Jump to content

Sfat/Ajutor in cumpararea primului meu BMW


Emanuel01

Recommended Posts

Salutare tuturor si bine v-am gasit.

Sper ca nu am postat prea aiurea.

 

M-am hotarat de curand sa-mi cumpar masina, si din pacate, bugetul meu e limitat la 4000 euro. E complicat de explicat, insa pentru fiecare euro dat pe masina trebuie sa dau 1,5-2 la inmatriculare, si cu cat este mai noua masina (chiar daca pretul e mic) suma data se apropie de 2 euro, sau chiar creste. Exemplu: BMW 325 din 2004 luat cu 4000euro din DE, ma costa 10000euro inmatriculatu.

 

Initial speram sa-mi iau un mondeo din 2007, caci e mai nou si peste tot e dat ca o masina decenta (un BMW din acelasi an nu mi-as fi permis). Dupa discutii cu banca, am realizat ca mai mult de 4000 euro nu-mi pot permite sa dau, decat daca fac apoi foamea sau ma rog foarte mult sa nu am alte cheltuieli inafara de mancare/chirie si benzina.

Asa ca am zis sa ma intind mai putin decat ma tine plapuma.

 

Mi-au bagat apoi colegii in cap BMWul. Stiu ca e o masina care chiar merita, insa stiu si ca e scumpa, si automat ma astept sa fie si intretinerea ft scumpa. Combinat cu o tractiune spate care e noua pentru mine am fost cam recalcitrant. Acum il visez noaptea :))

 

Vin la voi pentru ca nu stiu absolut nimic despre BMW. stiu sa ma descurc cu masina, insa eu sunt un OPEL guy (masina ieftina, ce te duce la a A-Z ok, si care nu e scumpa de intretinut) si daca mi-as lua un OPEL as sti exact ce motor sa iau, cum sa-i fac un diagnostic si cum sa schimb/repar abolut orice de pe el (nu le stiu pe toate pe dinafara, insa stiu pe unde sa caut informatiile, sunt descurcaret cu mainile si am si la dispozitie un garaj echipat bine), deci in mod normal mi-as lua un Opel, fara sa-mi fac probleme.

insa am 26 de ani, nu am copii, muncesc destul de mult pentru banii mei, am avut ultimii doi ani mai prosti, abia m-a parasit prietena, si chiar cred ca merit un BMW cu care sa merg in stil.

 

Trecand peste asta, conditiile mele in alegerea masinii ar fi: 4000euro pret maxim, climate control, manuala (ideal ar fi 6 trepte), cruise control, ESP, Traction control si eventual daca se mai poate, scaune incalzite.

Nu ma intereseaza pielea, senzorii de parcare sau alte chestii marunte. iar daca masina chiar merita, pot renunta la climate control pentru un AC clasic. la restul nu vreau sa renunt caci chiar cred ca sunt necesare, mai ales pe o masina cu tractiune spate. iar maruntisurile (gen scaune incalzite, senzori parcare, navigatie, etc) le pot monta si eu dupa fara mari probleme. O alta mare cerinta ar fi motorul, sa aiba peste 135 cp insa nu mai mult de 200cp.

Stiu ca pare aiurea, insa dupa lungi discutii cu firma de asigurari, am realizat ca oricum pentru un 2.0d imi iau si pielea dupa mine, si ca sa dau 10-15% in plus pentru un x25 nu e mare lucru.

COnsumul, nu ma intereseaza foarte tare, n-as vrea sa manance 20litri/100km dar nu as lua un diesel doar pentru ca va consuma cu 3 litri mai putin la 100%, caci voi plati din plin in plus la intretinere (dieselul e mai costisitor) si la taxa de poluare (drum). si inca ceva foarte important pentru mine e rugina. pentru o pata mica de rugina imi poate anula ITPul, si ma poate costa enorm sa o rezolv, deci as prefera o tabla cat mai buna.

Vreau o masina care sa aiba un motor fiabil, si sa ma mai tina sper eu macar 100.000km/ 3 ani fara costuri prea mari (as prefera doar consumabilele si poate cateva chestii de maxim 1000euro).

