Jump to content

Ulei in exces pe furtunul de la epurator


Recommended Posts

Salut,

 

Am doua probleme dintre care una ma stereseaza rau la e90 320d 163cp

 

1. Masina mananca cam 200g ulei in 1000 km (o cincime pe joja daca nu mai mult)

Initial am crezut ca e de la turbina dar am cam 5000 km de cand am reconditionat-o cu CHRA nou si tot mananca.

Gasesc foarte mult ulei pe furtunasul care vine de la epurator din capapul de la culbutori si intra in conducta dintre debitmetru si turbina, iar conducta este si ea plina de ulei la modul ca daca o scot picura ulei din ea.

Am vazut ca acesta este traseul gazelor din baie, dar de ce nu raman vaporii de ulei in epurator si de-acolo inapoi in baie ? Epuratorul l-am pus nou cand am facut turbina-deci are tot 5000 km.

Nu stiu daca capacul de la culbutori mai are alta piesa pe traseu, sau toate gazele care pleaca de acolo ajung direct in furtunas ?

 

2. Are cineva idee daca pot inlocui racordul textil de la admisie care se tot strange si iese cu unul de plastic cum am vazut ca este la seria 1 si la e46 ?

Ca si daca il schimb cu unul nou peste 1 an la fel o sa se intample.

 

Am atasat poza pentru exemplificare

Multumesc

post-58282-0-86158700-1382316378_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

exact asa e si al meu de la furtunasul de la filtru pana in admisie e tot plin de ulei, si la pornire la rece intarzie cateva secunde (3-4) dupa care da un nor de fum alb.... sa fie din cauza ca e mult ulei in admisie?

 

Pe admisie e normal sa ai ulei mai ales dupa turbina, sa fie asa sub forma de mici brobonele de condens, sa fie umed, nu la modul sa balteasaca sau sa curga

Eu cand dau cu degetul de exemplu pe furtunasul care vine de la epuratorul de gaze ma umplu de ulei, la mine balteste

Link to comment
Share on other sites

Si mie imi consuma ulei, cel putin cu uleiul BMW 5W30, mi-a mancat cam 3l in 11000Km! Turbina nu are joc, trage bine deci nu cred ca-i de aici! Din luna mai de cand i-am facut o noua revizie, am pus de aceasta data Motul 5W40 si in 5000Km mi-am mancat doar 0.5l, deci mai putin! Recent la recomandarea unui mecanic ce lucreaza la repr bmw am inlocuit acel decantor de plastic din cadrul filtrului de epurare cu un element de filtrare din pasla la fel cum este pe E46 spre ex! Se schimba o data la 3 revizii si cica este mult mai bun dpdv al consumului de ulei intrucat colecteaza mai bine uleiul din vaporii de ulei, ulei ce se "condenseaza" mai apoi si este directionat inapoi in baie! Ramane de vazut daca se imbunatateste ceva din acest punct de vedere! BMW spune ca 0.7l la 1000Km este un consum normal de ulei...Oricum si daca mergi mai sportiv cu masina si schimbi in mare timp la 3000rpm, iar in afara o duci chiar si prin 4000, parerea mea este ca-i "normal" sa manance printre altele si ceva ulei! Poate daca mergi batraneste, sa schimbi doar pe la 2000, fara kickdown-uri, dar atunci degeaba ti-ai luat BMW! :popcorn:
Link to comment
Share on other sites

Si mie imi consuma ulei, cel putin cu uleiul BMW 5W30, mi-a mancat cam 3l in 11000Km! Turbina nu are joc, trage bine deci nu cred ca-i de aici! Din luna mai de cand i-am facut o noua revizie, am pus de aceasta data Motul 5W40 si in 5000Km mi-am mancat doar 0.5l, deci mai putin! Recent la recomandarea unui mecanic ce lucreaza la repr bmw am inlocuit acel decantor de plastic din cadrul filtrului de epurare cu un element de filtrare din pasla la fel cum este pe E46 spre ex! Se schimba o data la 3 revizii si cica este mult mai bun dpdv al consumului de ulei intrucat colecteaza mai bine uleiul din vaporii de ulei, ulei ce se "condenseaza" mai apoi si este directionat inapoi in baie! Ramane de vazut daca se imbunatateste ceva din acest punct de vedere! BMW spune ca 0.7l la 1000Km este un consum normal de ulei...Oricum si daca mergi mai sportiv cu masina si schimbi in mare timp la 3000rpm, iar in afara o duci chiar si prin 4000, parerea mea este ca-i "normal" sa manance printre altele si ceva ulei! Poate daca mergi batraneste, sa schimbi doar pe la 2000, fara kickdown-uri, dar atunci degeaba ti-ai luat BMW! :popcorn:

 

De unde ai gasit sa cumperi elementul filtrant vechi cu pasla ca din cate stiu eu este discontinued ca piesa ?

 

Mai am in familie un 530d 2006 care mananca jar si nu a papat niciodata mai mult de 0.5l intre revizii.

Cat despre limita pe care o zice bmw despre consum este cea mai mare prosteala ca nu schimbe ei motoare pe banda rulanta.

