Jump to content

Probleme caldura BMW Seria 3-E90


Recommended Posts

Adica deschizi aerisitorul si nu iese nici aer nici apa ?

 

Nu iese nimic, scot aerisitorul de tot si nu iese nimic, scot aerisitorul si de la racitorul de ulei si vad inauntru in furtun, e gol.

Iese apa doar atunci cand e pornita masina, dar nu-mi iese si aerul. Pana in seara asta a fost doar o presupunere a am aer in instalatie, dar mai devreme cand am oprit masina se auzea in caloriferul din bord ca si cum ai turna apa dintr-un bidon in calorifer.

Link to comment
Share on other sites

deci tu ai doua aerisitoare unul pe vas si unul pe racitorul de ulei

mai intai il desfaci pe cel de pe vas sau dai capacul jos la vas si dupaia deschizi aerisitorul de pe racitor, ca sa aiba pe unde sa-si ia aer

 

nu am inteles care mai este exact problema ta ca vad ca ai rezolvat cu faptul ca pe o parte baga mai calc si pe o parte mai rece ?

acum te plangi ca nu baga destul de cald desi motorul este incalzit ?

Edited by razzzzvan
Link to comment
Share on other sites

deci tu ai doua aerisitoare unul pe vas si unul pe racitorul de ulei

mai intai il desfaci pe cel de pe vas sau dai capacul jos la vas si dupaia deschizi aerisitorul de pe racitor, ca sa aiba pe unde sa-si ia aer

 

nu am inteles care mai este exact problema ta ca vad ca ai rezolvat cu faptul ca pe o parte baga mai calc si pe o parte mai rece ?

acum te plangi ca nu baga destul de cald desi motorul este incalzit ?

 

Exact, pe dreapta baga rece, pe stanga baga fierbinte, de ceva timp nici pe stanga nu imi mai baga fierbinte si a inceput sa fie din ce in ce mai ger in masina, asa ca am schimbat pompa auxiliara de apa si a inceput sa-mi dea si pe dreapta caldura la fel ca pe stanga, doar ca nu baga cum trebuie, e un aer asa caldut desi apa sta la 98 -102 grade pe vremea asta

Link to comment
Share on other sites

Fa aerisirea in felul utmator

scoate capacul de la vas

poneste motorul

porneste caldura la maxim

desfa aerisitoarele pana curge antigel fara bule de aer

astept sa-mi spui daca merge

 

 

Tocmai ce am incercat cum mi-ai trimis aseara + ce mi-ai zis mai sus. problema e ca nu iese aerul sau daca iese, ies cateva bule la 30 de secunde, imi scoate toata apa din instalatie si tot nu imi scoate tot aerul. In continuare se aude ca are aer pe instalatie si are mult. Cand pornesc caldura se aude in caloriferul din masina cum se aude in casa cand pornesti centrala sau dau astia drumul la caldura, sunetul ala cand se umple caloriferul. Cat m-am jucat pe la ea cu aerisitul, vreo 4-5 minute a inceput sa bage bine, dupa care iar slab.

Link to comment
Share on other sites

foarte important este ca temperatura motorului sa fie cea optima de functionare pentru ca termostatul sa fie deschis total

 

stai cu ea la relanti acelerata la 2500-3000 si stai cu ochii pe temperatura

cand vezi ca iti deschide termostatul si incepe sa scada temperatura la apa cu cateva grade o tii accelerata pana iti urca inapoi

dupa ce esti sigur ca ti-a deschis termostatul complet abia dupaia faci aerisirea

 

mare grija cu surubelele de aerisire de plastic sa nu le strangi excesiv ca mie dupa ce mi-a facut aerisirea un mecanic priceput

mi-a plesnit surubul de pe vasul de expansiune, ghici unde,

in Salonic si sambata seara cand era reprezentanta bmw inchisa

 

ideea este in felul urmator

vasul de expansiune este cel mai inalt punct al instalatiei

chiar daca nu iese aerul complet din instalatie la aerisire mergand cu masina in mod normal trebuie sa se adune in vas si sa scada nivelul la apa cand se elimina aerul din instalatie

