Jump to content

Se tureaza sigura la relanti


fane77

Recommended Posts

Sint cu masina la relanti, temperatura lichidului de racire e la 90 de grade, turatia pe la 750 rot/min.

In momentul in care dau drumul la caldura/ventilatie, indiferent de treapta, turatia motorului creste pina la aprox. 900 rot/min.

 

A mai observat cineva comportamentul asta? Mie nu mi se pare normal...

Link to comment
Share on other sites

Sint cu masina la relanti, temperatura lichidului de racire e la 90 de grade, turatia pe la 750 rot/min.

In momentul in care dau drumul la caldura/ventilatie, indiferent de treapta, turatia motorului creste pina la aprox. 900 rot/min.

 

A mai observat cineva comportamentul asta? Mie nu mi se pare normal...

 

Si ramane la 900 rot, s-au oscileaza?

Link to comment
Share on other sites

Ramine la 900 rot/min. Daca opream ventilatia turatia revenea la 750 rot/min.

Nu cred ca e normal pentru ca nu face asa tot timpul.

Ma gindesc ca poate are legatura cu temperatura de afara pentru ca facea asa saptamina trecuta cind era mai frig afara.

Edited by fane77
Link to comment
Share on other sites

exact cum au spus toti de mai sus , e ceva normal sa ti se ridice turatia , atat timp cat ai pornit un consumator in plus.

in momentul in care ai fi pornit acel consumator sau ai fi stat cu el oprit si atunci turometrul iti oscila (ba crestea , ba scadea , iar in momentul in care scadea , dadea senzatia ca se ineaca motorul) , atunci ar fi fost rost de vreo problema , cum am avut eu la Wrangler , clapeta de acceleratie.

dar tu poti sta linistit.

Link to comment
Share on other sites

Daca este vorba de 320d de 136 de cai , vinovat pentru aceasta crestere si scadere de turatie este incalzitorul auxiliar de antigel , situat in dreapta sus , in locul in care ar trebui sa fie webasto-ul.

Daca o vei pune pe tester vei observa o eroare legata de Coolant Heater sau ceva de genul.

Nu este normal intrucat face doar la temperaturi f scazute.La 7-8 grade cu plus aceasta "problema" nu se manifesta.

Link to comment
Share on other sites

salut,

 

am aceeasi problema... sau aproximativ, cel putin acum de cand a venit gerul.

 

stau cu masina la ralanti (650 rpm) ralanti normal pentru 6 cilindri benzina.

motorul cald 90 grade (acul indicator la mijloc)

daca dau drumul la ventilatie si temperatura setata pe clima este de la 21 grade in sus pana la 32 grade

imi creste ralantiul pana la 900 rpm, indiferent de viteza ventilatiei (incet-mediu-tare).

 

ok, pana aici este clar (posibil sa ceara alternatorul o turatie mai mare ca sa incarce bateria).

 

DAR, pentru ca intotdeauna exista un DAR !!!

de ce cand setez temperatura sub 21 grade (20-19-18) ralantiul isi revine imediat.

 

eu cred ca nu este normal si nici explicatia ca ventilatia cere curent mare si atunci

alternatorul trebuie sa bage mai mult si implicit creste ralantiul.

 

am facut si alt test: am oprit ventilatia de tot si am pornit toti consumatorii de pe masina,

si cand spun toti ma refer la faza scurta, faza lunga, proiectoare fata, proiectoare spate, muzica data tare

lumini aprinse lampile de interior, portbagaj deschis (alte lampi), usi deschise (lampile de la piciore),

torpedou deschis (lampa torpedou), bricheta pornitaa, claxon apasat !!!

 

stupoare !!! ma uit la turometru si ce sa vezi... nemiscat... 650 rpm (asa cum trebuie).

asta ma facut sa cred ca nu este normal ca turatia sa creasca atunci cand dau drumul la ventilatie.

de ce nu creste turatia si in cealalta situatie.

 

de aici marea intrebare ??? stie cineva ce este in neregula ???

 

multumesc frumos si astept pareri sau macar idei.

 

seara buna !

Link to comment
Share on other sites

raspunsul la intrebarea asta ti-o poate da un inginer de la BMW care are logica din modulul care e responsabil cu managementul curentului. Poate ai ceva incalzire auxiliara, am vazut la alte masini, este practic o rezistenta ca la uscatoarele de par. Ai fi surprinsa ca acea piesa are un consum de curent mai mare decat toate celelalte sisteme. Masinile se manifesta diferit, de ex, daca ai avea un alternator de 150A atunci poti fi sigur ca o sa faca fata cam la orice consumator chiar si la turatia de relanti. In registru opus exista masini cu alternatoare insuficient de puternice care la relanti cu incalzirea pornita in luneta scaune, casetofon, faruri etc, iti consuma curent si din baterie.
Link to comment
Share on other sites

salut,

 

am aceeasi problema... sau aproximativ, cel putin acum de cand a venit gerul.

