Jump to content

Misterul lichidului de racire


Recommended Posts

salut, imi spune si mie cineva langa capacul de la vasul de racire se gaseste un surubel in cruce negru , mi-a sarit in mers si pe acolo a sarit si apa si apoi aburi, ce se intampla? pot schimba doar acel surubel sau treb sa schimb toata instalatia?

Acel surubel e pentru aerisirea instalatiei. Probabil era uzat filetul si la presiune ti-a sarit. Poti inlocui doar surubul respectiv daca nu mai ai alte probleme.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Ajung la disperare deja.. Am schimbat vasul de expansiune in primavara. A mers,totul ok. Acum iar pierde si lasa balti. Ce gatu ma-sii mai are frate,pe unde mai poate pierde?! Sa crape vasul asa repede? Nou!? Mai si curge prin 2 locuri,in fata si pe la mijloc. Imi vine sa ii dau foc nu altceva! Si nu stiu,coincidenta sau nu,dar mai am si simptoma aia in paralel cu fumul la capota,am luat garnitura de vacuum si o schimb azi.
Link to comment
Share on other sites

Eu te sfatuiesc sa mergi intr-un service unde depisteaza pierderile de lichid de racire cu UV...iti baga o sulutie in instalatie si apoi dupa ce mergi unpic cu masina si isi face presiune si toate alea o sa se vada cu o lampa UV pe unde pierzi...o sa stii exact pe unde si aia e ...eu asa as proceda ,stii o treaba...
Link to comment
Share on other sites

Ajung la disperare deja.. Am schimbat vasul de expansiune in primavara. A mers,totul ok. Acum iar pierde si lasa balti. Ce gatu ma-sii mai are frate,pe unde mai poate pierde?! Sa crape vasul asa repede? Nou!? Mai si curge prin 2 locuri,in fata si pe la mijloc. Imi vine sa ii dau foc nu altceva! Si nu stiu,coincidenta sau nu,dar mai am si simptoma aia in paralel cu fumul la capota,am luat garnitura de vacuum si o schimb azi.

Verifica suruburile de aerisire a instalatiei de antigel. Daca sunt stranse prea tare, fiind din plastic, vor crapa. La prima vedere par ok, insa trebuie verificat daca nu se invart in gol.

 

La mine a crapat unul, am gasit balta sub masina, credeam ca e vasul de expansiune. Dupa ce am tot strans de furtune, am gasit exact care era. Am dat capacul de la motor jos (altfel nu aveam acces), l-am inlocuit(o jumatate a iesit usor, o jumatate a ramas prinsa si am reusit sa o desfiletez), am completat cu antigel de cateva ori si nu am mai avut probleme.

Edited by jeezy
Link to comment
Share on other sites

Am pus mana in baltile lĂŁsate,si pare vascos asa la atingere. Adica nu e numai apa apa,pare si ceva mai unsuros. Culoare maronie ĂŽnchisĂŁ asa. E exasperant,pana acum nu am avut probleme,nu a umblat nimeni acolo si pica din senin. Ulei+antigel pe undeva? Refuz sĂŁ cred ca e ceva la chiulasa din moment ce spume nu mai face,nivel maxim ulei de cand am facut schimbul si schimbat garnituri dintre cele mai diverse..
Link to comment
Share on other sites

Am pus mana in baltile lĂŁsate,si pare vascos asa la atingere. Adica nu e numai apa apa,pare si ceva mai unsuros. Culoare maronie ĂŽnchisĂŁ asa. E exasperant,pana acum nu am avut probleme,nu a umblat nimeni acolo si pica din senin. Ulei+antigel pe undeva? Refuz sĂŁ cred ca e ceva la chiulasa din moment ce spume nu mai face,nivel maxim ulei de cand am facut schimbul si schimbat garnituri dintre cele mai diverse..

 

Antigelul are consistenta mai uleioasa oricum...asa ca fa cum am zis si o sa vezi exact unde e buba...daca nu cauta in continuare in balti poate o sa iti sopteasca de unde pica ;)

Link to comment
Share on other sites

Am inteles,o sa incerc sa ma uit... Nu prea ma pricep,dar poate gasesc pe unu de stie. Si nu stii cumva,e vreo legatura intre asta cu fumul de la motor? Am schimbat garnitura aia de la vacuum si inca da fum de acolo.. Nu inteleg,sa fie vreo legatura intre chestiile astea doua?
Link to comment
Share on other sites

Si mie mi-a mancat zilele antigelul care curge sau dispare. Am un por sigur la radiator, undeva la imbinarea cu acel soclu in care intra vasul de expansiune si unde n-am acces ca e incapsulat. Dar picura rezonabil, nu incurca prea tare.

 

Insa, de curand am observat altceva si anume ca-mi fierbe lichidul. Momentan e doar apa, ca dupa ce am ramas fara lichid de doua ori, n-am mai pus si antigel. Asta pana gasesc exact care e problema. Cand merg bara la bara sau stau pe loc, urca acul de la temperatura spre maxim, iar cand prind ceva viteza incepe sa scada. Daca merg mai mult la drum intins, revine la temperatura optima. Cand opresc masina, sufla rau pe la supapa busonului de la vasul de expansiune, adica fierbe. M-am gandit ca nu se raceste suficient si am verificat ventilatorul. Din cate stiu eu, se invarte mai mult din inertie si atunci cand se incalzeste motorul actioneaza cupla. La mine se pare ca nu mai cupleaza, ca si cand e temperatura la maxim misc ventilatorul cu mana, fara sa opuna rezistenta pe ax.