 

verifica si debitul pe care-l da pompa de apa, scoate mufa de la pompa electrica si vezi daca se pastreaza debitul pe care-l da in vas

nu ar trebui sa fie nici o fluctuatie a debitului cand scoti pompa electrica din functiune

 

daca tot nu merge si asa pasul urmator este verificarea robinetilor electronici care inchid sau deschid circuitul din caloriferul de interior

nu vreau sa ma duc cu gandul mai departe la instalatie infundata ca totusi este o masina destul de noua, nu cred ca se pune problema

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

foarte important este ca temperatura motorului sa fie cea optima de functionare pentru ca termostatul sa fie deschis total

 

stai cu ea la relanti acelerata la 2500-3000 si stai cu ochii pe temperatura

cand vezi ca iti deschide termostatul si incepe sa scada temperatura la apa cu cateva grade o tii accelerata pana iti urca inapoi

dupa ce esti sigur ca ti-a deschis termostatul complet abia dupaia faci aerisirea

 

mare grija cu surubelele de aerisire de plastic sa nu le strangi excesiv ca mie dupa ce mi-a facut aerisirea un mecanic priceput

mi-a plesnit surubul de pe vasul de expansiune, ghici unde,

in Salonic si sambata seara cand era reprezentanta bmw inchisa

 

ideea este in felul urmator

vasul de expansiune este cel mai inalt punct al instalatiei

chiar daca nu iese aerul complet din instalatie la aerisire mergand cu masina in mod normal trebuie sa se adune in vas si sa scada nivelul la apa cand se elimina aerul din instalatie

 

verifica si debitul pe care-l da pompa de apa, scoate mufa de la pompa electrica si vezi daca se pastreaza debitul pe care-l da in vas

nu ar trebui sa fie nici o fluctuatie a debitului cand scoti pompa electrica din functiune

 

daca tot nu merge si asa pasul urmator este verificarea robinetilor electronici care inchid sau deschid circuitul din caloriferul de interior

nu vreau sa ma duc cu gandul mai departe la instalatie infundata ca totusi este o masina destul de noua, nu cred ca se pune problema

 

 

Ce zici tu cu termostatul, banuiesc si eu pentru ca NICIO aerisire nu s-a facut cu termostatul deschis. Problema e alta: termostatul meu deschide la 108 grade si termocupla pleaca la 111 grade. Fiind vid, apa nu fierbe la 108- 111 grade, dar cand scot capacul si prinde aer incepe sa fiarba pe loc.

 

Unde sunt robinetii astia? Ii are? La e36, e39, e46 se vad, am mai avut probleme cu ei, dar asta nu cred ca are robineti, cred ca pompa auxiliara face tot. M-am uitat si pe scheme pe realoem nu pare sa fie niciun robinet nici pe tur nici pe retur.

 

Ma gandesc ca daca ar fi instalatia infundata nu avea toane cand dadea caldura. Am observat ca atunci cand o tin turata in 2500 - 3000 turatii ca sa incalzesc motorul incepe sa dea caldura, deci ma gandesc ca pompa de apa a masinii + pompa auxiliara reusesc sa impinga apa in radiatorul din masina

Edited by gazoby
Link to comment
Share on other sites

Ce zici tu cu termostatul, banuiesc si eu pentru ca NICIO aerisire nu s-a facut cu termostatul deschis. Problema e alta: termostatul meu deschide la 108 grade si termocupla pleaca la 111 grade. Fiind vid, apa nu fierbe la 108- 111 grade, dar cand scot capacul si prinde aer incepe sa fiarba pe loc.

