Jump to content

Resuscitare WEBASTO


Recommended Posts

Va salut ! Am o problema cu Webasto.

La pornire il auzeam tot timpul cum pornea cateva secunde si se oprea, apoi dupa vreo 30 de secunde iar pornea si tot asa.

Alaltaieri am intrat cu INPA, am pus contactul si l-am pornit. Am vrut sa urmaresc daca imi creste temperatura la motor. Se auzea cum merge dar bineinteles temperatura nu crestea.

L-am oprit, apoi am pornit METER PUMP. Se auzea un tacanit care a durat 45 de secunde. Banuiesc ca e pompa de motorina de la Webasto.

M-am lasat pagubas, am luat laptopul si am plecat in casa.

 

Mai spre seara trebuia sa plec cu masina, cand ieseam din parcare, fum. Dar nu oricum, fum din belsug, parca-mi luase foc masina. Era de la Webasto. Plec, vin, totul ok.

 

Ieri dimineata cand am plecat la munca a pornit, adica se auzea cum merge dar nu a iesit fum.

Cand am iesit de la munca m-a facut de rusine nenorocitul.

Stateam la semafor si vad fum prin stanga masinii. Ma uit la ala de langa mine si ma intrebam ce D-zeu a patit ala de iese atata fum. Cand ma uit in oglinda retrovizoare nu mai vedeam autobuzul din spatele meu, de la mine era fumul.

Plec mai departe, opresc la un magazin din drumul spre casa sa fac mini-cumparaturi.

Ma urc inapoi in masina sa-mi continui drumul spre casa, pornesc masina iar fum. Se uitau toti la mine, credeau ca am luat foc.

 

Acum, mi s-a pus pata pe nenorocit si-l dau jos de pe masina.

Aveam si niste erori la el, nu le mai retin dar o sa intru cu laptopul mai tarziu si fac print screen.

Fumul mult ma duce cu gandul ca bujia probabil e arsa. A schimbat-o cineva ? Costa mult ?

 

De asemenea, a pus cineva pe Webasto un ceas programator sau o telecomanda ? De ce piese e nevoie ?

 

Alte pareri, idei ?

 

p.s: masina in cauza, bmw e46 320d

 

edit: stiu ca s-a mai discutat, mai mult sau mai putin, insa rog moderatorii sa nu inchida topicul pentru ca incerc sa fac ceva constructiv.

Cei care nu stiu despre ce e vorba sunt rugati sa nu posteze. Incercam sa ne ferim de intrebarile, ce e Webasto si cum/cand porneste, la ce ajuta si daca masina are asa ceva. Va multumesc!

Edited by ionnu
Link to comment
Share on other sites

@ionica77,

 

Multumesc in primul rand pentru raspuns. Am incercat metoda ta, din pacate nu a mers. Poti sa dezvolti te rog ? De ce as avea nevoie acum sa-i pot pune ceas programator ? Doar de placa de contacte si de ceas ?

Un raspuns detaliat ar fi binevenit. Multumesc !

 

----------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Asadar, am facut un minitest ceva mai devreme insa nu stiu cat de relevant e pentru ca motorul avea deja 50-60 de grade.

 

Am conectat laptopul, pus contactul si am intrat pe webasto si am scanat erorile (cu inpa):

 

3 erori:

 

Combusation air fan

Error frequency 255

Cooling 2 50.00 0-n

Cooling temperature 5 degrees Celsius

Open circut

 

Circulation pump

Error frequency 255

Glowing 10 70.00 0-n

Cooling temperature 5.00 degrees Celsius

Open circut

 

K-Bus breakdown

Error frequency: 1

Off 0.00 0-n

Cooling temperature 31.00 degrees Celsius

Implausible balue, Invalid working area

 

Erorile le-am sters si nu au mai aparut

 

Dupa am activat din nou METER PUMP dupa care am pornit Webasto. Se auzea cum ar merge ...si atat.

 

Am scos contactul, am asteptat 2-3 minute si am pornit motorul.

Am scanat din nou erorile:

 

Combusation air fan

Error frequency 255

Glowing 10 70.00 0-n

Cooling temperature 60.00 degrees Celsius

Open circuit

Error present

 

Mentionez ca imediat ce am pornit a luat-o si Webasto. A scos din nou fum cu nemiluita. Ma gandesc ca fumul e din cauza ca am pornit eu pompa de motorina pe contact si s-a imbacsit atunci pentru ca nu facea fata sa arda tot surplusul de combustibil. A scos fum doar prima data, mai apoi doar putin abur vizibil doar daca ma uitam dedesubt.

