Jump to content

Vreau sa invat sa codez cu NCS Expert


Recommended Posts

Salutare tuturor!

 

Sunt recent posesor de BMW 116D fabricatie 2011 si nou membru in forum. Masina am cumparat-o SH la acum cateva luni. Functioneaza ireprosabil, consumul este mic dar... cand am pornit radioul: DEZASTRU!!!

 

Sunetul era "spart", fara dinamica, intr-un cuvant: jalnic. Aveam pe ea sistemul Business de baza fara nimic in plus...

 

Am citit si am vazut ca sistemul respectiv este intr-adevar foarte slab cotat de toti posesorii de BMW. OK acum, ce facem???

 

Am schimbat toate difuzoarele cu unele upgrade dedicat BMW, am instalat un amplificator si am schimbat HU cu unul Profesional de la o "serie3" din 2007. Rezultatul: SPECTACULOS!!! Sunetul este perfect! Pentru a nu avea probleme, conform instructiunilor de pe alte forumuri, am codat VO-ul masinii adaugand 662 atat in CAS cat si in NFRM.

 

Acum problema: dupa inlocuirea HU nu se mai aud gongurile de avertizare centuri, lumini uitate aprinse etc. daca montez la loc HU Business original, gongurile functioneaza normal dar calitatea sunetului scade simtitor. De asemenea se pierd si unele functiuni interesante pe care le are varianta Professional.

 

Concluzia mea este ca undeva o codare lipseste sau este incorect facuta dar nu am reusit sa o gasesc. Am citit in alte forumuri ca la unele masini echipate cu PDC dupa acest upgrade gongurile se auzeau "dublat". La mine situatia este putin invers...

 

Sper sa fie cineva care sa poate sa-mi dea o idee si penru asta va multumesc cu anticipatie!

 

Daca am gresit locul unde am scris, imi cer scuze si rog un administrator sa mute postul acolo unde i-ar fi locul.

 

Cu multumiri,

Bogdan

Link to comment
Share on other sites

La mine se aude si in boxele de la HU si in boxele mici de sub bord speciale pentru senzorii de parcare. Banuiesc ca daca vreau sa ramana sunetul doar in boxele de la HU, trebuie sa scot mufele de la boxele mici de sub bord? Sau si asta se poate coda? Edited by Radu I
Link to comment
Share on other sites

Pentru Gong-uri dupa ce ai scris VO in CAS si FRM trebuie sa codezi cu .MAN gol HU si KOMBI

 

@gmarius Multumesc pentru raspunsul rapid! O sa incerc solutia sugerata.

 

Inca o mica intrebare: inteleg ca trebuie sa codez cu ".man" gol modulele RAD2 si KOMBI? In varinata originala nu exista RAD2, aceasta aparand dupa adaugarea $662 in VO.

 

O mica precizare pe care am scapat-o din desriere: masina este un E81 trei usi din Noiembrie 2011.

Edited by bog_da
Link to comment
Share on other sites

"Inca o mica intrebare: inteleg ca trebuie sa codez cu ".man" gol modulele RAD2 si KOMBI?" --> da

$662 este Radio Business si trebuie sters din CAS si FRM

$663 este Radio Professional si trebuie adaugat in CAS si FRM.

Tu ai scris ca ai adaugat $662, cred ca i facut o greseala de scriere, sau ai scris $662 in CAS si FRM?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

"Inca o mica intrebare: inteleg ca trebuie sa codez cu ".man" gol modulele RAD2 si KOMBI?" --> da

$662 este Radio Business si trebuie sters din CAS si FRM

$663 este Radio Professional si trebuie adaugat in CAS si FRM.

Tu ai scris ca ai adaugat $662, cred ca i facut o greseala de scriere, sau ai scris $662 in CAS si FRM?

 

CORECT! Greseala este a mea! Codarea am facut-o cu 663. Nu a fost nevoie sa sterg 662 pentru ca nu aparea in VO. Cand am adaugat 663, din module a disparut RAD1 si a aparut RAD2.

 

Multumesc mult pentru clarificare si suport!

Edited by bog_da
Link to comment
Share on other sites

OK. A functionat. Acum am din nou gongurile (varianta veche care se aud dintr-un difuzor aflat undeva sub bord...) dar a trebuit sa mai fac cateva adaptari si anume in modulul KOMBI la pozitia HU_VERBAUT_C08 am schimbat din radiostufe_3_4 in radiostufe_1 sau radiostufe_2.

 

Initial gongurile se auzeau in difuzoarele masinii (sunau mult mai bine) deci treceau cumva prin amplificatorul radioului.

