Jump to content

MGS 320d E90


mgs

Recommended Posts

Acum asteapta-te sa-ti sableze bara. :D

Exista deja mici urme de pietricele pe bara spate (muchia dinspre roata), doar mai adaug cateva LMAO.gif. Oricum, 99% din km pe care ii fac sunt pe drumuri asfaltate.

 

E prea mult de 20 mm, chiar daca arata bine. Era mult mai ok cu 15.

20mm e dimensiunea minima pentru distantiere cu prindere dubla, astfel incat sa pastrezi prezonul si antifurtul original.

 

Hai ca arata bine...imi era teama ca sunt prea mari cele de 20mm, dar sunt ok.

 

Ne vedem diseara sa le vad si eu. :rolleyes:

LE: foarte bine ca ai luat varianta asta cu prindere separata. Este mai bine si oricum se vede calitatea eibach.

E fix ce imi doream, 15mm era prea putin, 25mm era prea mult. Le vezi diseara live thumbsup.png

 

Aprob si eu ca arata foarte bine. Dar dpdv functional distantierele nu fac decat rau. Din cauza asta nu mi-am pus eu. Tin prea mult la masina mea.

De ce / Cum fac distantierele rau?

Edited by mgs
Link to comment
Share on other sites

De ce / Cum fac distantierele rau?

 

Se produce frictiune, se formeaza temperaturi uriase acolo, de asemenea exista riscul de sudura prin frecare (asa se numeste procedeul) post-69182-0-31236500-1434004047_thumb.jpg. Repet, e doar un risc pe care nu vreau sa mi-l asum eu. Masina ta arata bine.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Frictiune intre disc si distantiere? Sunt prinse exact ca si janta. Daca ar exista ceva, nu ar fi acelasi lucru intre disc si janta (fara distantiere)? Care e diferenta?

 

Asta e diferenta, ca ai un intermediar mobil intre janta si disc, care vibreaza constant si produce temperatura. Eu iti doresc sa nu ai probleme si sa te bucuri de aspect. Se poate sa fie totul ok, dar la fel de bine se poate sa nu fie totul ok. Mai ales daca ajung impuritati intre elemente. Bafta!

LE: eu doar imi exprim niste principii, pe care unii le considera "baliverne". Fiecare face ce vrea cu proprietatile lui

Edited by Radu I
  • Like 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Sunt baliverne, pt ca odata prinse si stranse cum trebuie, flansele/prezoanele nu mai vibreaza.daca ar vibra, s-ar simti si in mers si nu e tocmai ok.

Se curata bine butucul si janta.se trange flanse...rotile la fel.dupa 100 de km se verficia iar prezoanele si frecare unde ar mai fi?

e recomandat cand se monteaza flanse/distantiere sa se verifice strangerea dupa un nr de km

Link to comment
Share on other sites

Asta e diferenta, ca ai un intermediar mobil intre janta si disc, care vibreaza constant si produce temperatura. Eu iti doresc sa nu ai probleme si sa te bucuri de aspect. Se poate sa fie totul ok, dar la fel de bine se poate sa nu fie totul ok. Mai ales daca ajung impuritati intre elemente. Bafta!

LE: eu doar imi exprim niste principii, pe care unii le considera "baliverne". Fiecare face ce vrea cu proprietatile lui

 

Iar eu intrebam serios, eram curios sa aflu mai multe informatii despre acest aspect.

Nu cred ca este atat de "mobil" pe cat consideri tu, sau ca ar putea produce vibratii cu un impact considerabil. Comparativ cu temperatura produsa de frecarea dintre disc si placute as crede ca e neglijabila.

 

L.E. : Am curatat foarte bine si butucul si janta, am degresat totul, nu se simte nimic , chiar si la o viteza de peste 150 km/h. Mai mult de atat nu am avut posibilitate de a testa, insa daca existau probleme, cred ca se resimteau in zona 70-90 / 110-130.

Edited by mgs
Link to comment
Share on other sites

:) nu e vorba de acele vibratii care le simti in volan. E vorba de acele vibratii care se produc intre subansamble, oboseala straturilor superficiale (care genereaza acea sudare mecanica, am vazut distantiere care s-au dat jos doar cu lovituri puternice de ciocan), etc. Vorbesc din perspectiva unui inginer, nu a unui mecanic auto care strange niste prezoane cu cheia dinamometrica.

Frumos din partea ta mgs ca esti curios de lucruri noi. Pentru ceilalti priceputi, imi pare rau ca i-am plictisit cu baliverne.

Edited by Radu I
  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Confirm si eu ca se strang pe disc de la iau dracii. Daca nu le iei jos periodic si le cureti.

