Jump to content

My new toy


mikken

Recommended Posts

Nu mai urmeaza nimic o perioada, pentru ca plec din Germania.

 

Cand ma intorc, sa vedem...ma atrage ideea de un F10 550i facelift sau poate o masina al carui nume sa-mi aminteasca mereu de atentatul asupra turnurilor gemene :p

Link to comment
Share on other sites

poate o masina al carui nume sa-mi aminteasca mereu de atentatul asupra turnurilor gemene :p

 

Ford Mustang GT, Chevy Camaro (SS) sau cea mai ce Dodge Challenger (S)RT :rolleyes: ?

Le-am condus pe toate trei, cate o luna fiecare, si parca Dodge-ul mi-a ramas cel mai mult la suflet.

Link to comment
Share on other sites

Nu mai urmeaza nimic o perioada, pentru ca plec din Germania.

 

Cand ma intorc, sa vedem...ma atrage ideea de un F10 550i facelift sau poate o masina al carui nume sa-mi aminteasca mereu de atentatul asupra turnurilor gemene :p

adica 911!!!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Exact...de ceva vreme tot cochetez cu ideea de a incerca un Porsche. Am mai avut o tentativa cu Cayenne, dar nu a iesit...si sincer sa fiu nici nu ma mai tenteaza. Un SUV in Germania este destul de inutil, mai ales cand nu ai familie.

 

Intre timp, am avut dimineata o experienta foarte placuta cu radierea masinii. Exista niste ghisee separate decat cele pentru inmatriculare, deci nu trebuie sa stai la cozi interminabile, iar procedura e extrem de simpla: daca vrei iti rezervi numerele si pastrezi placutele actuale...daca nu, te pune sa le distrugi singur cu o bormasina apoi le arunci, semnezi o foaie, platesti o taxa de 5.9 euro si la revedere. Apoi trimit ei instiintare catre directia de impozite sa iti calculeze daca ai ceva de recuperat, ca se plateste in avans pe 1 an...si la fel catre firma de asigurare. Tot ce am de facut acum e sa astept sa-mi vireze in cont banii pe jumatate de an, atat pe asigurare cat si pe impozit :p

Link to comment
Share on other sites

Eh, au si ei dudele lor...si mai ales cand nu cunosti, ti se pare totul mai complicat decat e :)

 

Ieri am facut o ultima plimbare cu masinuta, e senzational motorul pe caroseria asta...iar dotarile chiar fac diferenta, te simti intr-o masina premium.

 

Probabil ca imi va fi foarte greu sa revin la ceva cu mai putine dotari :p

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

nu chiar, desi radusky zicea ca si-a luat-o de la un 535d e60 resoftat si fara dpf..

 

ot: foarte frumos intretinuta, vad ca s-au inmultit bmw-urile cu inimi mari pe forum in ultima vreme :)

 

mi-am luat-o pe o repriza aleasa (de mine) aiurea: 60-160. trebuia sa aleg 100-200. nu as mai fi avut nici un fel de probleme. acum o spun in cunostinta de cauza ;-)

 

 

 

 

Aseara am scos masinuta la o tura pe autostrada. Ma face sa ma indragostesc de ea de fiecare data cand o conduc :)

 

Cateva impresii:

 

- daca e ud pe jos, cu anvelopele astea de iarna, orice plecare un pic mai tare de la semafor se lasa cu intrat DTC...sper ca pe uscat, cu anvelopele de vara de 275 latime pe spate sa aiba mai multa aderenta

 

- active steering-ul este fantastic la condusul in oras, parchezi incredibil de usor fara sa fie nevoie sa rotesti de volan intr-o parte si alta pana iti vine rau, iar virajele la 90 sau 180 grade le poti face tinand mainile regulamentar pe volan la orele 10 si 2 :)

 

- dynamic drive-ul este o inventie foarte folositoare, momentan testata doar pe autostrada...luam virajele la intrari / iesiri destul de tare si masina statea ca pe sine, fara sa se incline...probabil contribuie si suspensia M. Sunt foarte curios in weekend sa vad cum se comporta pe un drum virajat de munte, sper sa nu se lase cu deranj prin interior din partea pasagerilor :p

 

- active cruise control-ul in combinatie cu lane departure warning sunt extrem de folositoare pe autostrada (in special unde marcajele benzilor sunt vizible)...in cazul in care te fura peisajul (sau oboseala) si nu observi franele celui din fata (uneori destul de violente), sistemul isi face bine treaba si previne eventuale neplaceri.

