautare este foarte limitat si as cam face un drum pana in Bucuresti sa o vad, am uitat sa mentionez, daca are vreo importanta, sunt din Craiova.

Nu ma grabesc sa o cumpar azi sau maine, pot sa mai astept. Nu urmaresc anunturile decat de vreo 2 saptamani sincer sa fiu si nu stiu cat de des apare ceva interesant.

Ma sfatuiti sa mai astept?

 

LE: In legatura cu un 330i, nu prea sunt de acord cu impozitul de 2200 ron, parerea mea e ca ii arunc pe geam. Nu este exclus 100%, momentan asa gandesc.

Edited by bogus
Link to comment
Share on other sites

@Mircea: Am luat in calcul dar are ceva coupe-ul care ma atrage.

 

M-am tot uitat si pe mobile.de dar un Euro 5 ma ajunge 20.0000 euro, fara a mai lua in calcul excursia iar pentru un euro4 atunc bani multi pe taxa de inmatriculare.

Cum nu imi permit sa dau 20.000-22.000 euro pe o masina in momentul de fata, am ajuns la concluzia ca pot gasi ceva bun si in tara.

Link to comment
Share on other sites

La un 320i coupe 2008,euro4 taxa este 680e,la 320d din ac an coupe 820e,la 320i cabrio 840e,tot din ac an si ac norma.

 

post-8200-0-04307700-1381775865_thumb.jpgpost-8200-0-64290300-1381776299_thumb.jpgpost-8200-0-37160300-1381776327_thumb.jpg

 

Cred ca poti negocia la cele de 18k si 1k euro.Mai te poti uita si la A5.

 

Daca vrei sa vezi toate pozele si lista cu dotari intra pe bmw.de gebrauchtwagen

Edited by ionut_marius
Link to comment
Share on other sites

@Ionut: Mersi pentru detalii, nu stiu de ce aveam impresia ca la euro 4 este mai mult de 1000 euro inmatricularea. Audi in nici un caz, din ce am citit, sunt destul de nereusite tfsi-urile lor, plus ca trebuie sa fie BMW :)

 

Am primit indicatii foarte bune aici, dupa cum era de asteptat si am ajuns la concluzia ca e mai bine sa astept, sa ma uit zilnic ce apare pe aici pe la noi.

Am vazut ca exista o sectiune unde se discuta masini puse la vanzare, cand o sa vad ceva care imi face cu ochiu o sa va cer parerea.

Link to comment
Share on other sites

La un 320i coupe 2008,euro4 taxa este 680e,la 320d din ac an coupe 820e,la 320i cabrio 840e,tot din ac an si ac norma.

 

post-8200-0-04307700-1381775865_thumb.jpgpost-8200-0-64290300-1381776299_thumb.jpgpost-8200-0-37160300-1381776327_thumb.jpg

 

Cred ca poti negocia la cele de 18k si 1k euro.Mai te poti uita si la A5.

 

Daca vrei sa vezi toate pozele si lista cu dotari intra pe bmw.de gebrauchtwagen

 

Ionut, timbrul de mediu nu se calculeaza in functie de caroserie. Asadar la E92 320i '08 si E93 320i '08 nu e nici o diferenta la taxa.

Link to comment
Share on other sites

Ionut, timbrul de mediu nu se calculeaza in functie de caroserie. Asadar la E92 320i '08 si E93 320i '08 nu e nici o diferenta la taxa.

 

Nu se calculeaza in functie de caroserie ad literam, ca sa zic asa. Ideea e ca acelasi motor, pe 2 tipuri de caroserie diferie, coupe si combi, de exemplu, are consum de carburant un pic diferit, de unde rezulta si valori diferite ale co2-ului, de unde rezulta si valori diferite ale taxei.

Link to comment
Share on other sites

Nu se calculeaza in functie de caroserie ad literam, ca sa zic asa. Ideea e ca acelasi motor, pe 2 tipuri de caroserie diferie, coupe si combi, de exemplu, are consum de carburant un pic diferit, de unde rezulta si valori diferite ale co2-ului, de unde rezulta si valori diferite ale taxei.

 

Corect :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.