Jump to content

totul despre Seria 5 F10, 2010 - 2017


Scorpio 82

Recommended Posts

Salut,

 

Am un bmw520xd F10 2013, si nu stiu cum/daca se poate rabata bancheta din spate. In manual scrie ca trebuie sa am 2 clapete in portbagaj, dar la mine nu e nimic. Este optionala rabatarea, sau toate sunt rabatabile doar nu ai clapetele?

 

Va multumesc

 

Daca n-ai acele doua manere in portbagaj, inseamna ca nu-s rabatabile. Manualele sunt tiparite la nivel general pt mai multe modele si cuprind informatii despre toate optionalele, chiar daca unele din acestea nu se regasesc pe masina. Vezi poza de mai jos cum trebuie sa arate.

post-55199-0-48723600-1496943478_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Daca n-ai acele doua manere in portbagaj, inseamna ca nu-s rabatabile. Manualele sunt tiparite la nivel general pt mai multe modele si cuprind informatii despre toate optionalele, chiar daca unele din acestea nu se regasesc pe masina. Vezi poza de mai jos cum trebuie sa arate.

Mersi mult, nu le am, deci nu se pot rabata.

Link to comment
Share on other sites

Merci pt raspuns. Am gasit si eu un site pt verificat VIN-uri, e ok asta? https://www.etkbmw.c...110X0DX26891/EN

 

Intr-adevar, scrie ca avea Xenon din fabrica.

 

Legat de suspensia reglabila, nu e vb de acele 2 butonase din stanga schimbatorului? https://autovitro-im..._1_1080x720.jpg sau le confund cu altceva?

 

Merci

pe un site similar am verificat si eu. verifica mai intai dotarile sa corespunda cu masina, iar care se dovedeste a merita efortul, plateste sa aflii si istoricul intrarilor in service. dar limiteaza verificarea platita doar la cateva masini, ca nu are rost sa cheltui nici 5 lei sa descosi minciunile vreunui samsar. da, trebuie sa scrie EDC minim pt suspensie reglabila. nu e un must have (zic eu), dar daca vanzatorul minte in anunt, tu nu trece cu vederea.

Link to comment
Share on other sites

Merci pt raspuns.

 

Mai am o intrebare de incepator. Suspensia reglabila e diferita de Driving Mode? De exemplu, este

 

S4U2 ECO PRO Driving Experience Control

 

Asta-i controlat de cele 2 butoane din stanga schimbatorului (initial credeam ca-i pt suspensie). Dar, modul de condus sport nu presupune si schimbarea suspensiei? Eu credeam ca schimbarea Driving Mode-ului presupune si modificarea suspensiilor, dar inteleg ca-s chestii separate (desi e ciudat).

 

Masina asta de exemplu https://www.autovit.ro/anunt/bmw-seria-5-520-ID7GjfqD.html

 

https://www.etkbmw.com/bmw/EN/vin/decoder/WBAFW11000D264872/EN

 

Are S4U2 ECO PRO, doar ca in anunt, vanzatorul scrie "Damper control - 3 moduri diferite pentru condus (Eco Pro/Comfort/sport) cu ajustare automata a cutiei si directiei". A scris el gresit si nu are Damper Control, ci doar Driving Mode-urile alea 3, sau?.... Chiar sunt "confuzat" :)

Link to comment
Share on other sites

care nu au suspensie reglabila, selectorul pt modurile de condus modifica doar acceleratia, volanul si cutia...suspensia nu are cum sa o modifice pt ca au amortizoare normale

mint multi prin anunturi si tu te duci si cumperi masina, iar acasa realizezi ca ai luat teapa :))

e un lucru normal sa poti selecta modurile de condus in zilele astea, multe masini au moduri de condus fara a avea suspensie reglabila

sunt asa:

driving experience control (fara suspensie si nu neaparat inclus ECO PRO)

ECO PRO (la fel ca mai sus, dar in primii ani de fabricatie era o dotare extra, mai apoi a devenit standard)

EDC (suspensie reglabila pe duritate)

Adaptive Drive, Dynamic Drive, etc (suspensie reglabila + bare stabilizatoare adaptive = stabilitate sporita)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ahaaa, am inteles acum. Merci pt explicatie. Pai in cazul asta, am vazut f putine care chiar au suspensie reglabila. Cel putin din verificarea vinului nu reiesea ca ar avea, cred doar la una sau doua masini am vazut in VIN decoder sa scrie ca au S223 Electronic Damper Control (EDC).

