Jump to content

Recommended Posts

inca o dilema pe care o am de multa vreme.

 

in catalogul de piese, bmw recomanda urmatoarele bujii (pentru motoarele m10 si m20, probabil si pentru altele):

 

bosch w8dc

for vehicles without catalytic converter: bosch w8lcr si bosch w8lpr

 

nu exista alte precizari, doar "see service information".

 

pe tabelul de echivalente bosch-ngk, ultimele doua au acelasi corespondent, si anume ngk zgr5a. bosch w8dc are corespondent in ngk bp5es.

 

intrebare: ce anume este diferit intre cele doua tipuri de bujii ? care e treaba cu catalizatorul ? si eu de care sa pun ? :blink:

 

masina mea are pe fisa de productie S199A=NO, adica dupa mintea lor nu are catalizator. computerul este insa MOTRONIC, mufa de catalizator exista si are pe ea un rest de cablu de sonda lambda, taiat. sincer, nu cred ca s-a montat pe vreo masina motronic fara catalizator, deci e o presupunere valida ca masina mea ar fi avut catalizator.

 

banuiesc ca daca acum nu folosesc sonda lambda, conteaza mai putin pe care din cele doua tipuri de bujii il aleg... totusi as vrea sa ma lamuresc ce diferente/avantaje/dezavantaje ar fi. cei de la bosch romania n-au binevoit sa-mi raspunda la aceasta intrebare.

 

multumesc

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

ea un rest de cablu de sonda lambda, taiat. sincer, nu cred ca s-a montat pe vreo masina motronic fara catalizator, deci e o presupunere valida ca masina mea ar fi avut catalizator.

 

20998[/snapback]

 

 

Nu are legatura ca este Motronic sau nu.Pentru anumite tari s-au vandut masini fara kat(nu aveau benzina fara plumb).In principiu daca SA iti arata ca nu are optiunea asta, e posibil asa sa fie.

 

Dar cel mai corect si sigur este sa te iei dupa codificarea computerului.Asta deoarece computerul tau merge si pe o masina fara kat si pe una cu kat.Difera codificarea.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

am progresat putin in studiul bujiilor, asa ca revin, poate de data asta am mai mult noroc si ma lamureste careva :)

 

ETK recomanda:

 

bosch w8dc

bosch w8lcr/w8lpr

 

n-am reusit sa aflu care e diferenta intre ele in afara de litera R, care marcheaza faptul ca cele din urma contin si o rezistenta.

 

acum, stiu ca fisele de bujii de la motronic contin si ele cite o rezistenta de 5kO. intrebarea mea ar fi: ce rol are rezistenta suplimentara din bujie, si in ce fel ar functiona motorul cu o bujie cu sau fara rezistenta ?

 

si echivalentele de la ngk sau denso sint la fel, unele cu si altele fara R (cu aceeasi semnificatie).

 

echivalentele ar fi:

 

bosch w8dc = ngk bp5es = denso w16epu

bosch w8lcr/lpr = ngk zgr5a = denso j16cru

 

codificarile nu spun mare lucru, decit ca au aceleasi dimensiuni (filet, adincime, cheie) si acelasi heat rating.

 

@bavaria:

 

codurile de pe computer sint asa:

 

post-21-1115213428_thumb.jpg

 

eu cu cine votez ? :blink:

Link to comment
Share on other sites

ah, si am mai uitat sa va spun ceva... eu eram ferm convins ca am pe masina bosch platinum +4, dar de fapt am bosch super 4.

 

daca as afla si care e diferenta (in bine sau in rau) intre astea si ce scrie la carte, ar fi si mai marfa. ele saracele au ~ 40.000 km si merg la fel ca-n prima zi, adica fara nici un fel de probleme (nici vara la 45 grade, nici iarna la -20).

 

asta vara aratau asa (nu va grabiti sa comentati ca sint murdare sau uleioase, ca s-au petrecut niste chestii cu ele in ziua aia :blink: observati doar starea in zona electrozilor)

 

post-21-1115214723_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Un prieten de al meu a adus un 520 24v si prin niste manevre cu o firma de leasing din Oradea si teste aerodinamice facute la Craiova a inmatriculat-o desi era Euro 1 si atunci trebuia sa fie minim Euro 2.La RAR la probele aerodinamice nu ii ieseau nicicum testele alea ale lor,cei de la RAR chiar au zis ca motorul este praf.Rezolvareaa fost schimbarea bujilor care erau nu stiu ce super tip de bujii extra mega grozave,cu cele originale de motor M50.Deci totusi e indicat pastrarea bujilor specificate de fabrica,chiar daca astea platinum de nu stiu de care sunt foarte laudate.
Link to comment
Share on other sites

daca le schimbi le vreau eu

din moement ce lucreaza toate asa bine nu vad nici macar un singur motiv pentru care ar trebuie schimbate

voi ce ziceti?

23854[/snapback]

 

da, iti fac un pret bun :blink: avind in vedere ca eu cind le-am luat am platit mai mult decit costa acum ngk-urile alea bune... calculezi tu :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
ah, si am mai uitat sa va spun ceva... eu eram ferm convins ca am pe masina bosch platinum +4, dar de fapt am bosch super 4.

