Jump to content

Probleme termostat motor N42B20


Recommended Posts

Salut baieti,

 

Problema sta in felul urmator: de cand am schimbat pompa de apa si termostatul anul trecut prin decembrie temperatura motorului urca in mod constant pana la 109 - 110 grade, vara cred c-am prins si cand a stat la 112 C. Inainte nu-mi amintesc sa fi fost asa, daca bine stiu in mod normal apa trebuie sa stea undeva pe la 103 - 105 C.

 

Am zis ca sa scap de problema cumpar unul original si totul va fi OK. Spre marea mea surprindere insa termostatul care a venit pe OEM este produs tot de WAHLER, la fel ca si termostatul precedent, doar ca are sigla BMW pe ea, asa ca n-am rezolvat nimic. Dupa schimb, tot la 109 - 110 grade imi sta apa.

 

As vrea sa stiu deja de la voi, cei cu acest tip de motor N42Bxx sau N46Bxx, cate grade va afiseaza in meniul 7.0 cu motorul cald ?

Va rog luminati-ma ca deja fac cu nervii. :) Am ajuns sa iau termostate unul dupa altul fara sa rezolv ceva..

Link to comment
Share on other sites

Cam cu aceeasi problema ma confrunt si eu de cand am schimbat termostatul acuma vreo 2 saptamani(tot whaler) si nici un mecanic pe la care am fost deocamdata nu stie exact ce se intampla...la mine nu numai ca ajuge in meniul 7.0 temp la 110 ,ba chiar si mai ies aburi de sub capota cand merg mai mult cu masina....caldura imi baga foarte bine si acul nu a plecat niciodata mai sus de pozitia _|_(in picioare la 90 de grade ) ..nu stiu care e problema...la tine ai urmarit (auzit) ventilatorul de pe radiator sa porneasca?
Link to comment
Share on other sites

N-am observat sa fi pornit ventilatorul de la radiator, dar voi verifica in aceste zile sa fiu sigur. In orice caz, e destul de imputita treaba. Practic masina a primit exact acelas termostat cu care a venit din fabrica (cel putin dupa part number e perfect identic) si totusi se comporta in mod diferit. Aerisirea s-a facut corect. Nu stiu ce sa zic, sa fi schimbat oare producatorul WAHLER parametri de functionare a termostatelor pentru acest tip de motor ? Nu prea are sens, dar n-am alta idee..
Link to comment
Share on other sites

Iarna imi arata in jur de 110 pe meniul 7.0 iar vara in trafic 115, 117 asa ca stai linistit, la fel ma ingrijoram si eu la inceput.

 

Culmea ca eu acuma am venit de la o tura scurta si in meniul 7.0 imi arata 107-110 si cand am oprit masina aburi de la vasul de expansiune,supapa din capac deschisa,curge lichidul intr-o veselie (fierbe apa)....furtunul dintre termostat si radiator RECE pinch.png deja ma dispera !! incerc azi sa dau jos termostatul si sa il bag intr-o oala la fiert...sa ma conving 100 %.

Edited by SB25GAS
Link to comment
Share on other sites

Am demontat termostatul....l-am fiert de l-am zapacit dar nu deschide de nicio culoare...termostat Whaler nou de cateva zile...:( trebuie sa fac foile dupa anul nou sa-l trimita inapoi sa mi-l schimbe cu altul...ma gandeam sa dau ceva diferenta sa imi aduca un Behr.... Edited by SB25GAS
Link to comment
Share on other sites

El pare sa deschida abia pe la 110 grade, diferenta mare fata de temperatura de fierbere a apei. Nu prea ai cum sa testezi in asa fel.

Ar fi fain de stiut daca problema asta de supraincalzire a motorului exista oare si cu termostatele Behr..

 

@Andrei,

115-117 grade e deja foarte mult. Nu e normal sa stea temperatura atat de sus, gandeste-te ca termostatul cu care vine masina din fabrica deschide la 105 C. Ceva nu e in regula nici la tine, asta e sigur.

