Jump to content

Presiune ulei foarte mica la pornire


Recommended Posts

Daca pornesc ursuletul (318i 1986) dupa cateva ore de stationare, martorul de presiune a uleiului ramane aprins foarte mult timp, pana la un minut (!). Dupa aceea nu se mai aprinde, nu mai palpaie nu face figuri.

Am tras concluzia ca in timpul stationarii tot uleiul se scurge in baie, nu mai ramane nimic pe sus. Am deschis busonul de la ulei si am vazut ca in primele secunde axa cu came se cam invarte pe uscat dupa care incepe sa se scalde in ulei.

Motorul nu bate si nu a consumat pic de ulei in cei 1200 km pe care i-am facut pana acum.

 

Fostul proprietar spune ca problema a inceput sa apara dupa ce a pus ulei 10W40, pana atunci motorul mergand cu 5Wxx.

Problema s-a agravat, de la ~15 secunde cand am luat-o la aproape un minut acum.

 

Ar putea fi de vina uleiul+filtrul sau trebuie sa ma uit direct la pompa?

Link to comment
Share on other sites

Daca pornesc ursuletul (318i 1986) dupa cateva ore de stationare, martorul de presiune a uleiului ramane aprins foarte mult timp, pana la un minut (!). Dupa aceea nu se mai aprinde, nu mai palpaie nu face figuri.

Am tras concluzia ca in timpul stationarii tot uleiul se scurge in baie, nu mai ramane nimic pe sus. Am deschis busonul de la ulei si am vazut ca in primele secunde axa cu came se cam invarte pe uscat dupa care incepe sa se scalde in ulei.

Motorul nu bate si nu a consumat pic de ulei in cei 1200 km pe care i-am facut pana acum.

 

Fostul proprietar spune ca problema a inceput sa apara dupa ce a pus ulei 10W40, pana atunci motorul mergand cu 5Wxx.

Problema s-a agravat, de la ~15 secunde cand am luat-o la aproape un minut acum.

 

Ar putea fi de vina uleiul+filtrul sau trebuie sa ma uit direct la pompa?

20842[/snapback]

A ajuns la 1 min :) nu te mai da cu el si verifica sonda de ulei,poate gasim sa punem alta in locul ei sa vedem daca face la fel,daca nu incearca si sa schimbi uleiul am inteles de la Interceptor ca ai avea multa benzina in ulei :blink:

Link to comment
Share on other sites

alex, atunci a stat "doar" cateva secunde aprins pentru ca masina statuse doar vreo 2 ore nepornita ... dimineata sta mai mult.

Thanks, wolf, acum citesc, se pare ca e vorba de aceeasi problema, iar M30 to un fel de M10 e :blink:

Link to comment
Share on other sites

M30 to un fel de M10 e

Corect, cu o observatie: la ultima varianta de M30, montat pe E32/E34, canistra are baza (pe unde intra si iese uleiul) jos iar filtrul de ulei se schimba scotand partea mobila a canistrei in sus. De aici, problema mentionata in link-ul indicat de wlf.

La toate celelalt M30, si, din motive de similaritate, banuiesc ca si la M10, canistra sta exact invers: filtrul de ulei se schimba scotand partea mobila a canistrei in jos, deci problema descrisa nu apare.

 

Acum vreo trei ani, am patit ceva similar la masina mea. Cu o diferenta: se stingea mai repede cu motorul rece, decat cu motorul cald. Am schimbat sonda - la M30 este in partea dreapta sus a chiulasei, in capatul dinspre peretele dintre compartimentul motor si habitaclu. Am platit atunci pe sonda vreo 80.000 lei, la Paneuro.

 

Exact, nu mai folosi masina pana nu elimini 100% sonda drept cauza posibila. Pentru ca poate fi sonda, dar e posibil sa fie si probleme mai mari.

Link to comment
Share on other sites

535, nu e de la sonda, nu am scurgeri de ulei pe acolo. Stiu pentru tocmai am schimbat-o pe cea de la 525 :blink: . Si o sa ma uit sa vad exact cum sta filtrul la mine, e posibil sa stea cu fundu-n sus, invers fata de 525 :) ar fi frumos sa scap doar cu un schimb de ulei+filtru.
Link to comment
Share on other sites

asa e si la mine... caz in care supapa este in filtrul si deci se schimba des.

si mie imi sta citeva secunde, chestie pe care acum vreo doi ani nu o facea deloc. mecanicul mi-a explicat acelasi lucru, ca e proasta supapa din filtru, si uleiul se scurge in jos cind motorul e oprit. o sa incerc sa cumpar filtre mai bune... desi am luat numai mann si mahle sau cum i-o zice, care am inteles ca-s cele mai bune.

Link to comment
Share on other sites

asa e si la mine... caz in care supapa este in filtrul si deci se schimba des.

si mie imi sta citeva secunde, chestie pe care acum vreo doi ani nu o facea deloc. mecanicul mi-a explicat acelasi lucru, ca e proasta supapa din filtru, si uleiul se scurge in jos cind motorul e oprit. o sa incerc sa cumpar filtre mai bune... desi am luat numai mann si mahle sau cum i-o zice, care am inteles ca-s cele mai bune.

