Jump to content

pachet "drumuri grele"


MuadDib

Recommended Posts

Vad pe la mai multi producatori (VW, Skoda) la optiuni "pachet drumuri grele".

Din cate deduc eu, asta face masina sa indure mai usor drumurile astea nasoale de pe la noi.

 

Care sunt piesele diferite fata de stock? Sunt si la caroserie modificari? eu stiu, ramforsari, ceva?

 

Interesul meu vis-a-vis de treaba asta este determinat de dorinta de a-mi pregati masina (actuala sau viitoare) de vicisitudinele unui drum de cca 1,5 km de piatra cubica groaznica, pa care v-a trebui sa il parcurg zilnic in curand (ma mut la o casa). SI intrucat sunt pe punctul a schimba tot ce inseamna bucsi pe fata la E34-ul meu, macar sa pun ceva mai rezistent...

 

Tot in aceeasi tema, am auzit vorbindu-se de "bucsi de teflon". Ce sunt alea si de unde le facem rost?

 

10q.

Link to comment
Share on other sites

Am inteles, scut si arcuri mai lungi. Dar la bucsaraie e stock?

 

Cum gandesc eu:

La E34 (si banuiesc ca si la alte BMW-uri) sunt bratele alea (control arm si thrust arm) cu bucsa la un capat si pivot la celalalt; daca pun o bucsa mai tare, transfer efort catre pivot, care va ceda mai repede. Gresesc?

Link to comment
Share on other sites

Am mai gasit ceva:

 

"Heavy duty shocks"

 

Astea sunt amortizoare care rezista km mai multi, sau drumuri mai proaste?

 

 

Si apropo de bucsi, vad ca pe bmwe34.net , la buscile care sustin subframe-ul, omul ala recomanda bucsi de 750 (E32). Mai tari. Deci una din probleme rezolvate.

Link to comment
Share on other sites

la VAG pachetul contine fix un scut metalic si inaltatoare pt suspentii, deci nu arcuri mai tari, mai lungi sau altceva.. la tdi se monteaza in plus si o pereche de bucse bascula mai groase si mai rezistente, care au un fel de pasla asa inauntru.

la opel banuiesc ca la fel, poate cu mici plusuri sau minusuri...

Link to comment
Share on other sites

In alta ordine de idei bucsi mai tari nu inseamna neaparat mai rezistente, plus ca vin cu niste dezavantaje inerente.

La vechea mea masina, un Volvo, am avut puse bucsi aftermarket din poliuretan.

Viata mult mai lunga a bucsii se datoreaza chipurile rezistentei mult mai mari - lucru pe care eu personal nu pot sa spun ca l-am vazut pentru ca au cedat dupa 5 ani, la fel ca si bucsile originale, subliniez ORIGINALE pentru ca cele din comert gen Febi etc. cedau cam intr-un an.

Al doilea avantaj este stabilitatea mai buna a masinii pentru ca bucsa fiind mult mai rigida permite mult mai putin balans, plus ca nu are diferente de rigiditate functie de temperatura si nu e atacata de benzina, ulei si asfalt.

Dezavantajele constau insa in faptul ca bucsa transmite mult mai mult din vibratie catre restul structurii, ceea ce inseamna uzura mai mare la partile metalice din jur, plus zgomot de rulare mai mare, ca sa nu mai mentionez confortul de rulare (adica simti gropile pana in varful capului).

Al doilea dezavantaj major este ca ele vin cu o vaselina speciala cu care trebuie montate, si trebuie regresate la circa 1 an pentru ca altfel incep sa scartzaie.

Al treilea dezavantaj este faptul ca ele vin nu ca o bucsa completa ci doar ca interiorul unei bucse, fara camasile metalice. Camasile metalice se recupereaza de la bucsile anterioare,ceea ce cateodata devine delicat (adica scoateti voi o bucsa ruginita fara sa o tai/ciocanesti). Plus ca dupa ce ai scos bucsa, ca sa recuperezi camasa trebuie sa arzi cauciucul ramas pe ea cu flacara de arzator oxy (neplacut si mirositor).

 

P.S. La plusuri se poate pune faptul ca arata bine (albastre, galbene, rosii etc.) Pacat ca nu le vede nimeni... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.