 

Sa inteleg ca ceilalti care mentionau in anunturi ca masina are suspensie reglabila, dar din VIN nu reiesea acest lucru, era doar o "fantezie" de-a lor? Sau poate "din greseala" confundau si ei (ca si mine) selectarea modului de condus cu modificarea suspensiei.

 

Si acum intrebare de 10 puncte :) : merita suspensia reglabila diferenta de pret? Este utila sau mai mult un moft pt cei care vor sa conduca sportiv, la limita, si suspensia sport le-ar oferi senzatii mai tari? Eventual cei care aveti suspensie reglabila, vi se pare un must-have sau v-ati fi putut lipsit de ea?

 

Avand in vedere ca masina va fi una de familie, nu cred sa merg cu ea pe vreun circuit si nici n-am de gand sa fac liniute, etc, ma intreb daca nu cumva suspensia standard este suficienta.

 

@harsh, merci frumos inca o data pt raspunsuri.

Link to comment
Share on other sites

Ahaaa, am inteles acum. Merci pt explicatie. Pai in cazul asta, am vazut f putine care chiar au suspensie reglabila. Cel putin din verificarea vinului nu reiesea ca ar avea, cred doar la una sau doua masini am vazut in VIN decoder sa scrie ca au S223 Electronic Damper Control (EDC).

 

Sa inteleg ca ceilalti care mentionau in anunturi ca masina are suspensie reglabila, dar din VIN nu reiesea acest lucru, era doar o "fantezie" de-a lor? Sau poate "din greseala" confundau si ei (ca si mine) selectarea modului de condus cu modificarea suspensiei.

 

Si acum intrebare de 10 puncte :) : merita suspensia reglabila diferenta de pret? Este utila sau mai mult un moft pt cei care vor sa conduca sportiv, la limita, si suspensia sport le-ar oferi senzatii mai tari? Eventual cei care aveti suspensie reglabila, vi se pare un must-have sau v-ati fi putut lipsit de ea?

 

Avand in vedere ca masina va fi una de familie, nu cred sa merg cu ea pe vreun circuit si nici n-am de gand sa fac liniute, etc, ma intreb daca nu cumva suspensia standard este suficienta.

 

@harsh, merci frumos inca o data pt raspunsuri.

 

Salut. Iti spun din proprie experienta ca fara EDC, F10-le este barca rau. Cel putin in afara, daca mergi mai sportiv mi se pare putin periculosa pe modul comfort si tocmai ca se balanseaza prea tare. In oras este ok asa, absoarbe bine socurile. In cazul meu, la orice drum extra-urban merg doar pe sport, dar doar sasiul si cateodata cand am chef sa merg si mai tare, atunci pun si drivetrain-ul tot pe sport(motor + cutie). Inainte sa-mi cumpar masina, mi-a zis si userul Inside sa caut neaparat cu EDC, tocmai din aceasta cauza si desi atunci poate nu l-am crezut, acum dupa cinci luni cu F10-le, ii dau dreptate in totalitate. Chiar si cu suspensia pe sport, tot nu se intareste suficient de mult precum la fostul E90 care nu avea aceste moduri. La E90 situatia era pe invers. Chiar si cu roti pe 16" in oras era prea rigida, dar in afara se simtea super, era lipita de asfalt. Daca nu ma insel are si garda la sol mai mica decat F10-le, este mai usoara, din aceasta cauza era mai stabila.

