Jump to content

Probleme caldura BMW Seria 3-E90


Recommended Posts

daca ar avea electrovalva aia nu ar trebui sa fie ea de vina la fel si radiatorul de sub bord ,ca nu ar fi bagat caldura atunci cand ai avuto aerisita pana a intrat termostatul,garnitura de _chiulasa_ cand scapa gaze in instalatie s-ar face presiune mare si ar da antigelul afara pe la buson sau s-ar vedea urme de ulei in vas,ar da miros de antigel pe evacuare,ori la tine nu este nici una din astea.

acum daca ai instalatia plina si nu mai este nevoie sa completezi dupa ce ai avut cateva plecari cu masina,si nu mai da aer pe la aerisitoare,adica sa fie inst. fara aer in ea, atunci ar putea sa fie pompa sa nu mai aiba debitul care trebuie ca atunci cand intra si radiatorul mare sa nu mai aiba forta sa plimbe antigelul.dar asta doar cu instalatia aerisita bine,daca tot mai scoate aer nu sar explica de unde vine aerul ala in instalatie.

este tare ciudat.abia astept sa rezolvi sa vedem de la ce a fost.

Link to comment
Share on other sites

O noua zi, un nou service, un nou "nu stim frate ce are, ar trebui sa mearga". Macar mecanicul de azi a zis: ,, Nu stiu, sunt prost frate ce vrei? Daca eram destept eram si eu in locul lui sefu', da asa..." Pai bine ma nene da esti mecanic. Da el imi zice: pai sunt, da nu de masini de astea :))))

 

Bun deci am fost sa fac o alta aerisire cu sistem de vacum. A pus aparatul a tras lichidul din instalatie, a facut vid, instalatia a tinut vidul, deci nu are pori sau scapari. Furtunul care iesea din vasul de expansiune l-a bagat in cutia cu antigel, a dat drumu la robinet si a inceput sa suga antigelul, da se vedea pe furtun cum tragea ba aer, ba antigel. Si acuma stau si ma gandesc, in borcan era vid, gol, cand a dat drumu la robinet pana a ajuns antigelul la furtunul de jos, clar ca a intrat si aer. Am lasat-o la ralanti, a ajuns apa la 87 de grade, dadea caldura acceptabil, cand am plecat cu ea in 3 km RECE iar, si pompa auxiliara se auzea cum dadea in gol, dupa care iar isi revine da putina caldura, dupa iar se slabeste si uite asa. Acuma cand opresc motorul se aude iar cum pleaca apa din caloriferul din masina si cand dau drumu la REST se aude cum se umple.

 

Toti "mecanicii" imi zic ca nu are cum sa fie pompa de apa ca mi-ar fierbe motorul daca ar fi aia. Eu am luat azi una si m-am uitat la ea, palele alea vin pe un ax si ma gandesc sa nu se invarta in gol pe ax. Ei imi zic ca asta nu se intampla decat fff rar.

 

Concluzia e ca acuma e iar aerisita a prost ca aud eu cum se umple caloriferul si se goleste.

Link to comment
Share on other sites

daca ti mana pe furtune nu se simte cum circula apa prin ele,la mine se simte cum circula cu presiune.

macar cand ti-au bagat antigelul inapoi au masurat sa intre toata cantitatea care o ia motorul?

pompa de apa parca este in spatele pompei de servo ,unita cu ea prin un cuplaj,sa nu fie dus cuplajul ala si sa nu o mai agreneze bine,asta este doar teoretic ca nu am vazut una demontata.

Edited by cabron
Link to comment
Share on other sites

concluzia este ca trebuie sa te decizi singur si sa actionezi in consecinta, cumpara o pompa de apa noua chiar si una mai iefina dar noua , schimba termostatul daca iti scade temp la apa in mers si verifica pompa de recirculare daca nu are firele intrerupte sau este arsa cumva, daca este stricata cauta un sh si imposibil sa nu mearga
Link to comment
Share on other sites

daca ti mana pe furtune nu se simte cum circula apa prin ele,la mine se simte cum circula cu presiune.

macar cand ti-au bagat antigelul inapoi au masurat sa intre toata cantitatea care o ia motorul?

pompa de apa parca este in spatele pompei de servo ,unita cu ea prin un cuplaj,sa nu fie dus cuplajul ala si sa nu o mai agreneze bine,asta este doar teoretic ca nu am vazut una demontata.

