Jump to content

320i nu porneste la rece(m50 e36)


Recommended Posts

salut.in primul rand vreau sa rog moderatorii sa nu imi stearga topicul,mai am unul deschis pe tema asta,dar am ajuns la disperare cu masina mea si nu mai stiu ce sa fac.

reiau povestea de la inceput.

masina mea,care acum nu o mai pot numi masina,este un e36,320i vanos,motor m50,fabricatie 94,luna a 3-a.a fost hidramata cand am adus-o din germania.

i-am schimbat cutia,mi se parea atunci ca nu mai trage,i-am pus un getrag normal,si de atunci au aparut problemele.adica iarna nu imi mai porneste la rece,adica doar dimineata.i-am facut swapul asta de cutii acum vreo 3 ani cred,

si de atunci,in fiecare iarna,dimineata cand sa o pornesc,ma imbolnavesc de nervi pana pleaca.

iata cum o porneam pana acum.

sunt din ploiesti,stau la casa.luam de la un prieten,o aeroterma,o puneam pe motor,o tineam aproximatix 40 de minute si pleca la sfert.acum,anul asta,prietenul asta al meu nu mai are aeroterma,a dat-o si nu mai stie cui.stiu,o sa spunetei ia-ti aeroterma sau pune-ti scirocou.

istoricul masinii.i-am schimbat senzorii urmatori,noi:sezor axa came,senzor roata dintata,cea din fata,senzor temperatura lichid racire,nenorocitul ala care e cel mai important la pornirea la rece,senzor temperatura aer admisie.

am schimbat bobinele de inductie,noi toate 6,am schimbat pana si debitmetrul,nou si asta.si tot nu vrea sa imi porneasca la rece,asta doar iarna.

am masurat sa vad daca imi vine curent la pompa,imi vine 12.3 V,am masurat presiunea in rampa de benzina,3 bari la pornire,apoi scade in 2.5 bar si ramane acolo.am verificat cat benzina imi da pe retur in 30 de secunde,imi dac cam 1.5 litri,ceea ce este bine.

am verificat de la mufa care intra in calculator pana la mufa senzorului de temperatura lichid racire,continuitatea.este buna.am verificat si ce rezistenta are acel senzor,este 5.76 pe scara 20 k,si cu altul 6.76 tot pe aceeasi scara.

azi,nu a vrut sa imi porneasca nici moarta.de-abia am pornit-o trasa si intr-un final mi-a pornit.

simptomele sunt urmatoarele:

-bateria imi invarte de rupe,da sa o ia la inceput,dar apoi invarte si nu mai da nici un semn sa o ia.am scos azi bujiile de 3 ori ude,ceea ce exclude ca pompa nu ar baga presiune cum trebuie sa deschida injectoarele.

de ce atunci cand ii puneam nenorocirea aia de aeroterma 40 de minute pe motor,pe gerurile alea de anul trecut o lua,iar acum,nu?stiu,o sa ziceti,pune iar aeroterma :)

anul trecut mi-am luat tot un motor m50 dupa un e36,dar cabrio,iar pe calculator nu este trecuta nici o serie a sasiului masinii,pe calculatorul masinii mele de cand am luat-o,este seria urmatoare(VIN number: JA37035),iar VIN number-ul masinii mele este AL 85891.

sincer,nu cred ca mai am vreo rezolvare la masina asta a mea,ma uitam pe toate forumurile de sspecialitate,si nimeni nu a mai avut doar problema asta.

 

multumesc

Edited by cosmin28
Link to comment
Share on other sites

salut.specific ca masina mea,de cand am luat-o,nu am schimbat motorul,doar am cumparat altul,dar nu l-am pus pe masina.cat despre senzori,nu mai stiu ce sa zic.daca era sa fie defecti din fabrica,de ce imi pornea masina la cald,pana

zilele astea,cu o zi inainte sa dea prima zapada,?

nu mai stiu ce sa mai spun.ai dreptate,poate se gaseste vreun meserias pe e36,contra cost bineinteles.

multumesc

Link to comment
Share on other sites

eu zic ca e o problema destul de simpla sau ceva foarte complicat.

 

ai bagat multi bani in piese si nu ai facut nici o diagnoza

 

ai schimbat cutia automata cu una manuala? si ai instalatia electrica de automata pe masina, nu stiu intreb ptr ca stiu ca automata are niste senzori...calculatorul de automata pe manuala....eu zic sa cauti un mecanic care a facut cateva transplanturi sa-i explici ce ai modificat intai

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Cred ca atunci cand ai schimbat cutia automata cu cea manuala ai gresit ceva pe acolo.

 

Cutia automata nu avea ceva senzori (sau furtune de ulei ,lichid de racire etc)care corelau cu motorul ,avand in vedere ca asa a iesit din fabrica .Sper sa nu vorbesc aiurea pentru ca nu cunosc principiul de functionare al cutiei automate.

 

 

Daca la tine in oras nu ai un service care sa te ajute ar trebui sa cauti un service in alt oras (de ex Bucuresti) .Chiar aici pe forum sunt cativa useri care detin un atelier auto dotat si care au cunostinte suficiente sa te ajute .

 

Sau in curte la tine cu o masina care sa aibe un motor identic ,si incepi sa schimbi senzori si piese de pe una pe alta pana gasesti piesa cu defectiune .

Edited by calinbmw2000
Link to comment
Share on other sites

Cea mai mare problema e ca problema poate fi de oriunde.

 

La o masina stock gasesti usor problema, dar cand s-au facut tot felul de modificari si multe maini au umblat devine totul mult mai greu.

 

Senzorii aftermarket sunt foarte prosti.

 

Cel mai probabil e o problema cu un senzor. Cel mai ieftin ar fi sa iei piese de pe o masina functionala pentru a testa fiecare senzor in parte.