 

Unde sunt robinetii astia? Ii are? La e36, e39, e46 se vad, am mai avut probleme cu ei, dar asta nu cred ca are robineti, cred ca pompa auxiliara face tot. M-am uitat si pe scheme pe realoem nu pare sa fie niciun robinet nici pe tur nici pe retur.

 

Ma gandesc ca daca ar fi instalatia infundata nu avea toane cand dadea caldura. Am observat ca atunci cand o tin turata in 2500 - 3000 turatii ca sa incalzesc motorul incepe sa dea caldura, deci ma gandesc ca pompa de apa a masinii + pompa auxiliara reusesc sa impinga apa in radiatorul din masina

 

in instalatie nu ai vid, ai presiune si din cauza asta nu-ti fierbe la 100 de grade

 

atunci incalzeste motorul pana iti deschide termostatul complet

opreste motorul, pune contactul si porneste ventilatia in masina la 28 de grade si pe prima treapta

vezi daca ai debit in vas de la pompa electrica, fa aerisirea

daca nu merge asa si pompa auxiliara nu da debit in vas (e posibil cand motorul este incalzit sa nu o mai foloseasca), activeaza functia rest si fa aerisirea

 

tratezi destul de superficial problema, eu daca eram in locul tau dormeam langa ea pana n-o aeriseam

aerul pe care-l ai in radiator e posibil sa-l ai si in motor si se face punga de aer ghici unde, sus la chiulasa, si acolo ramai fara racire si ghici ce se arde, fix garnitura de chiulasa

consecintele le stii

Edited by razzzzvan
Link to comment
Share on other sites

in instalatie nu ai vid, ai presiune si din cauza asta nu-ti fierbe la 100 de grade

 

atunci incalzeste motorul pana iti deschide termostatul complet

opreste motorul, pune contactul si porneste ventilatia in masina la 28 de grade si pe prima treapta

vezi daca ai debit in vas de la pompa electrica, fa aerisirea

daca nu merge asa si pompa auxiliara nu da debit in vas (e posibil cand motorul este incalzit sa nu o mai foloseasca), activeaza functia rest si fa aerisirea

 

tratezi destul de superficial problema, eu daca eram in locul tau dormeam langa ea pana n-o aeriseam

aerul pe care-l ai in radiator e posibil sa-l ai si in motor si se face punga de aer ghici unde, sus la chiulasa, si acolo ramai fara racire si ghici ce se arde, fix garnitura de chiulasa

consecintele le stii

 

La presiune ma refeream, dar a iesit vid. :) Superficial? :)) Am fost la 3 serice-uri si au incercat sa aeriseasca, cred ca am incercat si eu de cel putin 5-6 ori, pur si simplu am ajuns la concluzia ca trebuie un aparat de aerisit....

 

Da, cand e cald motorul nu mai foloseste pompa, dar am incercat aerisire cu functia REST, atunci functioneaza pompa ( daca apa are peste 65 grade). Ma duc sa incalzesc motorul sa mai incerc o aerisire cu termostatul deschis.

 

Da, e destul de logic ce zici cu _chiulasa_, nici nu m-am gandit la asta, m-am stresat asa tare cu caldura incat nu m-am mai gandit si la efecte adverse, mult mai grave. Momentan nu da bule in borcan, deci cred ca garnitura e ok.

 

Merci frumos!!

Link to comment
Share on other sites

pompa de apa a masinii functioneaza?

 

 

Pfuu...buna intrebare, as zice ca da. Ma gandesc ca ar fierbe apa daca nu ar functiona. Doar sa nu aiba rupta vreo pala/doua si sa nu mai aiba debit, dar nu cred. Ideea e ca pana nu scot aerul din instalatie nu cred ca mai are rost sa bag alti bani, doar ca ma chinui cu asta de ceva timp si cam fara rezultat.