Edited by attila318i
Link to comment
Share on other sites

El pare sa deschida abia pe la 110 grade, diferenta mare fata de temperatura de fierbere a apei. Nu prea ai cum sa testezi in asa fel.

Ar fi fain de stiut daca problema asta de supraincalzire a motorului exista oare si cu termostatele Behr..

 

Nu stiu ce termostat am, dar cred ca e Behr, asta e cel care vine si pe orginal ?

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu ce termostat am, dar cred ca e Behr, asta e cel care vine si pe orginal ?

 

Din cele citite despre piesele OEM de la Bmw se pare ca termostatele firma Whaler a preluat Behr..in consecinta mai nou cele pe original pot veni si Whaler...si eu am adus masina de cateva luni din Germania si era echipata cu termostat Whaler...

Link to comment
Share on other sites

nu va mai chinuiti sa fierbeti termostate la motoarele astea ca nu sunt dacii.

Aveti termostate care deschid cand zice ecu, adica temperatura poate varia mult, in sacina si turatii mari poat deschide mai devreme, cand stai la relanti la stop poate deschide si la 110.

Nu va mai agitati ca e normal.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

nu va mai chinuiti sa fierbeti termostate la motoarele astea ca nu sunt dacii.

Aveti termostate care deschid cand zice ecu, adica temperatura poate varia mult, in sacina si turatii mari poat deschide mai devreme, cand stai la relanti la stop poate deschide si la 110.

Nu va mai agitati ca e normal.

 

Eu nu cred ca e prea normal deloc ! adica termostatul meu nou nu vrea sa deschida nici la peste 110 grade...trebuie sa-mi fiarba odata bine,sa arunce apa afara si furtunul care merge din termostat in radiator tot rece sa fie...nu cred ca e normal... :|

PS. se pot vedea o groaza de filmulete pe youtube cu termostate de bmw si de toate tipurile care sunt fierte in apa si deschid...nici nu mai stii ce sa crezi nu?

Edited by SB25GAS
Link to comment
Share on other sites

nu va mai chinuiti sa fierbeti termostate la motoarele astea ca nu sunt dacii.

Aveti termostate care deschid cand zice ecu, adica temperatura poate varia mult, in sacina si turatii mari poat deschide mai devreme, cand stai la relanti la stop poate deschide si la 110.

Nu va mai agitati ca e normal.

 

ce treaba are termostatul cu ecu?......

Link to comment
Share on other sites

 

Cred ca ne-ai bagat in ceata pe multi referitor la functionarea termostatului...ai putea simplifica treaba si sa ne explici asa in mare cum functioneaza termostatul electric...cand trebuie sa deschida mai exact ...mersi !

Link to comment
Share on other sites

Pe termostat scrie 105°C, deci banuiesc ca asta-i temperatura la care trebuie sa deschida in mod mecanic. Nu cred ca ECU-ul masinii poate influenta termostatul ca acesta sa deschida peste acea limita! Poate doar daca termostatul este defect si nu deschide la timp. Oare asta se intampla si in cazul nostru ? naiba stie.. Edited by attila318i
Link to comment
Share on other sites

este foarte simplu, ECU decide cand sa deschida termostatul in functie de temperatura, dar si de regim de mers etc etc...

Ce vedeti pe bord in mod normal, acul sta la mijloc desi in meniul ascuns temperatura variaza, nu inseasma ca ce indica in bord e defect, ci doar ca temperatura e in parametri normali.

Daca acul ar varia tot timpul ca in meniul ascuns, nu degeaba e ascuns, toti posesori de astfel de motoare cu MAP controlled termostat ar fi in service non stop si paranoia la maxim, cum e cazul aici...

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Eu nu cred ca e prea normal deloc ! adica termostatul meu nou nu vrea sa deschida nici la peste 110 grade...trebuie sa-mi fiarba odata bine,sa arunce apa afara si furtunul care merge din termostat in radiator tot rece sa fie...nu cred ca e normal... :|

PS. se pot vedea o groaza de filmulete pe youtube cu termostate de bmw si de toate tipurile care sunt fierte in apa si deschid...nici nu mai stii ce sa crezi nu?