Am urmarit pe status si el era activ desi eu nu l-am activat manual.

M-a dus gandul imediat la caldura din habitaclu. Am oprit caldura si surpriza, s-a oprit si Webasto.

Deci cumva, este o corelatie intre ele pentru ca temperatura motorului era peste conditia de pornire insa daca dau drumu la caldura in interior porneste si Webasto.

In INPA pe status aparea activ, Webasto, pompa de apa si din cand in cand combusation air.

Pompa de motorina sau bujia nu a funtionat deloc pret de 15 minute cat am urmarit.

 

Am sa-i mai fac o proba cu motorul rece sa vad poate impinge atunci motorina sau altele.

 

p.s: cine poate explica erorile ?

Link to comment
Share on other sites

cel mai probabil tu ai asa(in mufa aia cu 6 pini) :

 

pin 2 fir alb/rosu/galben =can bus

pin 3 fir alb/verde =vine de la clima

pin 6 fir negru/rosu =pompa dosing motorina

 

 

 

daca ai asa,nu o sa-ti mearga sa pui ceas programator sau modul telestart (cu telecomanda) :no: :no: :no:

Link to comment
Share on other sites

N-am fost atent la culoarea firelor dar retin ca erau 3 de toate.

Nu ar fi nici o sansa sa pun telecomanda ? Nici daca iau placa de la altul ?

 

Doua intrebari:

 

1. Este cineva cu e46 care are telecomanda ?

 

2. Daca as lua un webasto de pe e39, oare l-as putea potrivi pe e46 ?

 

later edit: inca o intrebare. Unde se afla singuranta de la Webasto ?

Edited by ionnu
Link to comment
Share on other sites

daca schimbi placa electronica , poti sa pui ori ceas programator, ori telecomanda .... sau amandoua :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

 

raspunsuri :

1. sunt multe e46 cu webasto si modul telestart(telecomanda)

2. poti sa iei webasto de pe e39, dar mai mult ca sigur il poti adapta si pe al tau (ii schimbi placuta electronica)

Link to comment
Share on other sites

UP :D

 

Revenind la problema. Are anumite momente cand scoate fum si cand nu. E clar ca ceva nu functioneaza in parametri si nu face ciclul complet.

 

Am bagat iar inpa. Am sters erorile, l-am fortat sa porneasca si a luat-o timp de 30 de secunde dupa care s-a oprit. In INPA imi arata ca a pornit:

-aditional heater

-water pump

-glow plug

-flame at combustion

practic tot, mai putin meter pump(pompa de motorina). Mentionez ca puteam sa o activez separat. Probabil are un anumit ciclu de lucru si ar fi pornit mai tarziu pompa dar la mine intrerupea dupa 30 de secunde.

Imi aparea eroare pe combustion fan. Imediat ce stergeam eroarea incepea sa mearga dupa care se oprea si dadea iar eroare pe combustion fan.

 

Asadar, mi-am facut curaj si l-am dat jos...Imi pare rau ca n-am facut poze pas cu pas, insa am facut niste poze cu el desfacut cand era gata curat. Le postez poate ajuta pe cineva.

In imagini gasiti, pompa de apa, camera de ardere, bujia, ventilatorul.

Era mizerie cu nemiluita. Speranta mea sta in faptul ca poate mizeria impiedica conditiile lui de lucru.

O sa-l montez maine si sper sa-si dea drumul. Va tin la curent.

 

http://img89.imageshack.us/img89/3029/pm60.jpg

http://imageshack.us/a/img36/448/vnbi.jpg

http://imageshack.us/a/img809/105/ltn9.jpg

http://imageshack.us/a/img12/7606/39sr.jpg

http://imageshack.us/a/img40/2979/wgt8.jpg

http://imageshack.us/a/img854/124/i76b.jpg

Edited by ionnu
Link to comment
Share on other sites

http://imageshack.us/a/img801/6824/ngfp.jpg

http://imageshack.us/a/img440/7508/fviw.jpg

http://imageshack.us/a/img850/8651/1dc9.jpg

http://imageshack.us/a/img209/3502/qiz9.jpg

http://imageshack.us/a/img707/9356/x1q7.jpg

http://imageshack.us/a/img443/4638/5t4g.jpg

Link to comment
Share on other sites

Revin,

 

L-am montat inapoi pe masina si face acelasi lucru. Am tras concluzia ca e dusa placa electronica, altceva nu ar avea ce. Bujia aprinde, ventilatorul merge, pompa de apa si combustibil functioneaza. Pe placa nu sunt urme de fum dar sigur ea e vinovata.

