Jump to content

bmw z3


gabee

Recommended Posts

Salut , ma numesc gabi si de mult timp sunt fan-ul acestei masini si anume bmw z3 iar anul acesta mi s-a ivit ocazia sa imi pot cumpara unul dar de la indeplinirea unui vis pana la realitate sunt multi pasi de efectuat si am cateva neclaritati pe care as vrea sa le eleimin , deaceea apelez la bunavointa altor posesori de bmw z3 pentru a rezolva aceste neclaritati.

 

1) Am citit pe diverse sit-uri ca modelele 1.8 ,1.9 , 2.0 nu sunt niste modele atat de stralucite si ca nu consuma chiar atat de putin.Este adevarat ? de ce ? (eu as opta pentru varianta 1.9) este o varianta buna ? care este consumul lor real?

2) Intretinerea este scumpa , se gasesc piese ?

3) Care este defectul lor principal , unde cedeaza cel mai repede?

4) Sunt niste masini bune pentru a le rula iarna , cum se comporta pe zapada (bineinteles cu anvelope adaptate contitiilor meteo)

5) Este o masina cu care poti merge zi de zi sau doar in weekend-uri??

 

PS: Sper sa gasesc raspuns la aceste intrebari si multumesc anticipat pentru timpul acordat

Link to comment
Share on other sites

Depinde ce intelegi prin consum mic. Toate consuma peste 10% in oras. In jur de 13-14% in oras.

 

Nu e scumpa deloc intretinerea. Z3 e in mare parte un E36.

 

Cauta probleme comune la E36.

 

Daca ai pneuri de iarna n-ai treaba in oras.

 

Nu prea e de zi de zi avand in vedere marimea ei si a faptului ca e cabrio. Z3 coupe e foarte rar si din cate stiu exista doar pe motorizari mari.

Link to comment
Share on other sites

As adauga la pct 5 ca nu e confortabila mai deloc tinand cont ca e o masina cu doua locuri (reglajele la scune sunt limitate datorita spatiului), dectul de rigida mai ales daca este echipata cu un anumit tip de roti. Doar coupe-ul sa-ti dea senzatia de spatiu mai mult prin portbagajul sau insa tot doua locuri limitate are si ala si in + asa cum zece si colegul de mai sus, coupe-urile de la z3 sunt si rare si pe deasupra mai sunt si scumpe (poate ajunge si 10.000€ un "agregat" de genul.
Link to comment
Share on other sites

Salut, nu este de mirare ca te-a fermecat Z3-ul, este o masina cu stil, un roadster autentic pe care il cumperi doar pentru anumite senzatii. Evident, nu este o masina pentru oricine, practicalitatea nefiind punctul ei forte. Defapt nici nu cred ca Nagashima s-a gandit la practic cand i-a facut design-ul. Altele au fost directiile urmate, cum spuneam si mai sus, senzatie si stil. Si se pare ca a reusit 100%, chiar si dupa atatia ani liniile Z3-ului au imbatranit foarte frumos si inca este o masina care se simte la condus ca una moderna.

 

Dar sa revin la punctele tale,

1 - Ce intelegi prin stralucite? Probabil ai citit asta pe forumurile americane unde lumea dementa crede ca un motor de BMW 2.8 este mic si slab (bine, comparat cu ce? cu un camaro de 6,2l?). Totusi, pentru Romania un 1.8-1.9-2.0 poate fi foarte bun, acum depinde ce vrei de la masina. Daca te intereseaza costul de intretinere atunci un model in 4 pistoane este excelent (2.0 in 6 pistoane sunt extrem de rare la noi, nu cred ca o sa gasesti). Da, nu o sa ai foarte multa putere dar poate nici nu-ti doreai. Plus ca daca peste ceva vreme o sa-ti schimbi parerea gasesti sa-i pui un 2.8 cu 600 de euro la orice ora. Acum, intre 1.8 (M43) si 1.9 (M44) eu as alege M44. L-am avut pe Z3, imi lua 12,5 in Bucuresti si este clar mult mai bun decat M43 (doua axe cu came, serpi, cai mai multi, etc.). Totusi nu mototrul este principalul amanunt cand o sa vrei sa cumperi masina ci mai degraba cat de bine a fost intretinuta si aspectul estetic. Motoare gasesti pe toate drumurile de schimbat, piese ce tin de aspect, foarte greu. Intrebai de ce consuma mai mult Z3-ul? Pai toate consuma mai mult fata de aceleasi motoare puse pe E36 sau E46 din simplu fapt ca Z3-ul are un coeficient aerodinamic slab. Deh, asta este reversul design-ului frumos, nu au putut sa-i scoata un Cx sub 0.37...