Link to comment
Share on other sites

Bun, deci am venit de la masina, dupa 2 ore si un sfert de rezervor dus nu am reusit sa fac nimic, ba parca s-a mai inrautatit. situatia acuma e asa:

 

1) La 108 grade se deschide termostatul, dar cred ca doar putin ( furtunul care iese din el e doar caldut, nu frige)

2) Dupa ce s-a deschis termostatul am oprit/am lasat caldura pornita/pompa aux functiona si am dat drumu la ambele aerisitoare de unde iese doar aer pana se elimina presiunea, dupa aia gata, nimic. In timpul asta se aud bule prin radiator.

3) Daca tin masina turata in 2000-2500 incepe sa se auda cum se umple radiatorul din masina si incalzeste aerul pana frige, cum iau piciorul de pe acceleratie incepe sa se raceasca si sa se auda pompa auxiliara cum da in gol.

 

Inainte de toate astea am mers mai sportiv cu ea ca sa incalzesc motorul si cand am ajuns in parcare mi s-a aprins becul de la apa.

 

Pareri? Poate sa fie pompa principala de apa stricata, de imi baga caldura doar cand accelerez? Ideea e ca in continuare este aer pe instalatie.

Link to comment
Share on other sites

daca tot te duci la service pune sa iti dea tot antigelul jos si din motor,dupa pregateste cantitatea care intra in motorul tau,dupa ce o baga pe toata si aeriseste sti ca toata instalatia este plina.

eu la mine cand am schimbat antigelul am facut in felul urmator:cu motorul rece am pus contactul am dat caldura la maxim, am slabit suruburile de aerisire cel de la vas si cel de langa termoflot,am pus antigel pana aproape de plin la vas,cu gura am suflat pe gura vasului pana a inceput sa iasa antigel pe la surubul de la vas pe care in momentul ala l-am strans cu surubelnita am continuat sa suflu pana a inceput sa iasa si pe langa surubelul de langa termoflot cand a esit si pe acolo l-am strans si pala,smecheria este sa continui sa sufli fara sa ei gura de pe gura vasului sa se mentina presiunea in vas ca sa impinga lichidul inspre aerisitoare pana le strangi.dupa daca mai trebuie completezi cu lichid in vas,pornesti motorul cu capacul la vas desfacut si pui pe cineva sa accelereze undeva pe la 2000 de ture si vezi ca tre sa pise prin gura vasului un jet de antigel,daca nu pisa pe acolo mai slabesti aerisitorul de la vas pana ese lichid , si dupa pe cel de la termoflot,dupa ce vezi ca tarie constant lichid pe acolo cu motorul turat ,poti pune busonul la vas si dai o tura cu masina pana se incalzeste motorul sa dechida termostatul,dupa ce ai incalzito bine mai pui pe cineva so accelereze putin si slabesti iara putin aerisitorul de la vas sa vezi daca mai are aer si dupa si pe cel de la termoflot,nu mai desfaci busonul mare de la vas ca te opareste,cand nu mai scoate bule inseamna ca este ok.o lasi sa se raceasca bine motoru,si abia dupa desfci busonul de la vas sa completezi daca mai trebuie,asa cum ti-am zis tre sa mearga sigur,si pe toata perioada cat faci asta sa ti caldura pe maxim.eu am facut asta pe 318i e90.sper sa te ajute.daca tot nu mere este posibil sa fie dusa pompa de apa,dar nu prea cred asta.bafta.

Link to comment
Share on other sites

daca tot te duci la service pune sa iti dea tot antigelul jos si din motor,dupa pregateste cantitatea care intra in motorul tau,dupa ce o baga pe toata si aeriseste sti ca toata instalatia este plina.