 

cabron

Nu, nici vorba, nu se simte nimic cum circula apa. Eii a masurat, nu ca a zis ca e munca multa sa dea toata apa din motor si pur si simplu nu a vrut. Nu am putut sa plec de la el, ca e singurul pe care l-am gasit cu sistemul ala de vacum, pacat ca nu stia sa-l foloseasca. Da, s-ar putea sa ai dreptate, in Ianuarie am schimbat pompa de servo si parca asa tin si eu minte ca era in spate, asta inseamna ca trebuie sa dau si uleiul de servo jos oare? As zice ca nu... Sa fie dracul ala de pompa de apa.....Mai am putin si renunt....mi-au cerut 200 de lei sa-mi schimbe pompa, mi se pare japca, ori sunt eu satul de cati bani am bagat pana acum fara rezultat.

 

BOASHKA

Temperatura nu scade, pompa auxiliara e schimbata si functioneaza

 

ovy 318i

Furtunele sunt fierbinti, cel care iese e putin mai rece.

 

Am observat o alta chestie: turez masina in 2000 si o tin asa 3-4-5 minute, de la 108 grade scade la 105 dupa care creste la 108 ( atunci deschide termostatul probabil), tin in continuare accelerat apa sta la 108, daca iau piciorul de pe acceleratie si las la ralanti intr-un minut apa creste de la 108 la 111 grade. La fel face si cand opresc masina creste de la 108 la 111

De aici eu trag concluzia ca pompa de apa da si in gol si cand turez ea face circuitul complet si imi trece apa si prin radiatorul din fata ( si tine apa la 108) si imi trece si prin masina (si imi tine caldura). Astept si parerile voastre, daca logica asta ar putea fi buna.

Va multumesc inca odata pentru interesul acordat!

Edited by gazoby
Link to comment
Share on other sites

Salutare! Am citit cu interes toate postĂŁrile anterioare și nu am ĂŽnțeles dacĂŁ pentru problema ridicatĂŁ inițial s-a gĂŁsit o rezolvare...menționez cĂŁ de curând am observat faptul cĂŁ pe partea dreaptĂŁ, indiferent de temperatura setatĂŁ, aerul ventilat este rece. Mulțumesc anticipat!
Link to comment
Share on other sites

Pana atunci arde garnitura de chiulasa <_<

 

Pai si ce sa-i mai fac? Nu poti sa zici ca stau pe forum si caut aici rezolvari si diagnostic. Am luat service-uri la rand, care mai de care mai specializat si nespecializat pe bmw. Habarnisti peste habarnisti, cu aerisirea aia de ieri mai rau am facut.

Ma gandesc ca inainte sa plece garnitura ar trebui sa mi se aprinde macar odata in bord senzorul de temperatura a apei crescuta.

Link to comment
Share on other sites

Salutare! Am citit cu interes toate postĂŁrile anterioare și nu am ĂŽnțeles dacĂŁ pentru problema ridicatĂŁ inițial s-a gĂŁsit o rezolvare...menționez cĂŁ de curând am observat faptul cĂŁ pe partea dreaptĂŁ, indiferent de temperatura setatĂŁ, aerul ventilat este rece. Mulțumesc anticipat!

 

La mine problema cu aerul rece pe dreapta s-a rezolvat schimband pompa auxiliara de apa. Unii zic ca nu e' aia, ca aia functioneaza doar la activarea functiei REST, evident ca nu au verificat asta niciodata, dar zic :). Pompa aia functioneaza si in mers ( de obicei pleaca la 65 grade, la mine cel putin). Explicatia celor de la reprezentanta a fost ca s-au dus carbunii si nu mai functioneaza in parametri, astfel nu baga apa pana-n capul radiatorului. Dar cu mentiunea ca nici ei nu au fost siguri de pompa aia, cum nici eu nu ti-as putea spune 100% ca de aia s-ar fi rezolvat problema, poate fi si o coincidenta. Pompa e' 100- 200 SH si 670 Lei noua ( doar pe original). Ideea e ca acuma am o problema cu incalzirea si pe stanga si pe dreapta, dintr-un motiv din care nimeni nu-mi poate spune, cu mentiunea ca azi incalzea mai tare pe dreapta :) Concluzia mea este ca BMW-ul nu mai este ce a fost inainte de 2000 si rezolvarea problemei este cu inlocuirea lui :) Din 5 bmw-uri, unul nu a fost la care sa nu-mi fiarba apa macar odata, de-a lungul anilor :) PS: Nici cu Mercedesul nu ma fac de ras, in vara mi-a iesit biela prin motor la Vito, pe autostrada in Germania :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

