Jump to content

Ambreiaj, volanta, timonerie sau cutie ?


Recommended Posts

Salutare tuturor, am si eu nevoie de un sfat

 

Se da e90 320d 163 cp fabricatie 2006, manual 80.000 km

 

Intra greu in viteza 1, simt o piedica, mai ales la rece e cosmar. In jumatate din cazuri intra asa greu, in jumatate intra mai ok (nu normal) mai ales dupa ce se incalzeste.

Cand ii dau 1-2 simt o piedica, daca fortez caraie, trebuie sa o las usor si sa caut cu levieru catarea, sa trag mai tare spre mine de maneta

si pana la urma intra, daca fac o pauza 2 secunde cand scot din 1 pana sa ii dau 2 intra mai usor da tot simt piedica. Asta se intampla tot timpul.

La 2-3 tot simt tot o piedica, mai mica ce-i drept, dar daca fortez un pic intra fara sa caraie.

 

Problema cea mai mare e din 1 in 2, mai ales la rece e cosmar, intra cu greu.

In vitezele 4,5 si 6 si marsarier intra normal.

 

Celelalte simptome:

Cand apas foarte usor ambreiajul simt o pulsatie fina in pedala chiar daca e in viteza sau nu, dar mai accentuat cand e in viteza in mers.

Dimineata cand plec cu ea la rece am o trepidatie a masinii cand patinez ambreiajul sa plec de pe loc, care dispre dupa ce merg 5-10 min si nu mai apare.

Daca fac un drum de 50-100 km cu ea extraurban a doua zi dimineata nu mai tremura la plecarea de pe loc, daca ma frec cu ea prin bucuresti 1 zi, a doua zi iar face.

 

Am schimbat uleiul de la cutie acum 1 luna si am aerisit ambreiajul, nici o inbunatatire

 

Masina am luat-o la 60.000 km in noiembrie 2012 si asa a facut de cand am luat-o, parca trepidatia din pedala s-a mai accentuat un pic.

Cand am luat-o in afara de a mea am mai mers cu una manuala care avea 40.000 km si tot inta greu si am zis ca e cutia stransa la 40.000 km (am testat vreo 10 masini, restul fiind automate).

 

Inainte de a incepe drumurile la mecanici si serviceuri am nevoie de un sfat.

 

Ce sa fie ? ambreiaj, volanta, timonerie sau sincronul de a 2-a spart, cu toate ca mi-e greu sa cred ca a crapt cutia la 80.000 ?

Link to comment
Share on other sites

Se cunoaste faptul ca la 320D cel putin pana in 2007, iarna ori cand este frig, intra mai greu in prima viteza si mai agata pana in treapta a 3-a! Aceeasi problema o am si eu, de altfel ca majoritatea ce detin aceasta masina! Era si un topic pe tema asta, in care foarte multi se plangeau! Iarna cand masina e rece, inainte sa bag in tr. 1, initial pe liber fiind, bag a 3-a, a doua, dupa care intra si in prima treapta! Pe masura ce se incalzeste motorul dispare problema, nu definitiv ci in sensul ca mai agata putin, nu intra smooth! E posibil ca in perioada in care se incalzeste motorul, fiind la semafor sa ai probleme ca nu intra in tr. 1. Patesc si eu de multe ori! Nu e bine nici sa fortezi, de aceea cel mai bine bagi in tr. 3-a si dupa in prima! Nici schimbul uleiului in cutie nu rezolva problema! E din ciclul, asa fac toate! La tine s-ar parea ca ai si ceva probleme cu ambreiajul daca zici ca-ti patineaza si tremura!

BTW. 80k Km la o masina diesel din 2006 pana in 2012 cand ai cumparat-o tu? M-as mira foarte tare sa aibe doar KM aia, mai ales ca-i luata si din Ger unde se circula! I-ai verificat oarecum, intrucat 100% daca e "prelucrata" bine, nu prea poti sa afli...

Edited by RaYn3
Link to comment
Share on other sites

Intra greu la rece in treapta I datorita uleiului vascos din cutie, de aceea dupa ce se incalzeste nu mai face, iar referitor la agatat intre trepte incearca sa turezi mai lung motorul in momentul in care doresti sa schimbi treapta si o sa vezi ca nu mai agata, este datorita cuplului motor care este destul de ridicat. Cand schimbi subturat se simte cateodata un fel de piedica usoara.
Link to comment
Share on other sites

La fel si la mine .Intra greu in viteza 1.

Dupa ce se incalzeste intra normal ca la celelalte viteze.

 

Eu am un 318ci 2003 e46 143CP benzina.

 

@relu neatu : daca este datorita uleiului vascos, exista o posibilitate de a o curata? Si daca da cat timp tine?