Edited by RaYn3
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

cand dai pe sport iti apare in navi sa configurezi daca vrei modul sport. daca apesi pe configurare poti selecta sasiul/drivetrain/ambele...sau din setari

daca ai drumuri nu tocmai bune, e bine cu edc pt ca nu mai simti mai nimic. cat despre utilitatea modului sport, daca esti cu familia nu il vei prea folosi

oricum, cum spunea cineva mai sus, chiar si asa, tot barcuta e. daca ai dynamic si adaptive drive atunci cred ca se simte mai "legata" masina

ca si idee eu nu am suspensie reglabila, dar am moduri interschimbabile de condus. in primele luni simteam nevoia modului confort mai mult, dar acum cum nu mai prea bag in seama masina, nu mi se mai pare un lucru negativ pt ca o folosesc zilnic si deja m-am plictisit de ea.

DAR daca ar fi sa aleg din nou, as lua f30 cu suspensie reglabila pt ca F10 mi se pare ca e mai mult mercedes decat bmw.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

DAR daca ar fi sa aleg din nou, as lua f30 cu suspensie reglabila.

Asta este o alta optiune pe care o iau si eu in considerare, in loc de un F10 chel, probabil in aceeasi bani gasesc un F30 cu suspensie reglabila si xDrive.

 

Suma maxima alocata masinii ar fi 20k E, ori in banii astia nu prea vad F10 cu suspensie reglabila (decat in "fanteziile" celor ce posteaza anunturile) si nici xDrive.

 

https://www.autovit.ro/anunt/bmw-seria-5-520-ID7GlQdo.html#30f6f4b740

 

https://www.etkbmw.com/bmw/EN/vin/decoder/WBAFW11090DU19547/EN

 

Asta, de exemplu, spune ca are suspensie reglabila. Dupa VIN, nu gasesc asa ceva (nici EDC, nici adaptrive drive... sau imi scapa mie ceva?)

 

El zice "an fabricatie 2011-10", in VIN zice "Prod.date: 2011-06-22"

 

El zice ca-i din "Germania", dar in VIN zice "Operating instructions, Dutch"

 

Iar ultima afirmatie care ma cam face sa ridic o spranceana: "MașinĂŁ Absolut REALĂ ! ! !"

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Asta este o alta optiune pe care o iau si eu in considerare, in loc de un F10 chel, probabil in aceeasi bani gasesc un F30 cu suspensie reglabila si xDrive.

 

Suma maxima alocata masinii ar fi 20k E, ori in banii astia nu prea vad F10 cu suspensie reglabila (decat in "fanteziile" celor ce posteaza anunturile) si nici xDrive.

 

 

Iar ultima afirmatie care ma cam face sa ridic o spranceana: "Mașină Absolut REALĂ ! ! !"

 

 

 

daca minte cu anul de fabricare, cam cati km. crezi ca are masina? Cauta o masina in Germania.

Edited by florin1967
Link to comment
Share on other sites

Salut. Iti spun din proprie experienta ca fara EDC, F10-le este barca rau. Cel putin in afara, daca mergi mai sportiv mi se pare putin periculosa pe modul comfort si tocmai ca se balanseaza prea tare. In oras este ok asa, absoarbe bine socurile. In cazul meu, la orice drum extra-urban merg doar pe sport, dar doar sasiul si cateodata cand am chef sa merg si mai tare, atunci pun si drivetrain-ul tot pe sport(motor + cutie). Inainte sa-mi cumpar masina, mi-a zis si userul Inside sa caut neaparat cu EDC, tocmai din aceasta cauza si desi atunci poate nu l-am crezut, acum dupa cinci luni cu F10-le, ii dau dreptate in totalitate. Chiar si cu suspensia pe sport, tot nu se intareste suficient de mult precum la fostul E90 care nu avea aceste moduri. La E90 situatia era pe invers. Chiar si cu roti pe 16" in oras era prea rigida, dar in afara se simtea super, era lipita de asfalt. Daca nu ma insel are si garda la sol mai mica decat F10-le, este mai usoara, din aceasta cauza era mai stabila.