 

Masina o voi lua personal din germania, si am rezolvat cu drumul si tot. voi pleca dupa ea pe la mijlocul lui noiembrie cu un prieten. Am cunostinte destul de decente despre masini, si zic eu ca voi fi in stare sa aud un motor care bate, care nu merge rotund, care "merge in 3", sa testez o suspensie, sa simt o cutie defecta sau alte chestii din astea. Problema e ca, ca si cu orice masina, sunt chestii care nu le vezi la prima vedere, si le stii doar daca ai avut masina sau ai citit tot forumul (nu prea am timp de asta) si sunt probleme clasice ale masinii, care desi sunt foarte stiute de membri, si pot fi rezolvate usor (la opel era o problema cu tija swirl la dieseluri, ce se rezolva ft repede, dar daca nu stiai, schimbai toata admisia) eu nu le cunosc.

 

Buun, am intrat pe mobile si autoscaut. am pus toate conditiile mele acolo si am gasit destul de multe masini, seria 5 (e39) si seria 3 (e46).

si chiar imi plac toate. daca e39-le e mai dotat caci e o clasa mai mare, e46 e mai nou si arata mai bine. si chiar imi place mult mai mult cum arata e46 (cu exceptia compactei).

Apoi vin motorizarile. Daca pot accepta ca un benzinar are 200.000-250.000km, nu pot accepta ca un diesel sa aiba aceasi km, caci nu e neamtul prost, iar babutele nu-si cumpara diesel sa mearga cu el doar in weekend la cumparaturi si sa plateasca taxe de 2-3 ori mai mari ca la un benzinar.

Acum gasesc insa si multi privati si multe motorizari.

in principiu 325i, 3220d, 525i, 525d, 520i, 318i, 320i, 525d (toate numele sunt linkuri daca cineva e curios).

 

Dupa cum se vede, sunt toate sedanuri in 4 usi. Un alt avantaj pe care l-ar avea E46 ar fi faptul ca e mai nou (ca si tehnologie de fabricatie '95 vs '98), si poate putin mai usor. Eu zic ca e46 e suficient de spatios pentru mine. In rest, nu stiu pe care sa-l aleg, ce motor sa prefer. la ce sa ma uit la motoarele astea, si ce pica la motoarele astea daca nu are omu grija de ele si apoi costa mult sa fie reparat.

 

Va multumesc mult de timpul acordat si sper ca ma puteti ajuta sa intru in randul vostru.

Salut, Emanuel. Vreau sa-ti spun si eu parerea mea in legatura cu masina pe care vrei sa o cumperi. In primul rand sunt prea putini bani pt un e46 bun. Un e46 cat de cat in mintile lui fara prea multe optiuni incepe de la 5000euro. Referitor la consum si intretinere diesel in 4 cilindrii versus benzina in 6 cilindrii (inteleg ca vrei peste 135cp) : dieselul are un consum bun (8-10 litrii/100km in oras) o intretinere mai scumpa (injectoare, turbina,etc) dar un cuplu mult mai bun ca benzinarul si posibilitatea mult mai usoara de a mari puterea motorului, taxe mai mici (asigurare,impozit datorita capacitatii cilindrice mai mici), pretul la achizitie relativ mai mare si dezavantajul ca majoritate celor pe motorina au kilometrii mai multi decat benzinarele. Despre benzinar in 6cilindrii (320i si 325i):consumul real facut la pompa este intre 12,5 si 15 litrii/100 in trafic decent de oras si pana in 3300rot/min, itretinere mai ieftina, taxe mari (asigurare de la 800 lei/an , impozit aprox 850 lei/an, cuplu motor mic, trage bine doar de la 3500-4000 rot/min dar consumul se ridica foarte mult, sunetul de 6cilindrii peste 4000rot/min extrem de placut. In legatura cu piesele noi indiferent de tipul de motor sunt destul de scumpe dar gasesti SH pe toate drumurile la preturi bune. Daca faci multi km recomand dieselul dar daca nu faci recomand benzina 2,2 sau 2,5. Eu acum am un coupe 2,2i steptronic si sunt indragostit de el, abia astept dimineata cand merg in garaj sa-l admir de fiecare data si sa iesim la plimbare, consuma 13-16l/100km (cutie steptronic) dar este o placere sa-l conduc. Recunosc ca nu am nevoie de o masina cu un asemenea consum si taxe asa mari dar pur si simplu mi-am dorit fff mult aceasta masina , nu am putut sa ma abtin sa nu o cumpar si nu regret nici o clipa ca am cumparato. Bafta la cumparaturi si sper sa faci cea mai buna alegere pt tine.

