Jump to content

My new toy


mikken

Recommended Posts

Bad news, cand a verificat baiatul rotile de pe fata...surpriza, un cauciuc avea ditamai taietura pe lateral.

 

Avand in vedere ca erau oricum cu DOT vechiut desi mai aveau profil, am hotarat sa imi cumpar si pe fata 2 anvelope noi, tot GY Eagle F1 Asymmetric 2...asadar am dat comanda ca nu erau pe stoc si mai incerc odata next week :)

 

Poze noi nu am mai apucat sa fac, oricum arata la fel acum, tot cu rotile de iarna.

 

Promit sa fac o sedinta foto cand pun rotile de vara ;)

tot raul spre bine , acum vei fi echipat complet

Link to comment
Share on other sites

Dar cum sĂŁrĂŁcia ai reușit sĂŁ tai cauciucul pe lateralĂŁ?

 

Asa am cumparat jantele alea style 172M, cu anvelope cu tot. Pe spate erau tocite rau, sarmele iesite, deci era evident ca trebuie schimbate. Pe fata profilul era bun si am zis ca mai merg, oricum fac putini km...dar nu m-am uitat sincer sa fiu atent la ele. Oricum am cumparat setul pentru jante mai mult...

 

@Myx: exact, intr-un fel ma bucur ca m-a obligat sa iau noi si pe fata :)

Link to comment
Share on other sites

Imi poate spune cineva va rog frumos cat de complicat este sa schimbi flansele la amortizoare pe fata?

 

Din ce imi amintesc, am cumparat piesele 1, 5, 6, 8, 9, 10 si 11 din poza atasata.

 

Trebuie dat jos tot ansamblul amortizor / arc, comprimat arcul cu presa speciala sau ceva?

 

La BMW mi-au cerut 200 euro pe manopera si mi se pare cam mult, dar daca necesita munca multa, pana la urma cred ca o sa le schimb tot la ei, macar primesc o garantie (si piesele sunt tot originale, luate de la ei).

 

Merci

Link to comment
Share on other sites

Revin cu cateva impresii dupa un drum de 2300km:

 

- scaunele comfort sunt senzationale la drum lung...nu dureri de spate, nu amorteala, efectiv simti ca te tin in brate; masajul este interesant la drum intins, dar pe drumuri virajate sau in oras ma deranjeaza un pic, distragand atentia de la condus. Ventilatia in scaune este extrem de utila cand e cald afara...am mai mers cu e60 cu scaune sport de piele neagra si dupa un drum pana la mare aveam spatele ud, iar in combinatie cu aerul conditionat din masina nu era foarte bine

- pilotul automat cu functie de franare este super util la drumuri pe autostrada, cred ca l-am folosit 90% din timp; poti seta din maneta viteza in trepte de cate 10km/h, fiind foarte usor sa adaptezi viteza instant la restrictiile aparute. Franarea automata ajuta mult in situatii de neatentie cand cineva se baga in fata ta sau franeaza brusc...insa nu e bine sa te bazezi doar pe asta :D

- head-up display-ul imi place foarte mult si contribuie la siguranta, nefiind necesar sa te tot uiti la vitezometru sau ecranul de navigatie

- tinuta de drum generala a masinii este excelenta, insa pe serpentine daca nu tineam cutia in sport ma cam enerva; are un mic lag acceleratia si pe drive o tine foarte jos in ture, astfel incat nu te poti bucura pe deplin de puterea motorului. Cum spuneam, pe sport e perfect, tine turatia motorului exact unde trebuie ca atunci cand o calci sa plece instant.

- sunetul in ture face toti banii...ma facea sa opresc muzica si sa deschid geamul, chiar daca uneori erau zero grade afara :p

- consumul mediu a iesit fix 10%, cu aproximativ 2-300km mers in oras (trafic moderat), iar restul autostrada cu 120-130km/h. Doar cei 400km in Germania i-am facut in ritm mai alert 180-220km/h

 

Mi-au ajuns si cauciucurile pe fata si sper sa le montez saptamana asta, iar apoi sa o bag la o sedinta foto :D

Link to comment
Share on other sites

Revin cu cateva impresii dupa un drum de 2300km:

 

- scaunele comfort sunt senzationale la drum lung...nu dureri de spate, nu amorteala, efectiv simti ca te tin in brate; masajul este interesant la drum intins, dar pe drumuri virajate sau in oras ma deranjeaza un pic, distragand atentia de la condus. Ventilatia in scaune este extrem de utila cand e cald afara...am mai mers cu e60 cu scaune sport de piele neagra si dupa un drum pana la mare aveam spatele ud, iar in combinatie cu aerul conditionat din masina nu era foarte bine

