Jump to content

Filtru Aer Supraaspirat


Mihai Andrei

Recommended Posts

Salutare,

 

A incercat cineva acesta inventie romaneasca, filtrul de aer supraaspirat, in fond ca si idee este premiata la salonul de la Geneva si alte conventii, dar de la idee pana la punere in practica, dedicat pentru fiecare masina e cale lunga.

 

Nu contest ideea, dupa cum am zis, a fost premiata de oameni competenti, totusi medaliile de aur vorbesc de la sine, dar problema mea este ca el este universal, orice motor pana in 2000 cm poate sa aiba acelasi filtru.

 

Inventatorul este roman, Corneliu Birtok-BĂŁneasĂŁ, iar firma se numeste airbycorneliu, au si site, gasiti pe google.

 

Ce parere aveti ? A incercat cineva asa ceva ? Ati auzit de cineva care a incercat ?

Habar nu am care e pretul, am vazut o tentativa pe forum de reclama gen teleshopping acum cativa ani unde costa 250 ron, oricum cred ca s-a imbunatatit in timp si s-a ieftinit.

 

O seara placuta

Link to comment
Share on other sites

Mai bine ati studia putin "problema" inainte sa faceti presupuneri si comparatii cu un feon, mie mi-a parut foarte plauzibila inventia. Acum vreun an de zile chiar am schimbat cateva cuvinte online cu inventatorul pe site ( avea un live chat ) si a fost foarte amabil si mi-a raspuns la toate "carcotelile" mele.
Link to comment
Share on other sites

Mai bine ati studia putin "problema" inainte sa faceti presupuneri si comparatii cu un feon, mie mi-a parut foarte plauzibila inventia. Acum vreun an de zile chiar am schimbat cateva cuvinte online cu inventatorul pe site ( avea un live chat ) si a fost foarte amabil si mi-a raspuns la toate "carcotelile" mele.

Pai DYC ai cumparat produsul sau nu , ca daca nu inseamna ca nu te-a convins .

Link to comment
Share on other sites

Daca ideea era proasta nu cred ca lua atatea medalii, totusi sunt saloane internationale, a fost oricum mediatizata in Romania, doar ca nu cred ca are resurse financiare suficiente ca sa dezvolte filtrul, din curiozitate as incerca un filtru, nu ma deranjeaza ca are aproape aceleasi performante ca unul normal, doar sa nu strice chestii precum filtrele de aer sport si sa coste cam la fel.
Link to comment
Share on other sites

Pe mine personal m-a convins, nu am cumparat pentru ca la modelul meu exista un termostat situat in carcasa filtrului de aer care regleaza temperatura clapetei de admisie in functie de temperatura aerului aspirat si acela a fost motivul pt care la momentul repectiv m-a facut sa dau inapoi, insa urmeaza sa inlocuiesc motorul si este posibil sa aleg si un filtru de acest fel, este chiar mai convenabil decat unul sport clasic.

 

@Boaska, cam ce demonstratii live putea sa faca pe chat? Crezi ca toti cei care au recunoscut inventia la nivel mondial aveau vreun interes obscur si totul este o abureala? Am vazut ca tu te cam pricepi la toate dar hai sa venim cu explicatii plauzibile, nu sa aruncam cu noroi asa aiurea fara sa stii despre ce este vorba.

 

http://www.airbycorneliu.ro/recint.html

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Venturi_effect ceva similar se poate aplica si in cazul aerului, cu cat este mai rece cu atat este mai dens, in momentul in care ii creste viteza automat se raceste.

 

Uite si aici ceva interesant despre "dinamica aerului" ca sa ve dati seama ca se pot aplica anumite fenomene si in cazul alimentarii cu aer a motorului

Edited by DYC88
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

man teoria e una, practica ne omoara, daca vrei performante dintr-un motor aspirat sunt zeci de metode prin care poti creste puterea motorului

 

a trecut era inventiilor ieftine si sclipitoare, ce vrei sa spui ca un proiectant de motoare nu a reusit sa faca o admisie si un sistem de turbionare a amestecului aer-carburant in cilindru pana sa descopere nenea asta mersul inapoi?