El are un anumit ciclu de functionare, pe scurt:

-cand se porneste motorul, el intra in standy-by, daca intruneste cele doua conditii(temperatura motorului sub 60 de grade SI temperatura de afara sub 5 grade), porneste

-bujia si ventilatorul sunt activate. bujia aprinde flacara iar ventilatorul intretine arderea bagand aer in camera de ardere.

-dupa 30 de secunde incepe si pompa de motorina timp in care ventilatorul se opreste pret de 3 secunde.

-apoi timp de 56 de secunde viteza ventilatorului este crescuta treptat pana la puterea maxima

-dupa stabilizarea ventilatorului si cand pompa de motorina ajunge sa bage maxim bujia este oprita

-timp de 45 de secunde flacara este monitorizata de un senzor

-dupa toti acesti pasi, incepe controlarea automata a caldurii

In cazul in care unul din pasi nu este atins, procedura de resetare automata este initiata si apare eroarea pe COMBUSTION AIR FAN.

 

Cand oprim motorul webasto se opreste si el insa ventilatorul continua sa sufle pentru a raci unitatea. El poate sa mearga pana la 175 de secunde dupa oprirea motorului.

 

Sper ca s-a inteles ce-am vrut sa spun :))

 

Aici gasiti un pdf interesat, in detaliu despre Webasto Thermo Top Z/C : http://www.elektromobily.org/w/images/1/13/Webasto.pdf

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Observ ca si eu intampin probleme din iarna asta. Iarna trecuta a mers fara probleme.

 

Eu cand deschideam o usa(oricare sau portbagaj) pornea motorul de combustie si mergea vreo 30 secunde.

 

Am pus si eu INPA si mie imi da eroare de k-bus breakdown. Meter pump pot sa-l pornesc din inpa, dar cand dau sa pornesc webasto, inpa imi da eroare. Dupa ce imi da eroare dau pe status si vad ca pune webasto pe ON si pompa de apa pe ON, sta asa vreo 1 minut si se opreste. Dau sa vad eroarea si iar apare k-bus breakdown.

 

O fi si la mine problema la placa electronica de la webasto?

Link to comment
Share on other sites

Scoate mufa de alimentare de la Webasto pentru 1 minut (este cea cu doua fire groase).

Apoi, cu motorul oprit intri cu INPA pe el. Dai la eroare si o stergi. Dupa asta seteaza-l pe STATUS. Intri in masina, pui contactul, setezi caldura pe 32 si pui AUTO. Pornesti masina si urmaresti ce se activeaza pe acolo, de asemenea si conditia de oprerare sa o urmaresti. Stai asa vreo 5 minute. Opresti motorul si mai astepti 1-2 min. Intri din nou pe eroare, citesti si postezi aici.

Atentie, sa fie motorul rece si temperatura sub 5 grade afara.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

@Cosmin,

Vorbesti cu cei care dezmembreaza. Sa iei DOAR de pe BMW, acelasi cod ca altfel nu-l vede calculatorul masinii.

Placa e foarte apropiata ca pret de unitatea intreaga, de aceea iti recomand sa iei toata unitatea. In plus, risti sa strici placa daca o iei separat pentru ca e foarte sensibila.

Iei unitatea intreaga, si din a ta + cea care o cumperi faci una buna.

Eu am luat de la MSasha, caruia ii multumesc pe aceasta cale. Om de nota 10+.

 

Eu acum am alta problema la care poate primesc raspuns. Asemanator lui @Gaby, imi functioneaza perfect cand o pornesc din laptop insa cand pornesc normal, imi da k-bus breakdown. Gaby, tu ai rezolvat-o ?

Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru raspuns Gaby. Intrebarea mea acum este: functioneaza corect ? Daca ventilatorul merge asta nu inseamna ca Webasto functioneaza corect.

