Jump to content

alex230ro

Recommended Posts

Alex, cu siguranta acel kit ITB de la dBilas este "sexy" si se poate face un proiect foarte interesant in jurul lui.

In istoria mea am exprimentat diverse configuratii de motoare M30 si am invatat in mod practic ceea ce era evident din punct de vedere teoretic: exista motive foarte serioase pentru care s-a inventat VANOS-ul.

In mod special atunci cand pistoanele, ambielajul si chiulasa raman standard, orice modificare a axelor cu came, a galeriilor de admisie si/sau evacuare implica sa castigi cu o mana si sa pierzi cu alta. Important este ca zona in care castigi sa fie mai interesanta pentru tine decat zona in care pierzi.

Spre exemplu, un M30B35 cu o axa cu came doar un pic mai agresiva (276 gr. fata de 265 gr stock) trage excelent de pe la 4500rpm, dar in zona 3000 - 4200 rpm este aproape "bleg", net sub varianta stock. Alt exemplu: un M30B35 cu chiulasa si galeria de admisie stock de B30, desi se plafoneaza o idee mai devreme decat un B35, este surprinzator mai vivace decat stock pana pe la 4500rpm. Oricat ar parea de ciudat, prefer configuratia din al doilea exemplu - mult mai potrivita in viata de zi cu zi.

Ma astept ca acel kit dBilas sa faca motorul M42 sa traga mult mai bine la turatii medii - inalte, dar totusi sa piarda ceva cuplu la turatii joase spre medii. De asemenea, ma astept sa ai nevoie de un chip customizat, pentru a benefica de avantajul adus de ITB. In cazul unei masini usoare ca E30, cu un motor cu 4 supape pe cilindru, posibil sa fie usor si captivant sa fii nevoit sa arunci mereu turatia in sus, cand vrei sa accelerezi altfel decat batraneste.

Tot ce vreau sa spun - din experienta - este ca unele modificari in configuratia motorului pot face o masina mai placuta sau mai putin placuta la condus, decat era inainte.

Link to comment
Share on other sites

Clar ITB-urile schimba curba de cuplu, am tot cautat ceva dyno results si in final aparent pierderile nu sunt asa mari. Dbilas ofera si un chip "optimizat"  desi in cazul meu inca mai cunosc 2-3 persoane care ar "risca" sa faca un chip . 

Un exemplu de dyno

http://www.m42club.com/forum/index.php?topic=18772.0

aici o discutie cu un chart dyno extrem de interesant postul 107 de fapt toata discutia e foarte interesanta, din pacate acele ITB-uri sunt fabricate in Australia si in final pretul lor e aproape dublu vs Dbilas 😞 altfel ar fi fost alegerea mea nr 1

http://www.m42club.com/forum/index.php?topic=18442.105

 

edit: daca stau sa ma gandesc pana la ITB-uri ar mai fi de repus LSD-ul cu raport original de 4.10 acela sigur va avea impact vs 3.73 -ul actual 😄 

 

Edited by alex230ro
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
On 11/8/2022 at 9:15 AM, alex230ro said:

Am mai bagat o tura duminica cam 250 km, apa pare sa urce cam 1mm peste jumatate daca se merge mai tare (160 sau urcare panta cu a 2-a in 5k)  daca merg relaxat scade sub jumatate, posibil sa fie din indicatorul apa sau termostat pe moarte , vedem oricum e mult mai bine. Sambata as merge sa verific si geometria desi cred ca am descoperit "problema"  anvelopa stanga fata avea 1,7 Bari vs 2 Bari restul anvelopelor.


Hmm l-am luat azi mai tare la intrebari si pare ca il deranjeaza pompa de apa   oricum pompa servo face si ea figuri alternatorul comenteaza si el , cred ca le rezolv pe toate 3 odata .