 

- bi-xenonul adaptiv e interesant prin oras, pe stradutele slab iluminate...dar nu il consider un must have (ma refer doar la partea de adaptiv). Faza lunga lumineaza foarte bine, iar sistemul high beam assistant functioneaza binisor, schimband automat faza scurta cand vede masini in fata. Pe autostrada nu prea e necesar sa mergi cu faza lunga, cel putin pe aici, insa pe un drum normal sau prin Romania, cred ca e foarte comod sa nu mai stai tu mereu sa comuti faza lunga si scurta.

 

- scaunele: no comment...sunt dementiale, mai ales cand le strangi un pic lateralele, parca te iau in brate si nu vor sa-ti mai dea drumul :)

 

- si piesa de rezistenta: sunetul si rafinamentul motorului :thumbsup: Prin oras simti masina ca un fulg, accelereaza incredibil de usor si nici nu-ti dai seama cand ai 70-80 km/h, iar cand comuti cutia pe sport si ii dai kickdown parca turbeaza, se accelereaza pana la rosu...e o senzatie de neverending power, care doar o benzinara ti-o poate oferi :) Ca feeling de apasat in scaun, cred ca in 535d se simte un pic mai tare, insa cand te uiti la vitezometru nici nu iti dai seama cand esti la 200 km/h.

 

Maine plecam la o drumetie prin Alpi, sper sa revin cu mai multe impresii :frantics:

 

hahaha :-))...cum faci virajele la 180? iti spun eu, ca am avut-o 5 ani, si o pot compara cu cea actuala (integral active steering): masina aia avea o raza de cabraj ENORMA!!! 3 manevre, indiferent, pt 180 de grade :-)))...e adevarat ca de la unghi la unghi (maxim), aveam doar 1,5 ture de volan (la cea noua, am 2 ture)...dar fratele meu, avea nevoie de un spatiu enorm ca sa intoarca (cea nou se intoarce la 180, 360 :-) in spatiul suficient pt un golf)

 

 

 

 

Eu patesc des asta si cu anvelope Bridgestone,cele care echipeaza masina din fabrica.Odata,tot asa era ud de la cisterna care cica spala soseaua, i-am ” dat talpa ” plecand de la un semafor si am virat pe strada la stanga......am sarit o banda fara sa realizez (si mai am si xDrive) :frantics: Naiba sa le ia de anvelope,te bazezi pe ele si.......

 

bridgestone sunt niste mizerii: am luat noi, aveau aderenta mai slaba decat cele uzate, anterioare dunlop!

 

 

 

 

Un 430d m-a surprins extrem de placut astazi pe autostrada...cam de la 120km/h pana pe la 240 s-a tinut in spatele meu. Apoi am fost nevoiti sa franam, desi cred ca se tinea lejer pana la viteza maxima.

 

Cred ca un 435d ma spulbera din orice pozitie :p

 

cred ca masina ta e varza! :-)

 

Placerea a fost de partea mea Paul, anytime ;)

 

Ma uitam la specificatii la "tractoras"...0-100 in 4.7s pentru varianta cu xdrive...no comment!

 

Cred ca un sofer priceput cu asa ceva pe mana, ar putea sa se distreze cot la cot si cu un M4 :D

 

pe dracu'!

