Jump to content

Variator de faza


Recommended Posts

Buna

 

As avea nevoie de ajutor cu o piesa...mai exact denumirea piesei. Mi-a spus un mecanic sa caut un "variator de faza" pentru BMW 520i, din 96, motor de 2000cmc, (motor m52 daca nu ma insel) dar la orice magazin de piese sun, nimeni nu a auzit in viata lor de asa ceva. Piesa respectiva vine pe axa cu came, si reguleaza turatia motorului. Se pare ca la mine este defecta (are oscilatii foarte mari la relanti) si trebuie inlocuita.

Stie cineva cum se cheama piesa respectiva, eventual un cod?

 

Orice lamurire mi-ar fi de folos. Multumesc in avans.

Link to comment
Share on other sites

Sa iti verifice mai intai (vezi poza)11361703720 supapa asta.

Trebuie o verificare mai amanuntita a sistemului si trebuie vazut cum se prezinta toate piesele componente.

"variator de faza" de care pomenesti tu ...sunt mai multe sisteme in functie de fabricantul si metoda folosita:hidraulic,mecanic,electric.

Asemeni are si mai multe denumiri,spre exemplu la renault se numeste fulie defazoare.

Iti postez o poza ca sa intelegi mai bine fenomenul si cum lucreaza (nu conteaza ca in poza distributia este pe curea...sistemele de lucru sunt identice ca la distributia pe lant).

PS-ai grija cine iti lucreaza la masina pentru ca la vanos e putin mai complicat. :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Sa iti verifice mai intai (vezi poza)11361703720 supapa asta.

Trebuie o verificare mai amanuntita a sistemului si trebuie vazut cum se prezinta toate piesele componente.

"variator de faza" de care pomenesti tu ...sunt mai multe sisteme in functie de fabricantul si metoda folosita:hidraulic,mecanic,electric.

Asemeni are si mai multe denumiri,spre exemplu la renault se numeste fulie defazoare.

Iti postez o poza ca sa intelegi mai bine fenomenul si cum lucreaza (nu conteaza ca in poza distributia este pe curea...sistemele de lucru sunt identice ca la distributia pe lant).

PS-ai grija cine iti lucreaza la masina pentru ca la vanos e putin mai complicat. :wink:

 

Multumesc mult de sfat. Intr-adevar partea cu oscilatia de relanti s-a rezolvat dupa inlocuirea senzorului care regleaza amestecul de ulei / oxigen, etc... dar a ramas o problema destul de suparatoare legata de putere. Cand pornesc de pe loc se pare ca nu prea are putere deloc (nu moare motorul) doar ca nu trage. Dupa ce se incalzeste, sau intr-o treapta superioara de viteza este mai ok...cu toate ca nici atunci nu merge cum ar trebui sa mearga. Mecanicul mi-a spus ca este vorba de debitmetrul de aer care este si el stricat si trebuie inlocuit. Sper sa rezolv problema :)

Link to comment
Share on other sites

Multumesc mult de sfat. Intr-adevar partea cu oscilatia de relanti s-a rezolvat dupa inlocuirea senzorului care regleaza amestecul de ulei / oxigen, etc... dar a ramas o problema destul de suparatoare legata de putere. Cand pornesc de pe loc se pare ca nu prea are putere deloc (nu moare motorul) doar ca nu trage. Dupa ce se incalzeste, sau intr-o treapta superioara de viteza este mai ok...cu toate ca nici atunci nu merge cum ar trebui sa mearga. Mecanicul mi-a spus ca este vorba de debitmetrul de aer care este si el stricat si trebuie inlocuit. Sper sa rezolv problema :)