- pilotul automat cu functie de franare este super util la drumuri pe autostrada, cred ca l-am folosit 90% din timp; poti seta din maneta viteza in trepte de cate 10km/h, fiind foarte usor sa adaptezi viteza instant la restrictiile aparute. Franarea automata ajuta mult in situatii de neatentie cand cineva se baga in fata ta sau franeaza brusc...insa nu e bine sa te bazezi doar pe asta :D

- head-up display-ul imi place foarte mult si contribuie la siguranta, nefiind necesar sa te tot uiti la vitezometru sau ecranul de navigatie

- tinuta de drum generala a masinii este excelenta, insa pe serpentine daca nu tineam cutia in sport ma cam enerva; are un mic lag acceleratia si pe drive o tine foarte jos in ture, astfel incat nu te poti bucura pe deplin de puterea motorului. Cum spuneam, pe sport e perfect, tine turatia motorului exact unde trebuie ca atunci cand o calci sa plece instant.

- sunetul in ture face toti banii...ma facea sa opresc muzica si sa deschid geamul, chiar daca uneori erau zero grade afara :p

- consumul mediu a iesit fix 10%, cu aproximativ 2-300km mers in oras (trafic moderat), iar restul autostrada cu 120-130km/h. Doar cei 400km in Germania i-am facut in ritm mai alert 180-220km/h

 

Mi-au ajuns si cauciucurile pe fata si sper sa le montez saptamana asta, iar apoi sa o bag la o sedinta foto :D

frumos....

 

care e viteza maxima trecuta in carte sau asa? banuiesc ca e limitata la 250 sau nu??? cum se prezinta anvelopele dupa 400 de km de 220 de km pe ora?

 

consumu e but pentru motoroiu ala

Link to comment
Share on other sites

cu 10% consum mediu orice 2.0d e gelos :) mai ales ca vitezele de top si reprizele nici nu se compara, dar din pacate regula nu se prea aplica in tari ca Ro unde e cum e traficul.

 

@poope - ma indoiesc ca a mers 400km cu 200kmh, si da, e limitata la 250, unless a umblat un pitic pe acolo si a scos-o :)

Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

@Cristi.MD: da, chiar am mers cuminte pentru ca in tarile prin care am trecut (Austria, Elvetia, Italia) sunt radare multicele si nu am vrut sa risc aiurea. Puneam pe pilot automat la 120 sau 130 cat era limita si asa mergeam. M-am jucat cu ea putin prin Alpi pe serpentine si cred ca am luat un radar...sper totusi ca am franat la timp, iar de atunci am lasat-o incet. De la 1 mai s-a dat o lege noua in Germania conform careia pierzi carnetul la 8 puncte acumulate (inainte era la 18 puncte)...iar eu am deja 3 :D

 

@hitman1234: eu o compar cu 320d-ul pe care l-am avut, care pe acelasi traseu mi-ar fi consumat 6-6.5%, insa era manuala, masina mai mica, anvelope 225 latime si incomparabila ca si confort. Daca iei in calcul si diferenta de pret intre benzina si motorina, costurile cu combustibilul sunt cam duble. Ca sa fac o paralela corecta, ar trebui probabil sa o compar cu un e60-535d LCI, care ar fi consumat in jur de 7-8% cred, deci diferentele nu sunt atat de mari...in jur de 5 euro la 100km.

 

@poope: viteza maxima e 250km/h, limitata electronic...acul se duce pe la 260 asa. Am mers cu anvelopele de iarna si s-au comportat bine...evident nu am mers constant cu 220km/h. Ma intrebi daca s-au tocit vizibil sau? Sincer nu cred ca se vede diferenta cu ochiul liber dupa asa putini km.

 

@mik15: da, consumul e foarte bun pentru ce ofera masina insa eu am ajuns la concluzia ca intr-o tara europeana cu viteza limitata pe autostrada, daca vrei sa mergi cat de cat legal, motorul asta mare nu prea se justifica, mai ales pentru cineva care face multi km. Si nu vorbesc doar de consum, cat si de taxe si costuri de intretinere. La un moment dat e un pic frustrant sa stii ca ai 367 de cai sub capota, insa trebuie sa mergi cu 120km/h la fel ca ceilalti. Dezavantajul de a avea masina inmatriculata in Germania este ca are acorduri semnate cu mai toate tarile europene, deci sansele sa-ti pierzi carnetul sunt destul de mari daca faci prostii :)