 

2 - Intretinerea... piesele ce tin de mecanica sunt foarte ieftine, cum spunea si Bogdan, este o pisica in mare parte, defapt iti dai seama si din codul ei de fabrica; E36/7. In schimb piesele ce tin de caroserie, interior si estetica in general sunt cam scumpe pentru ca greu le gasesti la dezmembrari si de noi originale te cam rup. De aceea spun inca odata sa o cumperi pe cea mai intretinuta chiar daca dai putin mai mult (poate sa aiba si motorul defect, nu conteaza se repara usor).

 

3 - Defecte intanlite frecvent la masinile neingrijite:

~ daca nu au fost schimbate niciodata, joc in bucsele puntii spate (ieftine dar cu manopera usor mai scumpa, puntea fiind mostenita de la E30 se demonteaza putin mai greu)

~ rugina usoara la aripile spate (normal pentru varsta ei)

~ manerele usilor rupte (daca s-a tras ca animalul de ele)

~ suporturile de centura care vin pe scaune rupte (idem mai sus)

~ toate au scaune cu joc la franare-acceleratie (defect de fabrica, sunt niste bucse care se pot upgrada)

~ pierderi de ulei la motoare in special la garnitura de capac tacheti (nu este o problema cu Z3-ul ci cu absolut toate BMW-urile)

~ intra apa in interior pe la motantul parbrizului (se repara in 5 minute daca stii secretul)

~ plasticul ce tine loc de luneta se crapa in timp (se gaseste usor pe ebay)

~ geamurile culiseaza greu (pe la noi nu s-a auzit de vaselina)

~ foarte rar, se sparge pompa de benzina din cauza strivirii rezervorului (masina porneste dar nu indica nivelul benzinei)

~ rar, la variantele cu motoare mari 2.8 - 3.0 se fisureaza podeaua portbagajului

In rest sunt cam bulet-proof, nu au probleme de electrica din fericire, cutiile de viteza nu au moarte, la fel si diferentialul.

 

4 - de abia astept sa ninga in Bucuresti sa ies cu ea la joaca, cred ca asta spune tot (cu diferential LSD si roti de iarna nu am avut probleme: https://www.youtube.com/watch?v=q_ATbWRo9tY)

 

5 - tocmai, este mai degraba o masina de zi cu zi decat de weekend :D (are un portbagaj destul de mic si daca vrei sa pleci un weekend la munte este mai dificil asa ca iei doar strictul necesar. In rest in oras zi de zi este suficient spatiul din portbagaj... asta daca nu vrei sa cari porcul sau sacii cu barabule)

 

La final... iti urez sa-ti indeplinesti visul si sa-ti gasesti un Z3 pe placul tau. Nu ai sa regreti cumparandu-l :thumbsup:

Edited by babanu
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 3 weeks later...

 

~ intra apa in interior pe la motantul parbrizului (se repara in 5 minute daca stii secretul)

 

Imi puteti spune care e secretul va rog.

Am aceasta problema si nu prea gasesc chedere sa le inlocuiesc. Ale mele nu sunt rupte dar au obosit si timp si nu mai izoleaza perfect.

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

de fapt este uimitor cat de multe incap in portbagaj. dupa ce le scoti afara pe toate te miri unde au intrat :)

fara probleme doua persoane cu lucururile necesare pentru o vacanta pentru o saptamana. sau doi saci de barabule.

 

Cam putini cei 185 de litri, este mai mult un torpedou protbagajul ala :D

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.