Link to comment
Share on other sites

Mie-mi place cum isi mai dau unii cu parerea, da' n-au avyt curiozitatea sa citeasca topicul. Poate si-ar fi dat seama ca omul e in Danemarca, deci chestia cu impozitul de 850 ron si asigurarea de 800 ron sunt absolut irelevante, ca si consumul urban, de altfel.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Mie-mi place cum isi mai dau unii cu parerea, da' n-au avyt curiozitatea sa citeasca topicul. Poate si-ar fi dat seama ca omul e in Danemarca, deci chestia cu impozitul de 850 ron si asigurarea de 800 ron sunt absolut irelevante, ca si consumul urban, de altfel.

Omul nu afirma ca sta in Danemarca, asta ati dedus voi si tu crezi ca un benzinar in 6 consuma mai putin de 13-14 in orice oras din lumea asta ?

Dacat sa ceara sfaturi pe acest forum unde sare lumea direct la gat mai bine cerea sfaturi despre e46 undeva la vw sau audi, era tratat mai bine.

Mai lasati afirmatiile de genul ca este o masina greu de intretinut ca omul nu vrea x6 de 40000 de euro plin de electronica, un e46 este o masina cu piese si manopera destul de ieftine si nu stiu cati posesori de e46 de pe forum merg la Bavaria pentru intretinerea masinii (cred ca nimeni nu merge, poate decat sa-si cumpere breloc si suport de numere)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Omul nu afirma ca sta in Danemarca, asta ati dedus voi si tu crezi ca un benzinar in 6 consuma mai putin de 13-14 in orice oras din lumea asta ?

Dacat sa ceara sfaturi pe acest forum unde sare lumea direct la gat mai bine cerea sfaturi despre e46 undeva la vw sau audi, era tratat mai bine.

Mai lasati afirmatiile de genul ca este o masina greu de intretinut ca omul nu vrea x6 de 40000 de euro plin de electronica, un e46 este o masina cu piese si manopera destul de ieftine si nu stiu cati posesori de e46 de pe forum merg la Bavaria pentru intretinerea masinii (cred ca nimeni nu merge, poate decat sa-si cumpere breloc si suport de numere)

 

pai hai da tu cu presupusul unde sta tipul asta, sunt curios ce-ti mai trazneste

fiecare repara si intetine masina asa cum doreste, exceptand cei care au masini noi in garantie

Link to comment
Share on other sites

pai hai da tu cu presupusul unde sta tipul asta, sunt curios ce-ti mai trazneste

fiecare repara si intetine masina asa cum doreste, exceptand cei care au masini noi in garantie

Nu am de unde sa stiu unde sta pana nu spune el asta, si da, normal ca fiecare repara si intretine masina cum doreste dar ideea este ca NU este o masina costisitoare la intretinere

Link to comment
Share on other sites

un e46 este o masina cu piese si manopera destul de ieftine si nu stiu cati posesori de e46 de pe forum merg la Bavaria pentru intretinerea masinii (cred ca nimeni nu merge, poate decat sa-si cumpere breloc si suport de numere)