Link to comment
Share on other sites

@Cristi.MD: da, chiar am mers cuminte pentru ca in tarile prin care am trecut (Austria, Elvetia, Italia) sunt radare multicele si nu am vrut sa risc aiurea. Puneam pe pilot automat la 120 sau 130 cat era limita si asa mergeam. M-am jucat cu ea putin prin Alpi pe serpentine si cred ca am luat un radar...sper totusi ca am franat la timp, iar de atunci am lasat-o incet. De la 1 mai s-a dat o lege noua in Germania conform careia pierzi carnetul la 8 puncte acumulate (inainte era la 18 puncte)...iar eu am deja 3 :D

 

@hitman1234: eu o compar cu 320d-ul pe care l-am avut, care pe acelasi traseu mi-ar fi consumat 6-6.5%, insa era manuala, masina mai mica, anvelope 225 latime si incomparabila ca si confort. Daca iei in calcul si diferenta de pret intre benzina si motorina, costurile cu combustibilul sunt cam duble. Ca sa fac o paralela corecta, ar trebui probabil sa o compar cu un e60-535d LCI, care ar fi consumat in jur de 7-8% cred, deci diferentele nu sunt atat de mari...in jur de 5 euro la 100km.

 

@poope: viteza maxima e 250km/h, limitata electronic...acul se duce pe la 260 asa. Am mers cu anvelopele de iarna si s-au comportat bine...evident nu am mers constant cu 220km/h. Ma intrebi daca s-au tocit vizibil sau? Sincer nu cred ca se vede diferenta cu ochiul liber dupa asa putini km.

 

@mik15: da, consumul e foarte bun pentru ce ofera masina insa eu am ajuns la concluzia ca intr-o tara europeana cu viteza limitata pe autostrada, daca vrei sa mergi cat de cat legal, motorul asta mare nu prea se justifica, mai ales pentru cineva care face multi km. Si nu vorbesc doar de consum, cat si de taxe si costuri de intretinere. La un moment dat e un pic frustrant sa stii ca ai 367 de cai sub capota, insa trebuie sa mergi cu 120km/h la fel ca ceilalti. Dezavantajul de a avea masina inmatriculata in Germania este ca are acorduri semnate cu mai toate tarile europene, deci sansele sa-ti pierzi carnetul sunt destul de mari daca faci prostii :)

 

si daca s-aui uzat vizibil sau sa vezi ceva issues... nush.... e totusi viteza mare acolo si se cam incing anvelppele cred

Link to comment
Share on other sites

Nope, no issues...sunt totusi anvelope premium cu indicele de viteza corespunzator ;)

Mai mult decat indicele de viteza la cauciucuri e foarte important thread ware-ul cu cat mai mare cu atat mai bine, pe vremuri Pirelli PZero avea 220, acum le-au facut la 160 si s-a injumatatit durata de viata a cauciucurilor

Link to comment
Share on other sites

Se gasesc detaliile astea inscriptionate pe anvelope? Sa ma uit si eu de curiozitate.

 

Gumele sunt Dunlop Wintersport M3...acum imi dau seama ca absolut toate BMW-urile pe care le-am avut, le-am cumparat cu anvelope de iarna Dunlop M3...funny :p

 

Azi am schimbat si flansele la amortizoarele fata, aparatorile alea de cauciuc si amortizoarele suplimentare din cauciuc. Flansele vechi erau kaput :) In sfarsit e liniste peste denivelari...

Link to comment
Share on other sites

Am uitat sa mai povestesc aseara...nici la service-ul asta nu am scapat de peripetii.

 

Cum spuneam mai inainte, la BMW mi-au cerut 200 euro manopera pentru schimbul flanselor (reprezentanta aia de care am fost multumit).

 

Am zis totusi ca e cam scump, asa ca am cerut oferte si la alte service-uri independente (nu dedicate pe o marca anume). Am primit de la acest service oferta de 100 euro pe mail si am zis ca e ok.

 

Au schimbat baietii flansele, s-au miscat bine, nimic de reprosat...insa la final face big boss calculul...220 euro.

 

Si de aici a pornit discutia...cica oferta pe mail a dat-o nush ce angajat (mecanic), care a crezut ca de fapt cer oferta pentru piese, nu pentru manopera...si aia 100 euro erau de fapt piesele. Apoi ii spun, pai domne' la BMW la reprezentanta costa 200 euro si aici 220? Cum vine asta? M-a luat ca nu se poate, ca la BMW sigur costa mult mai mult, ca am inteles eu gresit bla bla (din pacate nu aveam oferta scrisa, pentru ca a fost o discutie fata in fata si chiar nenea de la BMW mi-a aratat in sistem direct pretul - trebuia considerata manopera ca si cum ar schimba un amortizor, ca nu avea pret separat pentru schimb flanse).