 

 

Si eu am optiunea 223 DYNAMIC DAMPER CONTROL,iar modul comfort il folosesc doar in oras, mi se pare periculos in afara :)

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Si eu am optiunea 223 DYNAMIC DAMPER CONTROL,iar modul comfort il folosesc doar in oras, mi se pare periculos in afara :)

Pe bune?Afara mergeti numai pe sport?Hmmm..daca as merge numai pe sport ar fi foarte nasol.Eu am edc cu adaptive drive iar masina pe confort sau confort plus poate fi condusa lejer cu 180km/h fara sentimente de nesiguranta.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Pe bune?Afara mergeti numai pe sport?Hmmm..daca as merge numai pe sport ar fi foarte nasol.Eu am edc cu adaptive drive iar masina pe confort sau confort plus poate fi condusa lejer cu 180km/h fara sentimente de nesiguranta.

 

 

DA, corect ce spui, dar nu cand vrei sa faci slalom :rolleyes: Unii au BMW, numai pentru a merge asa. <_<

 

De ce crezi ca multi isi pun suspensii sport reglabile, le da la min. de spui ca masina este caruta, asa de rigida devine.

 

Dar ce sa-i faci, fala este mai buna decat sanatatea, nu-si dau seama ca isi termina coloana, pe ei ii intereseaza sa arate bine masina si la 45-50 de ani merg in baston. :o .

Edited by florin1967
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Bai, da-o dracului, ajungi la 50 ani in baston ca mergi cu suspensia pe sport? Pe cuvant de nu imi vine sa ma inchin...

 

Mda...asta chiar ca-i buna, iti dau dreptate :) Modul sport pe suspensie si directie la F10, chiar si cu jantele pe 18 runflat, inca este mult prea soft in comparatie cu fostul E90, 320d si jante pe 16. Nu inseamna ca daca o trec pe sport (chassis only), voi merge la limita asa cum poate multi isi imagineaza. Merg astfel pt a-i creste stabilitatea, mai ales ca multe drumuri sunt denivelate, cu praguri, etc. Chiar si atunci cand merg pe "Full" Sport (Drivetrain + Chassis), la fel nu inseamna ca ma dau mare pe drumuri ca am bmw, asa cum de altfel am prins un astfel de disperat sapt trecuta cu un nissan qasquai.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Eu am mers cu un F30 pe sport (18" de iarna) si mi s-a parut super confortabila. Am mers cu A4 cu amortizoare de S4 pe sport si, desi masina n-avea pic de ruliu, tot era confortabila (255/35/19).

Cand nu faci miscare si ai dureri de spate de la condus, prima data trebuie sa inveti sa reglezi scaunul. La volan nu se sta tolanit ca pe sezlong si cu reglajul lombar cat mai in spate, sa poti sa-ti incovoi regiunea lombara la 90 grade... ma rog.

Edited by lowlife
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Salutare. Am o mica problema cu tampoanele de motor. Am comandat pe OE si au venit sub alte coduri decat cele de pe masina. N-ar fi aceasta problema, doar ca cele noi au niste intrari in partea de jos pt vacum. Cele de pe masina nu au acele intrari pt vacum. Mecanicul a zis ca trebuie sa fie fara acele tzusti si a ramas sa cer altele in speranta ca poate am primit ceva gresit. Doar ca pe realoem zice clar ca noul cod care a intrat in vigoare in 02.2017 inlocuieste trei alte coduri mai vechi, printre care unul din acestea se regaseste si pe masina. In rest sunt aceleasi piese, se pot monta, cu exceptia acelor tzatze pt furtunasele de vacum. Stiti mai exact ce rol ar putea avea acel vacum? Ma gandesc ca sunt modele mai noi care au acest feature, iar la final tot rol de amortizare are, cumva in tot ansamblul. Trebuie blocate acele tzatze de intrare? Merci!
Link to comment
Share on other sites