E46 este o masina scump de intretinut (nu vb de Bavaria, chiar si cu piese aftermarket) si in mod normal NU este o masina pt cineva care are buget de achizitie ~3000-4000-5000, cat a ajuns un e46. Cine da chiar si 5000, cu siguranta nu prea isi permite sa dea 700ron pe un debitmetru nou sau vreo 15 milioane cat te duce un set de brate BUNE cu tot cu bucse plus schimbat +geometrie. Sau vreo 3 milioane un amortizor fata (adica aproape 10 milioane 2 amortizoare+flanse+manopera)

e destul de dubioasa treaba, in mod normal si intr-o tara in care oamenii ar alege rational masinile, cine isi permite sa intretina ca la carte un e46 cu siguranta ar trebui sa isi permita din start sa cumpere si o masina mai noua, mai scumpa, mai buna decat e46. Dar treaba e ca putini intretin ca la carte e46, majoritatea le intretin din dezmembrari altii deja s-au obisnuit cu defecte la ele si nu isi mai bat capul sa aiba o masina fara nicio pbma etc.

Mi se rupe sufletul cand aud pe cineva care are 3000-4000 ca vrea e46. Asta e adevarul, cand ai atatia bani pt achizitia masinii in 90% din cazuri nu iti permiti sa intretii o masina asa scumpa la intretinere ca e46. Mai grav e ca unii mai intra si pe forumuri si citesc mesaje ca cel de mai sus (cica ar fi o masina ieftin de intretinut) si isi fac si mai mult curaj :))

 

Evident exista si exceptii, unii care sunt pasionati de masina asta (si stim cu totii ca bmw chiar naste pasiuni), , altii care din diferite motive nu vor sa o schimbe, altii care oricum au dat acum cativa ani mult mai mult pe masina deci nu fac parte din categoria celor cu 3mii pt achizitie etc.

 

Eu m-am referit in general si nu la cazul de fata(sa nu inteleaga initiatorul ca nu ii recomand sau ceva de genul). caz de fata care apropo, omul chiar e din danemarca, daca ati fi citit cu atentie.

Edited by bossake
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

E46 este o masina scump de intretinut (nu vb de Bavaria, chiar si cu piese aftermarket) si in mod normal NU este o masina pt cineva care are buget de achizitie ~3000-4000-5000, cat a ajuns un e46. Cine da chiar si 5000, cu siguranta nu prea isi permite sa dea 700ron pe un debitmetru nou sau vreo 15 milioane cat te duce un set de brate BUNE cu tot cu bucse plus schimbat +geometrie. Sau vreo 3 milioane un amortizor fata (adica aproape 10 milioane 2 amortizoare+flanse+manopera)

e destul de dubioasa treaba, in mod normal si intr-o tara in care oamenii ar alege rational masinile, cine isi permite sa intretina ca la carte un e46 cu siguranta ar trebui sa isi permita din start sa cumpere si o masina mai noua, mai scumpa, mai buna decat e46. Dar treaba e ca putini intretin ca la carte e46, majoritatea le intretin din dezmembrari altii deja s-au obisnuit cu defecte la ele si nu isi mai bat capul sa aiba o masina fara nicio pbma etc.

Mi se rupe sufletul cand aud pe cineva care are 3000-4000 ca vrea e46. Asta e adevarul, cand ai atatia bani pt achizitia masinii in 90% din cazuri nu iti permiti sa intretii o masina asa scumpa la intretinere ca e46. Mai grav e ca unii mai intra si pe forumuri si citesc mesaje ca cel de mai sus (cica ar fi o masina ieftin de intretinut) si isi fac si mai mult curaj :))

 

Evident exista si exceptii, unii care sunt pasionati de masina asta (si stim cu totii ca bmw chiar naste pasiuni), , altii care din diferite motive nu vor sa o schimbe, altii care oricum au dat acum cativa ani mult mai mult pe masina deci nu fac parte din categoria celor cu 3mii pt achizitie etc.

 

Eu m-am referit in general si nu la cazul de fata(sa nu inteleaga initiatorul ca nu ii recomand sau ceva de genul). caz de fata care apropo, omul chiar e din danemarca, daca ati fi citit cu atentie.