 

Intr-un final tot EL mi-a facut o favoare si mi-a facut un discount de 20%, asadar am platit doar vreo 180 euro.

 

Inca o lectie invatata si un gust amar despre serviciile nemtesti. De acum ma duc numai la service-ul ala BMW si chiar daca dau cativa bani in plus (sau nu neaparat)...macar sunt tratat bine, am o garantie pe lucrare, etc.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Am uitat sa mai povestesc aseara...nici la service-ul asta nu am scapat de peripetii.

 

Cum spuneam mai inainte, la BMW mi-au cerut 200 euro manopera pentru schimbul flanselor (reprezentanta aia de care am fost multumit).

 

Am zis totusi ca e cam scump, asa ca am cerut oferte si la alte service-uri independente (nu dedicate pe o marca anume). Am primit de la acest service oferta de 100 euro pe mail si am zis ca e ok.

 

Au schimbat baietii flansele, s-au miscat bine, nimic de reprosat...insa la final face big boss calculul...220 euro.

 

Si de aici a pornit discutia...cica oferta pe mail a dat-o nush ce angajat (mecanic), care a crezut ca de fapt cer oferta pentru piese, nu pentru manopera...si aia 100 euro erau de fapt piesele. Apoi ii spun, pai domne' la BMW la reprezentanta costa 200 euro si aici 220? Cum vine asta? M-a luat ca nu se poate, ca la BMW sigur costa mult mai mult, ca am inteles eu gresit bla bla (din pacate nu aveam oferta scrisa, pentru ca a fost o discutie fata in fata si chiar nenea de la BMW mi-a aratat in sistem direct pretul - trebuia considerata manopera ca si cum ar schimba un amortizor, ca nu avea pret separat pentru schimb flanse).

 

Intr-un final tot EL mi-a facut o favoare si mi-a facut un discount de 20%, asadar am platit doar vreo 180 euro.

 

Inca o lectie invatata si un gust amar despre serviciile nemtesti. De acum ma duc numai la service-ul ala BMW si chiar daca dau cativa bani in plus (sau nu neaparat)...macar sunt tratat bine, am o garantie pe lucrare, etc.

poti si asta sau poti sa ceri in scris oferta ca sa nu mai aiba nimeni nimic de reprosat... si e problema lor cine ce crede... tie ti s-a facut o oferta si gata

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

Inca o lectie invatata si un gust amar despre serviciile nemtesti. De acum ma duc numai la service-ul ala BMW si chiar daca dau cativa bani in plus (sau nu neaparat)...macar sunt tratat bine, am o garantie pe lucrare, etc.

 

hai ca sunt tigani si astia mai rau ca aici :)))

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Eh, trebuie si in Munchen sa te "invarti". Desi nu e cazul la masina ta, eu cat am fost am gasit un mecanic roman, cu preturi semi-romanesti, semi-nemtesti.

 

Masina cu care ma invarteam, era cam praf, un A6 C5, vanduta ulterior de frate-meu, de-aia zic ca nu prea e cazul la tine.

Link to comment
Share on other sites

... trebuia considerata manopera ca si cum ar schimba un amortizor, ca nu avea pret separat pentru schimb flanse).

 

Intr-un final tot EL mi-a facut o favoare si mi-a facut un discount de 20%, asadar am platit doar vreo 180 euro.

 

Inca o lectie invatata si un gust amar despre serviciile nemtesti. De acum ma duc numai la service-ul ala BMW si chiar daca dau cativa bani in plus (sau nu neaparat)...macar sunt tratat bine, am o garantie pe lucrare, etc.

 

Tiganie maxima. La faza cu manopera asa este, orice operatiune care implica si demontare amortizor are manopera de schimbare amortizor. Sunt curios ce timp ti-a trecut pentru operatiunea de schimbare a flanselor.

 

Si eu m-am invatat minte si de ceva timp merg doar la reprezentanta Chevrolet unde cunosc mecanicii si primesc factura + garantie.

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Sunt in cautare de anvelope si ma uitam la cele care le ai tu, GY asymetric 2, ai facut multi km cu ele? cum ti se par?

 

Acum am anvelopele de pe fosta masina, GY eagle F1 si ar cam trebui schimbate, am citit ca Asymetric 2 au aderenta foarte buna pe ud si la franare pe ud.

 

ps: iti urmaresc topicul cu placere, felicitari din nou pentru upgrade.

Edited by chitsro
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.