Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

Schimbare intercooler E46 330D


V5P

Recommended Posts

Salut

 

O foarte binevenita modificare ar fi schimbarea intercoolerului cu unul care sa isi faca treaba mai bine.

Cunoaste cineva diametrele furnulelor urmatoare la E46 320d:

1.diametrul furtunului care iese din intercooler

2.diametrul furtunului care trebuie sa intre in turbina

3.diametrul furtunului care trebuie sa intre in EGR

 

Dar la E46 330d ?Sunt de aceleasi dimensiuni?

 

Pot lua intercooler cu tevi diametru 3"(74mm) chiar daca diametrul furtunelor originale este mai mic de 3" si sa le transform doar intrarile in turbina si EGR cu diametrul corespunzator? Ar afecta cu ceva ca sunt tevile mai groase si patrunde mai mult aer decat inainte sau din contra?

Link to comment
Share on other sites

Intercoolerul la 320d si la 330d sint identice la fel si dimensiunea furtunelor,l-ai sunat pe baiatul cu turbinele ramasese sa imi spui si mie ce ti-a spus,eventual pe linkul tau poate mai sint si alti interesati

 

Si daca schimb furtunele cu tevi aluminiu cu diametrul mai mare poate influenta negativ sau din contra este mai bine pentru ca trece mai mult aer rece?

Link to comment
Share on other sites

Nu rezolvi nimic

 

Adica degeaba iau intercoolerul si cu tevi,pot sa iau la fel de bine doar intercoolerul pentru ca va fi aceeasi treaba din perspectiva performantelor?Sa inteleg ca cei care au tevi de aluminiu la intercooler sunt doar pentru aspect si pentru ca acestea sa reziste presiunii la care sunt supuse(lucru pe care furtunele originale nu l-ar suporta-in cazul unor upgrade-uri)?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Salut tuturor.

Revin cu noutati daca nimeni nu s-a inghesuit cu nici un sfat.

Intrarea si iesirea din intercoolerul originale sunt de 60 mm.

Intercoolerul care l-am luat este de aproape 3 ori mai mare decat cel original(cu mici modificari am reusit sa il montez dar recomand sa se ia un intercooler putin mai mic).

Noul intercooler are dimensiunile urmatoare: 780x300x76 mm(780mm cu tot cu iesirea si intrarea de 76 mm).

 

Mi-au fost necesare urmatoarele:

-2x coturi cu reductie 76 la 60 mm

-1 buc teava aluminiu 300mm lungime si 60 mm diametrul

-2x cupla 60 mm

-2x coliere de 76 mm

-6x coliere de 60 mm

-o platbanda de 60 cm lungime (pentru prinderea intercoolerului sus)

-2x coltare de 90 suficient de groase

- suruburi si piulite de 8

 

Luati coliere serioase daca vreti sa faceti aceasta modificare,luati coliere cu surub gros care strange in T nu d-alea subtiri pentru ca am rupt 3.

 

A trebuit sa dau jos de pe masina fantele de langa proiectoare care duc aerul la discuri pentru ca nu aveau loc coturile(din aceasta cauza cine nu are discuri aerisite recomand sa ia un intercooler cu lungime mai mica),plasticul dintre faruri care are forma grilelor de la capota si inca un plastic din spatele grilei de jos de la bara.

Se vad frumos furtunele albastre care vin acum in locul unde erau fantele de aerisire a discurilor dar cu timpul o sa fac unele din fibra de sticla mulate pe spatiul care il am acolo.

 

Dupa ce am terminat toata aceasta operatiune m-am chinuit putin pentru a fixa bara dar cu mici ajustari a revenit la normal.

Am deschis capota si ma uitam de sus la prinderi cand mi s-a parut ca furtunul de intrare in EGR este murdar de ulei prea mult (initial am crezut ca se pierde pe la garnitura de la servo),am dat capacul motor jos si acel furtun era fisurat...

Acel furtun este o mare problema pentru ca nimeni nu il vinde singur ci tu toata tubulatura pana la intercooler si pretul ei este 350 lei la dezmembrari si aprox 900 lei noua.Cu toate ca este doar un furtun de 35 cm lungime si diametrul de 56-57 mm se cer foarte multi bani pe el si din aceasta cauza decat sa il iau din dezmembrari imbatranit si cine stie cat va mai tine si acesta am preferat sa imi comand coturi de 45 din teava si furtun siliconat albastru si sa il fac la fel ca pe cele de la intercooler de jos.Acestea vor ajunge mai tarziu.

 

Masina se comporta mai bine acum,nu pot spune cati cai a primit dar se simte cu ciguranta o imbunatatire,mai ales la drift.

 

Pentru cei ce vor sa isi updateze intercoolerul la 320d sau 330d le stau la dispozitie cu sfaturi si orice intrebari si chiar ne putem intalni pentru a face aceasta operatiune impreuna.

Edited by CautRezolvari
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.