 

Acum, nu vreau sa fiu carcotas si etern nemultumit, e bine sa am gonguri active si daca se intampla ceva sa fiu atentionat dar, ar fi frumos daca as avea din nou sunetul din difuzoare care, asa cum spumeam inainte, era mai "cristalin". Acum suna cam "spart"...

 

Daca cineva are o idee, raman recunoscator!

Edited by bog_da
Link to comment
Share on other sites

Gmarius e un om de milioane Asa oameni mai rar ! Si a pierdut cate va ore ca sa ii dea de cap programului inpa si ncs totul prin teamviewer si apoi mi a mai si aratat pe viu cum se codeaza cum se face o diacnoza deci intrun cuvant un om fenomenal ! Toata stima si respectul ! ;)

 

Da. La fel s-a ocupat si de mine. M-a ajutat prin TeamViewer. Foarte de treaba omul.

 

Salutare,

 

Am un tester delphi ds 150E.

Daca imi instalez programele INPA si NCS expert mai este nevoie sa cumpar si cablurile sau le pot folosi cele de la delphi.

 

Mersi

 

Ai nevoie de interfata k + dcan.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

salutare dragi colegi :)

sunt posesorului unui 530D F07 din 12/2009 si as vrea sa stiu ce codari as putea sa`i fac....?!?!

masina anterioara era un Audi A4 B8 si cu un singur program Vag`com am reusit sa ii fac multe codari in timp foarte scurt si foarte simplu....dar la bmw e complicat de ma dor toti creerii pe care nu ii am :)

repet....ce codari as putea sa ii fac masinii mele.

va multumesc anticipat.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Salut,

 

M-am gandit sa ma bag si eu in treaba asta, insa doar pe partea de diagonoza, sa-mi fac singur testari, cand si cum am nevoie.

Am imprumutat de la un prieten de pe forum interfata din poza 2. Am instalat inpa 502, intrebarea e ce fac mai departe? (am luat si restul de soft din poza 1). Am pornit INPA, mi se pare ca la un moment dat se blocheaza, apare cu not responding, iar interfata, in momentul cand am bagat-o in USB, nu a recunoscut-o si nici nu s-a instalat niciun driver pt ea:

1.PNG

2.PNG

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

M-am gandit sa ma bag si eu in treaba asta, insa doar pe partea de diagonoza, sa-mi fac singur testari, cand si cum am nevoie.

Am imprumutat de la un prieten de pe forum interfata din poza 2. Am instalat inpa 502, intrebarea e ce fac mai departe? (am luat si restul de soft din poza 1). Am pornit INPA, mi se pare ca la un moment dat se blocheaza, apare cu not responding, iar interfata, in momentul cand am bagat-o in USB, nu a recunoscut-o si nici nu s-a instalat niciun driver pt ea:

Pai din prima poza rezulta ca nu ai instalat tot ... Ai folosit "BMW standard tools 2.12" ? Daca da , aveai 2 sau 3 pasi de facut , respectiv instalare , copiere de fisiere si update ( daca era cazul , nu obligatoriu ).

Link to comment
Share on other sites

Mersi. Da, pasul 2 si 3 sigur nu i-am facut. Problema e ca la cautarile de pe google, am gasit tot linkuri fara continut, am luat tot pe bucatele. Tot ce am instalat a fost standard tools 2.12 , m-ar ajuta f mult un link sau ceva complet.

Acum sunt si la o cabana unde nu am net ca lumea, deci dupa ce am stat azi noapte pana la 3, azi abandonez putin cautarile.

Link to comment
Share on other sites

Mersi. Da, pasul 2 si 3 sigur nu i-am facut. Problema e ca la cautarile de pe google, am gasit tot linkuri fara continut, am luat tot pe bucatele. Tot ce am instalat a fost standard tools 2.12 , m-ar ajuta f mult un link sau ceva complet.

Acum sunt si la o cabana unde nu am net ca lumea, deci dupa ce am stat azi noapte pana la 3, azi abandonez putin cautarile.

De unde esti ? Lasa-mi un pm cu adresa de e-mail , poate o rezolvam cumva si-ti trimit ce ai nevoie ...

Link to comment
Share on other sites

Si eu as avea nevoie de un kit care sa mearga. Tot am nu stiu cate versiuni, plus CD-ul cu care a venit cablul de la chinezi, dar tot nu-l pot face sa mearga. Eventual si pasii intr-un mod cat mai complet, a.i. la final sa mearga INPA. Raman dator!
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.