Jump to content

Consum mare viteza a 1-a relanti


V5P

Recommended Posts

Salut

 

Am observat un lucru cam neobisnuit cred eu.Am mers pe un drum accidentat de aproximativ 4,5 km cu viteza a 1-a la relanti pe care l-am facut in aprox 20 min timp in care mi-a consumat exagerat de mult cred eu.Aveam acul la motorina la jumatate iar dupa ce s-a terminat drumul accidentat daca mai mergeam inca 10 min tot asa acul ajungea la un sfert de rezervor.Este normal sa consume atat?

Imi arata consumul mai mic daca mergeam cu a 2-a la 1800 ture decat in viteza a 1-a la relanti am observat la consumul instant.

La kilometrii de parcurs pana la alimentare ii papa,de ex la 10 secunde scadea cate 1 km...

 

A mai observat cineva treaba asta?

Link to comment
Share on other sites

Fa un consum pe o distanta de macar 3-400km, cel mai indicat ar fi de la plin la plin, nu asa pe 4,5km :D

 

Poate cand ai inceput nu iti era fix la jumatate ca acul nu are precizie de 100%. Nu te speria ;)

 

Eu patesc de exemplu cand fac plinul pana in buza sa nu imi arate ca e maxim decat dupa cativa km, sau sa scada f repede si dupa ce opresc si pornesc iar sa se comporte normal.

 

@Motorsport

 

Ce nu intelegi? A bagat in viteza 1 si a lasat sa mearga motorul asa cum a vrut el, fara sa accelereze. La diesel merge. ;)

Exprimarea e ciudata, dar ideea se intelege.

Edited by Kenbobo
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cred ca se refera ca era in treapta 1 si nu tinea piciorul pe acceleratie.

 

Oricum titlul suna intr-un mare fel.

 

Si se numete ralanti

Edited by Butzy
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Fa un consum pe o distanta de macar 3-400km, cel mai indicat ar fi de la plin la plin, nu asa pe 4,5km :D

 

Poate cand ai inceput nu iti era fix la jumatate ca acul nu are precizie de 100%. Nu te speria ;)

 

Eu patesc de exemplu cand fac plinul pana in buza sa nu imi arate ca e maxim decat dupa cativa km, sau sa scada f repede si dupa ce opresc si pornesc iar sa se comporte normal.

 

@Motorsport

 

Ce nu intelegi? A bagat in viteza 1 si a lasat sa mearga motorul asa cum a vrut el, fara sa accelereze. La diesel merge. ;)

Exprimarea e ciudata, dar ideea se intelege.

 

Multumesc Kenbobo,m-ai inteles perfect.

 

Nu vreau sa aflu consumul masinii ci consumul cand este in treapta 1 si lasat motorul sa mearga singur fara sa accelerez (3-4km/h sau cat o fi).Imi este frica pentru faptul ca daca am rezervorul jumatate si fac drumul ala de 3 ori sa raman pe rezerva,totusi 3 drumuri dinacelea ar insemna maxim 15 km...

Si acul de la motorina scade foarte repede cand merg cu masina astfel si km care mii arata ca ii mai am de parcurs,iar dupa ce trec in sf de cacatul ala de drum :cigar: si merg normal cu ea incep kilometrii sa se adune :))

 

Este ceva foarte ciudat.Stiu ca logic nu ar avea cum sa consume mai mult cand merg cum am spus mai sus decat cand merg normal in treapta a 4-a 2300 ture.

Link to comment
Share on other sites

Salut

 

Am observat un lucru cam neobisnuit cred eu.Am mers pe un drum accidentat de aproximativ 4,5 km cu viteza a 1-a la relanti pe care l-am facut in aprox 20 min timp in care mi-a consumat exagerat de mult cred eu.Aveam acul la motorina la jumatate iar dupa ce s-a terminat drumul accidentat daca mai mergeam inca 10 min tot asa acul ajungea la un sfert de rezervor.Este normal sa consume atat?

Imi arata consumul mai mic daca mergeam cu a 2-a la 1800 ture decat in viteza a 1-a la relanti am observat la consumul instant.

La kilometrii de parcurs pana la alimentare ii papa,de ex la 10 secunde scadea cate 1 km...