 

daca as afla si care e diferenta (in bine sau in rau) intre astea si ce scrie la carte, ar fi si mai marfa. ele saracele au ~ 40.000 km si merg la fel ca-n prima zi, adica fara nici un fel de probleme (nici vara la 45 grade, nici iarna la -20).

 

asta vara aratau asa (nu va grabiti sa comentati ca sint murdare sau uleioase, ca s-au petrecut niste chestii cu ele in ziua aia :blink: observati doar starea in zona electrozilor)

 

post-21-1115214723_thumb.jpg

23847[/snapback]

Am si eu o intrebare de ce la tine sunt cu 4electrozi asa se recomanda sau asa ai pus tu ??

Ca la mine motor m50 mi se rocomanda cu 2

Si inca ceva care sunt mai bune NGK BOSCH sau BERU??

Mi s-au dat dat sfaturi pt ngk..

Link to comment
Share on other sites

Si sunt cu mult mai scumpe decat celelalte??

Nu stiu daca o bujie la 100.000 e buna...am luat bosch la banii astia dar mai bine imi vedeam de treaba mea

25025[/snapback]

 

In nici un caz nu pune Bosch! :blink: Indiferent de ce reclame vezi!

 

Pentru motorul tau ,cele mai bune sunt NGK.Daca sunt prea scumpe High Power(nu stiu pretul) pune tot NGK ,cu 2 electrozi (asa cum ai acum).

 

Daca motorul este in stare buna,merita High Power.Sunt recomandate pentru 100.000km(in Europa) iar pornirea la rece este mult mai usoara.

Link to comment
Share on other sites

In nici un caz nu pune Bosch! :blink: Indiferent de ce reclame vezi!

 

Pentru motorul tau ,cele mai bune sunt NGK.Daca sunt prea scumpe High Power(nu stiu pretul) pune tot NGK ,cu 2 electrozi (asa cum ai acum).

 

Daca motorul este in stare buna,merita High Power.Sunt recomandate pentru 100.000km(in Europa) iar pornirea la rece este mult mai usoara.

25026[/snapback]

Motorul merge ceas...ideea e ca de cand am pus bosch dimineata cand o pornesc imi bazaie ceva in portbagaj..cred ca e pompa si crede-ma ca e din cauza bujiilor de proasta calitate.

Link to comment
Share on other sites

imi bazaie ceva in portbagaj..cred ca e pompa si crede-ma ca e din cauza bujiilor de proasta calitate.

25028[/snapback]

 

 

Nu prea are legatura pompa cu bujiile!Zic eu :blink:

 

Cu bujiile Bosch au fost cam tot timpul probleme!Poate pentru ca sunt facute in Turcia,nu stiu!

 

Bujiile NGK ,facute in Japonia,se dovedesc mult mai fiabile pe termen lung.

Link to comment
Share on other sites

Nu prea are legatura pompa cu bujiile!Zic eu :blink:

 

Cu bujiile Bosch au fost cam tot timpul probleme!Poate pentru ca sunt facute in Turcia,nu stiu!

 

Bujiile NGK ,facute in Japonia,se dovedesc mult mai fiabile pe termen lung.

25029[/snapback]

OK merg pe mana ta si pe a celor care m-au sfatuit sa folosesc ngk.Merci

Link to comment
Share on other sites

Am si eu o intrebare de ce la tine sunt cu 4electrozi asa se recomanda sau asa ai pus tu ??

Ca la mine motor m50 mi se rocomanda cu 2

Si inca ceva care sunt mai bune NGK BOSCH sau BERU??

Mi s-au dat dat sfaturi pt ngk..

25022[/snapback]

 

am pus pentru ca mi-a recomandat un nene "dom'le astea sint cele mai bune pentru bmw". asta se intimpla la inceputuri, acum as putea afirma ca nenea habar n-avea pe ce lume traieste.

 

cele mai bune bujii pentru motorul tau se determina astfel: se cauta in ETK codul bosch, si se cumpara echivalentul NGK sau Denso dar atentie, numai fabricat in japonia (mai exista si unele facute in franta, care sint de 3 lei). nu iti trebuie iridium power, voodoo power sau alte power.

Link to comment
Share on other sites

Eu am pus Denso pe masina si sunt foarte multumit de ele .. inainte am avut NGK si nu simt nici o diferenta (doar ca Denso sunt ceva mai ieftine ..) Edited by Kali
Link to comment
Share on other sites

eu inca nu am nevoie de bujii, am facut eu 14.000 de km + cat o mai fi facut si ala dinaintea mea cu ele, dar sunt ok

daca as vrea sa le schimb dati-mi alternativa....cu ce

motorul meu este 1,8i din '86 de 75kw 102CP

Link to comment
Share on other sites

NGK BP5E V-line sau cele simple BP5ES. Sunt cel putin suficiente.

Am V-line pe 525 si pe 318 si merg impecabil. Cred ca se uzeaza mai repede decat cele normale, dar nu-i bai.

Link to comment
Share on other sites

masina mea are pe fisa de productie S199A=NO, adica dupa mintea lor nu are catalizator. computerul este insa MOTRONIC, masina mea ar fi avut catalizator.

 

 

 

20998[/snapback]

 

 

Daca computerul este cel original, masina nu a avut catalizator! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.