Edited by DragosVl
Link to comment
Share on other sites

Scuza-ma, dar nu inteleg, ce sa cureti? Eu m-am referit la uleiul vascos care este produs special pentru a proteja cutia si pentru ai oferi fiabilitate, deci nu este un defect, ba din contra. La rece intra putin mai greu in viteza I, dar pe urma nu cloncane nu agata ca in cazul altor modele de cutii de viteze de pe alte marci.
Link to comment
Share on other sites

Problema cu intratul greu in treapta 1 si 2 am avut-o si eu recent dupa ce am schimbat uleiul la recomandarea unui vanzator de piese auto.....problema am rezolvat-o cu ulei oe,scump intradevar dar nu mai am treaba.Asta cred ca ar fi cauza numai in cazul daca dupa cativa km parcursi intra normal in treapta.
Link to comment
Share on other sites

buna tuturor ,am si eu o problema la ambreiaj cu un model e 90 din 2006 ,la apasarea pedalei la jumatate indiferent daka e in viteza sau nu se aude un zgomot dupa care daca duci pedala in fund dispare doar ca la plecare de pe loc in punctul unde se aude zgomotul trepideaza ,mi se intampla tot timpul indiferent daca este frig sau nu si am aceasta problema de mai bine de un an de zile fara sa se agraveze ,aveti idee ce poate fi ?
Link to comment
Share on other sites

La tine s-ar parea ca ai si ceva probleme cu ambreiajul daca zici ca-ti patineaza si tremura!

BTW. 80k Km la o masina diesel din 2006 pana in 2012 cand ai cumparat-o tu? M-as mira foarte tare sa aibe doar KM aia, mai ales ca-i luata si din Ger unde se circula! I-ai verificat oarecum, intrucat 100% daca e "prelucrata" bine, nu prea poti sa afli...

Volanta cred ca are ceva semne de uzura. Ambreiajul merge perfect. nu patineaza, nu miroase a incins chiar si dupa o zi prin buc de mers bara la bara, nici cand o fortez.

 

nu sunt km aia reali, gaseste un mecanic bun care sa faca o proba cu masina, dupa mine ai simptome clare de ambreiaj uzat poate si volanta, dar asta iti dai seama cand desfaci ambreiajul

Km sunt reali. Am tiparit tot istoricul de la bavaria, inclusiv cu reparatii. Asta a fost unul din motivele pentru care am luat-o de la primul proprietar. A fost cumparata de noua de la bavaria.

 

Intra greu la rece in treapta I datorita uleiului vascos din cutie, de aceea dupa ce se incalzeste nu mai face, iar referitor la agatat intre trepte incearca sa turezi mai lung motorul in momentul in care doresti sa schimbi treapta si o sa vezi ca nu mai agata, este datorita cuplului motor care este destul de ridicat. Cand schimbi subturat se simte cateodata un fel de piedica usoara.

Intr-adevar am observat ca atunci cand schimb la 3000-3500 intra mai usor, dar tot nu cum trebuie. da exact asa se simte ca o piedica.

 

Problema cu intratul greu in treapta 1 si 2 am avut-o si eu recent dupa ce am schimbat uleiul la recomandarea unui vanzator de piese auto.....problema am rezolvat-o cu ulei oe,scump intradevar dar nu mai am treaba.Asta cred ca ar fi cauza numai in cazul daca dupa cativa km parcursi intra normal in treapta.

Uleiul tocmai l-am schimbat acum o luna.

 

buna tuturor ,am si eu o problema la ambreiaj cu un model e 90 din 2006 ,la apasarea pedalei la jumatate indiferent daka e in viteza sau nu se aude un zgomot dupa care daca duci pedala in fund dispare doar ca la plecare de pe loc in punctul unde se aude zgomotul trepideaza ,mi se intampla tot timpul indiferent daca este frig sau nu si am aceasta problema de mai bine de un an de zile fara sa se agraveze ,aveti idee ce poate fi ?

Din cunostiintele mele de mecanica la tine cred ca este rulmentul de presiune dus.

Link to comment
Share on other sites

Daca simpti pulsatie in pedala de ambreiaj, 100% este din volanta. :thumbsup:

 

Sunt constient ca volanta are ceva uzura si asta este si cauza pentru care imi trepideaza la plecarea de pe loc la rece si am pulsatiile in pedala

dar de la asta si pana sa-mi faca cum face e cale lunga.

 

Nu prea inteleg ce ar avea uzura ambreiajului cu chestia asta cu agatatu in trepte

Un ambreiaj dus patineaza, eu asa stiu.