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tinand cont ca are brevet pe inventia asta se pare ca nu. Era inventiilor sclipitoare nu are cum sa treaca, nevoile oamenilor se schimba si tot timpul vor aparea lucruri noi. Poate sunt si producatori care aplica aceleasi principii pe galeriile de admisie ( nu au cum in cilindru ) dar acest filtru este o solutie universala, se potriveste la aproape orice masina fara modificari sofisticate.
Link to comment
Share on other sites

Am trimis un mail producatorului si am primit raspuns:

 

BunĂŁ ziua,

 

Ăn cazul BMW sunt mai doua tipuri de debimetre de aer este bine sa trimiteți câteva poze cu motorizarea sa vĂŁd ce particularitĂŁți are admisia / filtru aer apoi va pot spune ce se poate face mĂŁ intereseazĂŁ regiunea de cuplare a filtrului cu debitmetrul de aer.

 

Ăn general durata de utilizare ĂŽn cazul d voastrĂŁ este de 15.000km dar o sa vedeți ĂŽn funcție de gradul de poluare din zona ĂŽn care circulați cum se imbicseste elementul de filtrare (costul este de 50ron).

Eficienta la filtrare este de 97% deci nu se ĂŽnregistreazĂŁ efecte negative asupra motorului (debitmetru) in link-ul urmator aveti un studiu

comparativ legat de filtrare

 

Aștept pozele d-voastrĂŁ.

Toate cele bune!

 

In principiu ar fi un cost de 350 Ron la instalare si in rest 50 Ron la fiecare 15.000, adica un schimb normal.

Sunt curios daca afecteaza debitmetrul in timp si cum arata instalat, din cate am vazut pe site, nu prea arata bine si as vrea un feedback de la cine la folosit.

 

Iar in legatura cu ideea nu cred ca mai are rost sa contestam, este recunoscuta international de catre oameni competenti.

Link to comment
Share on other sites

uite un filtru sport ptr Yamaha ME 432 STI http://www.google.de/imgres?biw=1600&bih=793&tbm=isch&tbnid=0OIxhYYy3MW6kM:&imgrefurl=http://www.megazip.ru/ru/engine/yamaha/view/1024/4612/74617&docid=zkr-v5M4yRxr0M&itg=1&imgurl=http://sl4.megazip.ru/new/power/L/cd/cd522a98fbda84a0cd7d33e85900fe73.png&w=900&h=1242&ei=X12vUpGBD4aTtQbyhIA4&zoom=1&iact=hc&vpx=81&vpy=349&dur=1472&hovh=264&hovw=191&tx=130&ty=132&page=1&tbnh=152&tbnw=106&start=0&ndsp=55&ved=1t:429,r:33,s:0,i:185

 

si asa arata elementul filtrant http://www.google.de/imgres?biw=1600&bih=793&tbm=isch&tbnid=FZgcbYYCyQRH8M:&imgrefurl=http://sea-item.shop-pro.jp/%3Fpid%3D17943640&docid=NUlfp5ovjeh8KM&itg=1&imgurl=http://img11.shop-pro.jp/PA01058/247/product/17943640_o1.jpg&w=412&h=550&ei=X12vUpGBD4aTtQbyhIA4&zoom=1&iact=hc&vpx=165&vpy=2&dur=3175&hovh=259&hovw=194&tx=61&ty=68&page=1&tbnh=138&tbnw=105&start=0&ndsp=55&ved=1t:429,r:1,s:0,i:84

 

motor preparat de Yamaha care ajunge la 315cai si lucreaza la turatie de 3700-4000 rpm constant

 

filtrul este montat direct pe turbina, un garret t3/t04, motor 24v preparat de Yamaha cu interne forjate, axe, pistoane, biele, segmenti speciali, arbore, intercooler cu racire cu apa, pana si la servo are intercooler, pompa de inj denso speciala cu debit marit, injectoare in 2 stagii, si cate alte chestii cu atentie construite

 

ti l-am dat ca exemplu asa ca fapt divers.....sa vezi cum se obtin 315 cai dintr-un motor....un motor care costa zeci de mii de euro, si sunt mii de astfel de motoare performante .....daca vrei sa-ti cumperi dracia aia nu ai decat, dar mi se pare ca faceti mare tamtam si publicitate mascata pentru cineva care inventeaza dracioare :thumbsup:

 

 

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

In primul rand nu fac reclama, vreau sa aflu impresii, vad ca esti foarte pornit impotriva filtrului, probabil de la ideea, daca e romanesc nu e bun.

