Jump to content

Relantiu Oscilant N42B20 Valvetronic


Recommended Posts

Salutare,

 

Masina este E46 cabrio din 2003 cu motor N42B20 Valvetronic.

 

Am o problema sacaitoare, relantiul dupa ce se incalzeste motorul sta la 700 plus minus 10 ture, asta e ok, cand invart volanul atunci incepe sa scada catre 630 - 600 cam asa, problema este ca se intampla uneorisa sa stau la relantiu fara sa actionez nici un consumator sau sa misc de volan si sa scada relantiul pe la 500 si apoi urca, scade si urca o data de doua si apoi sta linistit la 700 ca si cum ar da sa moara, masina trage bine, distributia e pusa la punct, am schimbat recent simeringurile de la supape si distributia era pusa la punct si atunci pentru ca au verificat si este si acum pentru ca au pus-o din nou, patina este intreaga, intinzatorul era cel vechi acum este cel nou.

 

A doua problema este ca daca las masina pe relantiu in viteza a doua(nu am incercat si cu alte viteze) merge in suturi daca ajunge la turatiile ei minime fara sa accelerez eu ca atunci cand pleci dupa loc si ridici prea repede ambreiajul stiu ca in mod normal ar trebui sa mearga lin.

 

Turatiile le-am vazut pe meniul secret la 7.2 iar bateria indica 14.2

 

Pe tester nu da nici o eroare am incercat un tester INPA si alte doua de la service autorizat(Testere generale nu speciale pentru BMW).

 

Va multumesc,

Mihai

Edited by Mihai Andrei
Link to comment
Share on other sites

Salutare,

 

Masina este E46 cabrio din 2003 cu motor N42B20 Valvetronic.

 

Am o problema sacaitoare, relantiul dupa ce se incalzeste motorul sta la 700 plus minus 10 ture, asta e ok, cand invart volanul atunci incepe sa scada catre 630 - 600 cam asa, problema este ca se intampla uneorisa sa stau la relantiu fara sa actionez nici un consumator sau sa misc de volan si sa scada relantiul pe la 500 si apoi urca, scade si urca o data de doua si apoi sta linistit la 700 ca si cum ar da sa moara, masina trage bine, distributia e pusa la punct, am schimbat recent simeringurile de la supape si distributia era pusa la punct si atunci pentru ca au verificat si este si acum pentru ca au pus-o din nou, patina este intreaga, intinzatorul era cel vechi acum este cel nou.

 

A doua problema este ca daca las masina pe relantiu in viteza a doua(nu am incercat si cu alte viteze) merge in suturi daca ajunge la turatiile ei minime fara sa accelerez eu ca atunci cand pleci dupa loc si ridici prea repede ambreiajul stiu ca in mod normal ar trebui sa mearga lin.

 

Turatiile le-am vazut pe meniul secret la 7.2 iar bateria indica 14.2

 

Pe tester nu da nici o eroare am incercat un tester INPA si alte doua de la service autorizat(Testere generale nu speciale pentru BMW).

 

Va multumesc,

Mihai

cred ca e acceasi problema, subiect mega-discutat:

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/139769-masina-mea-e46-318ci/

Link to comment
Share on other sites

cred ca e acceasi problema, subiect mega-discutat:

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/139769-masina-mea-e46-318ci/

 

De la debitmetru nu ar trebui sa se comporte putin altfel ? Masina trage bine, porneste usor.

 

Incearca sa deconectezi debitmetul si vezi cum se comporta. Daca problema apare dupa ce se incalzeste motorul ar putea fi si de la sondele lambda.

 

Apare si cand e rece si cand e cald, poate aparea si dupa o ora de mers, opresti la un semafor si vezi ca scade turometrul spre 500 si apoi urca, o data de doua ori.

Edited by Mihai Andrei
Link to comment
Share on other sites

Debitmetrul nu are o caracteristica liniara, adica, mai pe romaneste, debitul de aer masurat la ralantiu nu creste direct proportional cu turatia motorului. Asfel se poate ca debitmetrul sa fie decalibrat chiar in zona de masurare a debitului la ralantiu iar in rest sa masoare corect cantitatea de aer. Deconectarea debitmetrului face ca motorul sa functioneze fara a lua in calcul debitul citit si daca problema nu mai apare inseamna ca e de acolo.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Revin cu detalii, ieri am pus alt tester si am mers cu masina sa vad care ar fi problema.

 

La relantiu la un moment dat mi-a iesit amestec sarac, nu tot timpul, la inceput cand inca motorul nu era la temperatura optima, am iesit cu ea sa vedem cum se comporta si in sarcina, am mers agresiv, am mers normal, am mers batraneste, nu a mai dat amestec sarac, am venit din nou la garaj, iar nu a mai dat amestec sarac, tind sa cred ca poate sa fie de la sonda lambda sau debitmetru, saptamana viitoare o sa am mai mult timp sa ma ocup de problema asta.

Link to comment
Share on other sites

In urma unui test la Service Premium au constatat baietii ca debitmetru nu functioneaza in parametrii, dar problema e ca nu da nici o eroare.

 

Am mers cu mufa de la debitmetru scoasa, a fost o imbunatatire, dar drumul a fost destul de scurt pentru a putea vedea daca mai face caderile de turatii.

 

Probleme care nu s-au mai reprodus

1. Mers la relantiu cu viteza a doua a mers foarte lin indiferent gaz sau benzina

2. Cand accelerez la relantiu pe loc, parca accelereaza mult mai lin, inainte parca avea o smucitura

3. Cand iau de volan stang, dreapta pe loc, nu mai se simte ca ar da sa moara, dar ce drept scade putin turometrul, dar destul de putin.

 

Inainte:

1.Mers la relantiu nu mergea deloc lin pe benzina, iar pe gaz mergea in suturi

2. Luam stanga dreapta pe loc si masina parca dadea sa moara, scadea turometrul catre 500 - 600 de turatii.

 

Per total mi-a dat o senzatie ca merge mai bine, totusi nu mi s-a parut ca ar trage mai bine, mi s-a parut la fel, dar cum ati spus si voi e o chestie relativa.

Link to comment
Share on other sites

Faptul ca masina merge bine cand nu e conectat debitmetrul arata ca nu ai alte probleme, gen neetanseitati sau pierderi de vacum. Cel mai bine este sa pui debitmetru original.

 

Unul original nou costas vreo 1300 ron, bosch costa 410, daca se adevereste ca este debitmetrul, inca cei de la service nu sunt 100% siguri, inclin sa cumpar unul bosch, il montez in service autorizat ca sa pot beneficia de garantie, acum caut unul de proba.

Link to comment
Share on other sites

Unul original nou costas vreo 1300 ron, bosch costa 410, daca se adevereste ca este debitmetrul, inca cei de la service nu sunt 100% siguri, inclin sa cumpar unul bosch, il montez in service autorizat ca sa pot beneficia de garantie, acum caut unul de proba.

Poti cumpara cu incredere Bosch......eu l-am schimbat de peste un an pe cel original cu unul Bosch si nu am avut nici o problema de atunci.Daca cu el deconectat masina isi schimba comportamentul........si nu ai aer fals, furtune gaurite, clapeta de acceleratie colmatata, atunci probabil el este cauza.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.