Link to comment
Share on other sites

Sunt constient ca volanta are ceva uzura si asta este si cauza pentru care imi trepideaza la plecarea de pe loc la rece si am pulsatiile in pedala

dar de la asta si pana sa-mi faca cum face e cale lunga.

 

Nu prea inteleg ce ar avea uzura ambreiajului cu chestia asta cu agatatu in trepte

Un ambreiaj dus patineaza, eu asa stiu.

 

Exista doar 3 variante pentru care iti intra greu in viteza.

 

1. Placa de presiune nu elibereaza complet discul, cu cauzele: placa de presiune dusa, sau partea de comanda hidraulica a ambreiajului e cu probleme, adica nu genereaza presiunea necesara pentru actionarea placii de presiune(pompa de la pedala sau cilindrul receptor)

2. Sincroanele cutiei, eventual uleiul incorect ales.

3. Discul de ambreiaj este ovalizat

 

Restu sunt idei....

Edited by VrajitoruldinOZ
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

se uzeaza ambreiajul si soarele de pe placa nu mai sta tensionat in pozitia de lucru si debraiaza mai greu placile, o sa te convingi cand demontezi, cu toate ca nu stiu daca ai umblat la cilindrul receptor de pe ambreiaj, daca da trebuie aerisit sub presiune altfel nu revine complet in pozitia de lucru pistonasul, adica are cursa prea scurta si debraiaza insuficient ambreiajul , intra greu in viteze...

mai poate fi furca rupta sau fisurata, si sa nu mai apese corespunzator pe rulment

Edited by BOASKA
Link to comment
Share on other sites

Exista doar 2 variante pentru care iti intra greu in viteza.

 

1. Placa de presiune nu elibereaza complet discul, cu cauzele: placa de presiune dusa, sau partea de comanda hidraulica a ambreiajului e cu probleme, adica nu face presiune necesara pentru actionarea placii de presiune(pompa de la pedala sau cilindrul receptor)

2. Sincroanele cutiei, eventual uleiul incorect ales.

 

Restu sunt idei....

 

Exact asata e senzatia pe care o am, ca nu decupleaza ambreiajul de tot.

Tocmai din cauza asta am facut aerisire la ambreiaj.

Scurgeri de lichid de frana nu am, ca am urmarit nivelul la lichid.

Uleiul l-am pus la alex teile si e original, deci iese din discutie.

Cum pot sa fac sa vad presiunea care o am la cilindrul receptor de la ambreiaj ?

La fana m-am uitat in dis si am vazut ca arata presiunea. la ambreiaj exista o astfel de optiune ?

Timoneria iese din discutie ?

Link to comment
Share on other sites

Daca era din ambreiaj/cilindru/rulment cred ca facea in toate treptele. Aceeasi problema o am si eu, agata in treapta 2 la modul carait si intra greu la rece in 1. Daca scot din 1 si dau maneta in dreapta, apoi bag 2 nu mai face. Edited by B69YMC
Link to comment
Share on other sites

se uzeaza ambreiajul si soarele de pe placa nu mai sta tensionat in pozitia de lucru si debraiaza mai greu placile, o sa te convingi cand demontezi, cu toate ca nu stiu daca ai umblat la cilindrul receptor de pe ambreiaj, daca da trebuie aerisit sub presiune altfel nu revine complet in pozitia de lucru pistonasul, adica are cursa prea scurta si debraiaza insuficient ambreiajul , intra greu in viteze...

mai poate fi furca rupta sau fisurata, si sa nu mai apese corespunzator pe rulment

 

Daca soarele ar fi uzat nu ar trebui sa si patineze ? sa nu mai tina placa apasata cum trebuie pe disc ?

A fost aerisit cu presiune de 1,5 bar pe instalatie si a trebuit demontat si tinut apasat cu mana cand s-a facut aerisirea

Link to comment
Share on other sites

Daca era din ambreiaj/cilindru/rulment cred ca facea in toate treptele. Aceeasi problema o am si eu, agata in treapta 2 la modul carait si intra greu la rece in 1. Daca scot din 1 si dau maneta in dreapta, apoi bag 2 nu mai face.

 

Si eu am zis asta, tocmai din cauza asta suspectez timoneria ca nu face in toate treptele.

Daca era din ambreiaj normal ar fi trebuit sa faca in toate treptele

Link to comment
Share on other sites

Daca soarele ar fi uzat nu ar trebui sa si patineze ? sa nu mai tina placa apasata cum trebuie pe disc ?

