Jump to content

Probleme cutie automata e46


Recommended Posts

Sal

 

Bmw e46 330ci automat, tip cutie A5S325Z,masina are 230.000 km,uleiul din cutie a fost schimbat de doua ori,ultima oara cam acum 1 an ,problemele mele sunt urmatoarele: acum aproximativ doua luni mi s-a aprins pentru prima oara becul de la cutie (rotita zimtata) ,buuun, avand tester (kts) ,am pus testerul pe ea ,mi-a dat eroarea: control treapta de viteza ,treapta 3 defectuos si control treapta de viteza,treapta 4 defectuos,in fine , am sters erorile ,totul bine si frumos,am mers cca 3000 km de atunci printre care si un drum de 1000 de km in afara,cutia s-a comportat f bine,doar fff mici smucituri din cand in cand, pana ieri cand mi s-a aprins din nou rotita zimtata (mi s-a aprins exact in momentul in care am trecut peste un hop,nu stiu daca are importanta),iar simptomele erau urmatoarele: masina pleca foarte greu de pe loc (cred ca pleca cu viteza a3-a sau a4-a), am pus din nou testerul pe ea ,aceleasi erori ca prima data ,le-am sters,am plecat spre locul unde aveam treaba, am mai mers putin si mi-a dat o smucitura mai simtitoare ,s-a auzit ca o lovitura usoara ,mi-am continuat drumul apoi dupa vreo 7-8 km mi s-a aprins din nou rotita zimtata,am oprit masina,am oprit motorul si l-am pornit din nou, a disparut rotita zimtata. Daca stie cineva ce ar putea sa aiba ,sau ce e de facut pe viitor ,il rog sa vina cu o informatie sau cu un sfat, nu vreau sa arunc din prima cu bani pe o reparatie sau pe alta cutie, ma gandesc ca sunt sanse sa fie si ceva minor si mai putin costisitor.astept pareri.

 

multumesc.

Link to comment
Share on other sites

foarte rar se intampla sa fie bateria/alternator slabe si mai intra in failsafe, dar nu cred ca ai norocul asta..

verifica bateria, bornele, alternator.. daca sunt bune, asta e, alta cutie... macar modelul asta e ieftin sh...

Link to comment
Share on other sites

Setul de reparație al cutiei este in jur de 300 400 $ in state plus transport. Totul sa nu ai părți scumpe stricate in cutie cum ar fii bloc hidraulic, valve, carcase. Dacă vrei sa faci totul responsabil trebuie sa refaci si convertorul. Ăla te ajunge 200 300 euro. In total cu tot cu ulei poți depăși suma de 1000 lejer. O cutie sh e loterie dar poate ai ocazia sa găsești una pe masina si sa vezi cum merge. De asemenea mai exista varianta dupa sa faci din 2 cutii una buna.

PS nu te apuca sa iei ulei esso ca atunci chiar nu se meritA ... Exista uleiuri mai ieftin echivalente produse de febi sau castrol.

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

Eu am pe cineva care o reconditionat la e39 525d aici la TM si o ajuns cu totul la 2800ron cam asa, asta acum vreo 3 ani si de atunci o mai schimbat o data uleiul in ea si merge masina de numa. Cutia e super ok si merge mult in regim de oras asaca prefer reconditionat decat sa cumpar sh si sa ma lase cutia undeva in Austria noaptea si la -6grade sa fiu nevoit sa cheltui vreo 1500euro sau chiar2000 cu totul asa cum o patit fratele meu. Edited by Stefan M
Link to comment
Share on other sites

Poate sa te ajungă si 1500 RON dacă lucrezi cu piese sh. Acum depinde si ce uzuri sunt in cutie... De unde îți cumperi piesele... Cat dai pe ulei.. Si cat te ajunge manopera. De obicei oameni care repara automate își pun adaos si la piese. Destul de mare Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

Si daca in 5-6luni ii alta problema. Iar ca pret gasesti sa o repare cineva si mai ieftin. Oricum eu as apela la tine.

Si daca pica dupa 6 luni, tot nu iesi la pretul unei cutii reconditionate.

 

Eu repar cutii automate, dar nu am de gand sa recomand varianta ilogica din punct de vedere financiar.

Daca ai o masina de 3000 euro, nu vad de ce te-ai apuca sa bagi 1000-1500 euro in reparatia cutiei.

Poate doar daca esti hotarat sa nu mai vinzi masina vreodata sau s-o pastrezi o perioada foarte indelungata, altfel n-are logica.

 

Sigur ca la o masina care valoareaza mai mult are logica reparatia.

 

Reparatia ca la carte costa minim 1000 euro.

 

In acelasi timp nu recomand achizitia unei cutii sh fara proba.