La mine problema cu aerul rece pe dreapta s-a rezolvat schimband pompa auxiliara de apa. Unii zic ca nu e' aia, ca aia functioneaza doar la activarea functiei REST, evident ca nu au verificat asta niciodata, dar zic :). Pompa aia functioneaza si in mers ( de obicei pleaca la 65 grade, la mine cel putin). Explicatia celor de la reprezentanta a fost ca s-au dus carbunii si nu mai functioneaza in parametri, astfel nu baga apa pana-n capul radiatorului. Dar cu mentiunea ca nici ei nu au fost siguri de pompa aia, cum nici eu nu ti-as putea spune 100% ca de aia s-ar fi rezolvat problema, poate fi si o coincidenta. Pompa e' 100- 200 SH si 670 Lei noua ( doar pe original). Ideea e ca acuma am o problema cu incalzirea si pe stanga si pe dreapta, dintr-un motiv din care nimeni nu-mi poate spune, cu mentiunea ca azi incalzea mai tare pe dreapta :) Concluzia mea este ca BMW-ul nu mai este ce a fost inainte de 2000 si rezolvarea problemei este cu inlocuirea lui :) Din 5 bmw-uri, unul nu a fost la care sa nu-mi fiarba apa macar odata, de-a lungul anilor :) PS: Nici cu Mercedesul nu ma fac de ras, in vara mi-a iesit biela prin motor la Vito, pe autostrada in Germania :thumbsup:

 

Mulțumesc pentru rĂŁspuns...cred cĂŁ ți-am trimis și un PM!

 

Eu am observat cĂŁ ĂŽn același timp cu aceastĂŁ problemĂŁ, rotița de pe bord (rece/cald) a devenit mai sensibilĂŁ (ĂŽn sensul cĂŁ se mișcĂŁ mult mai ușor decât ĂŽnainte) și partea din stanga schimbĂŁtorului (consola centralĂŁ) se ĂŽncĂŁlzește (lucru care nu se ĂŽntâmpla pânĂŁ acum)!

 

Din explicația celor de la reprezentanțĂŁ, ĂŽnțeleg cĂŁ apa nu ajunge ĂŽn radiator ĂŽn partea din dreapta a mașinii și din acest motiv cĂŁldura nu funcționeazĂŁ pe acea parte.

Link to comment
Share on other sites

Mulțumesc pentru rĂŁspuns...cred cĂŁ ți-am trimis și un PM!

 

Eu am observat cĂŁ ĂŽn același timp cu aceastĂŁ problemĂŁ, rotița de pe bord (rece/cald) a devenit mai sensibilĂŁ (ĂŽn sensul cĂŁ se mișcĂŁ mult mai ușor decât ĂŽnainte) și partea din stanga schimbĂŁtorului (consola centralĂŁ) se ĂŽncĂŁlzește (lucru care nu se ĂŽntâmpla pânĂŁ acum)!

 

Din explicația celor de la reprezentanțĂŁ, ĂŽnțeleg cĂŁ apa nu ajunge ĂŽn radiator ĂŽn partea din dreapta a mașinii și din acest motiv cĂŁldura nu funcționeazĂŁ pe acea parte.

 

 

Asta e rolul rotitei de pe mijloc sa dea rece ( cand e pe albastru) pe fantele din fata, cu o singura exceptie, daca temperatura este pe 28 de grade( adica maxim) rotita respectiva nu mai are niciun rol, la fel si senzorii, in masina tot cald trebuie sa dea. Nu stiu ce sa zic, cred ca e o coincidenta la tine ca merge mai usor, eu am avut cam 7 testere diferite pe ea in ultimele luni, si nici unul nu a dat rotita aia, in schimb mi-a dat rotita de pe spate ca nu functioneaza corect, adica deloc. Oriucm daca tii aerul cam la doua liniunte si misti rotita se aude cum lucreaza un flaps in bord.

Link to comment
Share on other sites

Prost sa fii BMW-ul il repari :frantics: .

Cand am iesit de la munca am zis sa vad daca a scazut apa in vas, spre dezamagirea mea nu a scazut, asa ca am inceput iar sa o aerisesc, dar fara rezultat, asa ca urc in masina si plec spre casa, dar uit sa pun capacul la vasul de expansiune :goodjob: . Dupa 4 intersesctii bara la bara pe vremea asta in Bucuresti vad ca iese abur prin dreapta pe langa far. Opresc, deschid capota, am avut noroc, nu a cazut capacul de unde l-am pus, dar apa era pe terminate in borcan ieseau niste bule cat capu. Am pus capacul si am fugit rapid si am cumparat antigel. In timpul asta a ajuns apa si la 113 grade si cand acceleram se auzea in bord ca si cum un flaps se rupea acolo, se dadea peste cap parca. Am pus antigelul si am aerisit ca la carte si urc in masina la 75 de grade a inceput sa infierbante. Am luat-o la o tura a ajuns apa la 108, pe partea dreapta nu se poate tine mana pe unde sufla. Partea comica, daca-i pot spune asa, este ca pe stanga baga cam slabut, deci s-a inversat problema pe care o aveam initial ( dreapta rece, stanga fierbinte).