Salut , de unde a scos mecanicul tau denumirea de "variator de faza" ? Sistemul este VANOS si modifica avansul deschiderii supapelor de admisie functie de regimul de turatie , nu regleaza turatia motorului . Cum a ajuns mecanicul la concluzia ca vanos-ul este dus ? In principiu , cand nu lucreaza cum trebuie , ai un zgomot ( bataie) in zona lui , aprox. ca un tacanit de diesel... ( cauta pe net , sunt destule filmulete cu problema asta , ca sa ai un termen de comparatie ). De regula la vanos cad inelele pistonului ( in timp se intaresc si nu mai etanseaza , iar cursa de actionare a pistonului nu mai este buna ). Ai pus testerul pe masina sau cum ti-ai dat seama ca debitmetrul este stricat ? Ai verificat alimentarea cu benzina ( presiune in rampa , debit )? Injectoarele in ce stare sunt , atomizeaza cantitatea de benzina sau " pisa" ? Tot mecanicul ti-a spus ca a inlocuit senzorul care regleaza amestecul de ulei / oxigen si astfel a rezolvat oscilatiile de la ralanti - asta cred ca-i teapa ca nu stiu sa existe un astfel de senzor , este un regulator de ralanti sub admisie care se curata daca-i imbacsit cu ulei si mizerie ... Bujiile si fisele le-ai verificat ? Sunt destule " chichite" care pot da simptomele descrise de tine asa ca verifica atent.... Si completeaza-ti profilul cu locatia ta , poate este cineva aproape de tine si te poate ajuta. Bafta...

Link to comment
Share on other sites

Salut , de unde a scos mecanicul tau denumirea de "variator de faza" ? Sistemul este VANOS si modifica avansul deschiderii supapelor de admisie functie de regimul de turatie , nu regleaza turatia motorului . Cum a ajuns mecanicul la concluzia ca vanos-ul este dus ? In principiu , cand nu lucreaza cum trebuie , ai un zgomot ( bataie) in zona lui , aprox. ca un tacanit de diesel... ( cauta pe net , sunt destule filmulete cu problema asta , ca sa ai un termen de comparatie ). De regula la vanos cad inelele pistonului ( in timp se intaresc si nu mai etanseaza , iar cursa de actionare a pistonului nu mai este buna ). Ai pus testerul pe masina sau cum ti-ai dat seama ca debitmetrul este stricat ? Ai verificat alimentarea cu benzina ( presiune in rampa , debit )? Injectoarele in ce stare sunt , atomizeaza cantitatea de benzina sau " pisa" ? Tot mecanicul ti-a spus ca a inlocuit senzorul care regleaza amestecul de ulei / oxigen si astfel a rezolvat oscilatiile de la ralanti - asta cred ca-i teapa ca nu stiu sa existe un astfel de senzor , este un regulator de ralanti sub admisie care se curata daca-i imbacsit cu ulei si mizerie ... Bujiile si fisele le-ai verificat ? Sunt destule " chichite" care pot da simptomele descrise de tine asa ca verifica atent.... Si completeaza-ti profilul cu locatia ta , poate este cineva aproape de tine si te poate ajuta. Bafta...

 

Ok...sa le iau pe rand.

 

Mecanicul nu stiu daca mi-a tras teapa, dar a fost singurul care mi-a rezolvat problema cu oscilatia la relanti. Nu mi-a inspirat foarte multa incredere, l-am intrebat cum se numeste piesa care mi-a inlocuit-o, mi-a spus ca nu stie ce nume are, doar ca regleaza amestecu de ulei / oxigen ..etc. Mi-a lasat de inteles ca nu e treaba mea ce piesa a inlocuit cata vreme mi-a rezolvat problema. Mi-a cerut 600 RON pentru piesa si manopera. Ce-i drept acum, motorul merge rotund, si cu mentiunea ca abordarea problemei a fost una "smechereasca" tip mecanic de Romania, altceva nu pot sa-i reprosez. El mi-a mai spus ca debitmetrul de aer este dus, asta oricum stiam si eu pentru ca am fost cu masina la Group West (reprezentata BMW din Oradea), si mi-au spus cam aceleasi chestii, doar ca la ei manopera si piesele erau undeva aproape de 30 de milioane.

Probleme sunt o gramada, si nu stiu de unde sa incep cu reparatul / verificatul. In Oradea sunt foarte putini mecanici care se pricep, sau care au tester pentru modelul meu din 96. Am fost la service-ul din Iosia (foarte laudat aici pe forum), si mi-au spus ca nu au tester pentru anul din care este masina mea. Am fost la BMW la reprezentanta...acolo mi-au gasit o gramada de maruntisuri, dar si acolo au fost pe ghicite...testerul nu le-a aratat mai nimic. De aceea stiu doar simptomele, pentru ca din nefericire sunt paralel cu mecanica (sunt graphic designer...habar n-am de motoare).