A fost aerisit cu presiune de 1,5 bar pe instalatie si a trebuit demontat si tinut apasat cu mana cand s-a facut aerisirea

 

nu se demonteaza se slabeste doar niplul de aerisire succesiv pana nu mai iese aer, l-ai tinut apasat cu mana degeaba, nu trebuia comprimata tija, dimpotriva prin presiunea de lichid se destinde tija la maxim, pe urma se aeriseste aerul din instalatie si atunci va lucra ca capacitate maxima

mai bine cauti un service competent

Edited by BOASKA
Link to comment
Share on other sites

Daca soarele ar fi uzat nu ar trebui sa si patineze ? sa nu mai tina placa apasata cum trebuie pe disc ?

A fost aerisit cu presiune de 1,5 bar pe instalatie si a trebuit demontat si tinut apasat cu mana cand s-a facut aerisirea

 

In stare normala placa de presiune apasa pe disc, iar cand apesi ambreiajul se comprima soarele, deci nu aluneca cand este uzat ci tocmai invers nu elibereaza discul destul. Mie mi s-a dus pompa de deasupra pedalei si imi intra greu in 1 si 2 cand era rece.

Link to comment
Share on other sites

nu se demonteaza se slabeste doar niplul de aerisire succesiv pana nu mai iese aer, l-ai tinut apasat cu mana degeaba, nu trebuia comprimata tija, dimpotriva prin presiunea de lichid se destinde tija la maxim, pe urma se aeriseste aerul din instalatie si atunci va lucra ca capacitate maxima

mai bine cauti un service competent

Mecanicii au aerisit pe la niplu cum spui tu, fara sa demonteze nimic, numai ca dupa aerisire se ducea ambreiajul in fund

si dupaia mi-au dat jos tot cilindrul si ai tinut de tija cu mana si i-au facut din nou aerisirea.

 

In stare normala placa de presiune apasa pe disc, iar cand apesi ambreiajul se comprima soarele, deci nu aluneca cand este uzat ci tocmai invers nu elibereaza discul destul. Mie mi s-a dus pompa de deasupra pedalei si imi intra greu in 1 si 2 cand era rece.

Cum ti-ai dat seama ca s-a dus pompa ?

 

Cum imi dau seama daca face pompa presiune cum trebuie ? sau daca cilindrul lucreaza cum trebuie ?

Exista vreo posibilitate sa masor presiunea care o face pompa de ambreiaj ? si cat ar trebui sa fie ?

Macar sa elimin una din cauze ...

Link to comment
Share on other sites

Mecanicii au aerisit pe la niplu cum spui tu, fara sa demonteze nimic, numai ca dupa aerisire se ducea ambreiajul in fund

si dupaia mi-au dat jos tot cilindrul si ai tinut de tija cu mana si i-au facut din nou aerisirea.

 

 

Cum ti-ai dat seama ca s-a dus pompa ?

 

Cum imi dau seama daca face pompa presiune cum trebuie ? sau daca cilindrul lucreaza cum trebuie ?

Exista vreo posibilitate sa masor presiunea care o face pompa de ambreiaj ? si cat ar trebui sa fie ?

Macar sa elimin una din cauze ...

 

Sistemul este cu autoreglare si autoaerisire> pentru ca la tine a trebuit aerisit cu pompa insemana ca ori cilindrul receptor ori pompa de ambreiaj au garniturile duse.

Aveam pedala moale iar cand apasam pedala se vedea ca tija cilindrului receptor se misca doar un pic. Poti compara cu o alta masina taria pedalei de ambreiaj. Pe de alta parte cred ca si mecanicii la care ai fost sunt cam praf. Pedala trebuie in mod normal sa fie tare, ferma.

Link to comment
Share on other sites

si sa inceapa cursa de sus, daca incepe de la jumate nu e aerisita corect, daca insa tine de sus si pe urma se inmoaie pedala este uzat cilindrul....nu e mare inginerie, mai verifica si in alt service, sau inlocuieste cilindrul

de obicei se face aerisirea la pachet, ambreiaj + frane

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Am trecut iarna cu bine cu ambreiajul, ca aveam ceva emotii ca o sa crape de la iesitul din sleaurile dintre blocuri in bucuresti

Dar se pare ca a inceput sa dea semne mai avidente de oboseala.

 

A inceput sa-mi agate cam in toate vitezele fara 5 si 6 dar parca si acolo se simte putin.

A inceput sa trepideze putin la plecarea de loc chiar si la cald, inainte imi facea doar la rece vreo 2-3 semafoare, dupa nu mai facea.

 

Ce o sa se intample in final cand se toceste discul de tot ? Ma poate lasa in drum ?

Sa am pregatit un kit de ambreiaj si un volant ?

Daca tot o sa umblu la ambreiaj ce se schimba la timonerie ? Ce piese sa am pregatite ?

Am atasat si schema de la timonerie.

post-58282-0-67186000-1393032412_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.