As incepe cu senzorul de la vibrochen si de la axa cu came. Si senzorul de temperatura lichid racire.

Senzorii astia sunt prea scumpi ca sa cumperi de proba.

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

asa ce urate sunt treburile astea cand nu le mai dai de cap si te umplii de spume :(, ia legatura cu userul Service Premium , s-ar putea sa te poate ajuta cu problema ta.

 

mult succes

 

ai dreptate.sunt urate treburile astea cand nu le dai de cap.am mai masurat compresia acum ,pe fiecare piston si...incepand de la pistonul 1 din fata spre bordul masinii urmatoarele valori:

cand invartea motorul o singura data,adica facea pistonul o cursa completa ,incepea sa imi creasca presiunea la 6-8 bar,si ajungea pe la 12-14 bar la a 3 rotatie.eu cred ca e motorul prastie.alta explicatie nu mai am.

cum am alt motor,complet,o sa ma apuc maine cu un prieten sa il schimbam.si nu am nimic de pierdut.daca segmentii sunt dusi,sau supapele nu etanseaza pe scaune perfect,nu mai porneste la rece.asa

am mai patit,cand dupa o cursa infernala,adica mers in forta,ajuns la o intersectie,am dat din 5 in 3...sa opresc masina...si a doua zi nu mai pornea...atunci,am dat chiulasa jos,si surpriza...toate 12 supape de pe admisie strambe,erau ca ''S'',iar celelalte 12 de pe evacuare au fost indreptate....cele de pe edmisie le-am cumparat...

concluzie:

-nu sunt un novice in ale BMW-ului,imi place masina asta,si am invatat cu manualul in fata.deci,daca senzorii de pe axa cu came,respectiv cel de pe roata dintata din fata nu ar fi buni,nu mai pornea nici la rece.

maine ma apuc sa schimb motorul si va tin la curent cu ce se mai intampla.

multumesc de sfaturi,m-a demoralizat masina asta

Link to comment
Share on other sites

Cea mai mare problema e ca problema poate fi de oriunde.

 

La o masina stock gasesti usor problema, dar cand s-au facut tot felul de modificari si multe maini au umblat devine totul mult mai greu.

 

Senzorii aftermarket sunt foarte prosti.

 

Cel mai probabil e o problema cu un senzor. Cel mai ieftin ar fi sa iei piese de pe o masina functionala pentru a testa fiecare senzor in parte.

As incepe cu senzorul de la vibrochen si de la axa cu came. Si senzorul de temperatura lichid racire.

Senzorii astia sunt prea scumpi ca sa cumperi de proba.

 

salut.i-am facut azi testul de compresie.i-am scos siguranta de la pompa de benzine,bobine,si bujii si am pus manometrul la.incepand de la primul piston din fata pana in spate a inceput sa

se ridice acul incepand de la 6-7 bar si dupa a 3-a rotatie se ducea in 12-14 bar.e normal?dupa mine ar trebui ca atunci cand pistonul a facut cursa completa,adica a facut o miscare de la punctul de jos pana sus ar trebui sa se duca direct in 12 bar,nu asa treptat.asta sa fie cauza ca nu imi porneste la rece?sa nu aibe compresie?

multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Asa am citit in Bentley.

Tu ai dat toate bujiile jos si apoi ai pus manometrul pe fiecare cilindru?

 

bineinteles.toate bujiile jos si pus manometrul pe fiecare cilindru in parte.si ajungea presiunea pe la 12-14 bar.dar doar dupa vreo 3-4 rotatii ale motorului

Link to comment
Share on other sites

Compresia asa se masoara, dupa 2-3 rotatii ale motorului pe fiecare cilindru, este buna, eu ti-am spus ca 14 este ok, nu 10 cum spusesei tu anterior. Cu alt calculator ai incercat sa vezi ce se intampla? Cum a spus si Service Premium, gaseste o masina ca a ta si imprumuta calculator/senzori pana ii dai de cap, alta varianta nu prea este; sau ia o instalatie electrica copleta de m50, tinand cont ca motorul conplet se vinde cu 200E probabil ca mai mult de 100E nu ar trebui sa fie.
Link to comment
Share on other sites

acum am alt calculator pe masina,si tot nu porneste.daca era ceva stricat in calculator,vreun modul adica,nu mai pornea nici la cald.ieri mi-a pornit doar trasa,in rest am omorat baterria.apoi,dupa ce s-a incalzit motorul,mi-a pornit la sfert de fiecare data.dar,de dimineata,nu a mai pornit din nou.am observat ca nu imi da scanteie.o sa mi se spuna,ia-ti senzorul dupa roata dintata,crankshaft sensor,dar de ce imi porneste la cald fara probleme?

instalatie de m50 am acasa,completa,si este instalatia motorului pe care l-am cumparat anul trecut,dar nu l-am montat.sa incerc sa schimb instalatia cumva?

Link to comment
Share on other sites

de pe net

 

http://www.bmwownersclub.com/forums/topic/5766-e36-common-problems/

 

ce e interesant pt tine

 

 

-M50 engines with VANOS produced 1/92 to 8/94 may have problems starting in cold weather below 46 degrees fahrenheit, or in high altitudes. Symptoms include a check engine light, long cranking times, black smoke from exhaust, and wet spark plugs. When this occurs, the EPROM needs to be reprogrammed by the dealer (MoDiC programming software version 5.1 or higher).

acum am citit ca ai alt calculator deci nu se aplica,ramane solutia spusa de in coleg mai sus,alta instalatie de M50- cutie manuala.

 

http://blog.bavauto.com/3562/no-start-1989-325i-e30/ tot de pe net.

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.