 

A mai observat cineva treaba asta?

 

1. specifica despre ce masina este vorba

2. este normal sa consume mai mult la mersul in treapta 1, decat mersul in alte trepte.

3. din nou este normal sa consume, SI MAI MULT , atunci cand mergi cu masina in treapta 1, pe timp de iarna .in conditi, in care este zapada si mai este si motorul rece, este normal sa-ti consume si mai si mai mult)

consumul poate ajunge si la 20% daca mergi cu masina in treapta 1,in conditiile urmatoare, frig,zapada, motorul rece, distante foarte scurte

 

4. s-ar putea totusi sa ai o problema (debitmetru, bujii, vreon sensor etc) dar tinand cont de contiitile mentionate ma indoiesc ca este vb de vreon defect ,si cred ca este absolut normal sa ai un consum exagerat.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1. specifica despre ce masina este vorba

2. este normal sa consume mai mult la mersul in treapta 1, decat mersul in alte trepte.

3. din nou este normal sa consume, SI MAI MULT , atunci cand mergi cu masina in treapta 1, pe timp de iarna .in conditi, in care este zapada si mai este si motorul rece, este normal sa-ti consume si mai si mai mult)

consumul poate ajunge si la 20% daca mergi cu masina in treapta 1,in conditiile urmatoare, frig,zapada, motorul rece, distante foarte scurte

 

4. s-ar putea totusi sa ai o problema (debitmetru, bujii, vreon sensor etc) dar tinand cont de contiitile mentionate ma indoiesc ca este vb de vreon defect ,si cred ca este absolut normal sa ai un consum exagerat.

 

E46 320d FL (scz ca nu am precizat)

 

Cred ca ce spui tu "este normal sa consume mai mult la mersul in treapta 1" este normal daca merg de la 1500 ture in sus,dar daca masina este in treapta 1 si o las sa mearga singura fara sa o accelerez nu cred ca este normal sa consume nici macar cat consumul mediu.

Motorul nu era rece pentru ca a mers 70km inainte sa intru pe acel drum " de Romania".

Buji si releu schimbate in vara.Debitmetrul a dat intr-un timp eroare la tester probabil pentru ca am scos eu mufa sa vad cum merge fara dar la ultima inspectie acum 2 luni nu a mai dat eroare...

Stiu ca am ceva probleme cu electromotorul si termostatul(unul din ele sau amandoua),astea ar putea fi cauza?Nu prea cred...

Edited by CautRezolvari
Link to comment
Share on other sites

E46 320d FL (scz ca nu am precizat)

 

Cred ca ce spui tu "este normal sa consume mai mult la mersul in treapta 1" este normal daca merg de la 1500 ture in sus,dar daca masina este in treapta 1 si o las sa mearga singura fara sa o accelerez nu cred ca este normal sa consume nici macar cat consumul mediu.

 

 

No shit! Si cum ai dedus tu asta? :)E foarte normal sa-ti ia 20l/100.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

E46 320d FL (scz ca nu am precizat)

 

Cred ca ce spui tu "este normal sa consume mai mult la mersul in treapta 1" este normal daca merg de la 1500 ture in sus,dar daca masina este in treapta 1 si o las sa mearga singura fara sa o accelerez nu cred ca este normal sa consume nici macar cat consumul mediu.

Motorul nu era rece pentru ca a mers 70km inainte sa intru pe acel drum " de Romania".

Buji si releu schimbate in vara.Debitmetrul a dat intr-un timp eroare la tester probabil pentru ca am scos eu mufa sa vad cum merge fara dar la ultima inspectie acum 2 luni nu a mai dat eroare...

Stiu ca am ceva probleme cu electromotorul si termostatul(unul din ele sau amandoua),astea ar putea fi cauza?Nu prea cred...

 

degeaba daca ai probleme cu termostatul, motorul este tot rece ,mai mereu....(banuiesc ca este blocat pe deschis)

Edited by bmw3er
Link to comment
Share on other sites

No shit! Si cum ai dedus tu asta? :)E foarte normal sa-ti ia 20l/100.

