Jump to content

Inlocuire piston prin parte de jos a motorului ?


Recommended Posts

Vreau sa stiu daca se poate inlocui un piston fara sa dai _chiuloasa_ jos.Am fost la un service si au zis ca este posibil aceasta operatiuni.Motor m47.

Astept raspuns de la cunoscatori.

Cei cu ironii si cu presupuneri nu poluati topicul cu imbecilitati.

Edited by FANATIC
Link to comment
Share on other sites

Hai sa spun rapid povestea.

In timpul inlocuiri unei saibe de la injector , a cazut calamina in capatul pistonului.Mecanicul respectiv (un idiot)nu a invartit motorul la mana sa vada daca blocheaza ceva.A dat la automat ...clant motor blocat.Dat jos _chiuloasa_ ,verificat,curatat calamina din capatul pistonului si pus totul la loc ,garnituri noi etc.

Dupa plecarea din service dimineata se aude o bataie,tacaneala la motor.Dupa ce se incalzeste se mai atenueaza.Acum am observat ca la sub 0 grade 30-45 de secunde nu mai face.Masina merge normal in parametri nu scoate fum sau altele.De atunci am facut 7-8 mii km.

Inclin sa cred ca s-a intamplat ceva la piston si nu mai vreau iar _chiulasa_ jos si toate cele.

Rog pe cei care se pricep sa-mi spuna daca se poate tehnic aceasta operatiune.L-a un service mi-au ziz ca pot.

Edited by FANATIC
Link to comment
Share on other sites

Trebuia sa bage aer comprimat si sa invarte altcineva motorul in acelasi timp ca sa iasa calamina.

 

Sigur nu trebuie demontat vibrochenul ca sa poti scoate pistonul ?

 

Evident.

 

E o prostie sa nu dai jos chiulasa.

 

Daca tot ai ajuns in situatia asta, da jos chiulasa, verifica tot ce e de verificat, fa motorul ca lumea.

 

Sau, daca nu vrei sa-ti bati capul, ia un motor sh.

Edited by Service Premium
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Foarte simplu. Ca sa stii daca merita sa bagi bani in motorul ala sau nu. Ca sa vezi daca motorul necesita segmentare, ca sa vezi starea blocului. Sa vezi daca e nevoie sa umblii si la chiulasa sau supape.

 

Un motor nu se repara pe jumatate. Daca pleci de la ideea asta, mai bine nu-i mai faci nimic.

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

nu cred ca bataia de la motor ti se datoreaza de la calamina care a cazut in motor iar saiba nu cred ca avea cum sa cada prin injector pt ca gaura e mai mica decat saiba si nu trece. poate doar daca ai dat jos admisia si ti a cazut o saiba piulita sau ceva prin admisie. imagineaza ti ca la ce compresie are si la ce forta are cand se face explozia in camera de ardere a cilindrului orice calamina sau mizerie este impinsa pe evacuare afara. de la prima pornire deja s a curatat prostia aia. daca se fisura piston in 7-8000 km era deja dauna motorul ala. verifica in ce parametri merg injectoarele si eventual scoate curelele de pe fulia volantei sa vezi daca se mai aude bataia (ma gandesc sa nu fie bataie de injector, fulia sau una din anexe). incerca operatiunile aste ala un service adevarat nu la meseriasi instruiti in fata blocului. in ceea ce priveste demontarea pistonului respectiv se poate da baia jos, cutia de viteze, ambreiajul, volanta, arborele si apoi va iesi pistonul ala cu tot cu biela. trebuie sa intrebi la service ul care face operatiunea daca presa cu care comprima segmentii are loc pe sub motor sau nu. pt ca daca nu reuseste sa stranga segmentii si sa impinga pistonul de jos in sus atunci va trebui data chiulasa, si mai bine sa stii asta dinainte decat sa demontezi arbore, ambreiaj etc si apoi sa dai oricum si chiulasa jos. recomandarea mea e sa incerci intai sa aflii daca intr adevar asta e pb cu un piston si nu alta, iar daca vei ajunge la demontarea motorului sa fie cu demontarea chiulasei si verificarea ei si a tuturor componentelor de la cilindrul respectiv.

 

bafta multa

Link to comment
Share on other sites

Imi place conceptia asta stupida : nu dau jos _chiulasa_.... nu verific motorul... doar inlocuiesc pistonul... tu ai habar ce se intampla daca , cilindrul e afectat ?[ daca calamina aia a scrijelit pe acolo... om te a facut ]... Service premium are dreptate ... ai auzit batai... e nasoala treaba acolo :).... verifica admisie , verifica clapete ... desfa motorul... verifica atent segmenti , cilindri , ca daca te incapatanezi sa il scoti pe jos... mult succes sa scoti pistonul ala de pe arbore [ asta fara sa dai jos arborele cotit ].... mai rau te complici... teoretic NU POTI da jos pistoanele fara sa nu te atingi de arborele cotit :).... cum ai sa ridici tu pistonul in sus , sa rotesti arborele ca apoi sa il scoti din bloc? De ce nu va recunoasteti limitele si sa apelati la un service bun? [ sau mecanic bun cu reputatie ].... va duceti la unul care cere mai ieftin si va treziti cu surprize ! Cunosc doua cazuri care au vrut sa iasa cat mai ieftin..... au sfarsit sa isi caute motor cu totul !
Link to comment
Share on other sites

deja a dat chiulasa odata jos, si ca sa te uiti in cilindrii si sa sufli a paguba nu mi se pare o idee prea ieftina

daca te ia cu demontat-montat si inlocuit o sa lesini, desfaci jumatate de motor si pe urma constati ca e praf si trebuie alt motor

daca vrea sa faca o constatare poate sa dea jos baia se vad clar urmele de uzura pe camasa, se poate demonta fusta la biela si verifici daca are pistonul joc in bolt,tragi pistonul in jos ca sa observi uzura pe fusta pistonului, test de compresie si cam atat...in prima faza e suficient sa vezi daca mai merge sau nu, daca vrei sa vezi ceva in capul pistonului nu se da neaparat tot jos :pardon:

Link to comment
Share on other sites

deja a dat chiulasa odata jos, si ca sa te uiti in cilindrii si sa sufli a paguba nu mi se pare o idee prea ieftina

daca te ia cu demontat-montat si inlocuit o sa lesini, desfaci jumatate de motor si pe urma constati ca e praf si trebuie alt motor

daca vrea sa faca o constatare poate sa dea jos baia se vad clar urmele de uzura pe camasa, se poate demonta fusta la biela si verifici daca are pistonul joc in bolt,tragi pistonul in jos ca sa observi uzura pe fusta pistonului, test de compresie si cam atat...in prima faza e suficient sa vezi daca mai merge sau nu, daca vrei sa vezi ceva in capul pistonului nu se da neaparat tot jos :pardon:

 

 

Ideea e ca el vrea doar sa faca asta doar la un singur piston ... nu toate :)

Link to comment
Share on other sites

Cam asta era si ideea celor de la service.Sa vada pe jos ce si cum si dupa aceea sa-si dea verdictul.Un singur piston a lovit calamina care s-a intarit pietroi.La toate operatiunile povestite mai sus am fost de fata.Camasa nu era afectata in nici un fel.Poate acum dupa ce am mers mult cu bataia/tacaneala.Daca are joc in bolt se poate observa miscand de biela ?
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.