Cred ca am discutat prea mult despre un subiect relativ simplu, ideea este ca fiecare are grija cum crede de masina lui si fiecare ere parerea lui referitor la costuri, dar nu poti sa conduci un bmw fie el si o masina de 10 ani ca e46 si sa-l compari la intretinere cu un logan sau mai stiu eu ce. Un lucru este sigur, nu cumperi e46 cu 4000e. Eu am dat in vara 7000e pe un coupe 320i din 2003 si am avut de ales intre vw golf, seat leon, astra coupe din 2006-2008 la banii astia. Nu cred ca un amortizor sau un debitmetru la cele trei sunt mult mai ieftine. Am ales e46 pentru ca am mai avut si mi-a placut masina.

 

Eu va doresc tuturor drumuri asfaltate si cati mai multi km fara incidente

Link to comment
Share on other sites

stau in danemarca, dar nu are relevanta asta.

pentru ca multi nu pot intelege, m-am decis sa stau aici o perioada si le respect regulile.

Aici nu exista diferenta intre un diesel si un benzinar. Taxa de poluare e dubla la diesel. deci ce castigi la pompa dai la taxe, deci pentru mine diferenta diesel/benzina nu se face la consum sau taxe, ci strict legat de fiabilitatea motorului si cat de placut e el.

Asigurarea, am discutat cu asiguratorul meu, si nu scap sub 1200euro/an, daca vreau casco mai pun inca vreo 700euro. si zic eu ca nu merita.

taxa de inmatriculare e in general cam 180% din pretul de catalog.

Am zis ca am discutat cu banca si ca nu-mi permit mai mult de 4000 euro, deoarece am zis ca nu vreau sa dau mai mult de 1/4 din salariu bancii, nu stiu ce banci aveti voi, insa a mea atat vrea sa-mi dea. Iar eu personal, facand-mi finantele am zis ca pot trai cu o dobanda de 8.5% pe an si sa-mi iau masina acum, decat sa astept 4-5 ani sa am banii cash de BMW. Taxa in rate, mai greu de platit, sunt niste jonglerii pe care eu nu prea as vrea sa le fac, caci esti intr-o zona gri a legii in care nu-mi place sa ajung. Nu vreau sa am probleme cu ea, caci imi place ce fac la munca si nu as vrea sa fiu invitat afara din tara.

acum nu stiu parerea voastra, dar eu zic ca e deja mult prrea mult 16.000 euro pe un 320 din 2003.

daca il iau din germania si ii platesc eu taxele de import (inmatriculare) ma ajunge doar la 10.000euro (10.000euro taxa+4000euro masina), fara sa pun la socoteala restul nimicurilor, caci sunt aceleasi ca si la cumpararea masinii de aici.

Credeam ca s-a inteles ca nu ma tiganesc la un debitmetru de 700lei, am zis ca consumabilele nu se pun.

daca imi iau un astra H din 2006 sigur nu ma ajunge mai ieftin.

Imi cer scuze ca n-am mai raspuns, dar activasem optiunea sa primesc mail, si pentru un motiv ciudat, nu le-am primit pana acum, si am dat pe aici din intamplare.

 

multumesc unora care mi-au dar cate un sfat. nu stiu nimic despre BMW si de asta am venit aici sa intreb. Nu stiu cat costa intretinerea, cat de fiabila e si cat ar fi mai scumpa decat alte marci de masini (VW/OPEL, caci pe astea le cunosc).

La opel, cat l-am avut, plateam in jur de 80 euro/ora de manopera la un service autorizat opel si dadeau buleala mai rau ca aia in romania (filtre montate pe dos si garnituri lipsa) si de asta am zis ca mai bine le fac eu cu simt de raspundere.

 

iar cand am zis ca vreau sa-mi permit sa intretin masina, ma refeream ca nu vreau sa fac cum am vazut pe unii ca fac: cumpara masina si apoi schimba uleiul la 30.000km cu cel mai ieftin pe care il gasesc, daca bate ceva las ca merge asa, mai o surma, mai o improvizatie. am pretentia ca masina mea sa fie intretinuta ca noua.

