Jump to content

alex230ro

Recommended Posts

teapa, bate tot scartaie tot, back to the drawing board .Partea buna au venit bucsele bara stabilizatoare aparent alea ar (scartai) in continuare am ceva zgomot de tabla sub masina, bonus la anumite gropi luate cu dreapta fata se aude ca si cum ar da cineva cu ciocanul acolo. As zice ca si franele spate sunt in acelasi stadiu ca cele fata. scartaie in continuare  la fel de spectaculos

 

Link to comment
Share on other sites

Bun , prins prieten bun mecanic care s-a ocupat de la zero de cotetz , prins cu chef - si asta e important si avem asa:

-scartait pune spate -99% 

- zgomot de tabla sub masina = sabotii frana de mana - testat frana de mana trasa cativa dinti cu butonul apasat mers cu masina pe aceleasi drumuri si ... nu se mai aude

-trosc dreapta fata = ceva nestrans din pacate pe elevator sta tot acolo in tensiune si nu se aude nimic - suspecti - pivot , bieleta aniruliu dreapta desi la testul clasic zgomotul nu apare flansa amortizor ok, alternator baga 14.1 ceva de genul la baterie in spate am 13.9 in fata la borna de plus 13.9 indicatorul din bord zice 13.5/6 studiem . O veste buna - https://www.acsolutions.co/products/bmw-e30-sanden-conversion-kit   

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Na mi-am amintit de el, l-am trimis la ceva detailing dar cumva acolo pare ca s-au rupt cablurile de rabatare scaun , asa ca am comandat 2 bucati, de la stationare la chederul portbagaj aveam ceva rugina de suprafata asa ca am pictat pe acolo . ITP expirat de aproape o luna,  sa vad cum imi iau o saptamana de concediu sa mai stau pe el...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hmm aparent imi trebuie asta https://www.realoem.com/bmw/enUS/partxref?id=AF91-EUR---E30-BMW-318is&mg=&q=33141206918  singura "problema" este ca asta e piesa de E12 E24 E23, ce e drept aparent LSD-ul este de pe un E34 in carcasa de E30 daca mai si merge masina dupa ce e pus inapoi as zice ca e un bonus, dupa cum bonus este vestea ca ambele planetare au joc , planetare mari si nu imi explic cum naiba au joc cand saracia asta mica are maxim 140 cai.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, alex230ro said:

ambele planetare au joc , planetare mari si nu imi explic cum naiba au joc cand saracia asta mica are maxim 140 cai.

Avand in vedere vechimea planetarelor (30+ ani, nu?) vaselina din burdufuri si-a pierdut din proprietati. Mai ales daca masina nu a fost utilizata perioade lungi de timp. Cred ca vaselina ar trebui inlocuita macar o data la 20 de ani. Dar este genul de mentenanta pe care nimeni nu o face...

Link to comment
Share on other sites

Cel mai probabil, surprinzator am gasit planetare noi SKF 700 lei bucata parca , decent , l-am adus acasa si da de aia masina asta iti aduce zambetul pe buze, nu am 340cai nu am cuplu nu am apple car play navigatie dar ce "senzatii" da piticania asta facuta din bucati rar mai gasesti, M42 ala chiar si chinuit de un grup lung pare ca nu vrea sa se opreasca din urcat in ture, imi era dor de cotetz ce sa mai .

Link to comment
Share on other sites

Facut si ITP- ceva emotii la emisii desi am mers 10/15 min si indicatorul de apa era la jumatate temperatura ulei sau ce vede senzorul ala de la ITP era pe la 55-60 grade ideai zicea cel de acolo sa fie pe la 80 ma rog a trecut  🙂 . Inainte de ITP - reglat frana de mana , schimbat bucse bara stabilizatoare spate, bucse bascula ( cele mari ) fata - de mentionat bucsele de bascula fata schimbate acum 9-10 ani cred, terminate complet rupte vai de mama lor in acest interval nu cred ca am facut 20k km cu masina ce e drept merg tare dar am fost socat de halul in care aratau bucsele acelea.Am pus ceva pe repede inainte si studiez sa le schimb din nou cu cele pline de M3.

Link to comment
Share on other sites

Mda deci reperul 33141206918 nu prea se mai gaseste sau pretul cerut e de 150 eur in loc de 20 eur si sunt sanse sa imi dea banii inapoi pana acum ;-am comandat de 3 ori si tot de atatea ori am dat banii ca sa imi dea mesaj inapoi ca piesa nu se mai gaseste. Planetare am gasit Sh-400 lei noua 700 lei probabil voi lua noua .