Edited by Service Premium
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

O sa verific si ce a zis DOMI ,insa nu cred ca am eu norocul asta, in principiu trebuie data jos si vazut exact ce are,chiar o sa vorbesc cu un prieten care are service sa imi spuna cand poate sa ma programeze sa o dea jos sa se uite la ea, ciudat este faptul ca prima oara, adica acum 2 luni, s-a aprins rotita dupa ce masina a stat vreo 3 luni pe loc nemiscata,nepornita , pana atunci nu mi-a facut nici o problema de cand am masina,nu stiu daca are importanta prea mare,cert e ca de atunci au aparut problemele,in fine,o sa iau in calcul toate variantele voastre oricum. pana o duc in service mai astept pareri si sfaturi ,mc.
Link to comment
Share on other sites

Cum spuneam daca iti pare rotita aia intemitent si intra in safe mode, cea ce face dupa cum povestesti tu...poate fi si baterie/alternator..

EU am patit de vreo 2 ori..asta cand ma foiam in oras iarna, cu bateria mea de mai bine de 5 ani are, porniri la -15 grade, mers 2 km oprit , iar pornit de la rece, . nu apuca sa se incarce bine..

Mergeam un 5 km sa se incarce, luam contactul, porneam si disparea eroarea..

De altfel si in manuale de service e descrisa treaba asta... e bine de verificat..

Normal daca nu e problema electrica, ci mecanica, o cutie dusa nu isi mai revine.... de asta zic..e o sansa sa fie problema electrica ceva...

Un prieten de al meu avea pur si simplu bornele slabe, nu erau stranse, + depuneri dinalea de acid, gen spuma intarita pe borne.. si tot asa... din an in pasti ii aparea transmission safe mode..+rotita aia... a scapat prin schimbarea bateriei.

Daca zici ca si la tine a stat masina 3 luni (normal se scot bornele cand o garezi timp indelungat) combinat cu frigul din ultimul timp, in special dimineata... poate ai noroc si e doar bateria...

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

salutare

 

am reusit in sfarsit sa-mi fac timp sa duc masina in service , mi-au dat jos baietii cutia , uleiul din cutie era ars si mirosea foarte urat desi schimbul de ulei fusese facut cu foarte putin timp in urma , mi-au desfacut cutia mi-au verificat ambreiajele ,totul ok pana la convertizor care mi-au zis ca trebuie reparat fiindca el este cauza arderii uleiului ,de acolo am inteles ca vine caldura fiindca am pus testerul pe ea inainte sa o duc la reparat iar dupa vreo 30 de minute de mers prin oras imi arata 140 de grade temperatura ulei cutie,buun,l-am dus la un baiat Mircea care am inteles ca este printre putinii din tara care reconditioneaza , intradevar era stricat ,discurile erau duse ,buun , am comandat 10l ulei original bmw si filtru + garnitura OE ,au curatat cutia ,arata ca noua ,au pus uleiul ,am fost sa dau o tura cu masina sa vad rezultatul,ce credeti? dupa vreo 10 km imi intra iar in avarie(rotita zimtata in bord) ,pun testerul pe ea ,aceleasi erori ca prima data, control trepte defectuos,control treapta 4 defectuos, mi-au zis ca din cutie nu are ce sa mai fie, calculatorul cutiei sau termoflotul ,adica nu-si face racirea cum trebuie,acestea fiind ultimele variante , am pus testerul pe ea ,temperatura uleiului din cutie era de 95 de grade ,chiar nu stiu ce sa-i mai fac, mi-a dat batai de cap masina asta ,daca aveti vreo parere va rog sa postati,orice informatie sau sfat imi este util.mc

Edited by ERMUS
Link to comment
Share on other sites

Avand in vedere cat costa o reconditionare (~ 1000 euro) si o cutie sh (200 euro), probabil ca nu prea merita sa reconditionezi cutia.

 

Cutia de 3.0i e mult mai scumpa in jur de 600 euro SH, 200 euro este cea de 2,0i 2,3i 2,5i 2,8i