 

stau cu masina la ralanti (650 rpm) ralanti normal pentru 6 cilindri benzina.

motorul cald 90 grade (acul indicator la mijloc)

daca dau drumul la ventilatie si temperatura setata pe clima este de la 21 grade in sus pana la 32 grade

imi creste ralantiul pana la 900 rpm, indiferent de viteza ventilatiei (incet-mediu-tare).

 

ok, pana aici este clar (posibil sa ceara alternatorul o turatie mai mare ca sa incarce bateria).

 

DAR, pentru ca intotdeauna exista un DAR !!!

de ce cand setez temperatura sub 21 grade (20-19-18) ralantiul isi revine imediat.

 

eu cred ca nu este normal si nici explicatia ca ventilatia cere curent mare si atunci

alternatorul trebuie sa bage mai mult si implicit creste ralantiul.

 

am facut si alt test: am oprit ventilatia de tot si am pornit toti consumatorii de pe masina,

si cand spun toti ma refer la faza scurta, faza lunga, proiectoare fata, proiectoare spate, muzica data tare

lumini aprinse lampile de interior, portbagaj deschis (alte lampi), usi deschise (lampile de la piciore),

torpedou deschis (lampa torpedou), bricheta pornitaa, claxon apasat !!!

 

stupoare !!! ma uit la turometru si ce sa vezi... nemiscat... 650 rpm (asa cum trebuie).

asta ma facut sa cred ca nu este normal ca turatia sa creasca atunci cand dau drumul la ventilatie.

de ce nu creste turatia si in cealalta situatie.

 

de aici marea intrebare ??? stie cineva ce este in neregula ???

 

multumesc frumos si astept pareri sau macar idei.

 

seara buna !

 

salut ! parerea mea : nu e din partea sist. el. , mai degraba tind sa cred ca aici lucreaza vreun senzor de temperatura a motorului (mai exact cel care citeste direct temperatura apei ). Sa incalzesi habitaclu pe o anumita temp. inseamna ca se raceste apa din sistem . Un test simplu e atunci cand pornesti masina pe o vreme foarte rece. Daca motorul sta turat singur pana se ajune la temp. optima de functionare e posibil ca si atunci cand afara e foarte rece si pornesti climatizarea, motorul sa se tureze. Daca indiferent de temp. rece de afara , motorul pornit "la rece" isi pastreaza ralanti-ul la 650 (in cazul tau ) trebuie sa cauti in alta parte . Oricum , ce am scris mai sus reprezinta doar opinia mea de amator fara o expertiza anume in lumea auto si trebuie tratata ca atare !

Link to comment
Share on other sites

Legat de comportamentul la relanti vin si eu cu urmatoarea observatie. La 320d e90 163 cai, in mers scoasa din viteza, turatia se mentine la o valoare si dupa ce pun frana si se opreste masina mai scade putin si turatia si ramane la valoarea respectiva. Nu are oscilatii pe loc ci doar in momentul in care s-a oprit masina.

E normal?

Observ ca si atunci cand franez si masina e pe liber in miscare se diminueaza putin turatia deoarece se schimba zgmotul motorului. Cand stau pe loc si calc frana nu se observa nici o schimbare. Am observat aceste lucruri de cand a venit frigul si imi vibreaza niste plastice la motor la relanti foarte enervant.

Inaintr parca nu facea. La voi se intampla?

Link to comment
Share on other sites

Daca este vorba de 320d de 136 de cai , vinovat pentru aceasta crestere si scadere de turatie este incalzitorul auxiliar de antigel , situat in dreapta sus , in locul in care ar trebui sa fie webasto-ul.

Daca o vei pune pe tester vei observa o eroare legata de Coolant Heater sau ceva de genul.

Nu este normal intrucat face doar la temperaturi f scazute.La 7-8 grade cu plus aceasta "problema" nu se manifesta.

Imi amintesc intr-adevar o eroare la sistemul auxiliar de incalzire ultima data cind am pus-o pe tester - acum vreo 3 ani :D

De asemenea stiu ca bateria e slabita...

 

Mersi de info

Link to comment
Share on other sites

Atata timp cat relantiul nu oscileaza constant, nu aveti probleme. E normal la consumatori mari de curent sau la deschiderea canalelor de apa de la habitaclu pentru incalzire sa creasca turatia motorului si sa ramana ridicata. Daca relantiul oscileaza intre 600-900 constant, fara interventia soferului, atunci sunt probleme...
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.