 

 

 

 

435d are 4.7sec pana la 100, 430d are 5.5sec. Oricum, au un cuplu nesimtit de mare ambele, respectiv 650nm si 560nm, diferenta este ca se termina repede, dupa 3000rpm o ia in jos, dar de asta conteaza cutia cu 8 rapoarte, asta tine motorul in cuplu...posibil sa fi fost 435d sau un 430d modificat, altfel un 430d stock ma indoiesc ca galopeaza asa bine pana la 250kmh...oricum, un 35d/50d mi-ar placea, cuplul ala face toti banii

 

alta prostie (cand lumea vorbeste de cuplu, enormitatile se tin lant): de aia schimba cand ii dai tot in 3000? ca de acolo merge in jos? kick down o fi de la 1500 rot/min, dupa tine, ca acolo e cuplu maxim! hyper.gif...nu mai rezist cand aud tampeniile astea cu "cuplu"!!!

 

Pacat ca pleaca...

 

 

435d stock : 110-200 aprox 15.7 sec

435d tuned: 110-200 aprox 12,2 sec

 

550i E60 stock: 110-200 aprox 11 sec.

 

Cum se tinea 430d ala dupa tine e un mister

 

 

ti-am explicat: masina ta e varza! :-)))

  • Like 3
  • Downvote 13
Link to comment
Share on other sites

mik, chiar crezi ca il ajuta cu ceva graficele alea, cand el stie deja totul despre cuplu?first.gif

 

pai eu nu stiu, dar macar nu pretind: ia spune tu ce este cuplul, si cum de schimbarile de viteza in kick down nu se fac la diesel unde cuplul e max ci pe la 3500-4000. cuplul maxim la a mea e pana la 2500. serios, chiar ma intereseaza, dincolo de ironia de mai sus

 

iar graficele, nu e ca le-a facut el, si ca atare detine cheia absoluta a interpretarii lor, asa ca nu e un argument ultim

 

 

asa zic astia de la BMW, "enormitatea si prostia" de acolo vine...a ta pare a fi genuine in schimb :rolleyes:

 

 

deci, ce spuneam: 35d schimba vitezele in zona de cuplu mediu, nu unde e maxim. cuplul are o pondere semnificativa asupra acceleratiei, dar nu o explica in totalitate nici pe departe. iar daca tot esti scrupulos si bine documentat, corecteaza-te cand spui ca la 435 cuplul e de 650 nm, si spune ca e 630 nm ;-)...atat stiu...nu tot

 

cum spui tu ca tine cutia de 8 rapoarte motorul in cuplu? eu am cutia un 8 rapoarte si nu tine motorul in 1500-2500 (unde are 630 nm) cand ii dau sa mearga. despre ce cutie vorbesti? ce am vrut sa spun este ca atunci cand ceva e complicat de explicat sau nu au oamenii cunostintele necesare, apeleaza cu aplomb la conceptul de "cuplu". cuplul e acel ceva caruia ii datoram...totul, la o masina :-)))

Edited by radusky
  • Like 2
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

In teorie puterea este egala cu forta ori viteza(P=FxV). Puterea se masoare in cai putere, kw, w.... Ca sa zici ca, caii putere iti dau viteza maxima e asa putin zis incorect... Dieselul are o forta(cuplu mecanic, moment motor...) mai mare iar masina pe benzina are o viteza maxima mai mare, de aici pleaca toate discutiile... dar doar inmultindu-le pe cele doua aflam puterea masinii. Edited by branevl
Link to comment
Share on other sites

In teorie puterea este egala cu forta ori viteza(P=FxV). Puterea se masoare in cai putere, kw, w.... Ca sa zici ca, caii putere iti dau viteza maxima e asa putin zis incorect... Dieselul are o forta(cuplu mecanic, moment motor...) mai mare iar masina pe benzina are o viteza maxima mai mare, de aici pleaca toate discutiile... dar doar inmultindu-le pe cele doua aflam puterea masinii.

Redactia Auto Bild a avut o discutie aprinsa cu privire la motoare. Unii dintre noi spun ca prefera unitatile diesel, in timp ce altii sunt de parere ca motoarele Otto sunt mai bune.

Ei bine, discutia s-ar putea intinde pe multe ore, insa noi am decis sa punem capat acesteia si sa realizam o serie de articole care sa elucideze atuurile fiecarui tip de motor in parte.