Un video care imi "trezeste " amintiri de acum 10 ani 

 

Edited by alex230ro
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Buna am mers azi cu el ca de obicei ranjet maxim parca sunt  "pe jocuri"  . Insa masina in ture joase e "moarta" in principiu am dat vina pe grupul lung dar in ultimul timp parca e mai rau, cum as putea sa verific catalizatorul daca e sau nu infundat? Piesa noua sau aftermarket evident ca nu se mai gaseste si la aproape 33 ani cat are vechime catalizatorul sunt convins ca nu mai este in stare foarte buna .

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 11/17/2023 at 11:37 AM, alex230ro said:

[...] Insa masina in ture joase e "moarta" in principiu am dat vina pe grupul lung dar in ultimul timp parca e mai rau, cum as putea sa verific catalizatorul daca e sau nu infundat? [...]

Eu tind sa cred ca vinovatul pentru lipsa de cuplu la turatii joase este un anume F21 M140i. La fel mi se intampla si mie, dupa ce conduc o perioada masini Diesel si apoi ma urc intr-o masina cu motor aspirat pe benzina: am impresia ca nu trage deloc la turatii joase. In fapt, este doar o senzatie; motorul respectiv pe benzina nu are nicio problema.

Nu am cum sa stiu exact cazul E30-ului tau. Dar acum 17 ani (!), la E28 a trebuit sa inlocuiesc catalizatorul cu o toba standard, pentru ca am modificat motorul de la varianta compresie 8:1 la 10:1 (cea din urma fiind incompatibila cu catalizatorul). Spre surprinderea mea, catalizatorul nu numai ca nu era infundat, dar arata neasteptat de bine. Din ce am citit si pe alte forumuri, se pare ca un catalizator original BMW are o durata de viata peste asteptari. Ca regula generala, un catalizator partial infundat favorizeaza cuplul la turatii joase si penalizeaza puterea la turatii inalte - deci cam invers decat ti se intampla tie. Evident, aceasta este doar teorie.

Link to comment
Share on other sites

On 11/21/2023 at 12:17 PM, FiveThreeFive said:

Eu tind sa cred ca vinovatul pentru lipsa de cuplu la turatii joase este un anume F21 M140i. La fel mi se intampla si mie, dupa ce conduc o perioada masini Diesel si apoi ma urc intr-o masina cu motor aspirat pe benzina: am impresia ca nu trage deloc la turatii joase. In fapt, este doar o senzatie; motorul respectiv pe benzina nu are nicio problema.

Nu am cum sa stiu exact cazul E30-ului tau. Dar acum 17 ani (!), la E28 a trebuit sa inlocuiesc catalizatorul cu o toba standard, pentru ca am modificat motorul de la varianta compresie 8:1 la 10:1 (cea din urma fiind incompatibila cu catalizatorul). Spre surprinderea mea, catalizatorul nu numai ca nu era infundat, dar arata neasteptat de bine. Din ce am citit si pe alte forumuri, se pare ca un catalizator original BMW are o durata de viata peste asteptari. Ca regula generala, un catalizator partial infundat favorizeaza cuplul la turatii joase si penalizeaza puterea la turatii inalte - deci cam invers decat ti se intampla tie. Evident, aceasta este doar teorie.

Revin, weekendul asta sunt la Sinaia asa ca am avut drum lung- pana pe la 4000 pare ca se chinuie sa urce in ture dupa 4000 parca intra turbo/vtec🤣 ca orice posesor adevarat de urs parca mai am 2 - 3 debitmetre pe acasa o sa fac teste si cu alea dupa ce schimb grupul . Ma rog am plan si sa ajung pe dyno sa infigem o mufa prin evacuare si sa verific AFR in diverse situatii.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Intre timp am mai schimbat una alta pe la asta micu , pompa benzina, caseta directie , revizie, acum e in pending pentru fuzete , rulmenti , planetare spate si cireasa de pe tort toate garniturile baie de ulei, distributie, din pacate pentru a putea schimba "corect" o garnitura va trebui data jos si chiulasa, mai am 4 gume noi all season care trebuie montate plus ca as vrea sa merg la cineva sa reinoiasca stratul de "vopsea" de sub masina asa ca sta pe dreapta de ceva timp si cel mai probabil va mai sta 2-3 luni .

  • Love BMW 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Avand in vedere ca trecusem din nou la pornirea cu surubelnita ,m-am enervat si am luat tot ansamblul mecanic + electric in care intra butucul . Aproape 1500 lei dar sper sa mai tina niste ani probabil ca o sa ajung sa iau si butucul, as zice ca la un moment dat in viata ei cineva a fortat ceva pe acolo .Altfel acum inteleg ca e bucati toata - se schimba tota garniturile existente la distributie / baie de ulei .

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.