Cel mai simplu ar fi sa-l monitorizezi pe laptop. Dai pe status si pornesti motorul.

Sau alta varianta, pornesti motorul si in acelasi timp un cronometru :D dupa 40 de secunde ar trebui sa auzi pompa de motorina, un ticait la rezervor.

 

Eu mi-am dat seama de ce nu o ia. Din cauza pompei de apa. Cand pun contactul pompa nu porneste si da eroare pe pompa. Trebuie sa sterg eroarea ca sa o ia.

Acum am doua variante:ori e pe duca pompa ori nu e aerisit complet circuitul de apa (sper sa fie cea din urma).

 

Promit ca revin cu un filmulet.

Link to comment
Share on other sites

Ionut, aceleasi simtome la webasto am si eu, dar de unde pot cumpara placa electronica, vine separat?

CautĂŁ o placa electronica care sa poți porni webasto când vrei tu eu am vândut cu 350 lei placa electronica cu pornire ceas programator sau buton fara sa porneste motorul.

 

Multumesc pentru raspuns Gaby. Intrebarea mea acum este: functioneaza corect ? Daca ventilatorul merge asta nu inseamna ca Webasto functioneaza corect.

Cel mai simplu ar fi sa-l monitorizezi pe laptop. Dai pe status si pornesti motorul.

Sau alta varianta, pornesti motorul si in acelasi timp un cronometru :D dupa 40 de secunde ar trebui sa auzi pompa de motorina, un ticait la rezervor.

 

Eu mi-am dat seama de ce nu o ia. Din cauza pompei de apa. Cand pun contactul pompa nu porneste si da eroare pe pompa. Trebuie sa sterg eroarea ca sa o ia.

Acum am doua variante:ori e pe duca pompa ori nu e aerisit complet circuitul de apa (sper sa fie cea din urma).

 

Promit ca revin cu un filmulet.

Si daca nu e aerisita tot trebuie sa meargĂŁ trebuie sa ĂŽși facĂŁ ciclul de 30-40 sec si fara apa,eu am probat o grĂŁmada de webasto fara sa le alimentez la apa doar alimentate la motorina si tot au mers.

Link to comment
Share on other sites

Si daca nu e aerisita tot trebuie sa meargĂŁ trebuie sa ĂŽși facĂŁ ciclul de 30-40 sec si fara apa,eu am probat o grĂŁmada de webasto fara sa le alimentez la apa doar alimentate la motorina si tot au mers.

 

Si atunci ce D-zeu sa aiba ca daca ii dau alimentare directa porneste fara probleme.

Link to comment
Share on other sites

Ok, am si eu o rugaminte pentru cei care au webasto pe seria 3 daca pot sa imi faca si mie niste poze cu webasto-ul de pe masina lor. Ma intereseaza cum vine montat coturi, furtune pe unde vin si pleaca firele si conductele ca sa imi montez si eu unul pe masina . Il am dar sigur mai am nevoie de cotujri si furtune .Multumesc!se pot aici sau pe pm!
Link to comment
Share on other sites

aveam webasto pe masina dar nu a functionat niciodata,cineva a anulat firulrosu cu alb de pe mufa cu 6 pini,acum cateva zile m-am gandit ca daca tot am sirocoul montat de ce sa nu incerc sa il folosesc,m-am tot interesat cum il pot porni pentru ca nu am telecomanda,problema la mine era din placuta electronica,si mai aveam si tubul de la alimentare infundat,eu am anulat placuta electronica,cu ajutorul fratelui meu care e electrician,nu electrician auto,am verificat pe rand daca functioneaza,pompita de apa,ventilatorul si aprinderea,toate functionau dar aveam o problema...pompa de motorina functioneaza pe impulsuri,nu stiam cum sa facem impulsurile,am ajuns la concluzia ca ne trebuie un releu,sa nu va radeti de mine dar rezolvarea a venit de la o dacie papuc pe care o tin in fata blocului,am luat releul de semnalizare si l-am montat pe firele de la pompita de motorina,am cumparat 2 intrerupatoare,unul pentru bujie si altul pentru general,pentru intreruperea alimentarii,3 zile am studiat si am lucrat pana sa il fac,functioneaza foarte bine,dupa 5 minute de functionare deja e cald in interior,a meritat efortul
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.