 

Nu a zis nimeni de performante extraordinare, eu il privesc ca pe o inlocuire a filtrului normal, pretul materialului filtrant e acelasi ca un filtru normal.

 

Nu cred ca se face mare tamtam, sunt o gramada de comentarii offtopic pe o multime de topicuri, totusi aici cred ca discutia a ramas constructiva si la subiect. Mi-a atras atentia faptul ca e o inventie romaneasca si daca nu e sustinuta de romani, atunci de cine.

Totusi sa fie si benefica nu sa il montezi si sa iti strice masina, dar speram sa raspunda cineva care l-a testat, eu inca nu sunt convins.

Edited by Mihai Andrei
Link to comment
Share on other sites

 

Totusi sa fie si benefica nu sa il montezi si sa iti strice masina, dar speram sa raspunda cineva care l-a testat, eu inca nu sunt convins.

ok si ce ar trebui sa te convinga sa dai 350 ron pe ceva custom made acolo ca din ce inteleg omul nu are nimic pe stoc , sau ceva modele configurate la vanzare , cere niste poze si face el dracia . Pe forumul asta nu cred ca l-a testat cineva , a mai fost discutia asta de cateva ori , daca nu ma insel si el a fost prezent pe aici . Poate ar trebui sa il intrebi pe ce forum a reusit sa vanda si de acolo sa extragi ceva pareri .

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

ok si ce ar trebui sa te convinga sa dai 350 ron pe ceva custom made

 

Ca e util, nu neaparat extraordinar si ca nu strica masina.

Recunosc, daca nu ar fi fost inventat de un roman nu imi bateam capul cu el.

 

Mi-a cerut poze pentru ca masina mea e pe GPL si nu mai e acelasi spatiu sub capota.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Da, facem publicitate mascata ( de fapt nu mai este mascata ). Exemplul tau nu are nici o legatura cu situatia de fata, toata lumea stie ca se pot scoate prin multe alte metode performante mai bune dar nu despre ele vorbim aici.

Daca scria K&N pe el sigur era bun, daca e romanesc e o prostie; Eu chiar o sa ma ambitionez si o sa imi iau unul dupa ce schimb motorul si ma duc la Dyno, si 1 CP daca este in plus eu sunt multumit, sustin economia si ingeniozitatea romaneasca! Fata de multi altii nu a vandut "patentul" pe o mizerie de bani vreunei firme consacrate.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Da, facem publicitate mascata ( de fapt nu mai este mascata ). Exemplul tau nu are nici o legatura cu situatia de fata, toata lumea stie ca se pot scoate prin multe alte metode performante mai bune dar nu despre ele vorbim aici.

Daca scria K&N pe el sigur era bun, daca e romanesc e o prostie; Eu chiar o sa ma ambitionez si o sa imi iau unul dupa ce schimb motorul si ma duc la Dyno, si 1 CP daca este in plus eu sunt multumit, sustin economia si ingeniozitatea romaneasca! Fata de multi altii nu a vandut "patentul" pe o mizerie de bani vreunei firme consacrate.

 

pai e ok asa ca daca iti pica ceva la motor ai pe cine da vina . :p Si inca ceva ,,,firma consacrata e f posibil sa-l fi servit la jumatate de pret si da poate il aveam toti :)))

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca tie iti place sa te contrazici asa aiurea, care este electronica 0? Ia spune-mi si mie ce are in plus la electronica un motor de generatie mai noua fata de m50 ? In afara de vanos/dubluvanos, totul a ramas neschimbat pana prin 2004 cel putin. Posibilitati limitate de tuning la M50/M52/M54 ? Te intreb si eu, in afara de informatii prinse din zbor de pe forumuri ce experienta ai in alte "tuningului"?

Si cu raspunsul asta eu vreau sa inchei polemica cu tine, chiar nu are sens...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.