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Am mai mers cu el, cu ocazia asta am "inaugurat" si toba adica intr-o intrare parcare subterana a atins. Asa din ce imi dau seama un tampon e cam obosi. In mod suprinzator pompa de apa/alternatorul nu se dau batute daca e sa mai iau dupa ceva indicator de incarcare a bateriei  am 13.2-13.3 la cald si 13.5-13.7 cu motorul rece.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Mai zic de el pe aici , merge saracu pornește la "sfert"  adică după ce învârte 2 sec,baga caldura ca nebunul, toba atinge pe în fusta spate și pe la unele bumpere dacă le iau mai tare. Dacă se aliniază stelele prin martie mă pun pe el , schimb ulei cutie și diferențial autoblocant și sa văd ce mai e pe acolo.Ma rog și mai caut pe cineva sa fac trapa funcțională.

Edited by alex230ro
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Il mai laud, nu am ajuns sa fac toba si diferentialul dar il mai plimb zilele astea, ar trebui si spalat arata destul de rau, am facut presiunea aveam 1,5 in toate rotile , azi dimineata am "reusit" sa il fac sa plece de spate de 2 3 ori a plouat foarte putin un Bucuresti dar indeajuns incat sa plece de spate . 

Edited by alex230ro
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Bag traseu saptamanal, in afara de ceva tevi care se ating undeva sub caroserie si care nimeni nu le-a putut identifica ( cel mai probabil le repar eu ca de obicei pana la urma)  merge ca un vis cotetul in general viteza 2-a si a 3-a in oras cu grupul asta ar trebui sa verific uleiul in el nu prea imi place cum suna dar oricum pt un grup de sacrificiu care trebuia sa stea 2 luni pe masina e mai mult decat ok . Alta problema ar fi ca am tendinta sa merg tare sa fac slalom deh comportament de sofer de BMW . Dar am gasit o solutie merg alternativ cu cealanta masina acolo sunt zen absolut si cumva cand ma urc dupa aia in urs merg mai incet .

329202104_574096101430478_6393856095490756601_n.jpg

Link to comment
Share on other sites

Deci - tevi care ating pe sub mașină = tabla protecție disc fata slăbită sau pe cale de a pleca de acolo dacă dau cu pumnul/piciorul în roata se aude pe acolo tabla zbannnng, toba atinge = la mijloc am tampon neconform = tampon de toba spate pus în locul tamponului de mijloc. Cred ca iau un 4.10 open mare zilele astea.

Link to comment
Share on other sites

4.10 LSD sunt rare și dispar repede când /dacă apar. Pana acum am așa:

-3.73 sau 3.75 pe mașină carcasa mare

- un grup mare făcut bucati 4.10 cu LSD 4.10 cu rulmenții praf 

-grup mare E34 cu raport 4.44 

rulmenti și diferite piese.

In teorie ar trebui: refăcut raportul 4.10 pus intr-o carcasa mare și apoi pus LSD pe el apoi adăugat un capac grup E36.Ca sa simplific schema aș mai lua un 4.10 mare pe care sa grefam direct LSD. În cazul extrem mai iau separat un LSD 😆

Bonus stau gena ceva site din US par sa aibă în dezvoltare ceva kituri de AC fix ce am eu nevoie partea de la motor( eu am deja aeroterma de AC și ceva suport compresor) . Dacă iese schema cu 4.10 sărbătoresc și cu o admisie Dbilas . 

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Ba da, raman la 4.10 , treaba e ca eu la un moment dat am avut alt film pt cotetz , adica facusem plan de pt un 2.8 sau 3.0 M20 modificat  si de acolo am ajuns sa ranforsez un pic caroseria ( teava sudata intre oalele spate si teava fata spate prin praguri) plus prindere de E36 pe puntea spate, si asa cumva mi-am limitat optiunile in ceeaa ce priveste diferentialul adica pot pune doar grup mare cu capac E36 mare grupurile mici nu merg ar trebui sa caut lat cardan dau in alte minuni. Acum e cam daily merg sa iau copilul de la scoala si imi place mai mult sa merg cu ursul vs Patrol. 

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Din ciclul "strangem piese de urs" luat 4.10 posibil sa mai iau un 3.45 de E34 de pe care sa iau LSD-ul , lista de "probleme " ca de obicei e aceasi mai mult sau mai putin .