20873[/snapback]

 

De asta cand se schimba uleiul si filtrul,se umple filtrul cu ulei ca sa nu porneasca motoru uscat.In general,am observat ca se specifica,adica ceva de genul in motorul cutare "intra x litri cu tot cu filtru".

Si eu am aceasi problema,dar pentru ca de un an nu am schimbat nici uleiul nici filtrul si e explicabil.Si nici nivelul nu l-am completat de atunci daca ma credeti,decat cu ce a ramas din cei 6 litri pe care i-am cumparat,adica 250 de grame.

La M30 filtrul e sub forma de cartus.La urs din cate stiu e in carcasa metalica.

Link to comment
Share on other sites

:) ai inteles gresit. Vroiam sa spun ca am avut experiente cu sonda de ulei, deci stiu sa ma uit dupa ea :blink:

P.S. Din contra, tot ce am mai bun merge pe el. Fise, bujii, toate au ajuns intai pe rechin.

Link to comment
Share on other sites

in manualele BMW scrie mare: niciodata nu umpleti filtrul de ulei inainte de a-l pune pe masina. din explicatie retin ceva de genul: cind torni ulei in filtru, se duce pe "cealalta parte" a elementului filtrant, si asta ii face rau.

 

o fi adevarat, n-o fi ?

Link to comment
Share on other sites

Manualul Bentley (citez din memorie) spune asa, despre schimbul de ulei la E28:

- dupa schimbul de ulei se porneste motorul;

- daca in cca. 5 secunde nu se stinge martorul de bord care indica presiune scazuta, se opreste motorul, se slabeste putin surubul canistrei astfel incat aerul sa poata sa iasa, se porneste apoi motorul si imediat ce s-a stins becul se opreste si se strange la loc surubul canistrei.

Nu am patit niciodata, in 5 ani, sa ajung in cea de-a doua situatie.

 

TiL, mai vezi totusi cum e cu sonda aceea - faptul ca nu curge nu inseamna ca e OK.

Link to comment
Share on other sites

(cine pana mea?!?), am comandat un MAHLE. In ce tarea sunt facute? Tocmai m-am intors de la masina. Filtrul cred ca e ceva italienesc, pentru ca are instructiuni in italiana, engleza si germana, in aceasta ordine. E tipul incapsulat dar gura de prindere e oarecum deasupra (deci cu fundu-n jos). E ma degraba orizontal decat vertical, face cam 30 grade cu orizontala.

 

535, sunt sigur ca uleiul nu ajunge sus, m-am uitat la culbutori la pornire si am vazut ca la inceput merge pe uscat cateva secunde...

Link to comment
Share on other sites

parerea mea, 1 sec=0 , sau chiar mai mic ca zero :blink: pentru un motor de 20 ani. Mi-as pune probleme daca as fi reconditionat tot motorul (simeringuri, conducte, pompa si ce-o mai fi pe acolo)

Ce ziceti, e bun Mahle? Ce marca o fi filtrul pe care il am acum? N-am putut sa-l citesc pe tot pentru ca e inghesuit rau.

Link to comment
Share on other sites

Tot despre ulei:

eu am un E30 320i, la care imediat ce l-am luat i-am schimbat uleiul, filtrul si alte cateva chestiia(filtru benzina, aer etc). Problema mea e urmatoarea: led-ul de pe comp s-a aprins. Ulei am, am verificat. Chestia e ca am schimbat senzorul din baie si s-a stins. Dar dupa cateva zile s-a aprins iar. Acum e aprins non-stop, evident dupa ce pun contactul. Becul de presiune se stinge instant dupa ce am dat cheie. Intrebarea mea ar fi: led-ul ala are cumva legatura si cu vascozitatea uleiului ? Cand l-am luat avea ulei 20W 50 si nu era aprins , eu i-am pus 15W40 Mobil si nu s-a aprins decat dupa vreo 2 saptamani, dar de atunci tot apare problema si acum , asa cum am spus, e aprins tot timpul. vreo idee?

 

 

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Tot despre ulei:

eu am un E30 320i, la care imediat ce l-am luat i-am schimbat uleiul, filtrul si alte cateva chestiia(filtru benzina, aer etc). Problema mea e urmatoarea: led-ul de pe comp s-a aprins. Ulei am, am verificat. Chestia e ca  am schimbat senzorul din baie si s-a stins. Dar dupa cateva zile s-a aprins iar. Acum e aprins non-stop, evident dupa ce pun contactul. Becul de presiune se stinge instant dupa ce am dat cheie. Intrebarea mea ar fi: led-ul ala are cumva legatura si cu vascozitatea uleiului ? Cand l-am luat avea ulei 20W 50 si nu era aprins , eu i-am pus 15W40  Mobil si nu s-a aprins decat dupa vreo 2 saptamani, dar de atunci tot apare problema si acum , asa cum am spus, e aprins tot timpul.  vreo idee?

Multumesc

20962[/snapback]

 

led-ul de pe computerul din bord sta aprins daca nivelul de ulei este minim sau daca s-a stricat senzorul. ai avut ginionul sa se strice si cel pe care l-ai schimbat (a fost nou senzorul?) . nu conteaza ce vascozitate are uleiul pt senzor. incearca sa te uiti si la fire sa nu fie intrerupte sau la mufa sa nu aibe oxid.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.