eu la mine cand am schimbat antigelul am facut in felul urmator:cu motorul rece am pus contactul am dat caldura la maxim, am slabit suruburile de aerisire cel de la vas si cel de langa termoflot,am pus antigel pana aproape de plin la vas,cu gura am suflat pe gura vasului pana a inceput sa iasa antigel pe la surubul de la vas pe care in momentul ala l-am strans cu surubelnita am continuat sa suflu pana a inceput sa iasa si pe langa surubelul de langa termoflot cand a esit si pe acolo l-am strans si pala,smecheria este sa continui sa sufli fara sa ei gura de pe gura vasului sa se mentina presiunea in vas ca sa impinga lichidul inspre aerisitoare pana le strangi.dupa daca mai trebuie completezi cu lichid in vas,pornesti motorul cu capacul la vas desfacut si pui pe cineva sa accelereze undeva pe la 2000 de ture si vezi ca tre sa pise prin gura vasului un jet de antigel,daca nu pisa pe acolo mai slabesti aerisitorul de la vas pana ese lichid , si dupa pe cel de la termoflot,dupa ce vezi ca tarie constant lichid pe acolo cu motorul turat ,poti pune busonul la vas si dai o tura cu masina pana se incalzeste motorul sa dechida termostatul,dupa ce ai incalzito bine mai pui pe cineva so accelereze putin si slabesti iara putin aerisitorul de la vas sa vezi daca mai are aer si dupa si pe cel de la termoflot,nu mai desfaci busonul mare de la vas ca te opareste,cand nu mai scoate bule inseamna ca este ok.o lasi sa se raceasca bine motoru,si abia dupa desfci busonul de la vas sa completezi daca mai trebuie,asa cum ti-am zis tre sa mearga sigur,si pe toata perioada cat faci asta sa ti caldura pe maxim.eu am facut asta pe 318i e90.sper sa te ajute.daca tot nu mere este posibil sa fie dusa pompa de apa,dar nu prea cred asta.bafta.

 

Mersi frumos!

Am schimbat antigelul acum o satp. Ma gandeam si eu sa-i bag cumva presiune. Ideea este ca dupa ce se incalzeste, daca deshid aerisitoarele iese doar aer ( presiunea aia acumulata) nu iese apa deloc. Dupa ce se elibereaza presiunea nu mai iese nimic. Cand zici termoflot te referi la aerisitorul de langa racitorul de ulei, nu? A mea tot 318i este.

Link to comment
Share on other sites

Mersi frumos!

Am schimbat antigelul acum o satp. Ma gandeam si eu sa-i bag cumva presiune. Ideea este ca dupa ce se incalzeste, daca deshid aerisitoarele iese doar aer ( presiunea aia acumulata) nu iese apa deloc. Dupa ce se elibereaza presiunea nu mai iese nimic. M-am uitat si pisa continu pe acolo chiar daca are aer pe instalatie. Cand zici termoflot te referi la aerisitorul de langa racitorul de ulei, nu? A mea tot 318i este.

Link to comment
Share on other sites

Mersi frumos!

Am schimbat antigelul acum o satp. Ma gandeam si eu sa-i bag cumva presiune. Ideea este ca dupa ce se incalzeste, daca deshid aerisitoarele iese doar aer ( presiunea aia acumulata) nu iese apa deloc. Dupa ce se elibereaza presiunea nu mai iese nimic. Cand zici termoflot te referi la aerisitorul de langa racitorul de ulei, nu? A mea tot 318i este.

cand este motorul cald dai drumul la aerisitor cu busonul pus,si motorul tre sa il tina cineva accelerat si chiar daca ese aer, dupa un timp tre sa iasa si lichid,pt ca daca nu ese inseamna ca nu circula antigelul.nu trebuie sa desfaci aerisitoarele cu motorul oprit pt ca atunci lichidul din furtunele de sus se duce in vas,si ele raman goale.tu fa cum ti-am scris mai sus si trebuie sa mearga.