- zgomot pe sub masina - 2 / 3 inculpati - tabla protectie disc stanga fata = desfacuta cumva dau cu pumnul in roata aud cum zornaie pe acolo, bieleta antiruliu dreapta fata cel mai probabil desfacuta, mai nou asa as pune pe lista si ceva de la timonerie mai studiez si revin 

- gura umplere rezervor - prinderea de pe caroserie are tendinta de a desface surubul si sau pleaca de acolo mai ales daca exagerez in viraje( adica de ex iau virajul destul de tare incat sa mut un diferential de 4,10 care e bine ancorat  si sa vars tot uleiul pe mocheta 😄 ) 

-pompa servo "galagioasa"= nivel bun lichid care arata "rau" = alt lichid

-faruri noi nereglate= bat unde vor ele

-diferentialul " provizoriu" care plange - inspectie vizuala = plin de ulei = ar trebui inlocuit 

-frane care scartaie la cald = avand in vedere ca sunt schimbate acum 7-8 ani e bine ca inca franeaza 😛 

-la rece nu merge retrogradare din 3 in 2 fara dubla debraiere - sincron de 2-a care s-a plictisit de viata "boala lor"  as zice ca uleiul din cutie ar trebuie si el schimbat

-aeroterma care scartatie pe treapta 1 - se trece pe treapta 2/3  "boala lor" 

-toba atinge fusta spate... mai studiez cred ca mai iau coliere de toba noi si vad cum e dupa 

Pe scurt am nevoie de 2-3 zile in care sa stau/stam pe cotetz  , well  🙂 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ajuns la service facut constatare au ramas cele de mai sus plus garnitura intinzator distributie saibe cupru conducte servo(  ma rog astea trebuie resertizate) bonus de ceva timp electromotorul a inceput sa dea si el semna ca ar dori o revizie :)))  Dubios e ca nu se mai aude absolut nimic pe dreapa am dat in toate gropile- liniste si pace toba am reusit sa o "reglez" un acum atinge doar intr-o parte  maine daca e frumos mai bag cateva fise .Am estimare ca ar dura cam 2 zile de facut tot ce e pe acolo dar mai merg sa vad ce mai /crapa /plange .

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jurnal de "bord"  , deoarece fata prefera ursul masina merge zilnic minim 30 km si uite asa m-am trezit ca ma duc catre 1000 km lunar , fata de ce e mai sus nimic nou:

-alternator 13.5 maxim 13.2 constant

-electromotor nu mai duce mai mult de 4 sec de obicei dau o cheie scurta apoi la a doua porneste - suspectez si regulator presiune/pompa benzina pe moarte

-dreapta fata a crapat pivot sau bieleta anti ruliu din nou din nou

-stanga fata aparatoarea disc zangane incontinuu nu cred ca mai poate fi "recuperata" 

-spate as zice ca e pe moarte o flansa amortizor, vedem

-franele - la fel desi in mod socant am avut nevoie de ele si masina s-a oprit exemplar blocat roti cam 1 metru nu a tras stanga dreapta 

-cauciucuri DOT 2017- am game over desi nu sunt uzate

-toba atinge in continuare

Dar merge fabulos, dovada ca si fata il prefera Nissanului desi pe urs nema AC si trapa e moarta ..Studiez sa ai mai aduc un fratior mai mare cu AC 😄  

Edited by alex230ro
  • Love BMW 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Natura moartă sau din ciclul ajungi la service cu 3 lucruri si gasesti 20 .Cearta ce mi-am luat :)) dar cum baietii sunt cu chef de munca supralicitam ma apuc sa caut compresor/suport AC si poate ajung cu ceva noroc sa pun si AC-ul . Pe lista de reparatii au mai aparut:franele fata plus studiu de caz etrier ( care nu calca corect) prinderi evacuare, garnituri evacuare, bucse bara stabilizatoare spate( citez sunt cele originale :))  , caseta directie... si astept sa vad ce surprize mai gasesc

IMG-20230621-WA0021.jpg

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Alex, daca banda de rugina de pe marginea discului a dus la concluzia ca etrierii nu calca corect, este bine sa mai analizezi.

Am vazut relativ frecvent aceasta problema, in special la masinile care au stationat o perioada mai lunga de timp intr-un loc destul de supus intemperiilor. De indata ce o parte din suprafata de lucru a unui disc de frana ajunge sa fie degradata din anumite cauze (rugina, dar si lovituri, etc.), de regula nu se mai poate reface de la sine prin procesul de franare, chiar utilizand placute noi. Zona aceea ruginita este mult mai abraziva si va sapa un canal in placute, ramanand in continuare ruginita. 