 

un update pt carcotasi: un logan incepe aici de la peste 14000euro, da, ati vazut bine paisprezece mii de euro.

update 2: pentru cei care spun ca ala consuma mult si te va speria: cand dai vreo 10000euro sa inmatriculezi o masina de 4000euro, si dupa platesti vreo 600euro (benzina) -1000euro (diesel) taxa de drum, si vreo 1000 (130cp) 1300 euro (190cp) pentru asigurare. Nu cred ca mai are sens sa te uiti daca masina consuma cu 3-4 litri in plus la 100km daca de aia 3-4 litri primesti o experienta mai placuta (cai putere in plus). ce imi doresc e un motor, de care daca am grija sa mearga frumos, si in special sa nu-mi pice tot odata, sau sa stau jumatate din timp in service cu el (caci sunt si motoare din astea).

 

update 3: sistemul danez de taxare: se incepe cu masina noua: se ia pretul de catalog. primii 10.000euro din valoarea masinii se taxeaza cu doar 105%, de trece peste se taxeaza cu 180%. masina ta consuma mult (au ei un consum de referinta) platesti in plus. ai prea putine airbaguri, platesti in plus, ai prea multe, platesti in plus. nu are 5 stele euroncap, platesti in plus, ai clima, platesti in plus. ai xenon, platesti in plus. un e46 320d nou la vremea lui ajungea peste 60.000euro. la import, se ia pretul de catalog de nou al aceleasi masini in danemarca, se ia pretul de handler (e un manual am dealerilor de masini SH, asemanator cu cel al masinilor pentru asigurari) si se calculeaza devalorizarea. iar apoi se face devalorizarea la taxa initiala a masinii si pe aia o platesti. incerci sa fentezi sistemul conducand masini din alta tara (ti-o confisca instant, te amendeaza de nu stii cum te cheama, si daca nu ai bani iti vinde masina sa-si scoata banii sau iti blocheaza conturile).

in rest, ori ca-ti iei dacie, ori BMW tot la fel calculeaza taxele. la asigurari e alta poveste, insa eu am o reducere destul de maricica (stiu, e greu de crezut insa initial alti asiguratori imi cerusera dublu).

Edited by Emanuel01
Link to comment
Share on other sites

Chestia cu taxa platita in rate, sa stii ca nu e la limita legii. Din cate mi-a povestit prietenul meu care stat tot in Danemarca de vreo 15 ani, el face in felul urmator. Masina provine din Germania, obligatoriu cu garantie si de la un dealer BMW. Nu o cumpara el direct, o cumpara un dealer danez care preia garantia masinii, si apoi prin finantare i-o da lui. El la afacerea asta vine cu banii de masina, ca un fel de avans, si finantarea se face la taxa de inmatriculare. Sau mai bine spus, dealerul cumpara masina, o inmatriculeaza, si apoi o vinde in leasing cu 30 de mii sa zicem, din care 15 mii ii da baiatu avans si restu in rate. Nu stiu daca asta se poate face si la masinile mai vechi, pot exista niste conditii asa cum sunt si in Romania, ca nu iti face nimeni leasing la masina mai veche de nu stiu cati ani.
Link to comment
Share on other sites

am vazut cu leasingul, acolo e alta mancare de peste, caci trebuie casco. si ultima oara cand am discutat cu banca mea de credit auto, am realizat ca cel de nevoi personale e mai ieftin, ca nu ma obliga sa-mi iau casco. iar la leasing mai ai si niste conditii de utilizare a masinii destul de ciudate.

 

iar cu dealerii aici e mai delicat. in mod normal cand vand o masina SH sunt obligati sa vanda cu garantie de minim 3 luni. practic, am un amic ce si-a luat o masina de la ei, si a durat 6 luni si interventia autoclubului danez (e destul de mare si puternic) ca sa-i repare ce se stricase la masina.

iar la masinile in 2 usi nu prea m-am gandit (sau cu 2 locuri) deoarece nu vreau sa ma dau jos ca sa coboare ala din spate. Nu am multi prieteni prin zona, dar care suntem, suntem ca fratii, si masina mea e si a lor :)