Salutare. Am o mica problema cu tampoanele de motor. Am comandat pe OE si au venit sub alte coduri decat cele de pe masina. N-ar fi aceasta problema, doar ca cele noi au niste intrari in partea de jos pt vacum. Cele de pe masina nu au acele intrari pt vacum. Mecanicul a zis ca trebuie sa fie fara acele tzusti si a ramas sa cer altele in speranta ca poate am primit ceva gresit. Doar ca pe realoem zice clar ca noul cod care a intrat in vigoare in 02.2017 inlocuieste trei alte coduri mai vechi, printre care unul din acestea se regaseste si pe masina. In rest sunt aceleasi piese, se pot monta, cu exceptia acelor tzatze pt furtunasele de vacum. Stiti mai exact ce rol ar putea avea acel vacum? Ma gandesc ca sunt modele mai noi care au acest feature, iar la final tot rol de amortizare are, cumva in tot ansamblul. Trebuie blocate acele tzatze de intrare? Merci!

 

 

Comanda acelasi cod care il ai tu acum pe tampoane. Chiar daca pe realoem spune ca au intrat in vigoare alte coduri, trebuie sa se gaseasca si codurile vechi .

Link to comment
Share on other sites

Comanda acelasi cod care il ai tu acum pe tampoane. Chiar daca pe realoem spune ca au intrat in vigoare alte coduri, trebuie sa se gaseasca si codurile vechi .

 

Ce sa se mai gaseasca, s-a scos inca din mai 2015. Doar daca-i vreunu ratacit pe undeva printr-un depozit. Am citit putin despre tampoanele controlate cu vacuum si cica la ralanti si la anumita temp, DDE-ul da comanda pompei de vacum catre aceste tampoane ca motorul sa fie mai soft, iar in mers, la fel cand anumite conditii sunt indeplinite, motorul sa fie mai "stiff" Acele intrari de vacuum pana la urma sunt niste guri pentru controlul gradului de intarire a tampoanelor in sine. Pana la urma este o alta chestie interesanta introdusa de catre cei de la BMW. Nu stiu si cat de benefica este intr-adevar.

post-55199-0-73383300-1497709217_thumb.jpeg

Edited by RaYn3
Link to comment
Share on other sites

Ce sa se mai gaseasca, s-a scos inca din mai 2015. Doar daca-i vreunu ratacit pe undeva printr-un depozit. Am citit putin despre tampoanele controlate cu vacuum si cica la ralanti si la anumita temp, DDE-ul da comanda pompei de vacum catre aceste tampoane ca motorul sa fie mai soft, iar in mers, la fel cand anumite conditii sunt indeplinite, motorul sa fie mai "stiff" Acele intrari de vacuum pana la urma sunt niste guri pentru controlul gradului de intarire a tampoanelor in sine. Pana la urma este o alta chestie interesanta introdusa de catre cei de la BMW. Nu stiu si cat de benefica este intr-adevar.

 

Da, am studiat si eu problema, DDE-ul da comanda electovalvei, unde se deschide vacum-ul format de pompa de vacum si actioneaza tampoanele. Interesanta idee : http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=5J71-EUR-07-2013-F11N-BMW-525d&diagId=22_0215

 

Poti face aceasta modernizare, iti mai trebuie o electrovalva si vre-o 2 m de furtun + cablajul de comanda, pe traseul de la pompa de vacum ai unde sa legi futrtunul, este un teu cu stut si ai un stut liber, unde are pus dop pe el.

 

Ma uit si la mine sa vad cum am, daca nu am sa ceva, imi voi face aceasta modernizare. :download:

Edited by florin1967
Link to comment
Share on other sites

ti-au venit tampoane pt alta motorizare, respectiv pt n57. probabil a fost confuzie si ai primit de la 525 cu motorul de 3.0. s-a pus cu vacum si pe n47 dar pe la final si mai rar. fa retur si eventual verifica daca sunt la fel cele de la 520 si comanda eventual de motorizarea asta.

si eu cand am schimbat tampoanele a fost o adevarata aventura sa le gasesc care trebuia pt ca nu m-am uitat fizic la codurile de pe masina...intr-un final am primit ce trebuie

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.