da la racitorul de ulei ma refer

Edited by cabron
Link to comment
Share on other sites

cand este motorul cald dai drumul la aerisitor cu busonul pus,si motorul tre sa il tina cineva accelerat si chiar daca ese aer, dupa un timp tre sa iasa si lichid,pt ca daca nu ese inseamna ca nu circula antigelul.nu trebuie sa desfaci aerisitoarele cu motorul oprit pt ca atunci lichidul din furtunele de sus se duce in vas,si ele raman goale.tu fa cum ti-am scris mai sus si trebuie sa mearga.

da la racitorul de ulei ma refer

 

Tocmai ce mi-am dat plamanii in vasul de expansiune. Am facut asa:

Cu caldura la 28 grade( pompa auxiliara in functiune)

1)Am deschis ambele aerisitoare, am umplut vasul/ am inceput sa suflu.

2) A inceput sa scoata apa pe la aerisitorul de la vas/am strans aerisitorul

3) A inceput sa iasa apa/aer/apa/aer/apa pe la aerisitorul de langa schimbatorul de caldura de la ulei/ am strans surubul.

 

Ideea este ca ar trebuia sa mai suflu, dar s-a terminat apa din vas,am mai completat, am mai suflat, dar cam la 1 litru de apa curs iese 1/2 secunde aer. Deja am bagat vreo 4 litri...

Cand m-am dus in masina aerul frigea, am luat-o la o tura, in continuare frigea, cand a ajuns la 108 grade si a deschis termostatul s-a racit brusc si asa a ramas. Daca o tin 5 minute in 2000 de turatii infierbanta din nou.

 

Daca desfac aerisitorul cu motorul pornit iese doar apa si atat, foarte foarte rar da cateva bule. Ai zice ca a iesit tot aerul, dar cand se raceste in masina se aude f.f. tare pompa auxiliara cum da in gol, cand incep sa accelerez se aude cum prinde apa si cum se umple caloriferul din masina... Deci pur si simplu imi vine sa-i dau foc, e o banala aerisire, am aerisit de 10 de ori toate masinile pe care le-am avut, asta e de-al dracu'....

 

In cazul asta garnitura de chiulasa, sau termostatul nu deschide complet, furtunul de iesire din radiator (cel de jos) trebuie sa fie fierbinte si punct :rolleyes:

 

Care-s simptomele la garnitura de chiluasa? Nu ar trebui sa dea bule in vasul de exansiune si sa nu mai dea caldura deloc si sa imi fiarba apa? Mie nu imi trece de 111 grade apa. Termostatul deschide 100%, dar nu cred ca deschide maxim pentru ca furtunul de jos nu frige ca alea de sus, este doar cald.

Link to comment
Share on other sites

Cu termostatul deschis la maxim circuitul este de la pompa inspre exterior, deci din partea de sus a radiatorului in jos

In mod normal e ok ca furtunul prin care iese apa din radiator sa fie mai rece, asta inseamna ca radiatorul isi face treaba

Ar fi trebuit sa faci operatiunea asta cu termostatul deschis

Inseamna ca ai o punga de aer in radiatorul de afara pe care n-ai reusit sa o scoti si a plecat mai departe cand a deschis termostatul

Termostatul sti ca este deschis complet cand iti frige furtunul de sus al radiatorului, da cel mai bine urmareste temperatura in meniul ascuns

Trebuie sa ajunga la 108 dupa care sa scada cand deschide si sa urce din nou

Asta la relanti, ca in mers pe vremea asta nu ai cum

Operatiunea care ai facut-o tu cu gura trebuia sa o faca pompa de apa

Eu as incerca asa

Cu termostatul deschis complet si cu caldura data pe 28 si cu capacul pe vasul de apa inchis-ca daca il deschizi ai zis ca fierbe apa, lasa deschis aerisitorul de pe vas ca sa aiba pe unde sa-si traga aer si fa aerisirea pe la aerisitorul de pe racitorul de ulei

Dupa ce nu mai iese aer pe la racitor il inchizi si vezi daca mai iese aer pe la aerisitorul de pe vas