Edited by Emanuel01
Link to comment
Share on other sites

platesti acceptabil 1200e pe an la sigurare, eu am inceput de la 1700e in prima jumatate de an fara full casco, casco e ca un joc la loterie poate sa-ti aduca si ceva bani la un moment dat...., dacar daca ai o masina ieftina te baga la dauna totala si scapa lejer cu valoarea de achizitie
Link to comment
Share on other sites

stiu, caci am reducerea de la uniune/ locul de munca.

acum eu totusi as vrea sa aflu daca merita e46 sau nu in pana 4000euro si la ce sa ma uit la motoare. daca nu... o sa fiu iar dezamagit, o sa mi se naruiasca visele si o sa incep sa caut iar altceva.

imi poate da cineva un exemplu efectiv de un e46 la un pret ok care sa merite (cu link)? :)

Link to comment
Share on other sites

idee e ca eu nu o vreau inmatriculata in ro, caci asta ii creste pretul. asa in germania imi luam numere de o luna si gata. plus ca as vrea sa o iau pana la craciun.

ramane o alternativa daca nu gasesc altceva in germania. masina oricum e superba. chiar arata ca noua. :)

Edited by Emanuel01
Link to comment
Share on other sites

mai ai de zis:

-locatie

-cam cati km faci anual

Personal as recomanda benzina de preferat 6 in linie 2.0 sau 2.5,dieselurile sunt in general ceva mai pretentioase iar 318i-urile facelift din nou mai au ceva probleme.

Ca si costuri "fixe" pt benzina o sa ai:

-RCA minim 10 mil pe an

-impozit min 7 mil pe an

-revizia cam 4-5 mil

ca si regula in afara de banii pt achizitie sa mai ai cam 500 eur pentru cheltuieli "neprevazute"

se merita de asemenea sa cauti si pe la noi masini,poate gasesti ceva ok.

bun avand in vedere ce a scris iti recomand un 320i facelfit,eventual touring ca sa iesi mai ieftin.ce va pica:

-senzor ax came admisie/evacuare

-DISA-doar la multi km

-garnitura culbutori

-piesa cu tepi(final stage resitor)

-pe la stopurile spate ceva a fosr recall in US de curand si mai sunt cateva lucruri

 

http://www.mobile.de/ro/categorie/automobil/vhc:car,pgn:1,pgs:10,srt:date,sro:desc,mke:bmw,mdl:3__bmw_er_series,frn:2002-01,frx:2005-12,prn:1000,prx:4001,ful:petrol,mln:100000,mlx:200000,pwn:110,pwx:148,vcg:estatecar aici e ce am gasit eu,cam slaba oferta ce e drept

Link to comment
Share on other sites

Mare grija daca te duci sa ĂŽți iei din Germania , si acolo sunt destule tepe, mai ales la banii astia. Eu mi-am luat mașini din Germ pt mine si pt prieteni dar am unde sta acolo si masina pe care o pot lua cat vreau. Ma refer pt cĂŁutat . Rareori se ĂŽntâmpla sa gĂŁsești repede ceva ce ĂŽți place.

Ultimul exemplu : am fost in Iulie sa imi iau un coupe 318Ci sau 320Ci , am stat in total vreo 10 zile pe acolo pana am gasit ceva sa imi placa si ĂŽntreținut. Deși incepeau cam de la 5000 euro , nu am putut sa dau mai jos de 6800E, nu erau decat mașini ce pĂŁreau obosite sau cu km dați ĂŽnapoi.

Sunt mulți turci, arabi , sârbi si bineĂŽnțeles romani care au parcuri si dau km ĂŽnapoi. Crede-ma ca știu ce vb, am gasit mulți așa.

Cel mai indicat e bineĂŽnțeles un privat ( de preferat neamt de origine) Si la privati trebuie sa ai grija , pt ca sunt mulți care dau anunt de privat , ei sunt de fapt händleri si ĂŽți prezintĂŁ masina chiar acasĂŁ la ei.

Ca motor recomand 325, cel mai bun raport consum/performante

Dar cum zic si colegii nu știu daca o sa gĂŁsești la banii astia.

Offtopic : la ce taxe sunt in Danemarca ĂŽnseamnĂŁ ca trebuie sa zic mersi ca am plĂŁtit 1950 e pt a mea :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.