Daca sunt in regula bucsile de cauciuc in care culiseaza pinii ce pozitioneaza etrierul in suportul de etrier, atunci schimbarea discurilor si a placutelor este suficienta sa rezolve problema.

Link to comment
Share on other sites

Da banda de rugina a fost, si concluzia a fost :

-ai nevoie de discuri dar nu imi place cum au calcat placutele posibil sa fie o problema si la etrieri - studiem 

Din pacate caseta de directie mai trebuie sa astepte vestea buna a fost ca exista casete pe stoc , vestea proasta este ca ce am eu pe masina adica caseta de E36 este lovita destul de serios (ureche lipsa) si nu o poate da la schimb caz in care pretul unei casete noi sare de la 1100 lei la 2000 lei .Ramane alternativa nr 2 dat jos caseta si trimis la reconditionat, dar aici nu e clar cat dureaza mai vedem maine, cel mai probabil daca dau jos caseta mai e o bucsa la coloana de directie care pica si ea 99% ar trebui schimbata.

Link to comment
Share on other sites

Update - azi e ziua "grupurilor" 

- cel de pe masina as expected adica mai avea "un pahar de ulei" , grup foarte strans => poate de aia aveam impresia ca masina se misca foarte greu?

-4.10 LSD => well de fapt vorbim de un 4.27 LSD care este "praf" asadar  comand azi => rulmenti conici fata, LSD clutch pack repair kit , si ramane sa caut o nenorocire de saiba in teorie se afla pe orice grup asa ca cel mai probabil se va "distruge" un grup daca nu gasesc beleaua e ca alea ideal e sa le iei noi ca sa poti face treaba corect.

Pending- electromotor / alternator 

 

Intre timp avand in vedere ca am dat Patrolul si trebuia sa merg cu ceva am recuperat vechea mea Vitara , o experienta unica, nema AC scaune piele... 1.9D poate are 60 cai 🙂 . Planul era pt o noua masina dar din pacate ceva probleme in familie au oprit planul momentan, sper sa rezolvam zilele astea. Daca mai are cineva de schimbat rulmentii vedeti ca ei vin pe diversi producatori , Timken, SKF, Koyo si la preturi mult mai decente vs OEM . Acum am luat Koyo dar din ce stiu pe alte masini s-a pus Timken si nu au fost probleme. 

222053835_1856831567809688_5106492246060653862_n.jpg

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Azi ar trebui sa se intoarca de la reconditionat alternatorul si electromotorul, cumva pare ca au "crescut" costurile  - reconditionare electromotor - 400 lei ( aici mi se pare pretul exagerat un electormotor nou e cam 450 lei - Hella dar nu am mai avut chef sa astept dupa el) reconditionare alternator 250 lei , releul de incarcare l-am dat eu (aici sa zicem ca e ok un alternator nou e 800 lei ) , amicul meu are "prin pod" 2 Getrag 240 odata cu LSD-ul incarcam una din cutii poate e mai ok decat ce am acum pe masina( cea de pe masina are nevoie la rece de dubla debraiere pare sincronul pe duca) ma rog au mai schimbat ceva conducta de care tot comentau la ITP am luat de buna ce ziceau aia ca e conducta de retur de fapt teapa era conducta care venea de la charcoal canister ( care e anulata de cand am luat masina) deci pe acolo trecea .... aer

Link to comment
Share on other sites

Recuperat cotetz - aparent nu mai am zgomote , electromotorul invarte voios 3-5 secunde pana pleaca , toba atinge cand doreste ea dar par sa stea ceva mai bine, franele ... trebuie rodate 🙂  , alernatorul incarca 13.9 , sambata ajung sa iau cutia, saptamana viitoare daca am bulan ajunge si ultima piesa de la LSD . Supriza emisiunii - bucsele bara stabilizatoare spate vin doar pe original 65 lei bucata parca, acum inteleg eu de ce au ramas alea originale acolo :))

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.