 

Si pentru inceput am hotarat ca este bine sa vorbim despre putere si cuplul motor. Nu de multe ori am auzit cum oamenii din jur si mai ales „specialistii” de la coltul blocului discutau aprig despre importanta puterii sau a cuplului motor.

 

Vom incepe prin prezentarea cuplului motor, intrucat puterea oferita de un propulsor cu combustie interna depinde de prima valoare amintita mai sus.

 

 

 

Cuplul motor

Cuplul sau momentul este o marimea fizica obtinuta prin inmultirea unei forte care actioneaza asupra unui obiect si lungimea bratului acelei forte. Pentru ca lucrurile sa fie si mai clare va vom da un exemplu simplu.

 

Sa presupunem ca vrem sa strangem piulita unui surub cu ajutorul unei chei. Daca pe cheie vom apasa cu o forta de 10 N, iar lungimea cheii (bratul fortei) este de 10 cm atunci vom obtine un cuplu de strangere de 1 Nm.

 

Cuplul [Nm] = Forta [N] * Bratul fortei [m]

 

In urma acestei formule observam doua metode prin care putem mari cuplul de strangere. Fie marim forta de apasare, fie bratul fortei, in cazul nostru lungimea cheii.

 

In cazul motoarelor, cuplul este dat de forta care apasa asupra pistoanelor si de lungimea bratului maneton.

 

De aici ajungem la diferentele mari de cuplu motor dintre agretele pe benzina si cele diesel, intrucat presiunea medie din cilindrii unui propulsor diesel este considerabil mai mare, rezultand astfel o forta de apasare mai mare.

 

 

 

Puterea

Putere este o marime fizica obtinuta ca raport intre lucrul mecanic efectuat si perioada de timp aferenta. De asemenea, puterea poate fi obtinuta ca produs intre cuplu si viteza unghiulara si are ca unitate de masura in Sistemul International Watt-ul.

 

Puterea [W] = Cuplul [Nm] * Viteza unghiulara [rad/sec]

 

In industria auto, puterea este masurata in CP, raportul fiind urmatorul: 1kW = 1,36 CP.

 

Asa cum se observa si din formula de mai sus, cuplul motor este parte componenta a puterii, ceea ce inseamna ca o comparatie directa intre cele doua marimi nu este corecta.

 

 

 

Concluzie:

Cuplul motor este acea forta care te ajuta sa parcurgi o rampa, iar puterea este forta care te ajuta sa traversezi acea rampa mai repede.

 

 

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

ceea ce ai scris mai sus nu e ceva nou, pentru mine cel putin, nici un dyno nu masoara hp ci NM dupa care se ajunge la hp prin formule matematice. Legat de cutia ta, sau oricare alta de dupa 2001 in sus care are cel putin modul S, ai sa observi ca turatia la care sta motorul cand este in acest mod e mai ridicata, tocmai pentru a fi in plaja de cuplu aproape de maxim pentru a-ti da raspunsul instant la acceleratie, in modul D evident ca sunt orientate catre consum si nu vor sta in plaja de cuplu maxim pentru simplul motiv ca ar consuma mai mult, la urma urmei nu poti produce o forta mai mare fara sa consumi energia aferenta, asta in termeni generali.

 

Poti avea un motor cu un cuplu mic, dar care sa se tureze pana la 12-13k rpm, vezi motoarele de motociclete, compenseaza prin turatie iar o explicatie care imi place si cred eu ca exemplifica si face usor de vizualizat cuplul in termeni simpli pentru ca mai toti cred ca practicam macar ocazional acest sport, este analogia cu doi ciclisti care urca aceeasi rampa cu biciclete identice, unul foloseste foaia mare si pinionul cel mai mic(acesta are forta), combinatie care de obicei se foloseste pentru atingerea unei viteze cat mai mare in linie dreapta sau coborare iar celalalt urca folosind foaia mica si pinionul cel mai mare(lipsa de forta dar compsenseaza prin turatie), ambii pot urca cu aceeasi viteza, dar forta lor e complet e diferita.

 

Cat discutam noi pe aici poate apare si mikken cu noua lui achizitie :rolleyes:

Edited by mik15
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.