Recent le-am demontat pentru scurt timp si aproape ca le-am luat la ciocane. Fiind din aluminiu, e cam periculos.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Bine domn' inginer.

Mgs...sunt pe forum sute de useri care folosesc de ani de zile...unii folosesc distantiere facute la strung din fiare vechi.

ne-am gasit tocmai noi cu eibach ai h&r sa ne ingrijoram.

 

Edit: cosmin, consider ca de doua ori pe an e suficient sa le demontezi.la schimbarea rotilor vara/iarna.

eu asa am procedat si nu am avut probleme de niciun fel

Edited by Alex_wly
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Distantierele au efecte negative in timp. Este mai bine sa iei jante cu et mai mic sau spre exemplu negativ, decat distantiere.

Altfel, arata bine, insa in afara de aspect nu au alt avantaj notabil.

Si ca sa scutesc de un reply, unii o sa zica ca e mai stabila masina probabil. E discutabil si aspectul asta, fiind multe variabile in joc.

Ce greutate au pe bucata cu tot cu prezoane?

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Exista distantiere care nu au buza de centrare, care nu sunt perfect echilibrate, care au o calitate indoielnica, etc.

 

Eu imi permit sa cred ca totul e ok si nu exista probleme, iar in cazul in care ma insel si voi avea neplaceri pot schimba o pereche de discuri / busci / brate / amortizoare, nu e capat de lume.

 

L.E. Unchiul meu foloseste o pereche de distantiere din otel, facute la strung, de peste 100.000km si nu a avut probleme cu masina. Mai sunt si ruginite si vai de ele saracele si noi ne facem probleme cu distatiere de top.

Edited by mgs
Link to comment
Share on other sites

Distantierele au efecte negative in timp. Este mai bine sa iei jante cu et mai mic sau spre exemplu negativ, decat distantiere.

Altfel, arata bine, insa in afara de aspect nu au alt avantaj notabil.

Si ca sa scutesc de un reply, unii o sa zica ca e mai stabila masina probabil. E discutabil si aspectul asta, fiind multe variabile in joc.

Ce greutate au pe bucata cu tot cu prezoane?

 

 

Nu stiu ce greutate au exact din pacate. Ma informez si revin cu un reply.

 

Pana una alta, explica-mi, te rog, din punct de vedere fizic - momentul fortei,bratul fortei, cuplul de rotatie - diferenta intre o janta 9J fara distantiere si o janta 8J+distantier de 2cm (adica sub 1 inch). Tine cont ca o janta pe 18/19 cu 9J are o greutate mai mare cu 2-3 kg decat janta mea pe 17+distantier. Consideram ET egale.

Link to comment
Share on other sites

Pai nu inteleg comparatiile tale. Compari janta 17 cu 18 19 apoi compari 8j cu 9 j. Ce legatura are?

Obiectiv ma refer la o janta 8j cu et 40 la care pui distantier de ex, fata de o janta 8j cu et 20.

Asa trebuie comparat. Nu are legatura J-ul cu et-ul. Altfel spus, tu pui distantierul ca sa distanteze janta de butuc, acelasi lucru il faci si cu o janta de acelasi J insa cu et-ul constructiv la acelasi nivel cu cel la care ajungi dupa montarea distantierului. Sper ca m-am facut inteles acum.

Link to comment
Share on other sites

In general jantele OEM E90 pe 17 sunt 8J, iar 9J doar 18/19. Posibil doar pe 19 de fapt.

Din ce ai scris, sa inteleg ca tu nu cunosti cum influenteaza J-ul distanta fata de aripa? Vrei sa spui ca o janta 7J cu ET34 are aceeasi distanta fata de aripa cu o janta 9J si ET34? LMAO.gif

Distanta e mai mica cu fix 1 inch, adica janta cu 9J e scoasa "spre exterior" cu 25.4mm.

 

Iar o janta 8J ET20 are centrul de greutate mutat "spre exterior" fata de aceeasi janta 8J ET40.

Edited by mgs
Link to comment
Share on other sites

Pai nu inteleg comparatiile tale. Compari janta 17 cu 18 19 apoi compari 8j cu 9 j. Ce legatura are?

Obiectiv ma refer la o janta 8j cu et 40 la care pui distantier de ex, fata de o janta 8j cu et 20.

Asa trebuie comparat. Nu are legatura J-ul cu et-ul. Altfel spus, tu pui distantierul ca sa distanteze janta de butuc, acelasi lucru il faci si cu o janta de acelasi J insa cu et-ul constructiv la acelasi nivel cu cel la care ajungi dupa montarea distantierului. Sper ca m-am facut inteles acum.