 

salutare

 

am reusit in sfarsit sa-mi fac timp sa duc masina in service , mi-au dat jos baietii cutia , uleiul din cutie era ars si mirosea foarte urat desi schimbul de ulei fusese facut cu foarte putin timp in urma , mi-au desfacut cutia mi-au verificat ambreiajele ,totul ok pana la convertizor care mi-au zis ca trebuie reparat fiindca el este cauza arderii uleiului ,de acolo am inteles ca vine caldura fiindca am pus testerul pe ea inainte sa o duc la reparat iar dupa vreo 30 de minute de mers prin oras imi arata 140 de grade temperatura ulei cutie,buun,l-am dus la un baiat Mircea care am inteles ca este printre putinii din tara care reconditioneaza , intradevar era stricat ,discurile erau duse ,buun , am comandat 10l ulei original bmw si filtru + garnitura OE ,au curatat cutia ,arata ca noua ,au pus uleiul ,am fost sa dau o tura cu masina sa vad rezultatul,ce credeti? dupa vreo 10 km imi intra iar in avarie(rotita zimtata in bord) ,pun testerul pe ea ,aceleasi erori ca prima data, control trepte defectuos,control treapta 4 defectuos, mi-au zis ca din cutie nu are ce sa mai fie, calculatorul cutiei sau termoflotul ,adica nu-si face racirea cum trebuie,acestea fiind ultimele variante , am pus testerul pe ea ,temperatura uleiului din cutie era de 95 de grade ,chiar nu stiu ce sa-i mai fac, mi-a dat batai de cap masina asta ,daca aveti vreo parere va rog sa postati,orice informatie sau sfat imi este util.mc

 

Probabil ai cheltuit aproape cat o cutie SH.

Cel mai bine este sa o inlocuiesti cum te-a sfatuit si colegul mai sus

Edited by BRANDEX
Link to comment
Share on other sites

Salut!

 

N-are cum sa fie calculatorul cutiei.

Vezi daca racirea cutiei se face. 95 de grade e o temperatura normala.

Problema e ca daca s-a mers la temperaturi foarte inalte se distrug foate multe elemente de etansare din cauciuc.

 

Posibil sa fie termoflotul, adica acel mic radiator de cutie prin care trece antigel care raceste astfel uleiul de cutie.

 

Prima data trebuie rezolvata problema de racire, apoi vazut ce se mai intampla.

 

In mod normal ar trebui reconditionare completa sau alta cutie. Cand mergi cu 140 de grade in cutie, e greu de crezut ca nimic nu s-a distrus.

Link to comment
Share on other sites

colegu sa pui si o lista de preturi, tare sunt curios cat ajunge toata mandravela la final

 

-900 ron uleiul cutie BMW OE 10L

-120 filtrul OE

-60 garnitura OE

-650 reconditionare convertizor

-300 manopera demontat si curatat cutie (service-ul unui prieten bun,altfel sub 700-800 ron nu cred ca scapam)

-250 luni demontat si verificat bloc de valve

 

Daca luam alta cutie sh, sub 500e nu am gasit si nici nu era pusa pe masina sa fac proba inainte ,pe langa asta automat trebuia sa-i fac revizia deci inca 11 milioane,acum ramane de vazut ce uzura are blocul de valve si daca trebuie inlocuit ,sper sa nu fie atat de grav.

 

Cam atat ajunge ''mandravela''

Link to comment
Share on other sites

Fa o proba cu alt bloc de valve decat sa te apuci sa-l demontezi pe al tau.

 

Sunt oricum sanse mici sa fie blocul de valve. Cel mai ieftin e sa faci proba cu altul. Daca nu e de la el il dai inapoi.

 

Un bloc de valve demontat necesita automat garnitura noua la care se adauga manopera aferenta. E o risipa daca nu are nimic.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Fa o proba cu alt bloc de valve decat sa te apuci sa-l demontezi pe al tau.

 

Sunt oricum sanse mici sa fie blocul de valve. Cel mai ieftin e sa faci proba cu altul. Daca nu e de la el il dai inapoi.

 

Un bloc de valve demontat necesita automat garnitura noua la care se adauga manopera aferenta. E o risipa daca nu are nimic.

 

Din pacate am dat jos si blocul de valve sa-l verific si mi-au zis baietii ca nu are nimic desi dadea socuri inainte sa intre in avarie ,socuri doar la viteza mica,in fine, l-au curatat ,am pus garnitura noua l-am pus pe masina si face la fel, se poate sa fie problema electrica ? chiar nu stiu ce sa-i mai fac ,unde sa ma mai duc cu ea...

Link to comment
Share on other sites

Din pacate am dat jos si blocul de valve sa-l verific si mi-au zis baietii ca nu are nimic desi dadea socuri inainte sa intre in avarie ,socuri doar la viteza mica,in fine, l-au curatat ,am pus garnitura noua l-am pus pe masina si face la fel, se poate sa fie problema electrica ? chiar nu stiu ce sa-i mai fac ,unde sa ma mai duc cu ea...

 

O cutie nu se repara in stilul asta.

 

Cutia aia trebuie reconditionata complet de la inceput sau luata direct o cutie second hand.

 

La cutii automate nu merge cu jumatati de masura.

 

Nu e problema electrica, e o problema de etansare. Pe unde se pierde presiune. Insa n-ai cum sa rezolvi ieftin.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.