Link to comment
Share on other sites

M-am gandit la cum ai procedat tu si nu e bine ca poti baga aer in instalatie pe sus pe returul de la pompa

Ca sa faci cum ai vrut tu in mod normal ar trebui sa bagi presiune doar pe furtunul gros din partea de jos a vasului

Presiunea in inslatie trebuie sa o faca pompa nu altceva, doar si vazut procedura din TIS

Fa cum ti-am spus sa vezi ca o sa mearga

Tu gresesti cand deschizi doar aerisitorul de pe racitor pentru ca daca ai capacul pus pe vas si aerisitorul de pe vas inchis nu are pe unde sa-si ia aer si din cauza asta nu iese nimic

Daca tii aerisitorul deschis de pe vas in timp ce faci aerisirea pe la cel de la racitor o sa-si traga aer pe la cel de pe vas

Link to comment
Share on other sites

Cu termostatul deschis la maxim circuitul este de la pompa inspre exterior, deci din partea de sus a radiatorului in jos

In mod normal e ok ca furtunul prin care iese apa din radiator sa fie mai rece, asta inseamna ca radiatorul isi face treaba

Ar fi trebuit sa faci operatiunea asta cu termostatul deschis

Inseamna ca ai o punga de aer in radiatorul de afara pe care n-ai reusit sa o scoti si a plecat mai departe cand a deschis termostatul

Termostatul sti ca este deschis complet cand iti frige furtunul de sus al radiatorului, da cel mai bine urmareste temperatura in meniul ascuns

Trebuie sa ajunga la 108 dupa care sa scada cand deschide si sa urce din nou

Asta la relanti, ca in mers pe vremea asta nu ai cum

Operatiunea care ai facut-o tu cu gura trebuia sa o faca pompa de apa

Eu as incerca asa

Cu termostatul deschis complet si cu caldura data pe 28 si cu capacul pe vasul de apa inchis-ca daca il deschizi ai zis ca fierbe apa, lasa deschis aerisitorul de pe vas ca sa aiba pe unde sa-si traga aer si fa aerisirea pe la aerisitorul de pe racitorul de ulei

Dupa ce nu mai iese aer pe la racitor il inchizi si vezi daca mai iese aer pe la aerisitorul de pe vas

 

 

Am incercat si asa: Termostat deschis/caldura pe 28/pompa auxiliara in functiune/ambele aerisitoare deschise si nimic. Problema e alta, ca nu-mi dau seama unde e punga aia de aer si cate or fi. Trebuie sa las sa curga multa apa pana iese cate putin aer. Si atunci am alta problema se termina apa din vas si mie tot nu-mi scoate tot aerul, se termina apa din vas si-mi trage alt aer pe acolo. Imi trebuie cumva un sistem prin care sa bage apa cu presiune prin vasul de expansiune si atunci pot sa o las si 5 minute sa se aeriseasca. Sincer ma gandesc sa improvizez ceva dintr-un bidon de 5 litri(plin cu antigel) in care sa intre un furtun de la o pompa de aer si sa iasa un alt furtun cu antigel pe care sa-l bag in vasul de expansiune. Sau sa trag un furtun, de la aerisitoul de langa racitorul de ulei, in vasul de expansiune si asa sa curga apa in vas,sa nu o mai pierd. Problema e ca eu trebuie sa am si termostatul deschis si ca sa se intample asta trebuie sa aiba apa 108 grade, ceea ce teoretic nu e posibil ca nu mai am presiune cu capacul scos si apa o sa inceapa sa fiarba.

Link to comment
Share on other sites

Prietene, apa fierbe teoretic la 100° prectic la 95-98° incepe sa faca bule.... deci logic nu o sa scapi niciodata de aer!

 

Antigelul de -20° fierbe la 120° cu concentratie de -40° fierbe la 140° asta asa ca idee...

 

Face presiune in vasul de expansiune? Face de genul: fâsss? sau face de genul glâc glâc :pardon:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.