Jump to content

Durata unei baterii


Adrian001

Recommended Posts

Salutare! Ieri am avut parte de un ghinion, a cedat bateria, chiar in mijlocul unui ambuteiaj. Cu vreo 5 minute inainte de a mi se orpi motorul, m-a avertizat martorul de eroare, galben, la bord precum ca "Parking brake failure", nu i-am dat mare importanta fiindca cum a aparut asa si a disparut. Iar peste cateva minute, brusc mi s-a oprit motorul definitiv, din mers. Am insistat sa-l repornesc, nimic, mi se aprindeau diversi martori, se auzea CD-changerul... pornindu-se, oprindu-se, schimband discurile... diferite sunete stranii prin alte locatii. Am chemat un amic cu un Sprinter, care avea o baterie de 100Ah, l-am pornit, am adus 7-ul acasa.

Ok, acum stau si ma gandesc: "Si oare de ce nu am primit inainte de a porni dimineata din garaj, un mesaj precum ca "Battery Low" sau ceva de genul asta, ca e doar un 7-ar. Ok, bine ca mi s-a intamplat asta in orasul meu natal, si ce ma faceam la sute sau mii de km departare de casa, noaptea, pe timp de iarna? Mi se pare ca aici au cam dat-o in bara inginerii nemti. Oare nu puteau prevedea acest lucru. (Si inca o intrebare, putin off-topic: De ce nu mi se aprinde spirala aia la bujiile incandescente pe timp de iarna? Pai bine, astept si eu cateva sec. dupa care pornesc, de parca as fi cu ochii legati. Temperatura motorului nu este afisata in bord...si asta la fel nu-mi pare serios... eii, ar mai fi cate ceva de reprosat dar sa revenim la subiectul topicului)

La mine bateria e una OEM BMW 12V 90Ah, cica ar fi din 2009 sept. desi pe una din borne e gravat 46.08 (ceea ce as crede ca e de prin decembrie 2008). Intrebarea: O fi oare 4 ani un termen destul de rezonabil incat sa cedeze o baterie OEM? (Am avut un Mercedes E200 anul prod. dec.1995, iar exact in decembrie 2005 a cedat bateria, cand am scos-o am ramas uimit, avea baterie OEM din acelasi an ca si masina, adica avea 10 ani). Sau sa inteleg ca acum politica vanzarilor de consumabile numai e la fel ca acum 20 de ani?

La voi cat a durat o baterie? Mai mult, mai putin?

Link to comment
Share on other sites

fie e ceva in neregula cu sistemul tau electric si ai vreun consumator care o termina fie intr-adevar bateria era moarta. Atat temperatura apei cat si voltajul baterieri se pot vedea in meniul secret din bord pe care il poti activa inainte sa pornesti masina si apoi pe tot parcursul calatoriei poti naviga prin el si vedea diferiti parametri. Oricum, ca mai toate masinile pline de module si sisteme electronice , si seria 7 e foarte sensibila la variatiile curentului electric asa ca o baterie slaba poate genera o serie de probleme care te pot face sa crezi ca masina a luat-o razna. Dupa ce schimbi bateria trebuie inregistrata in soft-ul masinii, altfel vei avea din nou probleme cu ea.

 

Cu exceptia bateriilor care vina pe masina noua, dupa aceea nici una nu m-a tinut mai mult de 3-4 ani, cam asta cred ca este durata lor medie de viata.

Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

eu nu am vazut masina careia sa ii moara motorul din cauza bateriei; taman de asta le mai pornesti impinse (nu zic de a ta), pentru ca odata pornite, alternatorul isi va face datoria, in cazul in care e bun; de aici intrebarea: esti sigur ca iti mai incarca?

cand moare alternatorul parca se aprind simultan semnul mirarii si cel al bateriei, acum nu stiu cum e la seria 7, dar unele chestii se standardizeaza.

 

oricum, cum ai rezolvat=o, cu alta baterie?

pe mine OEM m-a tinut 6 ani la un 323ci

 

a propos de afisaj in bord, cauta pe net despre hidden menus obc pt modelul tau si poti vedea si temperatura motorului si mai ales voltajul bateriei, si cu masina oprita si in sarcina.

