Jump to content

Catalizator


Bogdan bv

Recommended Posts

Salut baieti,ce stiti despre anularea cataluzatorului??

Ca sa fiu mai explicit...vreau sa dau jos tot esapamentul si sa-l inlocuiesc cu teava inox din fata pana in spate,si sa renunt la catalizator..am inteles ca anularea catalizatorului ar "produce"un sunet asemanator blow off-ului..Dar ar creste si consumul..ce parere aveti?..mentionez ca am un E46 -320d

 

Noroace!!

Link to comment
Share on other sites

Catalizatorul nu are nici o legatura cu defectarea turbinei, ba chiar turbina se va bucura de lipsa contrapresiunii. Eliminarea primului catalizator aduce numai chestii bune, mai ales daca ai un remap se va simti considerabil si o sa iei si ITP doar cu primul catalizator dat jos. Daca elimini si restul, diferenta de putere/raspuns nu vei mai castiga, insa poti castiga sunet..ceea ce pe mine nu m-a interesat.
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Is foarte sigur :) Si e testata si demonstrata afirmatia. Catalizatorul are strict legatura cu poluarea, precum e si filtrul de particule. Cine vrea crede, cine nu poate sa faca un research, dar personal pot sa confirm ca dupa un remap si decatalizare, masina se comporta mai bine ca niciodata, fara nici o problema, ba chiar la condus lejer, consumul mediu a scazut. Edited by JuiCe
Link to comment
Share on other sites

M47 136cp - GT1549V cu un peak absolut ~2300 mbar. Totul functional in parametri.

Probleme la turbina provin din alte chestii, ulei mai gros care nu faciliteaza ungerea turbinei, fenomenul de surge cand ceri putere de la turatii prea mici, neincalzirea motorului 1-2 min sau oprirea imediata dupa un drum cu destula munca pt turbina, etc

Edited by JuiCe
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Si eu sunt de aceeasi parere cu "juice"..singura problema ar fi cu ITP-ul asta in cazul in care elimini amandoua catalizatoare...alte pareri baieti?? Multumesc

 

Si app "juice "eliminarea celui de-al doilea catalizator ar dauna cu ceva??

 

Noroace

Deci pur si simplu cu cat ai evacuarea mai putin restrictiva cu atat e mai sanatos pentru masina. La ITP pentru motoaore diesel se masoara opacitatea gazelor nu Co2 ca la benzin.

Cu al doilea catalizator scos nu cred ca mai ies gazele, Lorenzo de pe forum are evacuare cap-coada teava dreapta si e trece cu pile doar :) Nu e nevoie sa dai jos si al doilea catalizator, primul e cel care sufoca imediat turbina la evacuare.

Stiu 2 cazuri concrete in care s-a dat jos primul catalizator, s-a simtit o mare diferenta mai ales cu un remap, apoi s-a dat jos si al doilea cat, nici o diferenta notabila in plus, deci il poti lasa, nu pierzi nici putere/flexibilitate si treci itp lejer.

Atat pot zice ca motoarele diesel si otto se bucura de lipsa contrapresiunii pe evacuare mult de tot, posibil la benzinare aspirate sa pierzi ceva cuplu in zona de turatii joase..insa la ce slabe is aspiratele ma mir ca o sa se simta mare lucru.

Exemplu se poate lua de la masinile cu modificari, si evacuarea adusa chiar in partea din fatza lateral a masinii, fara toba fara nimic.

Care aveti M47 si vreti sa scoateti ceva din el, un remap, o decatalizare si anularea valvei CDV, sunt modificarile care se preteaza cel mai bine si chiar se simt.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

juice, m47 nu e masina-motor de curse, daca vrei sa faci un lucru bun dupa remapare si in general util masinii tale care are ffff multi km, cumpara un catalizator nou si o sa mai mergi 100k cel putin fara sa poluezi planeta si o sa ai si performantele dorite :thumbsup: Edited by BOASKA
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Catalizatorul nu are nici o legatura cu defectarea turbinei, ba chiar turbina se va bucura de lipsa contrapresiunii. Eliminarea primului catalizator aduce numai chestii bune, mai ales daca ai un remap se va simti considerabil si o sa iei si ITP doar cu primul catalizator dat jos. Daca elimini si restul, diferenta de putere/raspuns nu vei mai castiga, insa poti castiga sunet..ceea ce pe mine nu m-a interesat.

 

o sa se bucure turbina aia de lipsa contrapresiunii de nu mai poate.

o sa atinga turatii mult mai mari decat a fost proiectata.

si ca sa ne arati ca nu e asa. fugi pe o autostrada si tureaz-o pana aproape de linia rosie, pune pilotul si mergi asa 10-15min

 

M47 136cp - GT1549V cu un peak absolut ~2300 mbar. Totul functional in parametri.

Probleme la turbina provin din alte chestii, ulei mai gros care nu faciliteaza ungerea turbinei, fenomenul de surge cand ceri putere de la turatii prea mici, neincalzirea motorului 1-2 min sau oprirea imediata dupa un drum cu destula munca pt turbina, etc

 

dar aici ai mare dreptate.

Edited by baronu25
Link to comment
Share on other sites

Dude , voi nu stiti ce face geometria variabila. Volumul gazelor produse de motor care angreneaza turbina e acelasi valorile de input care produc arderea sunt aceleasi. Turbina nu se duce din cauza turatiei ,cauzele is cu totul altele si sunt deja bine stiute. O turbina e testata la 100k rpm. Nu vreau sa conving pe nimeni ca o evacuare libera ajuta mult ca nu am motive dar pot paria ca o sa fie mult mai repede cei cu evacuare stoc si turbine stricate decat mine. Baronu cred ca la intensitatea ai pomenit mai sus mai repede ramai cu arborele in mana si turbina abia isi face incalzirea.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.