Acuma ma intreb. Daca ma duc la reprezentanta ce-mi zic aia ca baga pompa auxiliara prea tare si trece de prima parte a radiatorului? :LMAO: . Ce ziceti, ma mai chinui sa o fac si pe stanga sau mai simplu cumpar bord si schimb volanul pe dreapta sa am caldura la sofer?

 

Nu vreau sa ma bucur prea tare ca vreau sa vad cum se comporta maine dimineata cand apa va avea 0 grade.

Idei de ce nu da pe stanga la fel ca pe dreapta? Ar putea fi actuator, senzor, sau panoul de clima. Dar cred ca le dadea astora pe la atatea testere. Sau sa nu ma mai incred in ei...

Link to comment
Share on other sites

ii mai dai o tura maine fara buson si poate isi revine si stanga :thumbsup: se pare ca bmw ul tau se aereiseste mai neconventional.

 

Sincer, daca ramane fix asa nu cred ca mai las pe nimeni sa se apropie de busonul ala nici la 2 metri :). Acuma sa nu mi se duca bucuria maine dimineata cand o pornesc. In continuare se aude cum baga apa in calorifer cand pornesc caldura, dar se aude ca o baga cu o viteza mult mai mare. Oare sa am un dop in radiator, care s-a mutat si acuma de asta nu mai da caldura pe stanga?

Link to comment
Share on other sites

a mea e diesel.

incearca sa schimbi capacul la vasul de expansiune.pe capac are o supapa care ajuta la aerisirea instalatiei.poate aia nu functioneaza.

 

Am vazut si eu ca e un capac mai "inteligent" am ceva cu galben pe mijloc si scrie 140 pe el si am inteles ca tija aia care se ridica sa vezi nivelul ar apasa pe ala si elibereaza presiunea, in caz de supra presiune. Trebuie sa-l caut pe original ca am vazut ca aftermarket e simplu capacul.

Link to comment
Share on other sites

chestia cu tija ca ar inpinge in buson sa dea drumul la presiune este vrajeala,poti proba sa vezi ca partea aia galbena este ficxa acolo,busonul este un fel de supapa cu dublu sens,adica deschide inspre afara cand presiunea in instalalatie este prea mare,si deschide si inspre interior atunci cand se raceste motorul si da drumul la aer in instalatie sa nu se "suga" furtunele,toate astea le face niste membrane de cauciuc,arcuri si arculete care se gasesc in buson.

140 este tipul de buson,presiunea la care deschide cand ar trebui sa dea afara,la diesel ar trebui sa scrie altceva,la e46 ereau de 200 adica la 2 bari si altele de 140 sau 180.

Edited by cabron
Link to comment
Share on other sites

radiatorul daca ar fi infundat,ar fi greu de crezut ca dopul sa se plimbe pe acolo tinand cont ca ele se infunda din cauza depunerilor si palea le mai pune in miscare doar detartanu sau ceva de curatat,dar nu cred ca este cazul la tine ca nu este o masina chiar asa veche sa faca depuneri
Link to comment
Share on other sites

chestia cu tija ca ar inpinge in buson sa dea drumul la presiune este vrajeala,poti proba sa vezi ca partea aia galbena este ficxa acolo,busonul este un fel de supapa cu dublu sens,adica deschide inspre afara cand presiunea in instalalatie este prea mare,si deschide si inspre interior atunci cand se raceste motorul si da drumul la aer in instalatie sa nu se "suga" furtunele,toate astea le face niste membrane de cauciuc,arcuri si arculete care se gasesc in buson.

140 este tipul de buson,presiunea la care deschide cand ar trebui sa dea afara,la diesel ar trebui sa scrie altceva,la e46 ereau de 200 adica la 2 bari si altele de 140 sau 180.

 

Pai am probat si eu, nu face nimic ala galben, e fix. Azi dimineata cand am plecat a infierbantat foarte rapid, dar doar pe dreapta, pe stanga e in continuare aproape rece. Hai ca prima data cand nu imi dadea caldura pe dreapta, am crezut-o pe aia cu pompa auxiliara ca nu impinge apa pana-n capat, dar acuma? Pe dreapta frige pe stanga e aproape rece. Ceva idei?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.