Am schimbat acum 2 ani vascocupla, ca la cea veche se sparsese rulmentul. Adevarat e ca m-am zgarcit si am luat Vemo, dar chiar sa tina asa putin, ca n-am facut mai mult de 5000Km? Masina e un E36 1991.

 

Intrebarea mea e, la temperatura mare se intepeneste cupla si nu mai merge invartit ventilatorul cu mana, sau nu mai tin eu bine minte?

 

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Si mie mi-a mancat zilele antigelul care curge sau dispare. Am un por sigur la radiator, undeva la imbinarea cu acel soclu in care intra vasul de expansiune si unde n-am acces ca e incapsulat. Dar picura rezonabil, nu incurca prea tare.

 

Insa, de curand am observat altceva si anume ca-mi fierbe lichidul. Momentan e doar apa, ca dupa ce am ramas fara lichid de doua ori, n-am mai pus si antigel. Asta pana gasesc exact care e problema. Cand merg bara la bara sau stau pe loc, urca acul de la temperatura spre maxim, iar cand prind ceva viteza incepe sa scada. Daca merg mai mult la drum intins, revine la temperatura optima. Cand opresc masina, sufla rau pe la supapa busonului de la vasul de expansiune, adica fierbe. M-am gandit ca nu se raceste suficient si am verificat ventilatorul. Din cate stiu eu, se invarte mai mult din inertie si atunci cand se incalzeste motorul actioneaza cupla. La mine se pare ca nu mai cupleaza, ca si cand e temperatura la maxim misc ventilatorul cu mana, fara sa opuna rezistenta pe ax.

Am schimbat acum 2 ani vascocupla, ca la cea veche se sparsese rulmentul. Adevarat e ca m-am zgarcit si am luat Vemo, dar chiar sa tina asa putin, ca n-am facut mai mult de 5000Km? Masina e un E36 1991.

 

Intrebarea mea e, la temperatura mare se intepeneste cupla si nu mai merge invartit ventilatorul cu mana, sau nu mai tin eu bine minte?

 

Multumesc.

Nu e bine deloc daca iti creste temperatura. Poti incepe prin a inlocui termostatul si a adauga antigel cu apa distilata, asta daca nu vrei sa iti arzi garnitura de chiulasa.

Edited by Alin KIR
Link to comment
Share on other sites

Mda...normal ca nu e bine sa mergi doar cu apa chioara ...antigelul e pus cu un rost,nu doar pentru a nu ingheta iarna sau mai stiu eu ce...apa are un punct de fierbere mai scazut ca antigelul amestecat cu apa,poate aia e si cauza de iti fierbe,oricum,se poate sa intre si pe undeva aer in instalatie si atunci automat ajuge la fierbere...la fel ca si colegul de mai sus cu ''misterul'' lui,verificati bine instalatia de racire cu solutie UV si o sa rezolvati problemele !

PS:ma gandesc ca ati verificat pompa de apa si termostatul daca functioneaza corect.

Link to comment
Share on other sites

Pompa de apa si termostatul functioneaza, ca se deschide/inchide circuitul, se raceste oarecum lichidul. Problema e cum am spus mai sus, am impresia ca nu mai cupleaza ventilatorul si astfel radiatorul singur nu mai face fata. Asa s-a r explica si de ce la viteza raceste bine.
Link to comment
Share on other sites

Maine incerc sa ma leg de cele 2. La mine totusi e dubios rau fumul ala. Sa fie antigel ce pica pe la admisie si sa fumege asa? Intreb pt ca nu am mai auzit sa iasa fum pe la capota de la antigel.. Ma gandesc ca se evaporĂŁ ala,nu face asa fum,chiar si in cazul pierderii in cantitĂŁti mai mari..
Link to comment
Share on other sites

Ajung la disperare deja.. Am schimbat vasul de expansiune in primavara. A mers,totul ok. Acum iar pierde si lasa balti. Ce gatu ma-sii mai are frate,pe unde mai poate pierde?! Sa crape vasul asa repede? Nou!? Mai si curge prin 2 locuri,in fata si pe la mijloc. Imi vine sa ii dau foc nu altceva! Si nu stiu,coincidenta sau nu,dar mai am si simptoma aia in paralel cu fumul la capota,am luat garnitura de vacuum si o schimb azi.

Ce marca ai cumparat?

Link to comment
Share on other sites

Hella... Oricum sunt obisnuit cu ele acum,am verificat si pot spune sigur ca nu de acolo curge... Mie nu imi da pace totusi treaba cu fumul.. Nu am avut probleme de atunci,acum am tinut-o o saptamana la facut niste retusuri,tampenii,chituiri gen si cand am plecat de acolo,a inceput iar debandada.. Tu ai mai pomenit fum de la antigel ?! Am schimbat azi garnitura de la vacuum cu una oem si degeaba.. Se aude si ceva ciudat cand opresc motorul si e liniste,ca un sfarait,de genul atunci cand picuri apa peste o tabla foarte incinsa,undeva parca spre spatele motorului,nu am putut sa-mi dau seama cu exactitate. Si unde opresc masina,lasa "urme" Edited by Criss88
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.