Si trebuie sa fim fericiti cu bmw ca la audi limita este la 1l la 1000 km

Link to comment
Share on other sites

La VAG-uri apare in cartea masinii treaba cu 1litru/1000km.

Pur si simplu este o geseala de traducere sau ,,undeva este o greseala''.

Nu exista motor,indiferent de fabricantul auto care daca iti consuma 1l/1000 km sa fie ok si sa nu aiba alte probleme.

La masinile de generatie mai noua (E4 sau DPF) la astfel de consum in maxim 4-5 luni,se duce draq catalizatorul sau DPF-ul).

Ca exemplu concludent:ai un G5 cu motor de 1.4 si faci in Germania 1000km in conditii de autostrada si in anumite locuri fara limita de viteza (deci conditii de exploatare maxima),e corect ca la un drum de 2000km sa pui 2 litri de ulei in motor?

Pai faci schimbul la luna.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Si la opel z16xe 1.6 benzina tot asa e dat de opel 1 litru / 1000km

Dar acela este un consum maxim acceptat de producator Asta nu inseamna ca masina mananca atat sau ca e normal sa manance atat. Motorul pe care l-am dat exemplu daca este in mintile lui consuma cam 0.8 litri / 10.000 km indiferent cum mergi cu el. Cand incepe sa aiba probleme se duce si la mai mult de cat zice producatorul.

Link to comment
Share on other sites

De unde ai gasit sa cumperi elementul filtrant vechi cu pasla ca din cate stiu eu este discontinued ca piesa ?

 

 

L-am cumparat dintr-un magazin de piese auto! A fost 160RON! Intrebi doar de elementul de filtrare din cadrul filtrului de epurare!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 4 months later...

Ai pus filtru de pasla la epurator? Ii dai in gura?

 

M-am resemnat.

Urmeaza sa fac schimbul de ulei in 2000 de km si o sa-i pun luquimoly sau castrol, inca nu m-am decis, sa vad daca scade consumul, momentan am LL04 de la grozadan

mi-am adus aminte ca dupa ce am schimbat uleiul la ultima revizie si in 2500 km cat am fost la greci nu mi-a papat deloc

 

fac 80% bucuresti cu ea, iti dai seama ca nu ii dau in gura s-o omor prin buc aiurea, extraurban ii dau

dupa ce fac schimbul de ulei daca tot mai papa o sa-i pun filtru de pasla

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 2 weeks later...
azi am mai mesterit pe la masina si am facut o proba fara furtunasul ala de la epurator ca m-am gandit ca ramane supapa de la epurator deschisa si trage turbina uleiul din motor si am mers cu masina 1 km si s-a umplut cu ulei.sa fie epuratorul gata sau segmentii praf?

post-31557-0-15167600-1432641776_thumb.jpg

Edited by raulnicolae
Link to comment
Share on other sites

Concluzia la care am ajuns este ca datorita garniturii de la capacul de tacheti coapta intra suprapresiune in carter si din cauza asta este si mult ulei pe la furtunul de la epurator si consumul de ulei crescut

Scoate joja si vezi ce fum da pe la joja, la relanti nu ar trebui sa vezi nimic iesind pe la joja

La tine nu e in regula cu fumul ala, vezi sa nu fie turbina pe duca sau sa fie supapa de la epurator prea uzata si sa nu mai inchida bine si sa-ti faca turbina vacum pe carter-asta insemnand subpresiune la ulei

 

Si ca un update la topic

Am pus Liqui Moly 5w30 si consumul a ramas acelasi 1L/5000km

O sa-i schimb garnitura de la capacul de tacheti vara asta ca mor de curiozitate

Edited by razzzzvan
Link to comment
Share on other sites

Am 3 dieseluri in familie,la toate fac shimbul cind zice in bord sau la un an,care vine mai repede ,ulei BMW,toate 3 halesc aprox 1l intre schimburi deci 1l/20.000km.Nu probleme turbine ,nimic.Regimul de mers normal(tare faza daca stai la 2000rpm de ce ti-ai luat bmw,530DA ul are 140km/h la 2000 rpm)eu zic de ce iti iei diesel daca vrei sa stai numa la 4000rpm in sus..
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

odata am probat cu epuratorul dat jos si am vazut ca mi-a iesit ceva picuri de ulei pe gaura aia pe unde trage turbo aer nu pe unde mi-a iesit gazele.mi s-a parut ciudat ca teoretic trebuiau sa iasa pe unde au iesit si gazele.

https://www.youtube....eature=youtu.be aci cu tubulatura scoasa se vede cum uleiul se prelinge din turbina spre exterior.

gaze pe la joja nu scoate mai deloc,poate daca esti atent se observa ceva.

supapa nu s-a vazut sa fie sparta.motorul porneste perfect,trage perfect.

garnitura de la capacul culbutorilor chiar nu-mi dau seama cum ar putea afecta in vreun fel.

am facut si un test scotand furtunasul ala care intra in racordul pe unde trage turbo aer de la epurator si gaura aia de la turbo am infundat-o si dupa o tura de 3 min au fost stropi de ulei venind de la epurator.

post-31557-0-29854600-1432671531_thumb.jpg

post-31557-0-70949900-1432672115_thumb.jpg

Edited by raulnicolae
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.