Jump to content

Motorul trepideaza rau ca si cand merge in 3 pistoane


Recommended Posts

Salut.

 

Ieri (- 5 grade) am plecat spre serviciu si chiar inainte sa ajung am observat ca motorul a inceput sa mearga aiurea, mai exact cam si cum ar merge in 3 pistoane, trepidatii puternice, daca o turez urca destul de greu in ture si la fel, balbait. In bord nu s-a aprins nici un martor! Turbina se aude ca ar functiona, se aude fluiratul ala usor cand ridici in ture. Ma rog, am lasat masina vreo 1 ora dupa care am pornit-o din nou. Mentionez ca motorul nu se racise de tot. A pornit ok. Dar simptoma cu balbaiala a ramas in continuare. Am plecat de la serviciu spre casa (pe la ora 19) si mi-a fost cam teama ca ma lasa pe drum si nu aveam unde s-o parchez... din cauza zapezii de pe lateralele bulevardelor. Pe drumul spre casa trepidatiile nu s-au accentuat dar am observat ca mi-a crescut consumul de carburant destul de mult (i-am dat reset). Consumul a sarit de la o medie de 7 pe care o aveam inainte, la 11 pe BC. Am oprit la un petrom si i-am facut plinul cu motorina. Inainte sa-i fac plinul mai aveam in rezervor minimum 25 de litri si este motorina extra, d-aia de – 40 grade sau ma rog... A pornit la fel, aceleasi simptome, ca si cand ar merge in 3 pistoane. Cum am spus si mai sus nu are putere, si balbaie tare. In schimb la relanti sta normal in 800 rpm si nu pare ca da sa moara cu toate ca si la relanti trepideaza rau. Am ajuns acasa, am parcat masina (dupa ce am dat zapada la lopata) si pe la ora 21 am oprit motorul.

Azi (- 6 grade), la ora 13 (deci dupa 16 ore cu zapada si viscol), am zis sa-i dau o cheie la rece sa vad daca mai porneste. Surpriza maxima! A pornit imediat, ba chiar motorul a mers absolut normal, socul automat a ridicat turatia la 1000 rpm, totul bine si frumos... pana cand s-a incalzit, mai excact cand acul de la apa a trecut usor de albastru. Apoi a inceput sa faca la fel ca aseara.

A mai intampinat cineva problema cu simptomele descrise mai sus? De la ce poate fi si ce ma sfatuiti?

Precizez ca masina are 190k iar filtrele si uleiul motor le schimb la maxim 10k km.

Link to comment
Share on other sites

Adica trebuie sa merg cu masina la un tester?

 

Cam da... asa-s masinile astea, mai noi... nu prea mai merge sa-si dea parerea fiecare, dupa ureche, ca ajungi sa schimbi piese fara numar si poate tot nu rezolvi problema si nu cred ca asta vrei. Nici nu mai e ca la Dacie, cand dadeai un jigler jos, il suflai, il puneai la loc si era ca noua.

Un tester pe mana unui priceput poate gasi defectul destul de facil. Mergi la valymad.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Probabil te-a lasat un injector sau cea mai trista treaba ti-a tras pe atmisie o clapeta,mergi la tester

Salut roscatu, ne-am mai auzit zilele astea la tel, in leg cu carligul de tractare si modulul aferent.

Ideea e ca la rece porneste si merge ok motorul, asta pana cand trece de albastru temperatura pe ceasul din bord. Cand se incalzeste incep trepidatiile si se accelereaza mai greu.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am fost cu masina la mecanic, a pus-o pe tester, dadea eroare bujiile 1-2 (ARSE) si injectorul 4.

S-au scos capacele de plastic de deasupra motorului, s-au verificat furtunurile de alimentare cu motorina si injectoarele (la vedere). Injectorul 4 era plin de motorina. S-a scos mufa acestuia din cap (care a iesit foarte usor fara click - se pare ca nu a fost bine conectata si facea contact imperfect sau deloc). S-a inlocuit piesa de plastic cu oring din capatul injectorului pt orice eventualitate, aceasta pe care am pus-o a intrat mult mai fest decat a iesit cea veche, s-a curatat motorina din varful injectorului si s-a pornit motorul asa, fara capacele de plastic, pentru a vedea daca mai da motorina pe vreunul dintre injectoare sau pe la furtunuri. A pornit normal, motorul a functionat normal si la ralanti si in sarcina. S-a pus din nou testerul, in continuare a dat eroarea bujii 1-2 (arse) / trebuie schimbate, insa spre fericirea mea, se pare ca am scapat de o cheltuiala majora...

Asa ca inainte sa va complicati existenta, duceti-va la un mecanic BUN...

Link to comment
Share on other sites

Deci a fost de la un injector... Am avut ceva dreptate?

Cam da... si in privinta datului cu presupusu' din fata computerului,

am vb la tel si cu respectivul pe care l-ai mentionat dar n-am mai ajuns la el ca e cam departe de unde stau eu,

am rezolvat-o la mine in zona.

Oricum am cumparat si filtru de motorina dar n-a fost necesar deocamdata, dar e bun ca se apropie revizia de 10k si schimb toate filterele plus uleiul si toata articulatia fata ca dupa iarna asta a inceput sa bocane partea stanga (probabil pivotul de la roata)

Link to comment
Share on other sites

Roaga-te sa fie vreo bucsa, de obicei cel mai des pica bucsele mari bascula, nu de alta dar daca e pivotul trebuie sa schimbi tot bratul daca vrei sa fie treaba buna si sanatoasa.

Este pivotul de langa roata, am ridicat-o pe cric si am verficat, se simte joc maricel prin burduf, tragand de roata cu mainile la 12/6. Stiu ca trebuie schimbate bratele cu totul, sunt deja la al 3-lea set de cand am masina. Cam la 2, maxim 3 ani dau semne de "oboseala". Am pus Febi prima oara ( au tinut undeva la 25-30k), a doua oara am pus Moog (tot vreo 25k au tinut) si acum aveam intentia sa merg pe Meyle HD ca sa schimb data viitoare doar pivotii dar pana la urma cred ca o sa merg pe Lemforder toata articulatia - brate cu tot cu bucse, bielete directie cu capete bara, semibielete antiruliu... tot. Sunt curios cat o sa tina si astea Lemforder, care am inteles ca ar fi cele mai laudate de pe piata after-market.

Cred ca suntem off topic / ar trebui facut unul nou (daca nu cumva exista deja) / cu pareri despre cele mai bune piese articulatie after-market :)

Edited by sarpe74
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.