Jump to content

schimbare ET jante


poope

Recommended Posts

In principiu depinde si de ce latime noua folosesti, la aceeasi latime et-ul marit va face ca janta sa intre in interior si ideea e sa nu atinga in etrier sau aripa (dealtfel poate fi mai bine pentru ca scade stresul in articulatii fata de un et micsorat).
Link to comment
Share on other sites

Nu, nu se poate.

 

 

PS: Am montat azi de proba jantele pe masina.

 

Momentan configuratia e asa:

 

ET20 7j 225/55/16. Stiu ca sunt dimensiunile pt seria 5 dar asa au venit jantele si eram curios cum vin pe masina. Anvelopa e aproape la linie cu aripa (putin mai in interior ~2mm).

Pe loc si la prima tura nu freaca nimic, totul e ok. O sa mai testez si pe denivelari/gropi si cu masina incarcata. Oricum vreau sa schimb anvelopele cu unele 205/55/16.

Edited by Kenbobo
Link to comment
Share on other sites

dmnu,personal n-am auzit de asa ceva pana acum, janta se centreaza pe butuc nu in prezoane ori tu daca micsorezi butucul cu 3mm nu vei face altceva decat sa micsorezi partea pe care va sta efectiv janta (risc mare de descentrare a rotii), fuzeta cu prinderea jantei in prezoane ramane la locul ei deci ET-ul va fi acelasi.

Oricum, ET-ul e o marime fixa ce tine strict de janta si se poate modifica doar in mod artificial prin folosirea de distantiere si numai prin micsorare.

Edited by 8-I
Link to comment
Share on other sites

m-am exprimat gresit. Ma referam la frezarea partii interioare a jantei (flansa jantei - partea jantei care vine in contact cu butucul). Personal, eu nu as pune asa ceva pe masina dar un prieten ar dori sa faca operatiunea asta la un strungar.
Link to comment
Share on other sites

N-as putea sa ma pronunt pentru ca nu stiu cat ar fi de OK sa strunjesti 3mm din partea jantei care se prinde pe fuzeta (nici nu stiu daca exista strung cu un universal atat de mare stiu doar de persoana cae a alezat gaura centrala dar pe o masina de alezat blocuri motoare). Edited by 8-I
Link to comment
Share on other sites

Revin cu un update: cu jantele astea si cu anvelope 225/55/16 imi freaca la denivelari si cand iau curbe chiar si daca sunt singur in masina.

 

Urmeaza sa pun 205/55/16 sa vad cum se comporta. Sper sa nu mai am probleme.

 

Ca si aspect e super, cum vine roata la linie cu aripa.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.