 

bafta

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

faza asta mergea la modelele mai vechi care nu aveau atata electronica si module care sa depinda de curent, in ziua de astazi insa mai ales la masini gen seria 7 nu tine chestia asta, cum scade tensiunea incep sa dea tot felul de erori iar la seria 7 exista algoritmi dupa care motorul se poate si opri daca spre exemplu unul din senzori trimite o informatie eronata cum ca motorul se supraincalzeste. De exemplu Phaeton-ul are 2 baterii, una strict pentru pornire si una pentru a mentine in viata sistemele, in caz de urgenta una o poate suplini pe cealalta pana la inlocuire insa masina tot cu erori va functiona.

 

La E46 bateria originala a tinut vreo 9 ani, masina era 11.2000, eu am cumparat-o in Apr.2008 si de abia in iarna lui 2009-2010 a decedat, si era cea din echiparea de fabrica.

Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

poate fi adevarat ce zici tu, desi ar fi o greseala de logica/calcul sa lasi ca sistemele sa suga din baterie; odata pornita, mi se pare ca o masina ar trebui sa fie un sistem autosustenabil, fara alta sursa de energie in afara de benzina/motorina.

 

oricum daca era din 2008 bateria, si pt ca se apropie 2014, sa zicem ca e ok. numai ca vorba omului, daca tot are atatea sisteme incat sa goleasca bateria, macar sa aiba decenta sa nu te lase sa pleci de acasa asa.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Asa deci, am revenit... Am depistat acum o saptamana ca alternator-ul nu-mi incarca bateria. In meniul ascuns la System voltage... cand pornesc motorul imi scrie o valoare de 11340 mV (adica 11,3V) pe cand normal e nevoie de 14.6V adica sa-mi incarce bateria. Dupa vreo cateva lovituri mici (socuri) cu un baston rigid asupra alternatorului, cand pornesc motorul din nou, el deja porneste, eventual apare valoarea de 14680 mV. Merg pe tot parcursul zilei, fara nici o problema atat timp cat motorul este cald, cum ajung seara si o las pe noapte, a doua zi dimineata cand o pornesc aceeasi problema.

Oare ce sa fie? Presupun ca carbunii ar fi uzati. Cine cunoaste: exista posibilitate de ai schimba si ce tip de carbuni as avea nevoie? cum dau jos alternatorul?

Edited by Adrian001
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Asa deci, am revenit... Am depistat acum o saptamana ca alternator-ul nu-mi incarca bateria. In meniul ascuns la System voltage... cand pornesc motorul imi scrie o valoare de 11340 mV (adica 11,3V) pe cand normal e nevoie de 14.6V adica sa-mi incarce bateria. Dupa vreo cateva lovituri mici (socuri) cu un baston rigid asupra alternatorului, cand pornesc motorul din nou, el deja porneste, eventual apare valoarea de 14680 mV. Merg pe tot parcursul zilei, fara nici o problema atat timp cat motorul este cald, cum ajung seara si o las pe noapte, a doua zi dimineata cand o pornesc aceeasi problema.

Oare ce sa fie? Presupun ca carbunii ar fi uzati. Cine cunoaste: exista posibilitate de ai schimba si ce tip de carbuni as avea nevoie? cum dau jos alternatorul?

Periile au ajuns la fund.Pentru atat un electrician bun in juma de ora o rezolva ,poate nici nu trebuie dat alternatorul jos depinde ce spatiu ai pacolo.

Link to comment
Share on other sites

pe mine ma tinut 11 ani bateria originala, alba de 80Ah

 

legat de alternator, colectorii se pot verifica daca sunt buni sau nu prin demontarea alternatorului, daca se duc carbunii nu trebuie neaparat sa se duca si colectorii!

Link to comment
Share on other sites

cand se uzeaza carbunii mai mult ca sigur s-au uzat si colectorii, deci trebuie demontat alternatorul, depresat si inlocuit bucsile colectoare plus carbunii de la releu

Nu e o regula ,crezi ca colectorii sunt facuti de Electropreciza Sacele?

Link to comment
Share on other sites

Nu e o regula ,crezi ca colectorii sunt facuti de Electropreciza Sacele?

 

nu dar din experienta mea tind sa cred ca la aproximativ 200k.250k sunt uzati aproape de extrem in functie de cum utilizezi clima etc..., de altfel se poate observa gradul de uzura la demontarea releului, o sa ai probleme la demontarea-montarea releului din cauza santurilor din colector si ma gandesc ca daca tot dai 100-150 roni manopera demontare la service mai dai 40 roni si cumperi inclusiv bucsile, asa o sa ai garantia ca cel putin 100k mai mergi fara probleme cu el...

Edited by BOASKA
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.