- Motorul nu are putere.

- In viteze inferioare se tureaza foarte greu

- Consuma ENORM (intre 16-17/% in oras)

- Moare motorul cand inca imi arata un sfert de rezervor plin. Cand mai pun benzina, porneste din nou la sfert. Una din doua...ori nu arata bine indicatorul de benzina, ori pompa nu impinge sub un anumit nivel. (banuiesc)

 

Cam astea ar fi...scuze ca am scris o compunere intreaga...si scuze daca am scris prostii. Repet...sunt afon la mecanica din toate punctele de vedere.

 

Salut , de unde a scos mecanicul tau denumirea de "variator de faza" ? Sistemul este VANOS si modifica avansul deschiderii supapelor de admisie functie de regimul de turatie , nu regleaza turatia motorului . Cum a ajuns mecanicul la concluzia ca vanos-ul este dus ? In principiu , cand nu lucreaza cum trebuie , ai un zgomot ( bataie) in zona lui , aprox. ca un tacanit de diesel... ( cauta pe net , sunt destule filmulete cu problema asta , ca sa ai un termen de comparatie ). De regula la vanos cad inelele pistonului ( in timp se intaresc si nu mai etanseaza , iar cursa de actionare a pistonului nu mai este buna ). Ai pus testerul pe masina sau cum ti-ai dat seama ca debitmetrul este stricat ? Ai verificat alimentarea cu benzina ( presiune in rampa , debit )? Injectoarele in ce stare sunt , atomizeaza cantitatea de benzina sau " pisa" ? Tot mecanicul ti-a spus ca a inlocuit senzorul care regleaza amestecul de ulei / oxigen si astfel a rezolvat oscilatiile de la ralanti - asta cred ca-i teapa ca nu stiu sa existe un astfel de senzor , este un regulator de ralanti sub admisie care se curata daca-i imbacsit cu ulei si mizerie ... Bujiile si fisele le-ai verificat ? Sunt destule " chichite" care pot da simptomele descrise de tine asa ca verifica atent.... Si completeaza-ti profilul cu locatia ta , poate este cineva aproape de tine si te poate ajuta. Bafta...

 

Am uitat sa spun ca am inlocuit bujiile, si filtrele. Compresia este masurata si cam toate pistoanele au peste 20, in afara de pistonul 3 care are 19. mecanicul care mi le-a masurat a spus ca sunt valori Ok.

Link to comment
Share on other sites

nu exista amestec ulei oxigen.. ce ti-a inlocuit se numeste regulator de relanti sau valva ICV..care e abrevierea ce la IDLE control Valve...

 

Ala regleaza cat aer intra la relanti

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

O.K. am inteles....

Deci , repet nu exista senzor sau piesa care regleaza amestecul ulei/oxigen ....Exista un regulator de ralanti care este sub galeria de admisie ( piesa 17 din link http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD11&mospid=47537&btnr=13_0409&hg=13&fg=15)...

Consumul mare poate fi de la debitmetrul defect , sau sonde lambda , dar asta vezi doar la un tester ( INPA sau DIS )...

Bafta in continuare ....( vad ca esti din Oradea , poate ajung miercuri pe acolo - ma duc acasa la Arad ca lucrez la Campia Turzii si-mi iau calc. cu interfata si ne intalnim .....

Edited by Lancer
Link to comment
Share on other sites

O.K. am inteles....

Deci , repet nu exista senzor sau piesa care regleaza amestecul ulei/oxigen ....Exista un regulator de ralanti care este sub galeria de admisie ( piesa 17 din link http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DD11&mospid=47537&btnr=13_0409&hg=13&fg=15)...

Consumul mare poate fi de la debitmetrul defect , sau sonde lambda , dar asta vezi doar la un tester ( INPA sau DIS )...

Bafta in continuare ....( vad ca esti din Oradea , poate ajung miercuri pe acolo - ma duc acasa la Arad ca lucrez la Campia Turzii si-mi iau calc. cu interfata si ne intalnim .....

 

Nu vreau sa te incurc doar pentru asta, dar daca ai timp si ai drum prin Oradea miercuri, eu sunt liber dupa ora 4. (atunci ies de la servici). Numarul meu este 0723-238620. Mersi mult de sfaturi si ajutor.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.