Nasol daca nu intelegi cam ce ar vrea el sa spuna.

Link to comment
Share on other sites

In general am dat un exemplu, e irelevant ce j au jantele pt e90. Deci :

- la janta 8j cu et 20

- janta 8j cu et 40.

Pui distantier la cea cu et 40 ca sa o aduci la et 20. Evident ca roata va fi mai aproape de aripa. DAR aici vorbim despre Et nu despre J.

Si "centrul de greutate al.jantei" ramane fix acelasi. Tu nu faci decat sa translatezi janta fata de butuc.

Ca o concluzie, este de preferat janta cu et mai mic decat janta cu et mare la care adaugi distantier.

 

Ps: presupunem ca ansamblul janta cauciuc isi pastreaza diametrul.

 

Disadvantages and Advantages ??

Spacers (and wheel offset changes) will change the Scrub Radius.

 

http://www.miata.net/garage/offset.htm

 

Taken from: http://www.imazda.com/forums/showthread.php?t=509

Characteristics of Different Types of Scrub Radius

At zero scrub radius, the car steers easily and will have little or no kickback from bumps. At the same time there will be virtually no road feel or feedback and there will be a feeling of directional instability while cornering due to the tendency of the tires to squirm. This condition is also known as center-point steering.

 

A positive scrub radius will increase steering effort, torque steer and kickback on bumps to a considerable degree. At the same time, a blowout or a failure of one front brake could yank the wheel hard enough to pull it out of your hands. The advantage is that there is much greater road feel and feedback so that you can feel when the front tires start to break loose in a corner. Consequently, this is often the set-up of choice on race cars.

 

Negative scrub radius will also increase steering effort, torque steer and kickback but to a noticeably lesser degree than the positive kind. Additionally, front tire blowouts and single brake failures will act with less force on the steering wheel. Finally, there will be less road feel and feedback and less ability to feel when the front tires are about to break loose as compared with the positive state. In general, front-wheel drive cars are set-up with negative scrub radius.

 

Incidently, the term scrub radius derives from the fact that either in the positive or negative mode, the tire does not turn on its centerline (it scrubs the road in a turn) and due to the increased friction, more effort is needed to turn the wheel.

 

A significant reduction in positive offset of the wheels will EFFECTIVELY change the steering geometry's scrub radius, possibly increasing the steering effort and making the car harder to control during turning and cornering. As already stated, SAI is not adjustable on most cars so alignment changes may not be adequate to compensate for changes in scrub radius. That being said, I have no idea how much positive offset would have to be reduced for the change to be considered significant. It's just something to think about, particularly for those of you who consider your cars to be primarily daily drivers.

Also it affects suspension rates (http://www.hondatuningmagazine.com/t...spacing.html):

Offset also affects suspension stiffness through the suspension's motion ratio. With less offset, the wheel's leverage about the inboard lower control arm pivot increases while the suspension spring leverage remains constant. The net effect is a reduction in the effective wheel spring rate. For example, a stock DC2 Integra fitted with wheels with 10mm less offset will have a 5 percent lower wheel rate. Therefore, to recover the lost suspension stiffness, a 5 percent stiffer spring is needed.

Link to comment
Share on other sites

E evident ca ansamblul janta X + distantier supune elementele la forte mai mari decat janta X fara distantier, nu e nevoie de copy-paste.

Eu incerc sa te fac sa intelegi ca fortele produse de janta X + distantier (exemplu 17" 8J 10kg in total) fata de janta Y fara distantier (dar pe 19", 9J, 13kg) sunt comparabile, chiar mai mici.

 

Apropo, comparatia de pe site e pentru puntea fata.

 

 

- la janta 8j cu et 20

- janta 8j cu et 40.

Pui distantier la cea cu et 40 ca sa o aduci la et 20. Evident ca roata va fi mai aproape de aripa. DAR aici vorbim despre Et nu despre J.

Si "centrul de greutate al.jantei" ramane fix acelasi. Tu nu faci decat sa translatezi janta fata de butuc.

Ca o concluzie, este de preferat janta cu et mai mic decat janta cu et mare la care adaugi distantier.

 

Vorbind strict despre 2 jante identice, iti dau dreptate, e mai ok fara distantier.

 

DAR:

1. Doua jante cu ET egale, dar J diferite nu vin la fel pe masina, cea cu J mai mare iese mai mult.

2. Centrul de greutate al jantei cu ET20 e diferit fata de cel al jantei cu ET40, pentru ca translatezi cu 20mm partea centrala (zona de prindere).

Edited by mgs
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.