 

Am dedus in felul urmator:

 

Motorul nefiind turat puternic nu are nevoie de acelasi debit de motorina pentru a actiona rotile la o rotatie mai rapida.Ce am inteles pana acum este:daca nu turezi motorul si il lasi in treapta 1 sau ca il turezi la maxim acelasi consum il ai,poate mai mic daca mergi la turatie maxima,pentru un consum normal al respectuvului motor trebuie sa mergi moderat.

 

Tu cum ai dedus ca ar trebui sa imi ia 20L%?Vino cu niste argumente daca cunosti fenomenul pentru a ma lamuri nu doar cu observatii, pentru ca lucrul asta l-am observat si eu, nu trebuie sa imi reamintesti.

  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Unu mai destept ca celalalt :) Explicatia consumului este simpla, daca motorul tau functioneaza 1 ora in viteza 1 parcurgi aproximativ 10 km. Daca ai parcurge 100 de kilometrii in viteza 1 motorul ar functiona 10 ore de aici si consumul de 100 de litrii, logic.

 

Restul cu cuplu/forta/cai putere e din seria filmelor si pentru ca automobile.

Edited by VrajitoruldinOZ
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

[..] Daca ai parcurge 100 de kilometrii in viteza 1 motorul ar functiona 10 ore de aici si consumul de 100 de litrii

Tu vrei sa zici ca in treapta 1 de viteza, are consum 100% ?

 

 

Nu stiu cum ai calculat tu, desteptule, dar uite un exemplu:

 

Daca merge cu 10 km/h cu viteza 1, sa zicem ca are consum 20%.

 

Asta inseamna ca va face 100km in 10 ore si consuma in total 20 litri, nu 20L x 10 ore. Consumul ala e la suta de km, nu pe ora.

Edited by Kenbobo
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu are, am exagerat cand am scris 100 de litri. Aici e o problema de unitate de masura, noi ne raportam la consum pe 100km, care se parcurg in diferite viteze. Daca ai parcurge 100 de km in viteza 1 cati litri s-ar consuma sa parcurgi aceasta distanta? in mod sigur 15-20 litri, poate chiar mai mult. Edited by VrajitoruldinOZ
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Faptul ca mergi la ralanti, e un factor agravant care mareste nejustificat consumul chiar daca te deplasezi in viteza 1. Total de acord cu tine, sper sa-l fi lamurit pe CautRezolvari.

 

Sau poate apare ServicePremium si vine cu o teorie personala de ne baga in buzunar. :)

Edited by VrajitoruldinOZ
Link to comment
Share on other sites

Faptul ca mergi la ralanti, e un factor agravant care mareste nejustificat consumul chiar daca te deplasezi in viteza 1. Total de acord cu tine, sper sa-l fi lamurit pe CautRezolvari.

 

Sau poate apare ServicePremium si vine cu o teorie personala de ne baga in buzunar. :)

 

important este sa se rezolve problema in vreon fel sau altul...

Edited by bmw3er
Link to comment
Share on other sites

Calculul baiatului cu 100 de litrii m-a amuzat teribil :first:. Cred ca m-am lamurit intr-un fel, cat de cat,pentru a accepta acel consum.Daca cineva m-ar intreba despre treaba pe care am observat-o si eu, cred ca mai simplu de atat nu as putea sa ii raspund:

 

-la ralanti,motor rece (unele probleme la termostat) consum 0,5-0,8L/h

-la mers in treapta 1, viteza aprox 10km/h, se adauga la consumul de la ralanti + 1L = 1,5-1,8L/h (la viteza 10km/h)

-pentru a ajunge la un consum calculat pentru 100km : 1,8L/h x 10h( 10km/h x 10h = 100km) = 18L la 100km (aproximativ si totusi foarte mult fata de consum normal - lucrul pe care de fapt l-am observat si pentru asta am deschis acest thread)

=> NU MERGETI ASTFEL

 

Pentru cei care au mai postat aici constatarile lor dar pentru motoarele pe benzina: NU FACETI O MARE CIORBA DIN CARE SA NU SE INTELEAGA NIMIC !

Poate mai observa si altii treaba asta si vor o explicatie sau vor sa stie daca au o problema la masina lor.

 

Aici se vorbeste exclusiv de DIESEL !

Edited by CautRezolvari
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.