 

Te vad discutand de apa? Poi tu ai apa in motor in periada asta?

 

Poti fierba apa pana la adanci batraneti ca nu o sa deschida un termostat de 110grade...

 

 

“punctul de fierbere al apei este de 100 de grade Celsius”. ĂnsĂŁ aceastĂŁ temperatura de fierbere este o medie, un punct de referinÞã, ĂŽntrucât apa fierbe la exact 100°C atunci când presiunea atmosfericĂŁ este de aproximativ 1 barr. DatoritĂŁ presiunii mai scĂŁzute din munĂži, aceasta poate fierbe chiar Âşi la 90°C, ĂŽn timp ce ĂŽn zone care se aflĂŁ sub nivelul mĂŁrii este nevoie de mai mult de 100°C."

 

 

Trabuie sa ai antigel, el nu fierbe datorida densitatii si poate ridica temperatura la 130 grade fara sa apara o bula de aer, daca este de cel putin -30grade

Link to comment
Share on other sites

este foarte simplu, ECU decide cand sa deschida termostatul in functie de temperatura, dar si de regim de mers etc etc...

Ce vedeti pe bord in mod normal, acul sta la mijloc desi in meniul ascuns temperatura variaza, nu inseasma ca ce indica in bord e defect, ci doar ca temperatura e in parametri normali.

Daca acul ar varia tot timpul ca in meniul ascuns, nu degeaba e ascuns, toti posesori de astfel de motoare cu MAP controlled termostat ar fi in service non stop si paranoia la maxim, cum e cazul aici...

 

Atunci inseamna ca eu degeaba vreau sa trimit noul termostat inapoi sa mi-l schimbe pt ca am o problema din ecu de ramane furtunul rece si nu deschide termo si imi fierbe apa ??sau ce altceva?

 

Te vad discutand de apa? Poi tu ai apa in motor in periada asta?

 

Poti fierba apa pana la adanci batraneti ca nu o sa deschida un termostat de 110grade...

 

 

“punctul de fierbere al apei este de 100 de grade Celsius”. Însă această temperatura de fierbere este o medie, un punct de referinţă, întrucât apa fierbe la exact 100°C atunci când presiunea atmosferică este de aproximativ 1 barr. Datorită presiunii mai scăzute din munţi, aceasta poate fierbe chiar şi la 90°C, în timp ce în zone care se află sub nivelul mării este nevoie de mai mult de 100°C."

 

 

Trabuie sa ai antigel, el nu fierbe datorida densitatii si poate ridica temperatura la 130 grade fara sa apara o bula de aer, daca este de cel putin -30grade

 

Ziceam ''apa'' pt a scurta discutia..normal ca nu am apa :)) am 1/1 cu antigel...

Edited by SB25GAS
Link to comment
Share on other sites

Am rezolvat problema ...dar nu in totalitate...cu fiertul apei si izbucnirea ei prin vasul de expansiune am rezolvat-o printr-o aerisire ca la carte...de catre un mecanic de nota 100....a mai ramas problema aburilor pe la busonul vasului de expansiune...nu cred ca etanseaza in totalitate..am comandat unul nou si astept sa vina sa vad :) Edited by SB25GAS
Link to comment
Share on other sites

Am rezolvat de foile de montare, demontare si constatare de la un prieten cu service si am trimis termostatul inapoi si am primit altul inapoi...se pare ca a fost chiar ghinion cu primul pt ca a fost defect. S-a aerisit atat cu motorul oprit cat si cu el pornit incalzit ..dar terbuie avuta multa rabdare...adica se slabeste surubelul de aerisire, se asteapta, apoi din nou si asa de cateva ori.

Tin sa precizez ca nu prea are nici o treaba daca clima este sau nu pornita si/sau data pe maxim cum se recomanda in multe discutii referitor la aerisire! Secretul e multa rabdare ...asta am constat eu cel putin..

Edited by SB25GAS
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.